Pretraga foruma [Google]


Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 235453 puta)

Mareska i 26 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1185 poslato: 23. Sep, 2024. 13:06 »
5W30
Jest' "da kasno Marko na Kosovo stiže" ali kad je hitno bolje na poruke (mada ni to nije garancija da mogu odgovoriti u danu ili u par njih).
Srećom:
1) Već si dobio isti odgovor (nadam se u roku)
2) Nisi pogrešio ni sa 0W30 (ali za auto u "dnevnoj sobi" potpuno nepotrebno)
Pozz

Na mreži sheytan

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1186 poslato: 23. Sep, 2024. 13:14 »
Hvala puno! 

Uzeo pomenuti 5w30, sutra se sipa  bravo2
  • Vozi: Forester 2.0 2008., Tucson 1.6T 2023.

Na mreži zare

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1187 poslato: 24. Sep, 2024. 20:18 »
Pozdrav Stevo
Jedno PSA pitanje  ;). Citroen C3 1.1 fabrički TNG, 2009. god. prva serija do 2009. god. prešao 200000 (ko zna koliko), ne troši ulje, vozi se pretežno grad 5-6 km u jednom pravcu.

Po VIN broju Service Shedule (mada ga vidi kao C3 II) kaže 5w-30 2290 sa i bez C2, pa 0w-30 2312 pa 5-10w-40... praktično sve.
Total selektor sada kaže Ineo ECS 0w-30, Shell zbog TNG-a 5w-40 a bez TNG-a 5w-30, mada je pre par meseci bilo malo drugačije... svi (i Mobile) su za TNG preporučivali 5w-40.

Šta izabrati, treba li zbog TNG-a i gradske vožnje odstupiti od nečeg "fabričkog"? Ima li svrhe ići na 0w-30 ACEA C1, ostati na 5w-30 ACEA C2 ili ići na malo deblji C3? Taj motor postoji 30-40 godina, vozio se i na 15w-40, ne sumnjam da će i sa 5w-40 biti dobro...

Nevezano za ovaj slučaj, da li generalno u motore koji idu na 5w-30 bez problema može 0w-30?

Nabacao sam malo više pitanja...  ;).

Van mreže dRagojlo

Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1188 poslato: 25. Sep, 2024. 16:45 »
Jedno kratko pitanje vezano za marku ulja... Da li je u tolikoj meri Ravenol VMP 5w30 bolji od Castrola 5w30 professional longlife III?
Oduvek sam sipao Castrol i nemam nikakvih problema a vidim da se u poslednje vreme taj ravenol dize u nebesa... razlika u cenu izmedju ova dva ulja je neznatna pa ne znam vredi li promeniti i probati Ravenol ili ostati na Castrol-u?
  • Vozi: vw passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1189 poslato: 26. Sep, 2024. 07:50 »
@zare: Ma piči 5W-40 i uživaj! Konstrukcija motora i starost (manje-više) te pređeni km (naročito) ne "vuku" ka lakotečljivim uljima.
0W-30 se može koristiti umesto 5W-30 ukoliko ispunjava iste specifikacije (npr. VW 504/507). Treba voditi računa da li je 0W-30 sa nižim HTHS od "default" 5W-30 jer generalno nije uvek "da može" (ne 100%). Ipak, za ovim nema neke preke potrebe kod nas, jer smo sve bliže mediteranskoj klimi (a ne onoj u Severnoj Evropi gde tako nešto ima više smisla).


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1190 poslato: 26. Sep, 2024. 07:59 »
99% stručnih ljudi neće komentarisati razlike između brendova, a naročito ne javno.
(potpuno ih razumem, nezahvalno je, a može se "popiti" i tužba, pa ...)
Osim toga (znači prethodno na stranu), veoma je teško tvrditi da je ulje A bolje od ulja B (čak i kad je A premium brend a B nije, a ovde su oba "premijaša" pri čemu je (čak) Castrol "jači" brend).
Dakle, ako ste zadovoljni Castrol-om (a zašto ne bi bili?) moj savet je da nastaviti sa istim.
Castrol ima dužu tradiciju premium brend-a i "ne može da omane".
Ravenol je noviji brend i uspešno se nameće u toj kategoriji. Problem je što ne može biti jeftiniji jer im je formulacija često skuplja (zbog većeg korišćenja PAO baznih ulja).
Upravo ulje koje pominjete je na PAO bazi pa se nameće kao nestandardno. Ipak, samo zbog toga NE mora da bude bolje. Razlike su u nijansama (svakako). Kod modernih ulja baza (mešavina baznih ulja) mora da ispuni standarde za visoko kvalitetna ulja (obično III grupa baznih ulja kao minimum). Tu može (a ne mora) da se doda i malo estera i/ili PAO baznih ulja što poskupljuje formulaciju a ne garantuje veći kvalitet već maksimalno nijansu.
Nekad ni toliko (može biti i kontraproduktivno, počevši od lošijih rastvaračkih osobina PAO ulja, pa do "sto i jednog" razloga). Sve u svemu, aditivi su ti koji čine kvalitet ulja (najvažniji faktor) tako da je "PAO osnova" više marketing nego garancija (dodatnog) kvaliteta. ITD. i SL. (nema dovoljno podataka da bi tvrdio da je Ravenol bolji ili da je Castrol bolji, a sigurno su ista klasa i vrlo slična ulja).

Van mreže Vladaocty

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1191 poslato: 26. Sep, 2024. 09:24 »
Cao Stalkeru,

Juce sam istrazivao ali na na kraju nisam dosao do konkretnog zakljucka pa reko da pitam eksperta

U pitanju je fiatov benzinski euro 5 multiair motor, u Abarth Evo-u
 fabrika kaze: sipati 5w40 API SN, ACEA C3, a ja sam se razmišljao o shell helix ultra koje je  API SN Acea A3/B4 , znaci SAPS nije isti.
Moje pitanje glasi : Automobil nema GPF ali ima katalizator , da li zapravo smem da sipam ovo ulje sa više SAPSa?
  • Vozi: Škoda Octavia 1.6 2001

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1192 poslato: 27. Sep, 2024. 09:30 »
Nije dobra ideja ići na "normal SAPS" ulje (A3/B4).
Jedna-dve zamene, verovatno neće bitno uticati ali dugoročno će skratiti radni vek katalizatora. Dodatno, čak i u kraćem periodu rizikujete oštećenje istog, što se ne mora odmah ni primetiti. Kako je ovo skup deo (original verovatno cca. soma evra) nije baš za eksperimentisanje. Ima toliko dobrih C3 ulja da nema (baš) potrebe potezati za A3/B4.
Možete skratiti intervale zamene ukoliko oštrije vozite i to će biti dovoljno.

Na mreži paliic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1193 poslato: 27. Sep, 2024. 19:06 »
Da li to znači da A3/B4 ulja ne bi trebalo da se koriste ni kod vozila iz prve dekade ovog veka npr 2005-2010 jer su se već tada, sa benzinskim motorima, ugrađivali katalizatori, pa i EGR?
  • Vozi: Felicia 1.3 lpg 1997

Na mreži zare

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1194 poslato: 27. Sep, 2024. 21:54 »
Da se i ja nadovežem.
Da li to znači da za već pominjani C3 1.1 sa TNG-om iz 2009. god. za koji ste mi preporučili 5w-40 treba zbog katalizatora da idem na C3 a ne na A3/B4 (Quartz 9000)?