Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331405 puta)

0 članova i 68 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Aca Zemun

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #435 poslato: 11. Dec, 2017. 14:27 »
Nisam pametan...oni Divinol forsiraju i u ovlašćenom škodinom servisu za vozila koja su još pod garancijom...
  • Vozi: Škoda Octavia A5 FL 2.0tdi 2012 Elegance


Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #436 poslato: 11. Dec, 2017. 14:37 »
Divinol syntholight DPF 5W-30   je 504/507 ulje, tako da nemaš brige...

Ne zaboravi da kod svakog ulja plaćaš delimično i troškove marketinga, negde više, negde manje...

Steva će podrobnije kada stigne, a Peđa će da pobriše offtopic.



Motul je isto jedan od top proizvoda na tržištu... MASS ga uvozi.

Van mreže rkoms

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #437 poslato: 11. Dec, 2017. 14:52 »
Marketing je uvek prodavao proizvod, i nema pametnog coveka koji prostom racunicom nece uloziti u isti. Tu nista nije sporno.

Ali mi je izlizana konstatacija da je on glavni krivac za vsoku cenu.

Cenu odredjuje niz drugih faktora, kvalitet, brend, kvantitet odnosno prisutnost na trzistu, cena izrade i proizvodni troskovi, politika poslovanja, trziste itd...


Ne moze niko da mi kaze da su  Castrol ili Shell dobri u prodaji samo zato sto ulazu u marketing i da su zato i skupi.





  • Vozi: SEAT Ibiza Cupra 1.4TSI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #438 poslato: 12. Dec, 2017. 18:03 »
Divinol ... i uopšte "slabiji" brendovi (proizvođači, ne mora biti i jedno i drugo) ... o tome veći deo teme (i bloga u krajnjoj liniji) u odnosu na najjače (najskuplje) brendove.

Ajd' prvo konkretno (što će biti i najkraći siže kako postupiti u nedoumici, uopšte):
Divinol je o.k. naročito konkretno ulje.
Ima zvanično VW 504/507 (inače proizvođač u TDS-ovima naglašava šta je zvanično a za šta navodi da ispunjava zahteve a nije zvanično, što je odlično; Btw zakonski (u EU) nije obavezno imati odobrenje ali ako ga navodite onda za isto i garantujete; naravno, što zvaničnije to bolje).
Ulje ima i MB 229.51 (skoro jednako zahtevno odobrenje), ovo je lako (još lakše) proveriti.
Kao takvo je već o.k.
Kako uopšte proveriti proizvođača? Osim više decenija postojanja i članstva u raznim organizacijama (ATIEL najpre ali tu nema baš mnogo malih firmi jer je jako zahtevno, podrazumeva se da je kompanija od više milijardi dolara) dobro je proveriti DA LI je kompanija potpisala LoC ( Letter of Conformance) ATIEL-a što je (u praktičnom smislu iako teorijski nije baš 100%) dokaz da se ista pridržava (preuzela je odgovornost) ATIEL Practice Code-a, što dalje (ovo je bitno) znači da su navedeni ACEA standardi na proizvodima ISPUNJENI.
Btw ulje za koje ste pitali je ACEA C3-10 (a ne -12, bar koliko sam izguglao, možda ste videli novu verziju; razlika nije mnogo bitna, ali je 2012 svakako bolje od 2010, pre svega u smislu da je proizvođač (za 5W-30 ulje je naročito bitno, za 10W-40 manje) uskladio svoja ulja sa najnovijim (o.k. najnovije je ACeA 2016) standardima).
I da napomenem, da FAM (Fenix), RNB (Galax) i NIS(otec) imaju LoC.

Dakle, može se uštedeti, nije da nije. Ono što takođe važi je da (kao i drugde) premium brendovi čak i kad nisu (mnogo) bolji ulivaju veće poverenje. U cenu brenda ne ulazi samo reklama, već i neke druge stvari, kao što je sponzorisanje naučnih (stručnih) skupova i časopisa, edukacija svojih distributera (ili čak zahtev da moraju imati zaposleno stručno lice), učešće na sajmovima, stručnim organizacijama (uključujuči i ATIEL ali i manje zahtevnim), itd. Sve to košta. Uzgred imaju (najčešće) i značajno bolju (kvalitetniju) ambalažu.

Dakle, sve ima svoje, 2500 din. nije malo (u današnje vreme, i uopšte, bar od početka ek. krize koja ni dan-danas nije prošla u potpunosti, na svet. nivou, kod nas još malo jače udarila) ALI ni nešto previše, naročito za prosek od 2000-2500 km mesečno. Ovo je tipičan primer gde bih BAŠ koristio premium brendove (kakvi su npr. Motul i Castrol) pa da menjam jednom godišnje. Kad se prelazi do 15000km godišnje (ili čak i svih 20 hiljada) onda je ušteda svakako opravdanija (uzevši čak i da nema nikakve razlike u kvalitetu (neke manje mora da bude)).
Jednostavno, kolika je ušteda na 1000 km?  100-nak din. (manje od evra) ... nekih 7 dl dizela.
Tek 1% od potrošenog goriva (što bi rekli "ako na tome ne uštedite ...").
Skoro da je kao priča sa aditiviranim gorivom ... skuplje je 3-5% (ovo napamet pričam, trenutno je kod nas razlika možda i manja ali u inostranstvu je daleko veća) a (možda) uštedi 1-2% goriva. Na prvi pogled je trošak ali na duže staze (posle više godina) možda uštedi razliku (i vreme) na nečem drugom.

Priča je prosta, trošak ulja se u velikim voznim parkovima računa na 100k km.
Vrlo je verovatno da za putnička vozila (privatne automobile) može i da se uštedi na jeftinijem brendu ali ako se prelazi mnogo km, razmišlja se i o tome da neki brend (npr. Castrol i Motul ali i drugi, da ne uvodim nova imena u priču) imaju odobrenja od kada su ona uvedena, i to SVA i po redu. To svakako vredi (makar "mirnog sna"). Naravno, u manjim i srednjim firmama se najčešće kupuje po principu najjeftinijeg sa odgovarajućim standardom i/ili odobrenjem.

Van mreže slobodanalex

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #439 poslato: 12. Dec, 2017. 18:12 »
Pozdrav Stalker, jel znas znas mozda koji je razlog sto je Shell promenio viskozitet ulja sa 5w-30 na 0w-30 za VW 504/507?
U pitanju je Helix ultra pro AV-L i Helix Ultra ECT.
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #440 poslato: 12. Dec, 2017. 18:51 »
Stalker, može li spisak desetak najboljih 504/507 ulja... bez obzira na cenu. Znam da poredak teško može biti egzaktan, ali da krenemo od najboljih na tržištu, preko natprosečnih ka dobrim uljima. Mislim da nigde nisam video takvu tabelicu.. pogotovo ne od znalca  bravo2

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #441 poslato: 12. Dec, 2017. 19:10 »
Pozdrav Stalker, jel znas znas mozda koji je razlog sto je Shell promenio viskozitet ulja sa 5w-30 na 0w-30 za VW 504/507?
U pitanju je Helix ultra pro AV-L i Helix Ultra ECT.

Voleo bih da sigurno znam (onda bih verovatno radio za njih ... hmmm, pitanje koliko bi bilo dobro (ako je ovde)).
Pretpostavljam da su dva razloga za to (nijedan nije previše bitan, mada oba imaju neko značenje):
1) Standard dozvoljava (novija godišta istog) 0W-30, a u "modi" je i može (zimi) da uštedi (možda) do 1% goriva.
NIje nešto posebno neophodno, bar ne u većem delu Evrope (do -25 cel. nema neke prednosti, osim eventualne uštede goriva).
2) Verovatno je i u pitanju to da Shell ima veću količinu baznih (GTL) ulja (izuzetnog kvaliteta) od kojih je lako napraviti 0W-30 sa osobinama 5W-30 ulja (plus bolje karakteristike na niskim temperaturama). Pa, "da se ne baci".

Nova generacija motora omogućava da 0W-30 ne samo da "može" da se koristi, već joj to i prija.
ITD. i SL.

Ipak, nije od većeg značaja (uopšte od ikakvog značaja, možda tek kod motora mlađih od 5 god. i sa manje od 100 ili 150k km).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #442 poslato: 12. Dec, 2017. 19:14 »
Stalker, može li spisak desetak najboljih 504/507 ulja... bez obzira na cenu. Znam da poredak teško može biti egzaktan, ali da krenemo od najboljih na tržištu, preko natprosečnih ka dobrim uljima. Mislim da nigde nisam video takvu tabelicu.. pogotovo ne od znalca  bravo2

Za 504/507 teško da je svrsishodno. Razlike su veoma male, a paket aditiva igra primarnu ulogu (slični su, mnogi i identični), nešto razlike ima u kombinaciji sa korišćenim base stock-ovima.
Kako god, javno nema dovoljno podataka da bi to bilo više od utiska.
Onda bi bila (čista) reklama, a za to nisam plaćen (pride, možda bi bila i pogrešna lista pa bih se (bez dinara) još i brukao ... ne treba mi tako nešto (jest' da još nemam mnogo sedih ali imam dovoljno godina da se time NE bavim).

Van mreže salepostman

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #443 poslato: 27. Mar, 2018. 18:59 »
Postovani Stevo mogu li u moju Skodu Octaviu koja zahteva505.01 a ja sipao mobil1 esp 5w30, ako bude potrebe doliti ulje sa 505.01 posto imam jedan litar koji sam bodio na poklon. Hvala i pozdrav.
  • Vozi: Skoda oktavia a5,2.otdi 2008 god

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #444 poslato: 28. Mar, 2018. 20:47 »
Može, nije problem.
Ipak, to je UVEK loša ideja (da se preostalo ili ko zna odakle ulje iskoristi).
Ništa strašno, ali svakako promenite ulje na 15000km (tj. pozdravite se sa produženim intervalom zamene).
Bolje je dolivati istim (ili makar 504/507) a poklonu (kome se u zube ne gleda) pridodati potrebnu količinu za sledeću zamenu (dok je zatvoreno ulje može da se koristi više godina, a kad se otvori tek 1-2).
Pozdrav!

Van mreže gari021

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #445 poslato: 04. Apr, 2018. 13:57 »
Stalker,
kakav je izbor Mannol 7715 OEM za VW, Audi, Skoda za motor 1.4 86KS sa plinom? Presao je oko 160k.
Hvala

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #446 poslato: 04. Apr, 2018. 18:39 »
Sasvim o.k.
Mannol Energy Combi LL bi trebalo da je za nijansu bolje (imalo je zvanično odobrenje, za OEM nisam siguran, verovatno da, ali više se ne sećam kad, tj. od kada je ulje, ovo je iz stare arhive od pre par god.).
Ipak, za TNG bih (ako idemo u detalje ("sitna crevca")) pre preporučio neko Dexos2 ulje sa VW 502.00 uz fiksni interval zamene (do 15000km ili 12 mes.). Može i "samo" ACEA C3 uz VW 502/505.01 kao još ekonomičnije.
Može 5W-30 ali i 5W-40.
Mannol ulja su isplativa ali nije premium brend. Nemački je brend ali se pravi u pribaltičkim državama (moderno "muljanje" ali za sve pare ("do daske")).
U principu je o.k. ali ako već birate jeftino, pre bih uzeo NIS ili FAM ili (ovo je već malo skuplje makar u Srbiji) Modriču i slično. Wolf i Elf takođe.
Štednja bez gubitka kvaliteta u najvišoj klasi je npr. Total MC3 (ima ga i u 5W-30 i 5W-40);
klasa Edge-a i One-a, ali nešto (osetno) jeftinije.

Van mreže vojkan85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #447 poslato: 10. Apr, 2018. 13:03 »
Ekipa, pazario sam danas lubeničara A7, 2014, motor 1.6TDI pa planiram da u subotu odradim mali servis. Koje ulje ide u njega 507.00 ili može neko drugo? Do sada sam uvek cepao Mobil1 i Castrol ali me sada buni ta specifikacija zbog DPF-a.
  • Vozi: Škoda Kodiaq L&K 2.0TDI 4x4

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #448 poslato: 10. Apr, 2018. 13:57 »
С обзиром да је питање у теми код колеге Stalker-a, он ће ти сигурно најбоље и најстручније објаснити. Ја ћу из свог искуства рећи да у исти мотор од првог дана сипам Castrol EDGE Professional 5W-30 Longlife III, и да не бих ништа мијењао (имао сам прилику да набавим једном и OEM VW уље истих спецификација па сам њега насуо, али није искључено да је у питању исто уље, раније су сарађивали и Castrol је препоручиван од стране фабрике, не знам актуелну ситуацију). bravo2 У сваком случају 507.00 је обавеза! :)

Van mreže vojkan85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #449 poslato: 10. Apr, 2018. 14:00 »
Isto ulje Castrol sam sipao i u prethodnu Oktaviju 2.0 TDI ali reko bolje da pitam :).
  • Vozi: Škoda Kodiaq L&K 2.0TDI 4x4