Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331433 puta)

0 članova i 65 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže freezer

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #405 poslato: 16. Nov, 2017. 12:20 »
Poštovani, gospodine STALKER molio bih za savet. Nedavno sam kupio Citroen C4 1.6 benz 16v 2005. ima stvarnih pređenih 140.000km. prethodni vlasnik je sipao ulje 5w-30, meni je u servisu sipano Total 10w-40. Naime prvih 5min rada motora čuje se klikanje, zvuči mi na hidropodizač, što i hoće da se čuje kod ovih motora (tako su mi rekli). To se čuje samo par minuta i prestaje. Došlo je vreme za zamenu ulja i moja nedoumica je šta da sipam, da li opet 10w-40 ili da se vratim na 5w-30 ili 5w-40 i koji brend ulja? Veliko hvala unapred

 bravo2
  • Vozi: Citroen C4


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #406 poslato: 16. Nov, 2017. 16:51 »
Poštovani,
Nije potpuno pogrešno (sipati 10W-40) ali je baš bedno.
Vratite se na 5W-40.
Koje?
Iskrno, bilo koje (originalno).
Dakle, od Total Quartz 9000 (Energy ili ne, manje je bitno) ili Motul X-cess, do ACEA C3 ulja (svako API SM će biti više nego dobro, btw 10W-40 je SL pa "šljaka").
Dakle, dobra su i FAM, NIS ili Optima ulja, INA takođe, Prista takođe (iz neposrednog okruženja a potcenjeno).
Mobil 3000, Shell Helix Ultra, sve je dobro i sve je bolje od 10W-40.
Pozdrav!

P.S.
S obzirom na godine (mada relativno malo km), opcija je i 5W-50 (npr. Mobil ili Wolf).
Ipak, sa samo 140k km, PRE bih išao na 5W-30 nego 5W-50 (ako već ne 5W-40). 0W-40 je takođe opcija.
Iako je moguće koristiti PSA 2290 ulja, pre bih išao na High HTHS ulja, (ineo MC3 a ne ECS, ili FAM premium 5W-30 umesto Energy PSA, tj. ACEA C3 a ne C2).

Van mreže freezer

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #407 poslato: 16. Nov, 2017. 23:18 »
Hvala Vam na ovolikom odgovoru, zaista mi znači.

Pozdrav i svako dobro!

 :bravo:
  • Vozi: Citroen C4

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #408 poslato: 17. Nov, 2017. 09:46 »
Поштовање за колегу Stalkerа! :) Замолио бих Вас да ми помогнете у избору уља за аутомобил који се налази у родбинском кругу - у питању је Lancia Ypsilon 2005. 1.4 16v 70kw која је прешла непуних 60.000 километара. Ауто сам провозао прије неколико дана - чим сам дошао до њега након стартовања мотора чуо се чудан звук и благо подрхтавање (хидроподизачи, вјероватно). Погледао сам уље и запрепастио се - уопште га није било на мјерној шипци. То се десило на око 5.500 километара од последњег малог сервиса, а када сам долио око 1.5l уља стање на мјерној шипци је било на око 80% шрафираног дијела (неколико тренутака касније звук је нестао и рад се стабилизовао). Мотор никада није имао неких проблема, вози га иста особа последњих 20.000 километара (2,5 године), и увијек је трошкарио уље. Ово сада је проузроковано непажњом тј. нередовним провјеравањем нивоа уља, а и режим вожње је (скорије, у последњих 3 мјесеца) промијењен са раније искључиво градске вожње и малог броја километара на тренутну градску и као додатак честу вожњу ауто-путем (120-140 km/h) уз свакако повећану километражу (овим режимом ће трошити 12-15.000 годишње). Све у свему то је за мене био шок јер једноставно нисам навикао на тако нешто (1.5l уља на 5.500km, ја на свом аутомобилу не доливам буквално ништа у току сервисног интервала од 15.000km, јер се ниво смањи толико да нема потребе за доливањем). У консултацији са мајстором сам сазнао да тај конкретан мотор "воли да попије", посебно када је у питању марка која се у овај ауто сипа бар у последњих 20.000 километара а вјероватно и дуже: у питању је SELENIA GOLD Syntetic 10W40 (API SN/CF, ACEA A3/B3/B4). Заузео сам се да лично мало испратим ситуацију и пробам да промијеним нешто, да видимо како ће се понашати. Шта бисте ми препоручили? Хвала!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #409 poslato: 17. Nov, 2017. 16:06 »
Poštovani g. Jovane,

Sve je normalno, nema razloga za paniku. Neki motori troše manje a neki više ulja, ne znači da je sa motorom bilo šta loše, jer potrošnja nije enormna.
Naravno, treba je pratiti u buduće (jer se naglo povećala).
Na potrošnju ulja brend ulja najmanje utiče, vrsta ulja vrlo malo ... najviše tip motora, stanje motora i način korišćenja vozila.
Uobičajeno je da se potrošnja naglo poveća pri prelazu sa malo km na mnogo (naročito sa grada na auto-put).
Morate češće (samo) proveravati nivo ulja. Motor verovatno malo "srče" i sam proizvođač savetuje proveru nivoa na svakih 1000km (po opisanom sasvim dovoljno).
Ulje menjajte jednom godišnje.
Selenia Gold je dobro ulje (ne verujem da je do njega). Od 10W-40 ulja vredi probati FAM BM Extra (ekstra ulje (bez navodnika) kako mu i ime kaže).
Primarni izbor bi trebala da budu 5W-40 ulja, no izgleda da je 10W-40 ekonomičnije (a zadovoljavajuće) rešenje.
Sintetička 5W-50 ulja su takođe dobra alternativa (ali značajno skuplja).
Sve tri gradacije su o.k. (API SM poželjan, ali će i SL uz ACEA A3/B4-04 (ili novije, što novije to bolje) biti više nego dobro ( ACEA i prevazilazi SM, naročito ako je iz 2008, 2010 ili 2012, da ne kažem i najnovija iz '16).

Nadam se smanjenju potrošnje ulja, ali i ako ostane na navedenom nivou (do 3 lit. na 10.000km) verovatno da nije ništa posebno sa motorom (mora se doduše češće proveravati i dolivati). Preko toga se treba proveriti da nema nekog curenja, ostali problemi sa povećanom potrošnjom ulja NISU verovatni (sa tako malo pređenih km).

Van mreže freezer

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #410 poslato: 01. Dec, 2017. 07:08 »
E ovako drugari, nekoliko postova pre ovog sam se požalio na problem koji imam i evo šta sam radio. Kolega STALKER me je uputio da u svoj auto sipam sintetiku 5w-30 ja se odlučio da to bude ulje od "pumpadžija" odnosno OMW jer tamo točim gorivo, rekoh ajd da budem koliko toliko siguran po pitanju orginalnosti. Odma bih da skrenem pažnju da nije u pitanju nikakav martketing reklama nego zaista eto moje neko iskustvo. Dakle kupio sam ulje na dotičnoj pumpi takozvano OMW Bixxol 5W-30 C2 special for Peugeot & Citroen. Na poleđini flaše sam tražio poreklo naravno, gde sam našao da piše PRISTA OIL Bulgaria. Rekoh sebi šta je sad ovo??? al ajd kad sam već uzeo reko da sipam. Evo nakon nekoliko dana vožnje auto se ali bukvalno preporodio, paljenje znatno lakše, motor znatno tiši hidropodizači se više ne čuju...zaista se vidi ogromno razlika u odnosu na 10w-40 od proizvođača koje sam naveo u ranijem postu. Iskreno sam iznenađen tolikom razlikom u ulju i zato bih molio STALKERA ako je moguće da pojasni o kom proizvođaču se radi, jer meni je ovo baš nepoznato i jako čudno i biću mu još jednom veoma zahvalan.  bravo2

  • Vozi: Citroen C4

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #411 poslato: 01. Dec, 2017. 17:12 »
OMV je imao jak sektor maziva (ali slabo profitabilan).
Pre par godina, Lukoil je kupio ovaj deo kompanije.
Šta se posle dešavalo, nisam baš siguran, ali verovatno su politička dešavanja iz poslednjih par godina uslovila proizvodnju OMV ("OMV") ulja u EU. Tu (doduše) Luk ima pogon u Rumuniji (i Finskoj) no čudni su putevi poslovni ("to je samo biznis").
Prista sa druge strane (verovatno) ima slobodne kapacitete (uz verovatno najsavremeniju blendaru u Evropi ako ne i na planeti, čudo tehnologije, ne samo da je potpuno automatizovana (to već, manje-više, svi imaju) nego omogućava mešanje bez zagrevanja (na nižim, recimo sobnim, temperaturama) a sam proces je praktično kontinualan (bez klasičnih šarži)).
Prista je bugarska kompanija, nastala posle raspada komunističkog sistema. Jeste, počelo je kao tajkunski kapitalistički poduhvat, ali ubrzo je prešao u "kapitalizam znanja" a manje "jeftine radne snage i "šrafciger industrije". Čak je Chevron dugo držao 50% (pa 25%) ove kompanije da bi pre desetak godina izašao iz tog posla uz zadržavanje "posebnih odnosa" (i transfera tehnologije).
I da skratim priču, Prista je veoma (ali VEOMA) ozbiljan igrač i veoma poštovana i od konkurencije ali naročito od stručne javnosti. Ostalo je malo nepoverenja širokih narodnih masa (bez ikakvog razloga).
Prista ima SVE MOGUĆE (sve što piše na etiketi) standarde i odobrenja, po čemu može na crtu mejdžorsima, ili premium brendovima poput Motul-a. Još više, ima i zvanične API licence što u Evropi ima izuzetno malo proizvođača (nije isplativo).
Izuzetno kvalitetna ulja, ništa lošija (doduše više ne toliko mnogo jeftinija) od bilo kog međunarodnog proizvođača.
Na blogu postoji tekt o njima (doduše od pre više godina, u međuvremenu se situacija samo poboljšala, to jest, još su jači i još im je širi asortiman).
Uživajte u izuzetno kvalitetnom ulju koje ima zvanično PSA odobrenje (ako piše na etiketi).
Sintetičko 5W-30 ulje će vam uštedeti 2-3% goriva (nije zanemarljivo) i produžiti životni vek vašem motoru.
Razlika u ceni nije tolika da se to ne bi isplatilo.
Dobar je OMV (dok je pravio ulja), dobar je i Lukoil, ali dobili ste još bolje ulje (Prista), nema greške!
Pozdrav!

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #412 poslato: 03. Dec, 2017. 22:44 »
Poštovani g. Jovane,

Sve je normalno, nema razloga za paniku. Neki motori troše manje a neki više ulja, ne znači da je sa motorom bilo šta loše, jer potrošnja nije enormna.

Selenia Gold je dobro ulje (ne verujem da je do njega). Od 10W-40 ulja vredi probati FAM BM Extra (ekstra ulje (bez navodnika) kako mu i ime kaže).
Primarni izbor bi trebala da budu 5W-40 ulja, no izgleda da je 10W-40 ekonomičnije (a zadovoljavajuće) rešenje.
Sintetička 5W-50 ulja su takođe dobra alternativa (ali značajno skuplja).
Sve tri gradacije su o.k. (API SM poželjan, ali će i SL uz ACEA A3/B4-04 (ili novije, što novije to bolje) biti više nego dobro ( ACEA i prevazilazi SM, naročito ako je iz 2008, 2010 ili 2012, da ne kažem i najnovija iz '16).

Хвала на брзом и детаљном одговору (као и увијек!). Ја се извињавам што се тек сад јављам, али ево ухватих коначно неколико тренутака да се подсјетим шта сте ми написали и проучим мало понуду. Нема панике, далеко од тога, само сам се изненадио јер ми је то прво лично искуство тог типа :) Свакако бих пробао да промијеним нешто, па сам погледао шта је доступно на пумпама (хоћу да пробам неко од тих брендова уља која су из њихових програма, тј. сигурно оригинал), држећи се тога што сте рекли да би примарни избор (претпостављам прописан од стране произвођача) требало да буду 5W-40 уља и нашао сам отприлике ово:

- Petrol Premium Performance 5W-40
- Petrol Premium Power 5W-40
- NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40

Или да се држим неких "провјерених" варијанти типа:

- CASTROL MAGNATEC C3 5W-40
- MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40

Ових дана сам у Аустрији па у комшилуку има BP станица те сам погледао и њихову понуду и претпостављам да би ово одговарало:
- BP Visco 7000 C 5W-40

Замолио бих Вас да прокоментаришете ова уља (и произвођаче), ако Вам није велико оптерећење, па да донесем одлуку шта да пробам, ових дана кад се вратим сервисираћу раније поменути ауто и сипати то ново уље па да пратим. Хвала унапријед!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #413 poslato: 04. Dec, 2017. 18:40 »
Poštovani,

SVa ulja koja ste naveli su o.k.
Petrol ulja ne mogu da komentarišem jer na linkovima nema (ama baš) NIJEDNOG tehničkog podatka ili ispunjenja standarda, niti linka, a nisam ni izguglao iz prve pa sam odustao.
Petrol ulja NISU njihova već ih za njih pravi Chevron/Texaco te su samim tim sigurno visokog kvaliteta.
Pogledajte na nalepnici šta ispunjavaju (ili ako imate TDS) i videćete (tačno) koje je to Texaco ulje u pitanju.

Nisotec AutoSint, Castrol Magnatec C3 i (nespomenuti FAM Fenix Premium 5W-40) su slična (ACEA C3) ulja.
Sva dolaze u obzir ALI ne bi trebalo da budu primarni izbor (na kraćim intervalima zamene, do max. 15000km nije veći problem) jer su novi ACEA standardi napravili jasnu razliku između C# i A3/B3 ili A3/B4 ulja, a to je Bazni Broj, koji je kod C ulja manji.

Ne bih nijednom do navedenih davao (odlučujuću) prednost, naročito uzimajući u obzir i cenu (gde NIS i FAM sigurno bolje stoje od Castrol-a).
BP je ISTO što i Castrol ali po (verovatno) nižoj ceni. Uostalom BP je i gazda Castrol brenda, pa tako to ide.
Uglavnom, osim (možda) u većim državama u jednoj ide ili jedno ili drugo pa ne može da se "pogreši" (a i nema dileme).

Iako je (manje-više) svejedno, ako već cepidlačimo (ili u godini pređete 20-25k km), onda su "klasična" A3/B4 ulja (ili čak A3/B3) bolje (makar u nijansi nijanse) rešenje.
U tom smislu je Mobil 3000 najbolje rešenje od navedenih (i jedno od Tex... tj. Petrol ulja, vidite sami koje je A3 a ne C3).

Van mreže Somi82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #414 poslato: 05. Dec, 2017. 23:45 »
Postovani STALKER,  prvo da se zahvalim na strpljenu i ovome sto radite  a zatim da izlozim svoje pitanje.
Od skora sam vlasnik Octavie 1.9 TDI, 2007 god 77KW , presla stvarnih 260.000Km, kazem stvarnih jer je bila sluzbeno vozilo i redovno je odrzavano u skodinom servisu. E sad nisam siguran oko DPF filtera ali mogu i to da proverim ako je bas bitno, ono sto mi je vlasnik servisa gde je auto servisran rekao jeste da je sipano uvek ulje 5-40w i da nastavim sa takvim koje ima oznaku 505.01 a da su oni u poslednje vreme sipali Sunoco. Nakon kupovine sam odradio veliki i mali servis i nisam primetio do sada da auto trosi ulje, presao sam tek 2000km , ne dimi lepo vuce, malo je bucniji ali majstor kaze da je to kod skode normalno, ono sto mene kopka jeste sto je moj majstor pri zameni ulja sipao neko OMAN ulje, isto 5-40w koje treba da ima oznaku 505.01 ali ja sad sumnjam u kvalitet tog ulja i u nameri sam da ga promenim mozda i pre predjenih 10.000Km. Molim vas za savet na koje ulje da predjem sada i kakvog je kvaliteta ovo OMAN koje je sada u autu, moze li da napravi neki problem? Inace godisnje prelazim oko 10.000 Km pa planiram jednu zamenu u toku godine  pa ne moram bas na tome da stedim ali ne bih ni da se razbacujem, neka sredina. Vise bude  gradska voznja ali bar jednom mesecno izadjem  i izduvam i malo na otvorenom. Hvala
  • Vozi: Skoda Octavia A5, 1.9 TDI, 2007 Elegance

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #415 poslato: 06. Dec, 2017. 09:26 »
Poštovani,

SVa ulja koja ste naveli su o.k.
Petrol ulja ne mogu da komentarišem jer na linkovima nema (ama baš) NIJEDNOG tehničkog podatka ili ispunjenja standarda, niti linka, a nisam ni izguglao iz prve pa sam odustao.
Petrol ulja NISU njihova već ih za njih pravi Chevron/Texaco te su samim tim sigurno visokog kvaliteta.
Pogledajte na nalepnici šta ispunjavaju (ili ako imate TDS) i videćete (tačno) koje je to Texaco ulje u pitanju.

Iako je (manje-više) svejedno, ako već cepidlačimo (ili u godini pređete 20-25k km), onda su "klasična" A3/B4 ulja (ili čak A3/B3) bolje (makar u nijansi nijanse) rešenje.
U tom smislu je Mobil 3000 najbolje rešenje od navedenih (i jedno od Tex... tj. Petrol ulja, vidite sami koje je A3 a ne C3).

Хвала Вам много! Биће или Mobil или Petrol Premium Performance 5W-40 (фотографисао сам спецификацију):




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Чисто информативно, можда ће некоме бити занимљиво - гледао сам ових дана и уље за свој аутомобил и запрепастио се цијенама у Аустрији/Словенији. Раније сам узимао од провјерених онлајн трговаца (Њемачка-Аустрија) и цијена која ми је остала у меморији нема везе са оним што сам затекао у малопродаји на бензинским пумпама ::)


Аустрија (BP пумпа у граду, не на ауто-путу):



Словенија (Petrol пумпа на ауто-путу):



Провјерени онлајн трговац (Аустрија, цијена данас):


Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #416 poslato: 06. Dec, 2017. 09:48 »
Ja sam baš zadovoljan Nisotecom 502.00 za TSI. Počeo sam da ga sipam na Stalkerov (jedan od) predlog(a). Troši ga najmanje od svih (Motul, Castrol).
Njih mi je trošio oko 1-1.2l izmedju servisa (10-12kkm)a Nisoteca potroši oko 0.5l.

Pritom je I duplo jeftiniji od Motula I Castrola. Poslednji put sam uzeo na akciji 4l za 2150 dinara što mislim da je baš dobra cena. Uvek je sveže, ne kopiraju ga i uvek ga imam na pumpi. Ne moram da jurim I gledam ko je uvoznik i odakle je. A i kupujem domaće :-)

Sent from my SM-G930F  

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #417 poslato: 06. Dec, 2017. 11:32 »
Nisotec AutoSint, Castrol Magnatec C3 i (nespomenuti FAM Fenix Premium 5W-40) su slična (ACEA C3) ulja.
Sva dolaze u obzir ALI ne bi trebalo da budu primarni izbor (na kraćim intervalima zamene, do max. 15000km nije veći problem) jer su novi ACEA standardi napravili jasnu razliku između C# i A3/B3 ili A3/B4 ulja, a to je Bazni Broj, koji je kod C ulja manji.

Претходна порука коју је написао колега Turbo ме подстакла да се вратим на Ваш одговор када сам питао за NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40 гдје сте написали ово цитирано, али можда се ја не разумијем довољно или сте Ви превидјели то да и оно испуњава ACEA A3/B4-08 стандард? У том случају бих бирао између њега и Petrol Premium Performance 5W-40 уља (због оригиналности и лакше доступности) а MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 избацио из разматрања ::)


P.S. У свом претходном посту сам направио грешку приликом фотографисања у Словенији, није у питању исто уље као у Аустрији и онлајн радњи (оно које уствари и користим). И ово је чисто информативно, ради упоређивања цијена :)

Van mreže netix

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #418 poslato: 06. Dec, 2017. 12:00 »
Poštovani,
da li imate preporuku za antifriz za 1.9tdi motor avb 74kw 2003.
Pre 7 godina je sipan G12++, da li sada da pređem na G13?
Koji bolje štiti sistem hladnjaka/creva/pumpa za vodu ?
Koji je dugotrajniji ?

I naravno koju marku preporučujete koja se može naći na našem tržištu?

pozdrav
 

Sent from my R830  

  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #419 poslato: 06. Dec, 2017. 17:43 »
Претходна порука коју је написао колега Turbo ме подстакла да се вратим на Ваш одговор када сам питао за NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40 гдје сте написали ово цитирано, али можда се ја не разумијем довољно или сте Ви превидјели то да и оно испуњава ACEA A3/B4-08 стандард? У том случају бих бирао између њега и Petrol Premium Performance 5W-40 уља (због оригиналности и лакше доступности) а MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 избацио из разматрања ::)


P.S. У свом претходном посту сам направио грешку приликом фотографисања у Словенији, није у питању исто уље као у Аустрији и онлајн радњи (оно које уствари и користим). И ово је чисто информативно, ради упоређивања цијена :)

Dobro ste primetili, ali već sam uzeo u obzir. Kao i kod Castrol Edge, Nis označava ulje (praktično) kao A3/B4/C3 ...
Ipak, "caka" je u tome da nisu isti ACEA standardi u pitanju (ne iz iste godine). Tako ACEA A3/B4-08 ima zahtev kao A3/B3-10 ili -12 (TBN >=8), dok ACEA A3/B4-10 zahteva "veće ili jednako" 10 (na ovo sam mislio ako ulazimo u detalje).
Dakle, Nisotec (kao i Magnatec, kao i Edge) svakako dolazi u obzir, ali su bolji izbor ulja koja imaju TBN od cca. 10 (a ne "8" (7,5-8)). Petrol ulje čiju ste sliku pokazali je ista "fela" kao i prethodno pominjana (i samo prepakovano Texaco Ultra-S). Ovde spada i FAM Premium 5W-40 (kao što sam već rekao).
Ulja na koja sam mislio su npr.: G-energy F Synth, Modriča Optima Magnum, Lukoil Lux Synthetic, Elf 900 SXR 5W-40, fabrički (u uputstvu) pominjana Selenia ... i naročito Shell Helix Ultra ili Total Quartz 9000.