Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 270377 puta)

0 članova i 41 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #90 poslato: 07. Okt, 2014. 10:24 »
Ugrubo je prethodno o.k. (manje-više)
No i bez da idemo u svetsku politiku, na policama NIS-ovih pumpi su još uvek ulje pre sankcija pa za sada nema potrebe za brigom (a posle će se znati rezultat, verovatno bez promene ... sankcije još uvek ne obuhataju poslovanje u samoj EU, investicije na teritoriji iste, bar koliko mi je poznato).

Dakle, može bez problema G-energy. (to su jako kvalitetna ulja)

Mobil je svakako vodeći proizvođač maziva (iako ga je Shell formalno prestigao pre par godina ali akvizicijama u USA) i kao takav je pravi "trend setter". Nije uvek (čak) ni nijansa kvaliteta na strani ove kompanije (mada često jeste) koliko su "referentni" u klasi (npr. Super 2000 ili 3000, naročito prvo navedeno) u smislu da su iznad proseka ali dobro odmereni sa cenom tako da su isplatljiviji od skupljih a bolji od jeftinijih (veoma dobro mesto na tržištu).
Osim toga (mada nije ekskluzivno, i Castrol ima isto) imaju dve serije (1 i Super, u Evropi) koje su jasno postavljene, prva je vrhunska (makar u nijansama bolja) ali skuplja a druga treba da ima odličan odnos kvalitet/cena (uzevši da je Mobil u celini premium brend). Osim toga, prisutni su svuda (doduše na mnogim tržištima ne potpuno u smislu asortimana, ESP 0W-40 je jako teško naći van Zapadne Evrope).
Tako da su više zgodna "referenca" nego što im posebno dajem prednost (Shell bi mogao biti u istoj ulozi ali je distribucija, makar u Srbiji, promenjiva a pokrivenost tržišta slabija, uz osetno više cene; Total je u principu Super serija, ali mu nedostaje One i slično).

Da se vratim na pitanja (dok još imam vremena).
Super 2000, 10W-40 je vrlo dobro ulje! Nije najbolje u kategoriji ali je za jednu "jaku četvorku" (4+) u ocenjivanju do pet ili "slaba" 9 do 10.
Mobil zaista ne daje podatke o TBN za serije 2000 i 3000 (bar osnovne "modele" X1) ali je to bilo oko 7,5 ranije a sada je (izvesno) nešto preko 8 (u skladu sa ACEA A3/B4-08, mada ni to Mobil ne navodi ali je blizu pameti da su prešli na moderniji sistem aditiva) a da bi u dogledno vreme moglo biti i preko 10 (zbog ACEA 2010 i ispunjenja B4, tj. A3/B4 po tom standardu). Zaista je manje bitno, ne samo za benzince nego i dizele (uz ED) jer je 7,5-8,5 (koliko procenjujem da je sada) sasvim dovoljno i za 20 hiljada km uz moderna (kvalitetna) goriva.

M1 Peak Life procenjujem kao najbolje u 5W-50 kategoriji (pogotovu što se broj ovakvih ulja smanjio), čak i od Fuchs-a (a teško ga je i naći). Elf je o.k. ali u skladu sa API SG (pogodnost samo za motore do 1996.). Total ima 5W-50 u API SM ali ga kod nas (još uvek) nema. Ipak uz male razlike, opet prednost dajem M1, naročito ako se radi o malo starijim motorima (gde se pretežno upotrebljava, mada može i za novije koji su opterećeni).

Pozdrav!


Van mreže paliic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #91 poslato: 15. Okt, 2014. 23:02 »
Felicia 1.3 TNG,  ukupno prešla 150KKm,  zadnjih 110K, od kako je auto kod mene,  sipao sam samo Castrol Magnatec 15w40 na svakih 10.000 km.  Potrošnja ulja se kreće do polovine merača do sledeće zamene.

Razmišljao sam da prilikom sledeće zamene pređem na Motul 4000 15w40, ali posle čitanja Vašeg bloga u glavi mi je da pokušam sa FAM uljima,  npr.  FENIX GAS OIL SAE 15W-40.
Molio bih za savet. Hvala
  • Vozi: Felicia 1.3 lpg 1997

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #92 poslato: 16. Okt, 2014. 09:32 »
Castrol je (vrlo) dobar, takav je i Motul, ali ni FAM nije loš (tj. tu je negde sa njima).
Dakle bilo šta od ta tri, promašaja nema.
FAM možda nije što je bio (u finsnsijskom smislu) ali se bore za opstanak i još su posvećeniji (čini mi se) nego ranije.
Lično sam (speletom okolnosti) bio tamo, ne tako davno, i pogon je sličan onome što imaju Shell ili Total ili bilo koji drugi renomirani proizvođač (potpuno automatizovana proizvodnja).
GAS je jako dobro ulje za Vaš automobil (motor).
Zašto bi menjali dobro (ili ne bi prešli na (evetnualno) još bolje)?
Nemci (ne)rado (jer su veće stipse od nas) kupuju skuplje ali ne je u zagradi jer su spremni i VIŠE da plate za svoje (nemačko) pa ne vidim razlog zašto mi ne bi platili manje za svoje, bar dok je kvalitet uporediv (a jeste).
Naime Fuchs koji je jeftiniji od velikih širom Evrope u Nemačkoj je skuplji od Mobil-a ili Shell-a a tek Liqui Moly, da ne pričamo. Pa ipak se dobro prodaju (oba).
Iskustva drugih (skorašnja) sa 5W-30 ACEA C2 uljima FAM-a su jako pozitivna (citoroen vozila, upoređeno sa referentnim Total-om) pa za mineralna 15W-40 ulja NE vidim zašto bi bilo problema.
Naravno, nisam isključiv u smislu "kupujte domaće" (ili 30% domaće ako je NIS u pitanju) ali jesam za "kupujte domaće dok se god isplati". Ne zvuči previše patriotski ali je više od prosečnih razmišljanja, i sasvim dovoljno za "ekonomski patriotizam", jer treba dati (bar) šansu domaćoj privredi naročito onoj koja je još uvek konkurentna (naravno da ima slučaja gde je bespredmentno o tome pričati, ali ovo nije jedan od takvih).
Dakle, "go for it" (it is O.K.).

P.S.
Nije problem posle preći na Motul ili se vratiti na Castrol (iz bilo kog razloga ... nedostupnosti na tržištu ili slično ... uzgred, nemojte to da Vas obeshrabri, možete poručiti i poštom od FAM-a ili internetom od Tigra).

Van mreže paliic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #93 poslato: 16. Okt, 2014. 10:17 »
Hvala na brzom i jasnom odgovoru.

Da, zaboravih da pitam, u slučaju da se javi potreba za dolivanjem ulja,  imam rezervu od 1L Castrol Magnatec 15w40, pa da li isto može da se meša sa FAMovim GAS uljem?
  • Vozi: Felicia 1.3 lpg 1997

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #94 poslato: 16. Okt, 2014. 13:45 »
Može naravno!
Magnatec je poslednjih godina unapređeno u PS (polu-sintetičko) ulje (pre nekoliko godina) ALI sve što je napisano stoji (i da nije zbog toga posebno i za klasu bolje, možda tek nijansu ako uopšte, a i mogu se bez problema mešati, ova dva ulja, koja su poprilinčno i slična po svojim osobinama).

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #95 poslato: 19. Jan, 2015. 01:52 »
Ako može jedno uopšteno pitanje, verujem da interesuje nas mnoge na ovom forumu.
Naime, koliko je i da li je uopšte bitno pridržavati se preporuke proizvođača automobila o brendu motornog ulja koje se koristi? Na primer, Škoda preporučuje Castrol i mnogi (naročito vlasnici novijih modela Škode) ni za živu glavu ne bi Castrol Edge zamenili za neko drugo ulje (odgovarajuće gradacije), recimo MOBIL1. Ima li istine u tome što i mnogi automehaničari pričaju i savetuju da ulje nekog proizvođača nije za taj automobil (i ako na ambalaži piše da ispunjava recimo VW502.00 standarde), npr. Elf je za Renault, Selenia za Fiat, nemoj to da sipaš u Škodu, to ne prija tom motoru i slične stvari koje se mogu čuti od mnogih iz auto branše?
Eto, recimo kada je u pitanju Elf, koji ima baš povoljne cene kod gen.uvoznika Profaco, koliko je dobrodošao u Škodama starim 10-20 godina i da li se nešto gubi ili dobija ako se na Škodama starosti 0-10 godina pređe sa Castrola na Mobil1, to bi bilo konkretno?
I samo još jedna nedoumica: Od kolike je važnosti za motor da se izabere jedno ulje i uvek pri zameni sipati to isto? Da li je štetno po motor ako se pri svakoj zameni sipa ulje drugog proizvođača (a istog viskoziteta i gotovo iste gustine na 40 i 100 stepeni)?
Hvala na odgovoru, malo je davežno pitanje, ali da malo probudimo ovu temu na forumu i naučimo nešto korisno, pozdrav!
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži hakkler

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #96 poslato: 20. Jan, 2015. 00:00 »
mislim da je stvar "pinke"...prije bio Shell..sad je Castrol..kako ko da pinku da je njegovo najbolje  ;)
bitna je norma i viskozitet...

od prvog dana (2006) su mi stavljali shell...i dalje stavljam isti shell. Ne experimentiram za par $$ gore dole..ako je ovo oduvijek u granicama normale što se potrošnje ulja tiče (cca 0,5l/10tkm)

mene zanima..iako se to kao ne mijenja.. wac1

koje ulje bi bilo dobro za mjenjač/getribu octavia 1.9 tdi ALH motor 5 brzina (102 tkm)

Van mreže WEST 014

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #97 poslato: 20. Jan, 2015. 01:09 »
Ulje u menjacu se menja nakon 10-12 godina. Ja sam u prethodnu rs-icu sipao Liqui Moly GL5 SAE 75W90

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #98 poslato: 20. Jan, 2015. 17:04 »
Naime, koliko je i da li je uopšte bitno pridržavati se preporuke proizvođača automobila o brendu motornog ulja koje se koristi? Na primer, Škoda preporučuje Castrol i mnogi (naročito vlasnici novijih modela Škode) ni za živu glavu ne bi Castrol Edge zamenili za neko drugo ulje (odgovarajuće gradacije), recimo MOBIL1. Ima li istine u tome što i mnogi automehaničari pričaju i savetuju da ulje nekog proizvođača nije za taj automobil (i ako na ambalaži piše da ispunjava recimo VW502.00 standarde), npr. Elf je za Renault, Selenia za Fiat, nemoj to da sipaš u Škodu, to ne prija tom motoru i slične stvari koje se mogu čuti od mnogih iz auto branše?

Ovo je samo (isključivo, potpuno ...) MIT. I ništa više (ni manje).
           (Ni lakšeg pitanja ni kraćeg odgovora)
Skoro da nemam šta ni da dodam. Kome nije dovoljno ne vredi ni sto strana teksta. "Preporuke" su samo (i isključivo) zbog ugovora koji proizvođač motora (automobila) ima sa proizvođačem (u ovom slučaju samo brendom) maziva.
1) Honda ulja je privio Total, pa Shell ... pa sutra (videćemo).
2) Castrol je (ionako) samo brend. U prošlom (ne tako dalekom) veku ga nije držao BP (kao sada), sutra možda bude drugi vlasnik ... i šta onda?! Onda će Mobil biti "bolji" za Škodu?! (e jest' đavola, samo što nije, ako jeste onda je i sada, a da je bolji teško je reći ali sigurno "nije lošiji").
3) BP se odrekao proizvodnje baznih ulja. I sad kao gazda (Castrol-u) kupuje od "najboljeg ponuđača" ...
I još (bar) milion sličnih (i manje bitnih "argumenata").
Pravi argumenti su drugačiji ALI njih ni MILION (pošto su stručni) neće pomoći ... ali tako to ide, sve vrvi od raznih stručnjaka.
I to je tek za pshihologiju mase. Naime ako VW može da "brani boje" Castrol-a (mada je platio penale za to i to opasne jer je to u EU zabranjeno (nametanje proizvođača)) zašto Pera, Mika i Laza to rade (za Џ) ... možda za koju besplatnu litru, rabat od 5% ili kombinezon ... to je stvarno da se čovek upita i shvati zašto je teško steći samo prvo milionče, posle su ti svi "prijatelji" (reklama ide sama).

P.S.
Duga je priča šta se (teorijski i manje u praksi) može desiti sa različitim vrstama ulja (ne brendovi) ALI ako ulja imaju iste specifikacije APSOLUTNO SE NIŠTA NE MOŽE (LOŠE) DESITI!!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #99 poslato: 20. Jan, 2015. 17:07 »
mislim da je stvar "pinke"...prije bio Shell..sad je Castrol..kako ko da pinku da je njegovo najbolje 
bitna je norma i viskozitet...

Baš tako ... sutra će biti ko zna ko (u stvari ne može bilo ko ali neka od TOP 10 u svetu ... možda i Fuchs? Bitno da je prisutan na (svih) 5 (ili ih je 6-7) kontinenata da bi mogao da prati VW).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #100 poslato: 20. Jan, 2015. 17:16 »
koje ulje bi bilo dobro za mjenjač/getribu octavia 1.9 tdi ALH motor 5 brzina (102 tkm)

Bilo koje 75W-90 koje ispunjava API GL-4/5, najbolje da ima zvanično (ili makar naveden "nivo kvaliteta") VW 501.50 (G50).
To je nešto kao VW-ova verzija API GL-4+. Naročito su dobra TDL 75W-90 ulja (koja ispunjavaju GL-3 do GL-5).
Proveravati na godinu ili dve (nivo), menjati ... na 10-12god./200 hiljada km (pa šta prvo istekne).
Ne morate (dakle) da žurite ... najbolje uklopiti (ako do sada niste a po km verovatno niste) sa zamenom seta lamele ili tako nekom intervencijom (pa kad bude). U svakom slučaju godinu-dve pre ili kasnije nije strašno. Menjaju ljudi i na 5 god. ALI za to treba imati i dobar razlog (inače je bacanje para), najčešće teški uslovi eksploatacije i mnogo pređenih km (npr. ako se vozi više od 30 hiljada km godišnje) i slično.
Pozdrav!

Na mreži hakkler

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #101 poslato: 20. Jan, 2015. 17:55 »
tnx. na odgovoru.
btw. ima i ovlaštenom..cca 10eura litra ..idu 2l.
u full praznu getribu 2.1l
evo i slike sa kataloškim brojem.


možda je boca sad druge boje..al bitan je ovaj kataloški broj:  G 052 726 A2
« Poslednja izmena: 20. Jan, 2015. 18:01 hakkler »

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #102 poslato: 20. Jan, 2015. 19:17 »
Stalker, je isto to ulje ide u menjac Octavia A5 1.6mpi?

Na mreži bigor

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #103 poslato: 21. Jan, 2015. 00:31 »
Hakkler za AHL bi trebalo

Gearbox oil grade   VW G50 SAE 75W-90
VW G51 SAE 75W-90
Automatic transmission fluid type   VW G 052 145
VW G 052 162 A1
bar po onom sto sam nasao o ovom motoru
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #104 poslato: 21. Jan, 2015. 14:47 »
VW je menjao preporuku sa 75W-90 na 75W (ulje na slici je takvo) za neka (novija) godišta.
Morate naći u uputstvu vozila ili servisnom šta tačno piše za Vaše vozilo (godište).
Ovo je jedna od "sivih" zona gde ne mogu 100% dati pravi odgovor (nemam potrebne informacije.
VW je zakomplikovao "do bola" a 75W-90 i 75W nije (ni približno) slično.

Dakle, G 052 (726 A2) i G 050 nisu ista ulja. VW je koristio prvo 75W-90 u ovom menjaču pa je prešao na 75W!
Sada je neka opšta preporuka 75W ALI najbolje proveriti u servisu (ili kod servisera) koji imaju potrebne informacije.

U svakom slučaju (kako nije hitno) bolje sačekati neki dan (nedelju, mesec) nego brzati sa odlukom.

Ja zaista ne znam tačno šta gde ide jer mnogo informacije nisu dostupne javno.