Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 266821 puta)

Robby, DJM i 46 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1230 poslato: 29. Mar, 2025. 10:43 »
  1. Na motoroma iz VW grupe koji koriste isključivo po preporuci proizvođača ulje 504/507 5W-30 C3 , da li je moguće iz bilo kog razloga npr. velike kilometraže povećane potrošnje ulja od uobičajene koristiti ulje 505.01 5W-40 sa isto C3 , da li je preporučljivo uslovno preporučljivo ili striktno ne.

Uslovno preporučljivo za stare motore (prve znake troškarenja ulja naročito ali i "preventivno" nakon 200 ili 250k km). Uz sve ostalo, snižavaju se i troškovi malog servisa (mada nije posebno bitno, "neće se baci").

 2. E sad da idemo na najtežu dilemu na koji mnogi imaju savet da može neki da nemože pa da i ovaj slučaj razjasnimo do kraja a to je sledeće da motori sa kraja 2109te koji imaju preporuku proizvođača isključivo kao 508/509  0W-20 C5 C6 , da li mogu da koriste ulja iz grupe 504/507 C3  gradacije 0W-30 ili 5W-30 jer čak i eminetni proizvođači ulja u pretraživaču i savetniku za korišćenje poput Castrola, Motula, Ravenola, Titan Fuchsa izričito stavlaju izbor na 0W-20 bez mogućnosti supstitucije za VW dok kod drugih marki BMW  i MB pored 0W-20 dozvoljavaju i upotrebu 0W-30 ili čak i 5W-30 za razliku od VW preporuke gdje striktno 0W-20.

Ovo je uslovljeno politikom VW grupe. Bez ovoga mogu biti za 1% drugačije specifikacije (potrošnja goriva, snaga motora ...) pa sigurno neće reći "može i". Drugo, ako popuste sa 0W-20 na samom startu, kako će ikoga (ikada) ubediti u budući default (0W-16 ili 0W-12). 508/509 je uveden da bude drugačiji, tako da neće zvanično priznati da je "jedinstven" (kao izbor za neki motor).  VW 508/509 iz 2018 je imao neznatno više (pojedine) zahteve od ACEA C5/C6 ali tu je negde bio. Novi iz 2023 je još zahtevniji (no nije merodavan, samo je "preuzeo" stari). Ako ulje zadovoljava najnovije VW 504/507 iz 2020 ili 2021 (morao bih da proverim ali tu negde iz vremena "korone") onda sigurno ispunjava sve osim potrošnje goriva ... mislim čaki tretman izduvnih gasova (zbog <1,0% sulfatnog pepela u oba slučaja, ako se dobro sećam); ovde možda nije baš 100% ali je bar "blizu" (vrlo blizu). Tako da čim auto izađe iz garancije + više od 100k km VW 504/507, naročito SAE 0W-30 postaje prava alternativa (žrtvujete 1-2% veću potrošnju goriva, manje van grada, više u gradu). Ipak, ostaje samo alternativno, ne vidim zašto bi (bar svih 150-200k km) bilo iole loše koristiti default (0W-20). Postoji cela diskusija na Honda forumu jer je Honda odavno bila na 0W-20 pa prešla i na 0W-16 (u EU) uz najavu (možda već i ima modele) 0W12. I toliki motori na 0W20 ne skratiše (bar ne bitno) životni vek motoru. Tamo je još izraženije bilo jer je uvoznik dugo godina "zloupotrebljavao" max. preporučenih 5W-40 (iz samo njim poznatih razloga, možda u početku zbog goriva, ali mogli su i 0W-40 pa da brže pređu na 0W-30 i 0W-20).

I sad malo dopune za one koji imaju DSG menjač bilo da je DQ-250 ili DQ-381 na osnovu višegodišnjeg iskustva u upotrebi tih ulja moje iskustvo i saznanje kaže ili sipaj Titan-Fuchs FFL-2 , Ravenol DSG fluid ili Kroon Dsg oil , a sa ostalim nebih experimentisao a pogotovu loše iskustvo imam sa Febi uljima vezano za DSG e sad to neradi Febi nego neko za njega puni pod firmom Febi ali ko god da je nebih preporučio.

Saglasan sa prethodnim.

Eto Stevo sa tvog stručnog aspekta da odagnamo ovu dilemu i setih se sada na kraju da ovo ulje 0W-20 u poređenju karakteristika iz tabele prozvođača je tu pa skoro isto osim u indexu viskoznosti gdje je 0W-20 na neki 8,3 dok je 5W-30 na 10,3 , e sad u čemu je kvaka

Kao što je gore rečeno, tih 20% ne izgleda mnogo ali uštedi nešto goriva. To za pojedinačnog korisnika nema mnogo značaja, ali na milion korisnika 1-2% može da bude značajna količina. O.K. neće baš spasiti planetu ali jeste jedan od koraka. Inače, VW 504/507 obično ima više od 10 (to je za 0W-30 karakteristično ili 5W-30 sa low HTHS). VW 508/509 (ACEA C5 i C6) imaju i manji HTHS što znači i manju potrošnju pri idealnim uslovima (zagrejan motor, van grada - duže relacije).
I to je uglavnom najvažnije. Uvek proveriti da li sistem za tretman izduvnih gasova može "podneti" standarde u 0/5W-30 varijantama. Uz ACEA C (pa i C3) je uglavnom tako, ponekad treba birati C2/C3 ako je moguće (za VW 504/507 nije) i to je to.


Na mreži Robby

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1231 poslato: 30. Mar, 2025. 19:57 »
@Spaleti , @DJM
2 stvari od mene,
-samo da se ubacim za Skodino ulje, identicno je VW OE ulju, to je Shell Gmbh Grasbrook Lubricants Centre Hamburg, made in Germany. (Dakle, moze i sa Shell pumpe isto takvo ili bas od njihovog predstavnistva za Srb). Vozim novu Scala 1.5tsi 2024 pa sam pomocu vise kontakata saznao. Dakle,bez brige. Neka cena i tvoj izbor odluce.
Kod mene konkretno i po nalepnici i po teh.uputstvu jedino i samo SAE 0W20 VW 508 (u slucaju nuzde moze max do pola litre sa vw 504 spec do prve zamene ulja). Dakle, za nova VAG je striktno i iskljucivo.
Ali, cim izadje iz garancije odmah ide isti takav Wolf 0w20 vw508. (U Ibizi sam bas mnogo zamena koristio ovu marku i best buy je). Hvala Stalkeru na ideji od pre par godina!

-Febi/SWAG menjacko ulje, vec drugu zamenu sam usuo u menjac VW 02T man.5 brz.SAE 75W, i super je. Ibiza 1.4 BXW.Ne verujem da su fuseraj,neko im puni,iz Nemacke,naravno,ali od "povoljnijih"...moze biti Rowe, Mannol, Eurolub, Divinol..., ne mogu jos da saznam,ali naci cemo i to. Dakle,za manuelce, bez brige. Za DSG, ne znam sta bi moglo biti lose,ili je bila njihova losa tura...
 
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024