Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 311835 puta)

netix, sheytan, Marjan984, Lignjoslav i 31 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže alessandro

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #465 poslato: 12. Jun, 2018. 15:59 »
Zaboravih da dodam, motor potroši oko 1 litar ulja na 10kkm. Primjetio sam da npr. nekada na skoro 2000 km ne potroši skoro ništa ukoliko sam vozio samo gradsku i slično, ali kada je tu uključen autoput (po par časova konstantno na 3000 rpm), onda se javi ta potrošnja od oko 1dl/1000km.

Sent from my SM-G950F  

  • Vozi: VW Passat 1.9 TDI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #466 poslato: 12. Jun, 2018. 19:42 »
Poštovani,
Potrošnja ulja je sasvim normalna. Nulta NE postoji. Taman koliko treba, na auto-putu se i najbolje vidi prava.
Što se ulja tiče, Motul je svakako dobar, no ima i drugih (jeftinijih) proizvođača.
Naravno, najbolje je originalno ulje sa odgovarajućim odobrenjem što je kod Vas ispunjeno (oba uslova).
Da, VW 504/507 ulje je za Vas pravo rešenje (jeftinije i praktičnije), uz promenu na godinu dana ili po upozorenju sa table (ako postoji opcija).
Menjač?
Ne bih žurio sa zamenom ulja, svakako bih konsultovao i ovlašćeni servis (jeste skupo ali nećete dva puta menjati ionako je "fill for life", dva života je dosta, nije mačka pa da ima 9).
U menjač idu SAE 75W API GL-4 ulja, tako da ste dobili dobar savet (koji Motul, slično i za druge brendove).
75W-80 može i do -30 cel. nije u tome "vic".
Koji tačno  VW TL tu treba, ne bih znao (treba servisna knjiga za to, a meni je dokumentacija u malom haosu, pa mi treba bar pola sata da nađem podatak), ali većina SEA 75W API GL-4 su za to (za VW). Febi sigurno ima takvo, počnite od njih, a pomenuti Motul je sigurno o.k.
Pozdrav!

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #467 poslato: 12. Jun, 2018. 20:06 »
Poštovani Stevo,
danas sam bio na Lukoil pumpi i kada sam pitao radnika koju polusintetiku mi preporučuje,pokazao mi je neku plavu kanticu i na njoj nacrtan kamion. Da li to ulje odgovara za moju Fabiju 1.9 SDI? Mislim,malo me zbunila slika kamiona na ambalaži pa reko,aj prvo da vidim sa Stevom!

Послато са Moto C  
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže vlado985

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #468 poslato: 12. Jun, 2018. 20:18 »
Pozdrav, jel normalno da 1.4 mpi 50kw, trosi oko 0.5l na 10k km posle ravnanja glave i promjene dihtunga...  prelazim oko 10k godisnje, uglavnom se vozi pola grad pola otvorene voznje(uglavnom auto put), sipam Shell Helix HX7 10w40 
  • Vozi: Škoda Fabia 1.4mpi 50kw AME

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #469 poslato: 13. Jun, 2018. 20:07 »
Meni deluje o.k. (i više od toga).
Naravno, najbolje da se jave drugi korisnici istog vozila pa da iznesu svoja iskustva.
Naravno, merodavnije je ako su uslovi korišćenja vozila što sličniji.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #470 poslato: 13. Jun, 2018. 20:19 »
Poštovani Stevo,
danas sam bio na Lukoil pumpi i kada sam pitao radnika koju polusintetiku mi preporučuje,pokazao mi je neku plavu kanticu i na njoj nacrtan kamion. Da li to ulje odgovara za moju Fabiju 1.9 SDI? Mislim,malo me zbunila slika kamiona na ambalaži pa reko,aj prvo da vidim sa Stevom!

Послато са Moto C  


Eh, još da malo provežbam kod lokalne vračare pa da pogodim i o kom se ulju radi.
Npr. Lukoil Avantgarde ... neka od 10W-40 verzija (verovatno).
Professional ima API CF, pa dolazi u obzir. I kod onih CI-4 (trebalo bi da su kompatibilna "na dole" ALI to treba da naglasi proizvođač) je (nekakva) opcija, za klasičan dizel motor.
Shell Rotell-u koriste i motociklisti (na primer) ...
U teoriji može a u praksi ne preporučujem. Proizvođač maziva mora da deklariše bar neki standard i/ili odobrenje za putnička vozila, što je u novije vreme sve teže.
Za ACEA 2004 do 2007 je bilo lakše napraviti "univerzalno" dizel ulje, ali sada već to nije slučaj. ACEA E# ima drugačije zahteve, npr. traži se izuzetno visok TBN (preko 12) što nije od neke koristi malim motorima (uz evrodizel).
Osim toga, većina ACEA E ulja su optimizovana za duge periode zamene (mnogo detergenata i disperzanata), mali broj obrtaja a veliki obrtni moment (vrsta ZDDP-a je u pitanju) i pre svega imaju (često) i previše sulf. pepela ("ne-ekološka i do 2%, često do 1,6% ... naravno ima ih i sa manje).
API Sx (SL ili SJ) dobro dođu kao orijentir da li ulje za teretni saobraćaj može i u automobile, makar dizel (za benzince tek za nuždu ili ispiranje motora na kraćim intervalima i bez teranja u "crveno"), ali je najbolje ako proizvođač direktno to naglašava (sada sve više "sličicama" vozila, dakle ako pored kamiona ima tu i neki kombi ili automobil).
Čak i onda ("Mixed Fleet" ulja, ili prerušena takva) nije idealno ali (eto) može bez problema.
Inače, izbegavajte.
Zašto bi uopšte ovo radili? (osim što je nekada moglo, i što Vam drugi preporučuju)
Možda zbog povoljnije cene?
Ipak, držite se vi Luxe ulja (Sintetičkog 5W-40 ili PS 10W-40) i nema problema.
Pozz

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #471 poslato: 13. Jun, 2018. 20:22 »
Upravo se o tom ulju radi! Hvala na odgovoru.

Послато са Moto C  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #472 poslato: 13. Jun, 2018. 22:46 »
Tražio sam danas Genesis 10w-40 ali me ubeđuju da to više nema. Tražio sa baš to jer sam video na netu da ima vw odobrenje za moju Fabiju sdi.

Послато са Moto C  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #473 poslato: 15. Jun, 2018. 22:22 »
Poštovani Stevo danas prelomio i uzeo Mannol Extra diesel 10w-40. Prodavac mi je rekao da ispunjava standard za Fabiu 1.9 sdi,VW 505.00/502.00 Pošto nisam do sada koristio ovo ulje,interesuje me da li može da izdrži jednu sezonu,tj. oko 10.000km?  Hvala

Послато са Moto C  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #474 poslato: 16. Jun, 2018. 21:07 »
Trebalo bi (da) ... u svakom slučaju.
Doduše, Mannol nije baš idealan brend (osim dobrih cena i "Nemačkog" brenda, a zapravo Litvanskog).
Od Mannol-a, nije idealno za motor ...
Dva (makar mala) minusa. Ali odradiće posao.
Lično nisam bio zadovoljan njihovim uljem, tj. zadovoljilo je neki minimum, ali toliko (dovoljan, "2+").
Odobrenje verovatno nije zvanično nego "nivo kvaliteta". Ulje je više "mixed fleet" nego za putnička vozila, ali o.k. nije tako strašno).
Pozdrav!

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #475 poslato: 16. Jun, 2018. 21:25 »
Au! Nadam se da će Fabiška biti zadovoljna ovim bućkurišom od ulja! Hvala na odgovoru

Послато са Moto C  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže jabre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #476 poslato: 17. Jun, 2018. 00:17 »
Kad sam kupio škodu prethodni vlasnik mi je rekao da vrlo malo troši ali pošto dugo vozim stare vw dizele znam da to nije baš tako pa na prvoj pumpi uzmem litar ulja da imam za svaki slučaj dok ne stignem kući.... 10-40w isto kakvo mi je rekao vlasnik da ide u auto. Čitajući temu ispada da za moj motor ide 5-40.... na satu piše 260 i kusur hiljada a pretpostavljam da je bar 400 po volanu i sedištima.... la sam u dilemi da li da probam sa 5-40 ili da nastavim sa 10-40....
E sad drugo pitanje, kakvog su kvaliteta ulja na pumpama u odnosu na "brendirana" koja se kod nas prodaju.... npr ovo sa eko pumpe?


Послато са SM-J510FN  

  • Vozi: Octavia A4 TOUR ALH 1.9TDi 66kw 2001. (1u5) Ambience


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #478 poslato: 17. Jun, 2018. 19:23 »
Uvek treba biti oprezan sa aditivima koji se dodaju u gorivo (naravno manje nego kod onih koji idu u ulje).
U principu u gorivo (ako je potrebnog kvaliteta) se ništa ne dodaje.
Međutim ... Wynn's je svakako renomiran proizvođač ovakvih proizvoda.
Da Vas spasi prilično propalog DPF-a, neće.
Ovo je više za ređu regeneraciju istog i kao produžena nega (produžavanje životnog veka istog).
Ako ćete sipati po uputstvu (kad jedino deluje) gorivo će Vam izaći na preko 200 rsd.
Sa druge strane, DPF koji ne radi može koštati više stotina evra (pa i više ako mora da se menja).
Možda nije loše, s vremena na vreme, naročito ako se vozi pretežno u gradu. Npr. u rano proleće, naročito.
Posle (i naročito PRE) koristite što kvalitetnije gorivo, naročito dodatno aditivirano, vozite automobil (povremeno) i van grada, i malo oštrije (ne samo u modu za maksimalnu uštedu goriva). I to je to ...
Osim placebo efekta, teško da ćete znati da li ste ili niste produžili vek svom DPF-u i to je ono što je najveća pitalica u ovoj priči (a za trajanje DPF-a, otići će Vam par stotina evra iz džepa, pa sad ... ovako ili onako plaćate ili na mostu ili na ćupriji (npr. ako DPF trane 150k km a ovim produžite vek 50% što je (i jedno i drugo) maksimalno optimistički).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #479 poslato: 17. Jun, 2018. 19:33 »
@jabre,
U principu je bolje koristiti 5W-40, ali posle 260-400k km, nije ni 10W-40 posebno loša opcija.
Naročito za naše klimatsko područje (za temp. do -18(20)).
Eko (Hellenic) ulja su o.k. (uopšte "pumpari", ima ceo tekst o tome na blogu).
Kompanija (usko) sarađuje sa Mobil-om tako da nema brige. Razlike su u nijansama.
Cene su upristojili (u odnosu na pre par godina), a uz poene na kartici, naravno da se isplate.
Mejdžorsi ne mogu biti jeftini, a naravno da ulivaju najviše poverenja jer su najveći i imaju najveće resurse.
Osim toga, nisu čak ni toliko skupi (naročito preko svojih jeftinijih brendova).
Izbor će svako napraviti.
Kao što obično kažem, najbitnije da je ulje originalno, a tu su pumpari (i Total jer je d.o.o. u Srbiji) nenadmašni. Naravno, dugogodišnji uvoznici i distributeri par drugih mejdžorsa su takođe o.k. ali imaju ponešto napumpane cene. Dva od pet mejdžorsa su menjali uvoznike, distributere, uvozi ih više firmi te kod njih treba otvoriti četvoro oči(ju).
I naravno, ostaje još bar desetak pouzdanih manjih kompanija iz Evrope (na našem tržištu), pa ko kako voli.