Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331624 puta)

0 članova i 34 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #375 poslato: 24. Maj, 2017. 11:35 »
Bilo je bar 28 puta ... no, treba i naći.
Ni 5W-30 (obavezno samo kod fleks (produženih) intervala zamene i isključivo uz VW 504/507) ni 10W-40 (naročito).
Najbolje je da koristite 5W-40 sintetička ulja koja imaju VW 502.00 odobrenje, zbog TNG-a ona sa ACEA C3 (obično upareno sa VW 502/505/505.01). Ulje menjajte na 12 meseci ili 15000km (po ispunjenju prvog uslova).


Van mreže marko nis

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #376 poslato: 23. Jun, 2017. 16:26 »
Poštovani gospodine Stalker ,

Mozda je bezveze sto postavljam pitanje na koje je već odgovoreno ali da pitam  :)

Vreme mi je za redovan servis . Kilometraza 148000 km a, nadam se da je prava, nista danas nije sigurno
Prosli put stavio
Motul Specific 505.01 5w-40 ,potrosio ga je oko 0,4 l na 12000 km a

Sada bih stavio drugo ulje
Motul x-clean 8100 c3 5w30  >:D

Da li je to u redu ili da ostanem ma 505.01?

  • Vozi: Skoda fabia vrs mk1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #377 poslato: 24. Jun, 2017. 12:47 »
Potrošnja ulja od 4 dl na 12000km je sasvim o.k. (normalna).
Motul X-Clean 5W30 zvanično NEMA VW 505.01 odobrenje (?!) što je zaista čudno (i možda samo stvar komercijalne procene), te ne bih mogao baš da preporučim (mada 99% da je o.k.).
Motul (čini mi se) nema SAE 5W-30 ulje sa 505.01 (a ima ih na tržištu "tušta i tma" kod drugih proizvođača).
Ovo potvrđuje da je Motul tako postavio stvari (u prodaji), tj. da 5W-40 ulja ispunjavaju 505.01 a 5W-30 ulja VW 504/507.
U tom smislu (iz Motul game proizvoda) bi alternative 505.01 Specific ulju bile:
X-Clean 5W-40 (može biti i isto ulje)
X-Clean + 5W-30 (sa VW 504/507 odobrenjem).
(naravno i 5W30 504/507 Specific)
504/507 ulja su skuplja pa u tom smislu i manje isplativa (naročito za starija vozila), naročito ako se ulje menja (što je opšte preporuka za vozila sa 150k km ili više) na 15000km ili jednom godišnje.
Ali, naravno, itekako su o.k. (sa tehničko-tehnološkog aspekta).

Van mreže marko nis

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #378 poslato: 24. Jun, 2017. 15:49 »
Hvala gospodine Stalker  bravo2

Hteo sam da cujem proverene informacije jer sam citao na nekim forumima da sipaju 5w30 507.00 Motul x-clean mesto Specifika 505.01

  • Vozi: Skoda fabia vrs mk1

Van mreže maticsbb

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #379 poslato: 19. Jul, 2017. 09:20 »
Kako i koliko utice kolicina ulja u karteru na interval zamene? Da li interval zamene zavisi od toga. Nije bas isto kada u karteru ima 4litra ulja i recimo neki drugi auto koji ima u karteru 6litara istog tog ullja. To je 50% vise. Da li veca kolicina ulja omogucava duzi interval. Iskreno tamo gde je u karteru 4litra tesko da ono moze da izdrzi recimo 25.000km ili gresim? Da li to ima neke veze?
  • Vozi: Skoda Octavia 1.2tsi

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #380 poslato: 19. Jul, 2017. 12:28 »
Poštovani,
To što pominjete se naziva "faktor uljnog stresa" (ili stesa ulja). Uoprošćeno to je kW*/l (motornog ulja)
*kW snage motora.
Ovaj faktor se u poslednjih 50 godina povećao oko 5 puta!!

U principu ste u pravu (veći uljni stres kraći intervali zamene) ALI je u praksi primenjen paradoks, time što su se intervali produžavali sa povećanjem ovog koeficijenta.

To se činilo pre svega iz razloga ekologije i donekle smanjenja troškova eksploatacije.
Tako su kod automobila sa 5000km intervali produženi na tipičnih 20-30k km pa i svih 50 hiljada km (!!) a kod teretnih vozila (i autobusa) sa 10-30 hiljada na 100 do 160 hiljada km (bez bitnog povećanja količine ulja).

Naravno, sve je ovo postignuto pre svega u poboljašanju (i povećanju procenta) aditiva koji se u ulju koriste kao i kvalitetnijim baznim uljima (već se pojavljuju i motorna ulja na PAG (doduše nove generacij) osnovi).

Sve u svemu (i ukratko): period izmene je definisan (pre svega) preporukom proizvođača i/ili njihovim odobrenjima (standardima). Količina ulja ima samo indirektne veze (već je uzeta prilikom određivanja).
Tako da 6 lit. i dizel motor nije isto što i 4 lit. i benzinski, ili 4 lit. benz. sa 100 kW i 3 lit. sa (npr.) 80 kW jer je otrpilike isto. Na istu snagu (i istu vrstu) moguća su odstupanja od ±20%i retka su veća (no verovatno ima izuzetaka).

Za više od 20k km treba što noviji motor i što manje gradske vožnje, pa je 30 hiljada km uz odgovarajuće ulje sasvim o.k. (naročito ako se napravi u kraćem vremenskom periodu od 12 meseci).

Van mreže maticsbb

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #381 poslato: 21. Jul, 2017. 13:57 »
Ok za motore razlicite snage. Ali ako imamo dva slicna motora, slicne snage, samo jedan ima 4litra ulja a drugi 6 litara. U toj varijanti ovaj drugi ima 50% vise ullja. Da li tih 50% vise ulja u karteru cini neku rezervu u smislu da se kasnije "istrosi" i ako onaj sa 4litar menja ulje na 15k km, da li ovaj sa vise ulja u karteru moze da menja na 20k ili 25k km? Pretpostavimo da su motori slicni i slicnog stanja i slicni vozaci :D

Ono sto sam hteo pitati je to da mi 4litra ulja deluje malo da bi terao preko 15k km. Pa bilo ono i 504/507.00. A neko ko ima 6-7litara i ima dosta otvorene voznje, bez problema verovatno moze da menja na 25k km recimo istog tog 504/507.00 ulja.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.2tsi

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #382 poslato: 22. Jul, 2017. 18:32 »
Moram kratko jer kuckam na tel. Tast. Cemu nisam toliko vican.
Nije bas tako prosto. Na kracim relacijama manje ulja moze biti korisnije i trajati duze. Male izmene na motoru pre svega u tzv. Ventilaciji motora mogu znacajno produziti int. zamene.
O. K. Potpuno isti motor sa vise ulja moze vise da izdrzi izmedju zamena. Logicno. No, ne po linearnoj zavisnosti.
Uvek je to log f-ja a uz neki parametar. Tako da moze biti slicna kvadratnoj gde je y kol. ulja. Otpilike 50% vise ulja 20 do 25% vise km. Ende.

Van mreže maticsbb

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #383 poslato: 24. Jul, 2017. 12:53 »
Ok, jasno.

Na sta mislis kad kazes male izmene na motoru tzv. ventilacija motora. Sta bi to konkretno znacilo u izmenama i koliko to sve utice na interval zamene? Pretpostavljam da tu ima materijala i za novu temu na forumu. Pa kad stignes...  ;)
  • Vozi: Skoda Octavia 1.2tsi

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #384 poslato: 26. Jul, 2017. 15:25 »
Imas o tome na:
https://cbc.rs/threads/16721-Kako-otkloniti-probleme-degradacije-motornog-ulja
sam nisam toliko strucan za motore, niti bih nastaljvao temu (jako tesku i usko strucnu), trazi previse vremena za amaterski rad.

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #385 poslato: 25. Sep, 2017. 22:34 »
Imas o tome na:
https://cbc.rs/threads/16721-Kako-otkloniti-probleme-degradacije-motornog-ulja
sam nisam toliko strucan za motore, niti bih nastaljvao temu (jako tesku i usko strucnu), trazi previse vremena za amaterski rad.
Na koliko km ili koliko godina treba menjati ulje u menjacu? U pitanju je fabia 1, u uputstvu pise 75w/90.

Sent from my ALE-L21  


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #386 poslato: 27. Sep, 2017. 11:00 »
Prvo fabričko punjenje je obično "fill-for-life" što znači 7-10 god.
Bilo bi dobro menjačko ulje menjati na "velikom servisu", npr. na 90 ili 120k km.
(ovo uopšteno za novije Skoda modele, važi naravno i za konkretan (Fabia))

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #387 poslato: 28. Sep, 2017. 13:10 »
Gospodine Stalker, ranije pitao za vase mislenje vezano za Stilo JTD a posto sad usao u Skoda klub evo novo pitanje od mene :)

Kupio novu Skoda Yeti sa motorem 1.4TSI od 92KW , naravno sa kaisem :)  Po servisnu knigu interval zamene ulje je na 15.000km. Posto uglavnom imam 80% voznja po magistralnom vec primetio da nakon predzeni prvi 6.000km nivo ulje je na 2/3.
Da li je potrebno kupiti ulje za dolivanje ili da ne diram nista do prvi servis? Mislam da u motoru ide Castrol 5w30 samo neznam koi tacno.

I jos jedno, posto motor je EURO 6, a gorivo na nase pumpe EURO 5, da li preporucujete da se sipa aditivirano gorivo u novi motor ili obicni benzin bez aditive?
Za motor je preporuceno gorivo min 95 oktana, da li pozitivno utice benzin od 98/100 oktana?
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže voyager

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #388 poslato: 29. Sep, 2017. 03:20 »
Koje Motul ulje preporučujete kao odgovarajuće za Octavia MK3 RS TDI 185KS?
Auto izlazi iz garancije za par meseci pa želim da pređem na Motul...
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #389 poslato: 29. Sep, 2017. 19:41 »
gosn "Skorpion":
Potrošnja ulja je o.k. (ispod 1 dl/1000km).
Da li kupiti ulje za dolivanje? Pa, da - naravno. Čak i ako ne zatreba (recimo sve dok je iznad min. mada je već na 1/4 dobro doliti par dl). Dodato ulje NE kvari (ovo je jedna od najčudnijih zabluda, prava nebuloza, nepoznate geneze ... nešto kao "baba gora" ili slično) ono postojeće, već NAPROTIV poboljšava kvalitet.
Ostaje (pitanje svih pitanja) a šta da radim sa preostalih pola litara?
Dodajte pri sledećoj zemeni a šta preostane neka bude za (eventualno) dolivanje.
Nije greh (ili pokazatelj lošeg motora) dolivati ulje (nego najobičnija glupost, ili blaže rečeno predrasuda).
To smo (dakle) rešili.
Šta sa gorivom?
Kod benzinaca (naročito) nije nikakav problem, možete koristiti Euro 5 goriva (uostalom EN 228/590:2014 kasni iz razloga da je već onaj iz 2009 ("euro 5") bio sa "ludačkim" zahtevima, a povećavati ih je prosto na granici tehnologije (makar da se drastično ne poveća cena)).
Da li obično ili aditivirano?
Kaže se da je obično isplatljivije, MEĐUTIM, kod nas je razlika toliko mala (cca. 3%) da to ne važi. Npr. 5% je neka normalna razlika (koja je ujedno i granica isplativosti).
Slično i za 95 oktana vs 98 oktana. Ako je 95 minimum a u uputstvu se pominje i 98 (ili se čak naglašava) onda 98 vredi, ali tek ukoliko razlika u ceni nije prevelika. No čak i onda 95-ica je obično isplatljivija pri normalnoj (po propisima) vožnji.
Dakle, pretežno 95, 98 u slučajevima dugih putovanja i većih naprezanja motora.
No, ako se u uputstvu (kod mnogih Skoda benzinaca) napominje 95 min. a preporučuje 98, onda 98 (ili 100) svakako. Ne, neće "izgoreti" ventili, niti Čuma pokupiti delove motora, stare priče za plašenje dece (nikako super u fiću ili u motorku) su bile toliko glupe (ko li ih izmisli) da nisu za komentar (stara Stihl-ka iz 70-tih radi na 95 oktana polovinu svog života, samo kao primer). Uvek je više oktana bolje (kod starijih motora potrebno štelovanje paljenja, kod novijih to nije potrebno), bar do neke normalne granice (npr. 100). No, kod malih kompresionih odnosa od toga nema veće vajde. Kod motora gde je 95 min. (a ne 92 ili 91 a 95 optimum) dobija se više snage i obrtnog momenta (tek par %) po višoj ceni, pa ko kao i kad voli (neka izvoli).