Pretraga foruma [Google]


Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 239028 puta)

0 članova i 31 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vladan266

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1065 poslato: 09. Avg, 2023. 19:08 »
Pa ne znam evo...Ovaj Galax ima LL04. Stevi verujem, a on kaze da se moze slobodno koristiti. I jeftino je. Pa sad....
  • Vozi: BMW E61 520d N47

Na mreži dRagojlo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1066 poslato: 12. Avg, 2023. 13:52 »
Bio skoro do ovascenog servisa ovde kod nas gde su mi rekli kako u moj auto ide ulje 5w40 tacnije 502.00 kao to propisala fabrika. E sad u autu je sve do sada sipano 5w30 504.00 i to isto u ovlascenom ali u Svajcarskoj. Jednom sam i pisao vw koje ulje da sipam i dobio sam ovoj odogovor od njih. E sad da li mozda zbog kilometraze preci ipak na 502.00 posto auto sada ima 202500 predjenih ili i dalje nastaviti sa 5w30,504.00? U autu je samo prva 3 puta sipan Shell a sve ostalo je sipano Castrol ulje koje auto ne trosi. Do sada je menjano ulje nekih 9 puta.
U pitanju je motor 2.0 fsi

  • Vozi: vw passat

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1067 poslato: 12. Avg, 2023. 20:00 »
Na 2.0 tfsi od 390ks sam sipao 5w40, maltretiranje auta plus staza, sve ok. Msm da nemas nikakavih problema da ides sa tom gradacijom. Moj izbor je bio Motul.
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1068 poslato: 12. Avg, 2023. 20:03 »
Buco, za maltretiranje si trebao 5w-50 ili 10w-60 :)

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1069 poslato: 12. Avg, 2023. 20:04 »
Sad je 10w60 kad je dignut na 500ks. Tuner kaze nije bilo potrebe ispod 2 bara pritiska za jacom gradacijom. I stvarno nije  :)
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Na mreži Fbia

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1070 poslato: 16. Avg, 2023. 12:10 »
 Postovani STALKER, prvo da napisem da sam impresioniran Vasom temom, Vasom ljubaznoscu i predanoscu. Prava je sreca imati nekog kao Vas na forumu!!! Bilo bi dragoceno kad bi imali i nekog iskusnog mehanicara i slicno.
Umesto mog pitanja kopiracu svoj tekst iz moje teme gde opisujem zasto sam ubedjen da su mi na kontrolnom sevisu (na novom vozilu posle nepunih 4000 km, Fabia 1.0 tsi 81kW) ulili pola litra koriscenog ulja pa ako mozete napisite sta mislite.

E sad izvestaj o mojoj F4. U medjuvremenu sam presao 4000 km i bio na kontrolnom pregledu. Nakon pregleda sam doziveo uzasno razocarenje ali idemo po redu. Vec sam pisao da sam na oko 1500-2000 km prvi put gledao nivo ulja (trebalo je od pocetka) i video da je nivo na pola izmedju min i max. To sam prijavio na kontrolnom pregledu. Pre odlaska na pregled video sam da je ulje i dalje na sredini sto me je obradovalo. Ulje je bilo potpuno cisto sa bojom bledo zutom (skoro bezbojno). Ipak prijavio sam na kontrolnom u servisu ovaj problem sa uljem. Tamo su mi rekli da to nije nista cudno i da su verovatno u fabrici i sipali toliko ulja (do sredine izmedju min i max) i da ce mi oni BESPLATNO doliti jos ulja. U servisu su bili jako ljubazni i nakon pregleda rekli su mi da je sa autom sve OK i da su mi dolili pola litra ulja. Sutradan sam pogledao nivo ulja da proverim dokle su ga dolili i video da ulja ima na maksimumu (mozda cak i preko sto nisam bio odusevljen) ali ono sto me definitivno RAZOCARALO jeste da ulje vise nije bilo bezbojno nego mrke boje (rekao bih blago mrke boje). Bilo mi je jasno da su mi dolili neko korisceno ulje i samo sam se pitao da mi nisu ispustili svo ulje i dolili neko korisceno. (Verujem da to nije bio slucaj nego je neki nesavesni radnik dolio pola litra koriscenog ulja.) Ovo me je bas pogodilo a opet nisam hteo da dizem frku i napravim problem da neko ostane bez posla te sam napisao e-mail u smislu sta sam primetio i da li je to neki problem. Vec posle 10 minuta zvao me je sluzbenik sa recepcije servisa i rekao da ne brinem da je sve to normalno. Hej, NORMALNO!?
Nisam polemisao sa njim mada da sam u jednom trenutku razmisljao da sednem u kola i odem direktno u servis (inace nije mi bas blizu). Rekoh ajde nece mi tih pola litra napraviti ne znam kakav problem ali za ovlasceni servis stvarno SRAMOTA...
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1071 poslato: 19. Avg, 2023. 17:48 »
Šta reći a ne zaplakati ...
Prvo, čuvajte račune (a možda i nemate jer je bilo "besplatno", a besplatan je samo sir u mišolovci).
Dobro, račun možda i nemate ...
Nov motor ... posle samo par hiljada km ulje je uvek bezbojno do jedva vidljivo (na benzincima prvih 10 hiljada km, a možda i ceo prvi interval, posle već ovlašćeni ili ne servisi se pobrinu da zaostane bar 10% više nego što mora (oko 10% "mora"), jer menjaju "na hladno" (da ne ispeku prstiće).
No, ovaj zaostatak se i može tolerisati (servis fill i factory (full) fill), ALI sipanje starog ulja - svakako NE!
Dolivanje novog istog (ili makar istih specifikacija) ulja ne dovodi do potamnjenja ulja (NAPROTIV!).
Tako da je najverovatnije (teško je tvrditi u potpunosti, ali sa 95% (što bi rekli statističari) sigurnosti).
Doduše, zašto bi to iko radio, potpuno je nejasno (totalno pomračenje uma), naročito u ovlašćenom servisu!? Meni se čini da postoji mala mogućnost da je zapravo sipano prvo ulje koje je radnik dohvatio (možda neko 5W40, nešto tamnije) ... mada i to teško. E sad, ako je ovo drugo, nema problema (mada je baš bljak) a ako je prvo - nema opravdanja (ali ko da tera kera) ...
Verovatno je to servis gde ste automobil i kupili pa svakako nije dobro kvariti odnose, no oni su prvi počeli ("first blood" po Rambo serijalu) pa bi Vaša reakcija u smeru promene servisa bila logična.
Da su sipali novo (ili korišćeno) ulje u potpunosti (a da nisu naplatili) je malo verovatno (ali u zoni sumraka sve je moguće; onda pre novo ... ako ikako, čisto sumnjam).
Ovako je teško reći (kao dijagnoza online kod lekara, mada slepo crevo je desno a srce levo u 99.99+% slučajeva).
Realno, nije kritičan problem koliko je njihova bruka. Da je normalno, bilo bi da je druga zamena pa pred treću, tj. da vam je ostalo 4000 km do servisa a ne od servisa (mada ni onda razlaženje neće zatamniti ulje).
I da se ne ponavljam. Pola litara starog ili drugačijeg (nadam se ali manja verovatnoća) ulja nije kritična ali je svakako bilo bolje bez toga. Zemenite ulje nešto ranije nego što ste planirali (npr. na 10k km) ionako je prvo punjenje. E sad, onda će krenuti na komplet "mali servis" što nemojte raditi nego samo ulje (ako je 30k km intervali ili bilo koji duži od 15000 km, ako je toliki (fiksni) onda i da se uradi). Da je sramota, do neba je, ali šta je tu je ... doduše promeniti dotični servis je minimum što trebate da uradite. Inače, uobičajeno je (kao i za same proizvođače, ali za bilo šta) da se greška proriče čak i pri očiglednim dokazima (izbegavanje tužbe što ništa ne bi postiglo, osim što bi Vam istanjilo živce ... osim ako niste sami advokat ... mada i onda je korisnije da radite nešto izvesnije nego da gubite vreme).
Tako mi se čini, ali dokazati da ste u pravu je Sizifov posao (zadržite za sebe i pamet u glavu kod izbora servisa).
Pozdrav!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1072 poslato: 19. Avg, 2023. 17:52 »
Za pitanje 5W40 VW 502.00 ili 5W30 VW 504.00 za vozilo sa malo više km:
uz fiksne intervale je manje-više svejedno. 502.00 može biti malo jeftinije a možda i kompatibilnije, no ako cena ulja nije od većeg značaja možete nastaviti i sa 5W30, naročito ako je potrošnja ulja (motora) niska (ili umerena). 504.00 ispunjava veće zahteve ali nije od većeg značaja ...
Možda 5W30 ukoliko više vozite u gradu (i temperaturno je otpornije 504) a 502 ukoliko je više km van grada, ALI u oba slučaja nećete pogrešiti (razlike su više akademske prirode nego praktične).
Pozz

Na mreži dRagojlo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1073 poslato: 19. Avg, 2023. 22:08 »
Hvala vam puno Stalker na odogovru

I ako moze samo jos jedno pitanje, koje biste vi ulje preporucili u varijanti 5w30 u nekom srednjem cenovnom rangu za zamenu od 8 do 10000km predjenih?
  • Vozi: vw passat

Na mreži Fbia

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1074 poslato: 20. Avg, 2023. 15:30 »
Šta reći a ne zaplakati ...
Prvo, čuvajte račune (a možda i nemate jer je bilo "besplatno", a besplatan je samo sir u mišolovci).
Dobro, račun možda i nemate ...
Nov motor ... posle samo par hiljada km ulje je uvek bezbojno do jedva vidljivo (na benzincima prvih 10 hiljada km, a možda i ceo prvi interval.............
Postovani STALKER, bas tako, sta reci a ne zaplakati. To je ono nase, po principu, kolji (ukradi) vola za kilo mesa.
Ja to zamisljam ovako, taj radnik je sipao pola litra koriscenog ulja da bi sebi (ili nekom svom) obezbedio to ne bas jeftino 0w20 sinteticko ulje koje je predvidjeno za dolivanje (Ne bih rekao da je do vlasnika jer vidim po drugim stvarima da ne cicijasi). Hvala Vama na odgovoru i sto ste mi potvdili da to nije nista tragicno. Verovatno je to znao i taj radnik pa je zato i uradio. Sve je onako kako ste napisali a slicno sam i ja mislio. Da, nisu mi naplatili doliveno ulje a bolje da sam ga platio duplo i sam ulio. Poslusacu Vas koristan predlog i otici posle 10000 km na zamenu ulja i probacu da mi ne uvaljuju nista dodatno za zamenu jer ce to biti pre isteka 12 meseci. Takodje posle zamene ulja vec na njihovom parkingu cu izvaditi sipku i pogledati ulje. Necu odmah da odustanem od tog servisa (tu sam i Fabiju kupio) jer imam i dobre utiske, citao sam o njima dobre recenzije itd.
Doziveo sam ja i sa predhodnim kolima razne ludorije. Naprimer sigurnosne srafove na tockovima uvrnuli rukom (nisu zategli) i dok nisu poceli da ispadaju ja to nisam ni primetio (srecom drugi srafovi su bili pritegnuti).
Hvala na odgovoru i svi komplimenti Vama sto nam pruzate strucna i obrazlozena objasnjenja  bravo2  :bravo: bravo2
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1075 poslato: 21. Avg, 2023. 11:01 »
Za kratke intervale zamene bilo koje ulje sa ispunjenim VW 502.00 će biti o.k. (uz ACEA C3)
Već korišćenjem VW 502.00 umesto 504/507 štedi prilično sredstava.
Wolf ima odličan odnos kvalitet cena, a od "većih" imena Total i Valvoline (kod nas).
Naravno, tu je još na desetine proizvođača koji su renomirani a imaju umerene cene (prelistajte temu).

Van mreže GarazaGpp

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1076 poslato: 23. Avg, 2023. 23:25 »
Postovanje, pitanje za Stalkera,

Misljenje o Nisotec Autoline Sint 5w30
Vec duze vreme koristim u skoro svim svojim vozilima
skoda octavia1.9 pd bjb motor - bez problema, zamena ulja na 8k km
vw turan 1.9 pd sa dpf-om - planiram da uvedem, prethodni vlasnik koristio castrol edge 5w40(po servisnoj)
udeo gradske i otvorene voznje podjednak
prosle godine mi je ostalo ovog ulja viska pa sam u nedostatku vremena sipao isto ulje i u svoj punto/zastava10 1.2 8v, rezultat je bio da sam dolio preko 1,5L do nove zamene
  • Vozi: Skoda Octavia A5 1.9

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1077 poslato: 15. Sep, 2023. 11:04 »
MPI, 999 ccm, 55 kW , 158kkm - koje ulje da koristim?
  • Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1078 poslato: 26. Sep, 2023. 09:08 »
Vozi 2.0 a treba mu ulje za 1.0?!
(šalim se, naravno)
Klasika: ako flex inteval (za 150k km baš i manje preporučljivo, osim ako je više izvan grada) onda SAE 5W-30 i VW 504/507 (bilo koje); uz fiksne intervale (do 15000 km ili godinu dana) bilo koje 5W-40 (može i 0W-40 ali sve manje potrebe za tim) sa VW 502.00 (može i C3 ali primarno ACEA A3/B4).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1079 poslato: 26. Sep, 2023. 09:13 »
Posle mesec dana (nisam primetio a imao sam zaista velike probleme u to vreme) da odgovorim i za Nisotec ulje.
To je jedno korektno formulisano HC ulje u SAE 5W-30 koje ispunjava ACEA C3-16 te samim tim pogodno za veliki broj vozila iz prošle decenije. Za VW motore je o.k. za VW 502.00 i 505.01 zahteve te fiksne intervale primene (do 15k km ili godinu dana).
Sasvim je o.k. za Vas, osim Punta gde ste iskusili veću potrošnju ulja. Dakle, nije da nije za taj motor ali kako sam Fiat kaže to je samo za hladnijih 5-6 meseci u godini (zima), nije strašno ni celu godinu ali onda ćete (kao što ste iskusili) verovatno više dolivati ulje (ipak je to malo starija konstrukcija motora, primarno za 10W40 ulja).
Dakle, solidno ulje umerene cene (dakle isplativo). Toliko.