Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 270422 puta)

0 članova i 47 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #105 poslato: 21. Jan, 2015. 14:52 »
Prethodno me podseti i da skrenem pažnju i kod VW 502.00 standarda koji se pominjao ranije.

U vezi sa Elf Evolution 900, ovo ulje svakako ima odličan odnos kvalitet/cena ALI je "samo" API SL i kao takvo nepogodno za novije motore (od 2005.) koji mogu koristiti Vw 502.00 ulja uz fiksni interval zamene (1g./15000km).
VW 502.00 je uveden (kao standard, odobrenje) 1997. i taj (originalni) ulje ispunjava. AlI ne ispunjava VW 502.00 iz 2005. pa se tu moraju koristiti druga ulja. Kako prepoznati (kad proizvođ. ulja to ne navode, uglavnom)?
Pa treba Vam API SM ili SN ulje a ne SL.
Eto jedne male "cake", nije loše znati. (kako god, Elf je isplatljiviji i verovatno je bolja kupovina od većine poznatih imena za motore (vozila) proizvedene između 1997. i 2004.).
Naravno API SN (502.00/2005) se mogu koristiti i kod tih vozila, samo nije obavezno (donekle je bolje ali ne koliko je skuplje , naravno).

Van mreže netix

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #106 poslato: 21. Jan, 2015. 19:05 »
Pre tri godine sam uzeo auto TDI AVB 74kw/2003/200.000km u koji je sipano 507.00. Prve godine sipao sam castrol edge 507.00 ulje i na 10.000km dolio nekih 0.7l.  Prosle godine u ovlascenom servisu (akcija) sipali castrol magnatec proffesional b4 505.01 koji je potrosio oko 0.3l na 10.000km.. ali imam utisak da je motor bio i tiši i ekonomičniji sa 507.00 uljem. Šta bi ste mi vi preporučili da se vratim na 507.00 ili da ostanem na 505.01
  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #107 poslato: 22. Jan, 2015. 10:47 »
Bez obzira na pređene km i godište, 507.00 5W-30 je bolje rešenje.
Naravno sve je manje isplativo. Produženi interval Vam ionako ne bih savetovao a za fiksni je 505.01 (naravno) više nego o.k. Potrošnja ulja je očekivana i normalna (u oba slučaja).
Dakle, ne gledajući cenu (1% manja potrošnja goriva ionako skoro porkrije razliku) moja je preporuka da se vratite na 504/507. Ipak, ako godišnje ne prelazite 15000km (ili više pa menjate na toliko) nego oko 10k km, onda je korist od višeg kvaliteta zanemarljiva pa je 505.01 svakako još isplatljivije. Ali uz Vaše prioritete i ukoliko Vam veća cena nije problem nema drugog (tehničkog, tehnološkog) razloga zbog kojeg ne možete da se vratite na 5W-30 (VW 507.00) ulje.
Uopšte, ni to ne sprečava kasniji prelazak na 5W-40 ALI nemojte baš menjati vrstu ulja na svakoj zameni (iako je i ovo moguće, ipak je to manje preporučljivo).
Pozdrav!

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #108 poslato: 23. Jan, 2015. 20:44 »
Stalker, nesto sam trazio po Autodati i Etki ulje za menjac Octavia A5 1.6mpi (102ks) 2008.god:

Po Autodati kaze da ide:
75W Synthetic
API GL-4

Iz Etke sam izvukao ova dva kat.br:
VW G 052 512 A2
VW G 070 726 A2

A po netu i ove, valjda ne bi pogresio ni sa jednim od ovih ulja:
VW G 052 726 A2
VW G 052 171 A1/A2
VW G 052 178 A2
VW G 052 726 A2 / G 055 726 A2 / G 060 726 A2 / G 070 726 A2

E sad ti Stalker prokomentarisi, ako ima sta..

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #109 poslato: 24. Jan, 2015. 13:01 »
Pa i nema ... da se komentariše.
To (ti) je to. Bilo koje servisno (od navedenih) ili Fuchs (Kroon) sa istim (ili nivoom kvaliteta) i nema mnogo lutanja.
Febi bi mogao da bude malo jeftinije rešenje ali ionako se ne menja često pa je manje od značaja.
Dakle, primarni izbor:
bilo koje od navedenih (726-ica pod 1.00 pa ostalo pod 1.01, 1.02 ... mada je često i (po)vezano) servisnih ulja i nema problema.
Po godištu mi se činilo (od početka) da je tako ali sada je (iz više izvora, pouzdanih) i potvrđeno.
I Vama hvala na informacijama. Ostaje savet da se "izbunari" info za neki drugi (stariji) model sa istim menjačem.
Pozdrav!

Van mreže dren

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #110 poslato: 24. Jan, 2015. 20:00 »
imam skodu oktaviju 1.6 sr akl 1998. benzin 8 ventila 240 000 na satu ,dosad sipan castrol C3 5W40 ILI A3/B4 5W40 isto castrol ,prvih 6000 ne trosi ulje a onda od 6000-10000 dolijem 1l da li da predjem na neko drugo ulje I KONKRETNO KOJE (mozda liqui moly , ili mozda domace NISOTEKS, ili neko drugo , ili da ostanem na istom ) unapred hvala
  • Vozi: oktavia A5 2005 1.9 tdi pd

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #111 poslato: 25. Jan, 2015. 11:24 »
Nije za posebnu brigu (niti je posebno neuobičajeno).
Možete ostati na Castrol-u a prelazak na Nisotec (ili G-energy) može biti dobro rešenje radi uštede na mazivu (nećete izgubiti u zaštiti motora, ponašanje neće biti gore ako već ne treba očekivati ni mnogo bolje).
Pojava je vezana za vrstu motora, starost motora (dobro je što ste redukovali zamenu sa 15000km na 10 hiljada) i (ponajviše) za način korišćenja automobila (verovatno pretežno gradska vožnja).
Ako više vozite u gradu, probajte da uklopite na dve nedelje (ili makar jednom mesečno) jednu dužu vožnju van grada.
Verovatno dolazi do razblaženja gorivom i kondenzatima (možda to i prikriva potrošnju ulja u početku) što može delovati i na tzv. "razbijanje ulja" (smanjenje delotvornosti polimera). Na ovo su malo osetljivije "razvučenije" viskozne gradacije (0W-40 i 5W-40 kao i 5W-50) ALI nije da se iste izbegavaju.
Motor je star da bi 5W-30 bilo bolje rešenje. Da li prelaziti na 10W-40?
Možete probati (uz zamenu na 10 hiljada) što će dalje smanjiti troškove održavanja ALI (svakako) nije obavezno (sintetička ulja su ipak kvalitetnija). Možda će se pojava ublažiti ali pošto nije sve do "razbijanja" (ulja, polimera, kako god) neće biti potpuno suzbijena (i dalje će iako možda manje, biti povećana potrošnja ulja u drugoj polovini intervala zamene, što je ako je umereno, normalna pojava).
Sam brend ulja ne bi trebao da bitno utiče na navedenu pojavu (možda u nijansama).
Pozdrav!

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #112 poslato: 02. Mar, 2015. 23:01 »
Koristite ulja sa VW 502.00 što duže je to moguće a još je moguće. I što viskoznija. Dakle 10W40

Poštovani Stevo,
Kupio sam ovog puta G Energy F Sinth 5W40, ne samo zbog povoljne cene, već i zato što mu je viskoznost na 100*C visokih 14,9 jedinica, a toliko nema ni jedno ulje gradacije 10W40 (osim Motul 6100 10W40, koje ima 15,0, ali ga je motor više trošio 1l/5000km, nego li ovo koje će sada biti istočeno - Mobil super 2000 10W40 koje je potrošio 1l/6500km, koliko sam za godinu dana svega i prešao). Da li sam pogrešio?

Inače, takođe da Vas obavestim i ovo: zbog velikog broja kratkih vožnji u zimskom periodu (koje ne mogu izbeći) i pojave kondenza u ulju, tokom Februara sam više puta vozio autoputem pod većom turažom (kako ste mi i savetovali) da bi izbacio tu vodu iz ulja. Danas skinem crevo iberlaufa, rasturim kućište filtera za vazduh i pogledam u separator uljnih isparenja i zaprepastim se - sve dupke puno bele skrame i vode! Srećom da nije bio mraz, inače kada to zaledi - veliki problem nastane. O tome sam čitao na jednom blogu i čuo priče od majstora i tačno je - VW 1.4 (i 1.0) sa kraja 90-ih i početka 2000-ih ima fabrički taj problem. Nivo antifriza stoji na crti - ne prodire u ulje, ali kako tolika vlaga prodre u ulje i kasnije se zaledi u separatoru, što dovede do havarije motora - e to još niko ne zna.

Samo još da dodam - izgleda da slabo ide prodaja za G Energy F Sinth i da su im skladišta puna starih zaliha. Na pakovanju koje sam kupio videh datum proizvodnje 29.01.2014. A znam da na pumpi gde sam kupio nije stajalo, skoro ga nisu imali, pa su pre par dana dobili.

Pozdrav
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #113 poslato: 03. Mar, 2015. 10:18 »
Svakako niste pogrešili što se F-synth(a) tiče.
Potrošnja ulja (do sada) nije zabrinjavajuća a sa 5W-40 NE mora (i često nije) biti veća. Kvalitet je (svakako) nešto bolji.
Starost od cca. godinu dana nije ništa strašno (do dve računajte kao da je ulje novo ... upotrebljivo je i duže, naravno).
Pozdrav!

Van mreže nmarkov80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #114 poslato: 05. Apr, 2015. 18:25 »
Pozdrav forumaši.
Od firme sam uzeo službenu fabiu karavan 2006. 1,9 SDI sa 199000.
Do sada je dva puta godišnje rađen redovan servis i sipano (isključivo) Castrol 5w-40.
Manje više nekih 70 posto vozim na otvorenom putu. Min. 75km na otvorenom svaki dan + po nekad 10 po gradu.
Koja je preporuka (isčitao sam sve prethodne postove...) za dovoljno ekonomično i dovoljno kvalitetno ulje?

Hvala! :)
  • Vozi: Fabia Combi, 1,9 SDI

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #115 poslato: 06. Apr, 2015. 01:19 »
@nmarkov80

Evo ovde imaš originalno, jeftino i kvalitetno ulje, direktno kod uvoznika...
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/elf-solaris-llx-5w30.html
VW 504.00/507.00
Kompatibilan sa: VW 502.00/505.00/505.01 ; VW 503.00/506.00/506.01* ; VW 501.01/505.00

Period zamene do 50.000km :)


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #116 poslato: 06. Apr, 2015. 22:33 »
Ovaj Elf je veoma isplativ, to nema sumnje.
Inače bilo koje 5W-30 VW 504/507 ulje.
Naročito za način eksploatacije automobila (moguće je i 5W-40, najbolje 502/505/505.01, ali onda bi morali menjati na 15000km) jer ovako možete menjati na cca. 30 hiljada km (ili kod vas otprilike na godinu dana, može i koja hiljada km i preko onih 30 hiljada, jer je VW 504/507 zapravo 650 rh motora (ako imate na tabli indikaciju radnih sati motora ili za varijabilni ineterval zamene, tim bolje).
50 hiljada km ... nije nemoguće ali to je u idealnim uslovima ... 35000km bih uzeo kao maksimalnu cifru (25-35k km ili po indikatoru na tabli). Moguća je i zamena na dve godine ali uz isto ograničenje u km.

Van mreže nmarkov80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #117 poslato: 06. Apr, 2015. 22:35 »
Hvala puno ljudi!
  • Vozi: Fabia Combi, 1,9 SDI

Van mreže zix

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #118 poslato: 31. Maj, 2015. 21:20 »
Vozim Yeti 1.2 TSI i prešao sam sa autom 28000km. Kupio sam ga sa fabričkim uljem Castrol 5w 30. Na sledeća dva servisa je sipano Sunoco synturo 5w30 ll3, a na poslednjem servisu Sunoco Racing 10w60. Imam dva pitanja:
1. Kakva su ovo ulja (Sunoco) za ovaj motor?
2. Ovo poslednje (10w60) je sipano "na preporuku proizvodjača-zbog lanca"? Pa me zanima u čemu je prednost novog tj. mana prethodnog?
Hvala.
  • Vozi: Škoda Yeti 1.2 TSI 2012.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #119 poslato: 01. Jun, 2015. 09:37 »
1) Sunoco ulja su visokog kvaliteta. Trebalo bi da su o.k.
(doduše nisam 100% siguran da navedeno 5W30 ima zvanično VW 504/507, dok npr. MB 229.51 sigurno nema (zvanično i važeće)); ne bi trebalo da bude veliki problem ali bi (zvanični pa i nezvanični ali ozbiljni) servisi o tome morali da vode računa).
2) "na preporuku proizvodjača-zbog lanca" ?! Možda. Nemam informaciju.
Ovde je manje do ulja a više do greške u konstrukciji prenosa (lančanikom). Mislim da postoji i posebna tema o tome pa je (zapravo) to bolja adresa za to koliko od toga ima koristi.
Ako gledamo samo maziva, 10W-60 je viskoznije i "nakrkano" ZDDP-om pa bi moglo da deluje na smanjenje habanja kritičnih elemenata. Ispunjava API SH što je prilično nisko ali je verovatno uslovljeno (baš) visokim sadržajem AW (anti wear) aditiva. Za njega mora važiti fiksi interval zamene (12 meseci ili 15000km).
Povećava potrošnju goriva (2-5%, uglavnom 2%, više zimi u kratkim gradskim relacijama), ali može i da smanji potrošnju ulja (za 1.2 tSI bi "normalno" bilo oko 1l/10.000km, naravno i manje uz varijacije na manje km, gde može biti i 2dl na 1000km, manje u prvoj polovini intervala zamene). Kako osim AW aditiva pomenuto 10W60 ulje sigurno ispunjava više standarde (VW 502.00 ne može ni zbog viskoznosti), ne bi trebalo da bude većih problema. Da, uzgred i maksimalna snaga motora je par % manja, ali ako će lanac duže trajati (duplo ili više), nešto mora i da se žrtvuje.
10W60 baš i nije za gradsku vožnju ali neće je ometati (pogotovu leti neće biti mnogo primetno) ili tako nešto (povećaće potrošnju goriva i produžiti vreme do postizanja radnih uslova što ide i ka bržoj degradaciji ulja, koje zato nikako ne treba menjati na više od godinu dana).
To je to, otprilike.