Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 217570 puta)

0 članova i 48 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #390 poslato: 29. Sep, 2017. 19:47 »
For Voyager (3?):
Motul Specific 504.00/507.00, može i Clean + 5W-30.
Naravno pre oba Specific 504/507 0W-30 (ako ima kod nas).

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #391 poslato: 02. Okt, 2017. 10:15 »
Koristim total quarz 7000 10w40, na sajtu sam nasao da je "pour point" samo -24 C (auto je na LPG). Na kojoj najmanjoj temperaturi je bezbedno upaliti auto?
Hvala

ps. Mislim da cu se na sledećoj zameni ulja vratiti ne g-energy.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #392 poslato: 02. Okt, 2017. 17:09 »
Nemojte previše striktno da uzimate podatke iz TDS-ova.
Em su "tipične" (trebale bi biti "prosečne" ali čak i ne moraju da budu), em se menjaju iz godine u godinu.
Podatak o -24 °C zaista se provlači dosta dugo (dokumenti iz 2009. i 2010.) i zaista ne znam šta je Total-u trebalo da sebi daje takvu (negativnu) reklamu.
Takav podatak je (jednostavno) nespojih sa 10W i verovatno se odnosi na neko 20W-50 ulje (što bi značilo da je tehnička greška ili makar štamparska).
U novijoj dokumentaciji (npr. iz 2012.) se navodi (verovatno tačan) podatak o -33°C.
Bilo kako bilo motor možete (sa Total ili nekim drugim 10W-40 uljem) pokrenuti do -25°C (ako baš mora) a idealno je da se takva ulja koriste do -20 °C.
Pozdrav!

P.S.
Ako je samo zbog ovoga, ne morate prelaziti na G-energy (koje je, naravno, odlično).

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #393 poslato: 02. Okt, 2017. 17:11 »
Hvaka

Sent from my ALE-L21  


Van mreže nole

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #394 poslato: 06. Okt, 2017. 08:37 »
Pozdrav.Moja skoda fabia 2001 1.4mpi je presla 250.000 km pomalo joj se cuju hidropodizaci, da li smem da sipam ulje 15w-40 i kog proizvodjaca mi preporucujete.
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #395 poslato: 07. Okt, 2017. 09:09 »
Naravno, da.
Ulje (samo) mora biti API SL ili više (SM, SN), tj. ACEA A3/B4.
No, tu bih dao dve primedbe:
1) Ako je već tako kako navodite, 15W-50 bi verovatno bilo korisnije.
2) 15W-40 (ili 15W-50) nije baš idealno za zimu, tj. može da prođe ali samo do -15 (-18) cel.
U tom smislu, bi (bilo koje od dva navedena, oba mogu biti i mineralna i PS) to bilo idealno kao "letnje" (od sredine marta do sredine novembra) rešenje.
Za zimu (ali i kao celugodišnje rešenje) bi bolja bila ulja 5W-50 ili 10W-50, koja su i za klasu (dve) kvalitetnija od prethodno pomenutih.
5W-50 najbolje rešava Vaš problem (koliko je do ulja, koje zapravo NE rešava problem ali ga može ublažiti).
Jer brže dostiže dovoljno nisku viskoznost za veliki protok (zbog 5W) a i radna viskoznost je veća.
Btw, još jedan detalj: nivo ulja držite na minimum "pola" nivoa (tj. uzmite polovinu između min. i max. kao minimum), odnosno što bliže maksimumu (naravno ne baš i preko, mada par mm na šipki nije strašno).
I to je to (što je do ulja, kao i obično veće probleme može rešiti samo servis što, naravno, košta).

Van mreže voyager

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #396 poslato: 07. Okt, 2017. 18:33 »
For Voyager (3?):
Motul Specific 504.00/507.00, može i Clean + 5W-30.
Naravno pre oba Specific 504/507 0W-30 (ako ima kod nas).
Hvala. Videću šta ima kod uvoznika.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže nole

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #397 poslato: 08. Okt, 2017. 09:12 »
Veliko hvala na odgovoru i odvojenom vremenu.
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #398 poslato: 11. Okt, 2017. 22:01 »
Poštovani gospodine Stalker,
Kako je u prodaji sve manje ulja G energy F sinth 5w40 koje sam do sada koristio (rasprodaju nešto malo starih zaliha sa datumom proizvodnje 07.2015), proučio sam Vaš blog i videh da imate pozitivno mišljenje o WOLF uljima, pa sam (s obzirom na vrlo prihvatljivu cenu)odlučio da pređem na neko iz tog brenda, ali koje?
Auto je Opel Astra H 1.3 CDTI (2006), bez DPF-a, 150000km (verovatno više), godišnje manje od 10000km, dosta kratkih gradskih vožnji po brdovitom lokalu. Motor ne troši ulje, odnosno troši zanemarljivo malo. Oficijalni selektor Wolf-a preporučuje mi Wolf ECOTECH 0w40 FE i ako to ulje nema LL-B-025. Kao drugo se nameće ono što ste poredili sa Magnatec-om - Wolf VITALTECH 5w40 Pi C3, ali mene tu brine mali TBN, a nije mi ni neophodno C3 ulje. Možda je ipak najbolje "obično" VITALTECH 5w40, jer ima najveću kinematsku viskoznost na 100 stepeni? Ili njegov derivat VITALTECH 5w40 B4 Diesel? Za Wolf EXTENDTECH 5w40 HM videh na blogu da ga stavljate iza VITALTECH-a, ali da pomenem i njeg kao opciju.
Izvinjavam se što sam naveo dosta ulja za poređenje, ali nisam našao na Blogu nastavak priče o Wolf uljima, odnosno VITALTECH serju.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #399 poslato: 15. Okt, 2017. 19:08 »
GM-LL-B-025 je obavezno samo za produžene intervale zamene, do 15000km nije od većeg značaja.
U tom smislu (i svakom drugom) Dexos2 je još poželjnije (iako nije obavezno kao odobrenje).
Mali (T)BN je od sve manjeg značaja jer je gorivo sa sve manje sumpora.
No, da se vratim na konkretan odgovor:
"Običan" VitalTech 5W-40 je verovatno najbolji izbor.
ExtendTech je u principu kvalitetnije ulje ali je verovatno manje isplativo (kao skuplje), a verovatno ga i nema u ponudi. Iza "običnog" je možda konkretno za motore poput Vašeg, jer nema GM-LL-025 pa iako za nijansu višeg opšteg kvaliteta, nije bolji izbor (ne sećam se u kom kontekstu je bilo "iza", jedino u ovom bi bilo značajno, ili ako se koristi gorivo sa više sumpora (što nije baš mnogo moguće niti preporučljivo) gde TBN ima značaj). Pozz

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #400 poslato: 16. Okt, 2017. 22:41 »
Hvala na odgovoru, kupio Wolf Vitaltech 5w40 PI C3 (ispunjava standard Dexos2), jer ostala moguća ulja trenutno nemaju u radnji ili nemaju 4l pakovanje. Cena od 2044 RSD za 4l je smešna, ako kažete da je po kvalitetu isto ili čak bolje od Castrol Magnatec 5w40 C3.
Ovo ulje ima ZVANIČNO odobrenje i za VW dizel motore.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže B15h0p

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #401 poslato: 06. Nov, 2017. 12:02 »
Poštovani , pre nego što postavim pitanje napomenuo bih da sam procitao kompletnu temu u potrazi za odgovorom, ali su me brojke i oznake dodatno zbunile:)
Trebala bi mi vaša pomoć oko odabira ulja za Skoda Octavia 2.0 TDI 16v 140HP , oko 195000 Km na satu .  Do sada sam koristio Castrol EDGE 5W-30 Full Syn. Godisnje predjem ok 10000 , tada i menjem ulje. Promenio bih Castrol , posto sam procitao da ima dosta falsa , i sam kada ga nabavljam dobijam "obecanja" da je to original. Od zamene do zamene motor mi potrosi 0,5 - 0,7 L .
Voleo bih da mi predlozite konkretno koji proizvod , i da kazem da cena ne igra veliku ulogu posto se menja jednom godisnje .
Hvala unapred , i izvinjavam se ako sam pomalo konfuzno postavio pitanje.
Poštovani. Kod mene je maltene identična situacija kao kod ovog gospodina. Znači Octavia 2.0 TDI 103KW 140HP 16V BKD PD motor sa 185000 na satu. Sve sam razumjeo po preporuci koju ste mu dali u vezi Kronovih ulja ali me malo strah ovoga. Naime u servisnoj mi stoji da sipam ulja VW505.01 jer moj auto nema DPF.  Tamo su navedeni 504/507 pri čemu je 504 - benzin a 507 Dizel sa DPF. Molio bih Vas ako je moguće malo pojašnjenje u vezi toga i izvinjenje zbog mog neznanja.
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0TDI 1Z 2007.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #402 poslato: 06. Nov, 2017. 21:20 »
Bejaše o tome do 101 ... a sad idemo i nazad.

VW 507.00 zamenjuje 506.01 osim kod R5 ili V10 PD motora.
VW 507.00 zamenjuje 505.01 uvek (i na svakom mestu). (iskreno, možda ima još neki izuzetak ali više da potvrdi pravilo, a gore navedeni motori to nisu).
Dakle, 507.00 "može" sve što i 505.01, a obratno je samo do 15000km i bez DPF.
VW 504/507 ulja se (naravno) mogu menjati i na 15000km ili manje (jedino što se onda ne isplate mnogo).
505.01 može biti i u 5W-40 i 5W-30 a 504/507 samo u 5W-30 (i 0W-30 u novije vreme).

Koje konkretno ulje?
Prvo, zvučalo bi kao reklama. Drugo ...
Castrol je sasvim o.k. ... naravno teško je garantovati za bilo koga da je original i da je proizvod za Zapadno tržište (a ne "nutela za istočno").

U principu, nađite centralni kontinentalni (evropski) sajt proizvođača (brenda) pa ako imaju distributera kod nas onda je uglavnom o.k.

Kroon je zato sigurna kupovina, Motul takože (skupi i jedni i drugi), Total se može lako naći kao original (Total d.o.o., Technolub, Profaco ...), Lukoil Texaco bi trebalo da je o.k., Valvoline (u poslednje dve-tri god.), Mobil ...

Proizvođači iz regiona su takođe o.k. (možda se i oni falsifikuju ali je lako naći original), a 505.01 i 507 ulja imaju Modriča, NIS, INA, FAM ...

Ako para nije problem onda (otprilike) po redosledu navođenja ...

Van mreže B15h0p

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #403 poslato: 07. Nov, 2017. 09:36 »
Pročitao sam svih 15 strana do mjesta gdje sam našao taj post i mozak mi se topio od podataka tako da sam poskočio kada sam vidjeo ovaj. Vidim da sam propustio nešto u korespodenciji verovatno u kasnijim postovima i izvinjavam se zbog toga. Zbog svega navedenog utoliko sam Vam zahvalniji na podrobnom odgovoru koji ste mi dali i napisali da mogu da ga razumem bez ikakve dileme. Svjestan sam koliko to stručnjaku kao što ste vi može biti iritantno. Još jednom Vam puno hvala na odgovoru i na strpljenju. Pozdrav iz Bijeljine i ako ikada budete prolazili ovuda pivo je na moj račun!
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0TDI 1Z 2007.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #404 poslato: 07. Nov, 2017. 16:37 »
Hvala i vama.
Nije (baš) toliko iritantno koliko su opšta pravila ... doduše jeste se odužila tema pa se nešto mora i ponoviti.
Još jednom hvala na pozivu (iako su male šanse da ćemo se videti i popričati uz pivo).



Pretraga foruma [Google]