Robby, DJM i 46 gostiju pregledaju ovu temu.
1. Na motoroma iz VW grupe koji koriste isključivo po preporuci proizvođača ulje 504/507 5W-30 C3 , da li je moguće iz bilo kog razloga npr. velike kilometraže povećane potrošnje ulja od uobičajene koristiti ulje 505.01 5W-40 sa isto C3 , da li je preporučljivo uslovno preporučljivo ili striktno ne.Uslovno preporučljivo za stare motore (prve znake troškarenja ulja naročito ali i "preventivno" nakon 200 ili 250k km). Uz sve ostalo, snižavaju se i troškovi malog servisa (mada nije posebno bitno, "neće se baci"). 2. E sad da idemo na najtežu dilemu na koji mnogi imaju savet da može neki da nemože pa da i ovaj slučaj razjasnimo do kraja a to je sledeće da motori sa kraja 2109te koji imaju preporuku proizvođača isključivo kao 508/509 0W-20 C5 C6 , da li mogu da koriste ulja iz grupe 504/507 C3 gradacije 0W-30 ili 5W-30 jer čak i eminetni proizvođači ulja u pretraživaču i savetniku za korišćenje poput Castrola, Motula, Ravenola, Titan Fuchsa izričito stavlaju izbor na 0W-20 bez mogućnosti supstitucije za VW dok kod drugih marki BMW i MB pored 0W-20 dozvoljavaju i upotrebu 0W-30 ili čak i 5W-30 za razliku od VW preporuke gdje striktno 0W-20.Ovo je uslovljeno politikom VW grupe. Bez ovoga mogu biti za 1% drugačije specifikacije (potrošnja goriva, snaga motora ...) pa sigurno neće reći "može i". Drugo, ako popuste sa 0W-20 na samom startu, kako će ikoga (ikada) ubediti u budući default (0W-16 ili 0W-12). 508/509 je uveden da bude drugačiji, tako da neće zvanično priznati da je "jedinstven" (kao izbor za neki motor). VW 508/509 iz 2018 je imao neznatno više (pojedine) zahteve od ACEA C5/C6 ali tu je negde bio. Novi iz 2023 je još zahtevniji (no nije merodavan, samo je "preuzeo" stari). Ako ulje zadovoljava najnovije VW 504/507 iz 2020 ili 2021 (morao bih da proverim ali tu negde iz vremena "korone") onda sigurno ispunjava sve osim potrošnje goriva ... mislim čaki tretman izduvnih gasova (zbog <1,0% sulfatnog pepela u oba slučaja, ako se dobro sećam); ovde možda nije baš 100% ali je bar "blizu" (vrlo blizu). Tako da čim auto izađe iz garancije + više od 100k km VW 504/507, naročito SAE 0W-30 postaje prava alternativa (žrtvujete 1-2% veću potrošnju goriva, manje van grada, više u gradu). Ipak, ostaje samo alternativno, ne vidim zašto bi (bar svih 150-200k km) bilo iole loše koristiti default (0W-20). Postoji cela diskusija na Honda forumu jer je Honda odavno bila na 0W-20 pa prešla i na 0W-16 (u EU) uz najavu (možda već i ima modele) 0W12. I toliki motori na 0W20 ne skratiše (bar ne bitno) životni vek motoru. Tamo je još izraženije bilo jer je uvoznik dugo godina "zloupotrebljavao" max. preporučenih 5W-40 (iz samo njim poznatih razloga, možda u početku zbog goriva, ali mogli su i 0W-40 pa da brže pređu na 0W-30 i 0W-20).I sad malo dopune za one koji imaju DSG menjač bilo da je DQ-250 ili DQ-381 na osnovu višegodišnjeg iskustva u upotrebi tih ulja moje iskustvo i saznanje kaže ili sipaj Titan-Fuchs FFL-2 , Ravenol DSG fluid ili Kroon Dsg oil , a sa ostalim nebih experimentisao a pogotovu loše iskustvo imam sa Febi uljima vezano za DSG e sad to neradi Febi nego neko za njega puni pod firmom Febi ali ko god da je nebih preporučio.Saglasan sa prethodnim.Eto Stevo sa tvog stručnog aspekta da odagnamo ovu dilemu i setih se sada na kraju da ovo ulje 0W-20 u poređenju karakteristika iz tabele prozvođača je tu pa skoro isto osim u indexu viskoznosti gdje je 0W-20 na neki 8,3 dok je 5W-30 na 10,3 , e sad u čemu je kvakaKao što je gore rečeno, tih 20% ne izgleda mnogo ali uštedi nešto goriva. To za pojedinačnog korisnika nema mnogo značaja, ali na milion korisnika 1-2% može da bude značajna količina. O.K. neće baš spasiti planetu ali jeste jedan od koraka. Inače, VW 504/507 obično ima više od 10 (to je za 0W-30 karakteristično ili 5W-30 sa low HTHS). VW 508/509 (ACEA C5 i C6) imaju i manji HTHS što znači i manju potrošnju pri idealnim uslovima (zagrejan motor, van grada - duže relacije).I to je uglavnom najvažnije. Uvek proveriti da li sistem za tretman izduvnih gasova može "podneti" standarde u 0/5W-30 varijantama. Uz ACEA C (pa i C3) je uglavnom tako, ponekad treba birati C2/C3 ako je moguće (za VW 504/507 nije) i to je to.