Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Motor Menjač
»
Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
Strana:
«
1
...
32
33
34
...
87
»
Dole
Autor
Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!) (Pročitano 331381 puta)
0 članova i 71 gostiju pregledaju ovu temu.
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #480 poslato:
17. Jun, 2018. 19:40 »
URKE,
Kao što rekoh i na CBC, nije to toliko loše, koliko može bolje (za malo više para).
Mannol je zapravo solidan brend, konkretno VW 505 nije preterano zahtevno odobrenje, pa ne verujem da ga ne ispunjavaju (čak i noviju verziju standarda), za novije zahteve (i skuplja ulja) imaju zvanična odobrenja (npr. za neka od 5W-30 ulja), pa je i to o.k.
Za malo km u toku godine, može biti zanimljiv izbor, naročito kod starijih vozila.
Ipak, brend koji ima pretenzije pre svega na Rusiju i Istočnu Evropu, nije nešto što za čim bi trebalo trčati.
Priča je prosta, centrala u Nemačkoj a proizvdnja u Pribaltičkim republikama. Štedi se na sve strane, ali da se ispuni neki pristojan kvalitet ... i to je to. Lično nisam bio zadovoljan njihovim uljem ... što sam delimično pomenuo i u tekstu na blogu (dnevnik održavanja "crvenog ferarija").
URKE 80
Laurin&Klement
Poruke: 568
Like ukupno: 39
L&K ugled:
15
Lokacija: Požarevac
karavani su kul
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #481 poslato:
17. Jun, 2018. 20:15 »
Hvala na odgovoru!
Послато са Moto C
Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY
jabre
RallyeSport
Poruke: 192
Like ukupno: 13
L&K ugled:
7
Lokacija: Vlasotince
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #482 poslato:
17. Jun, 2018. 23:00 »
Zahvaljujem se na detaljnom odgovoru
Послато са SM-J510FN
Vozi: Octavia A4 TOUR ALH 1.9TDi 66kw 2001. (1u5) Ambience
m@c|-|oR
Laurin&Klement
Poruke: 918
Like ukupno: 132
L&K ugled:
6
Lokacija: Smederevo-Niš
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #483 poslato:
25. Jun, 2018. 12:50 »
Jes' da nije u pitanju motorno ulje, već ulje za menjač, ali nema zasebne teme, pa zloupotrebljavam ovu.
Već sam pisao o muci koju imam sa menjačem, pa rekoh kad će već da se otvara i da se popravlja da iskoristim priliku i da zamenim i ulje u istom.
Moj "diler" delova mi preporučuje SWAG SAE75W.
Nisam uopšte stručan u ovoj oblasti (a inženjer mašinstva, sramota jedna!!!), pa me zanima mišljenje o ovom predlogu/ponudi.
Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #484 poslato:
25. Jun, 2018. 16:45 »
Dobra preporuka.
U svakom slučaju SAE 75W i API GL-4 uz (poželjno) VW odobrenje.
Ravenol MTF3 je takođe solidan izbor.
Pozdrav!
slobodanalex
Laurin&Klement
Poruke: 1487
Like ukupno: 40
L&K ugled:
38
Lokacija: Novi Sad
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #485 poslato:
28. Jun, 2018. 19:07 »
Pozdrav Stevo, nije vezano za ulja ali mozda imas neko objasnjenje.
Sta mislis o aditiviranim gorivima i kakva iskustva imas? Desio mi se neki problem sa diznama (a mozda i nije) i auto je poceo nemirno da radi, bio sam u Bosch servisu gde mi je majstor rekao da gorivo sa aditivima kvari pumpu i dizne posto se aditiv lepi i "struze" vitalne delove i da je dobro samo zbog ekologije i DPF-a... mehanicar mi je takodje slicno rekao i takodje mi je rekao da je imao vise slucejeva gde su mu se zalili na povecanju potrosnju zbog aditiviranog goriva, a i on sam je to isto primetio i u svoj auto sipa samo obican evrodizel.
Poslusao sam savete i takodje sipao evrodizel, rad se smirio i parametri ubrizgavanja su sad u granicama normale, za potrosnju cu tek videti. Sipao sam do sad na Molu Evo Plus sa aditivima, sad sam sipao obican evrodizel takodje na Molu.
Sta ti mislis o svemu ovome, jel aditivirano gorivo prevara i sta sipati ubuduce?
Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #486 poslato:
29. Jun, 2018. 22:20 »
Uz svo (ne)dužno (ne)poštovanje prema raznim majstorima i serivsima, doučenim i priučenim više ili manje, čak i vrhunskim u svom zanatu, mislim da je bolje da se ne petljaju u nešto o čemu pojma nemaju (gorivo).
Naslušao sam se ovakvih priča da sam ih sit.
NE, NOT, NEIN! (kvari aditivirano gorivo pumpu i negativno deluje na motor)
Ako imate problem sa diznama, to je problem za servis ali ne da prebacuju loptu na tuđ teren.
Vodeći proizvođači motora i goriva sarađuju sa vodećim hemijskim koncernima (neki su i iz "naftaške" branše, npr. Total) koji prave aditive za gorivo. To je ozbiljan posao, i to ne rade neuki ljudi, a osim toga je jako standardizovan i testiran i analiziran "do besvesti" FULL STOP
P.S.
Btw. sva goriva pa i "običan" "Evro" dizel, su aditivirana, manje ili više, dakle "aditivirana" su samo dodatno aditivirana ili "sa visokim sadržajem aditiva".
Btw. 2 sve mi se čini da već neko vreme traje latentna akcija protiv aditiviranih goriva, povremeno dobija oblik prave kampanje (tipa "spitting image").
...
Ostaje samo pitanje isplatljivosti takvih goriva, naročito kod starijih motora (sa mnogo km i/ili konstrukciono).
Npr. u Euro 3 motor se nešto posebno ne isplati jer je Euro 5 gorivo već mnogo bolje od traženog. Jeste da gorivo kod nas nije baš na nivou Zapadne Evrope ali ispunjava njihove norme.
Kod nas je razlika u ceni nešto manja (oko 5%) u odnosu na većinu zemalja (gde ide i do 10%) pa bi kod novijih vozila možda moglo da se priča o isplativosti (iako je standardno (ali dobro) gorivo po pravilu isplatljivije, npr. ako i uštedite sa aditiviranom to će biti 0,5 do 2% a razlika u ceni je veća; benefiti boljeg goriva su dugoročni i nisu toliko očigledni što je posebno pitanje).
Kod Euro 5 i 6 svakako bih sipao (ali stalno, povremeno nema mnogo svrhe).
Kod motora koji već imaju problem neće pomoći (slabo deluju na rešavanje već postojećih problema, više preventivno deluju).
Euro 4 je posebna priča, zavisno od stanja motora, kod onih u dobrom možda kod malo lošijih (koji već "bacaju" crni dim iza sebe) verovatno ne.
Što se potrošnje tiče, stvari su upravo suprotne (kao što sam već rekao).
Kod Vas ne bih znao o čemu se radi, niti sam stručan niti imam iole korisnu informaciju da bilo šta zaključim, ali ako su "parametri ubrizgavanja" o.k. i motor se "smirio", onda (naravno) nastavite sa "običnim" ED-om.
Da li je samo zbog goriva nikada (ili bar ne skoro) nećemo znati.
Na kraju, jedini suvisli argument, osim (retko opravdane) više cene, protiv aditiviranog goriva je to što se manje kupuje pa duže stoji "na pumpi" (u rezervoarima).
No, i to se rešava, kupovinom na prometnijim pumpama.
slobodanalex
Laurin&Klement
Poruke: 1487
Like ukupno: 40
L&K ugled:
38
Lokacija: Novi Sad
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #487 poslato:
29. Jun, 2018. 22:49 »
Hvala na odgovoru, nastavljam da sipam aditivirano gorivo na proverenoj Molovoj pumpi, moguce da je problem bio do goriva jer sam tad sipao na pumpi (takodje Mol) gde skoro nikad nema guzve...
Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #488 poslato:
30. Jun, 2018. 10:25 »
Dobra (pametna) odluka.
Još samo da ponovim:
Jedan rezervoar aditiviranog goriva je malo da se ispolje pozitivna dejstva (još manje negativna). Potrebno je bar par hiljada pređenih km (cca. 50-tak radnih sati) da bi mogla da se primeti razlika u potrošnji, eventualno boljem radu motora (to nije baš izvesno, ako je u dobrom stanju samo će duže biti u takvom, što se ispoljava tek nakon više godina, npr. dizne će se menjati na dužem vremenskom intevalu i slično).
Btw. zimi je prednost aditiviranih jače izražena, plus što su otpornija na niske temperature (i do -30, OMV i ispod -35). No to su i zimske verzije goriva, te posebna priča.
I dodam:
Nije mi uža struka pa se nisam baš "načitao" radova (ima na stotine ako ne i hiljade stručnih i naučnih) o ovoj temi ali jesam par njih (više nego dovoljno), no nije interesantno široj publici. Tehnički izveštaji (npr. Chevron-a) su dugi, u oba slučaja je potrebno i predznanje (u drugom slučaju manje, ali onda treba ceo tekst na više desetina strana (na engleskom)).
Zato mi se čini da je najkonciznije sve o gorivu dato u MB 131.0 specifikaciji za radne fluide (za njihova vozila ali se može smatrati i univerzalnim), koja sadrži sažete (praktično sve) SAVETE u vezi sa korišćenjem goriva (generalno); Btw. ovo sam našao tek posle prethodnog posta:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/131.0_en.html
Izdvojio bih samo prvu rečenicu iz dela o aditiviranim gorivima:
The use of
diesel fuels
with
high additivity levels
is a necessary measure, and in the long term also cost-effective one, for the service life and cleanliness of the engines and fuel systems, maintenance of favorable exhaust emission values as well as achieving a good performance overall.
(boldirano od strane MB-a)
Korišćenje dizel goriva sa
visokim nivoima aditiva
je
neophodna mera
, a
dugoročno je i isplativa
, za životni vek i čistoću motora i sistema goriva, održavanje povoljnih vrijednosti emisije izduvnih gasova, kao i postizanje dobrih ukupnih performansi.
Lično nisam naglasio (postoje male kontroverze oko toga) isplativost, no MB je to rešio ("po kratkom postupku"). Dobro, može se dodati da je to pre svega za novija vozila.
Pročitajte ceo tekst (ekran), dati su dobri saveti "šta i kako", ne bih da prepričavam i ponavljam ali deo toga sam i sam rekao (sad sam još više na nekim stanovištima i još mi ubedljivije deluje ono što sam napisao).
slobodanalex
Laurin&Klement
Poruke: 1487
Like ukupno: 40
L&K ugled:
38
Lokacija: Novi Sad
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #489 poslato:
30. Jun, 2018. 12:32 »
Hvala na trudu i iscrpnom odgovoru.
Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue
zare
Laurin&Klement
Poruke: 1079
Like ukupno: 28
L&K ugled:
18
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #490 poslato:
30. Jun, 2018. 19:10 »
A kako stoje stvari sa benzinom?
Meni se oseca razlika kada sipam 98 oktana, mada motor i jeste deklarisan na 98 oktana pa je to i normalno. Nisam sipao 100 oktana u Fabiu, nesto je i ne vozim cesto a koliko znam nije ni otac pa ne mogu da pricam nista. Inace je euro 4 motor.
U Saxu npr, koji je euro 3 nisam osetio nikakve razlike izmedju 95 i 98, ma koliko se trudio da nesto "pronadjem". Sa druge strane, 100 oktana je razlika koja se bas oseca i u voznji i u maaalo manjoj potrosnji i u radu na leru (tu Saxov step motor zna da zeza, mada neuporedivo manje zeza sa 100 oktana).
Znam kako idu detonacije, oktanski broj i sve oko toga, i meni je to delimicno struka ali mi nije jasno u cemu je razlika izmedju benzina sa 95 i 100 oktana? Osim u oktanskom broju naravno. Da li se razlikuje toplotna moc sagorevanja ili kolicina aditiva? Ili onaj od 95 oktana uopste i nema 95 oktana sto me ni najmanje ne bi cudilo. A znamo da ako u motor koji trazi 95 oktana sipamo 95 i 100 oktana koji se razliku samo u oktanskom broju nece biti nikakve razlike u radu motora.
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #491 poslato:
01. Jul, 2018. 15:14 »
O benzinima je već bilo (zato sam više posvetio pažnju dizel gorivu).
Osim toga praktično ste sve rekli, ali ste napravili miks pitanja, konstatacija i dilema.
Ajd' samo da malo sistematizujem:
1) Oktanski broj ima veze samo ako je potreban veći, ako nije onda može biti bacanje para.
Npr. ako je naveden min. 95 ali se preporučuje 98 (i/ili više) onda će od 98-ice i 100-ke biti koristi.
Sa druge strane ako se navodi da je 95 optimum (posebno ako se pominje da je 92 ili 91 min.) onda nema potrebe ići na više.
Po pravilu ukoliko je "kompresija" blizu 10 (npr. 9,8) ili preko toga, 98 ili 100 oktana mogu biti korisni (benzini).
2) Dodatno aditivirana goriva su (ponekad) druga priča od prethodne. Aditivirana goriva mogu imati i samo 95 oktana (s tim što je izvesnije da toliko i imaju a ne 93 ili 94), i biti idealan izbor.
Dotatno aditiviran benzin je nešto što bih preporučio. Da li i uz više oktana ... problem na domaćem tržištu je u tome što su benzini od 100 oktana obično sa najviše aditiva.
95-ice (adit.) su obično namenjene uštedi goriva (do 2%) i čistoći sistema za ubrizavanje goriva.
98-ice i 100-tke su obično, uz sve prethodno, i nešto veće "toplotne moći" te mogu dati i nešto veće performanse vozilu (nevezano za oktanski broj).
No, to je obično tek na graničnim uslovima rada motora (preko 4000 obrtaja da uopšte postoji razlika a preko 5000 da bi ona bila od bilo kakvog značaja). Zato je većini to neisplativo (eventualno samo aditivirani benzin od 95 ili čak i obični ... naročito za starije motore (Euro 3 i još starije)).
Opet upućujem na MB 125.0 (koji je doduše malo manje direktan od MB 131.0 ali je takođe od koristi).
Kao što se i u 125/131 navodi, teško je tvrditi bilo šta u "pojedinim državama" (gde smo verovatno i mi).
Dodatno, mongo zavisi od rafinerije i od samog distributera, uz dodatnu opasku da nije isto ispuniti i premašiti standard, kao i ispuniti ga u 80% slučajeva ili u 95% ili 99% (što je posledica baš toga, proizvođač/distributer, čak i u zemljama Zapadne Evrope).
imart
Test Drive
Poruke: 6
Like ukupno: 0
L&K ugled:
2
Lokacija: Hrvatska, Zagreb
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #492 poslato:
13. Avg, 2018. 10:30 »
prije svega pozdrav svima, ja sam novi ovdje, Ivan iz zagreba, 43 godine. od neki dan vlasnik rabljene Škode Yeti, 2.0 TDI, 4x4, 2011. godina.
zanima me par stvari u vezi ulja i filtera.
za motor, za moj 2.0 TDI CR 81kW ide 5W30, norma VW 507.00, oko 4,3 litre
zanima me za prijenos, pošto imam skodu yeti, 4x4, 2011, koje ulje, kad i gdje mijenjati. inače sam automehaničar (ne radim to za život ali sam si održavam aute, kumovima i prijateljima te kolegi i imam dosta alata)
za motor znam na 15000km ili jednom godišnje ulje i filter.
auto ima ručni prednji mjenjač 6 brzina i diferencijal i koliko sam našao po nekim manualima u mjenjač ide ulje 75W80 GL5, 2,3 litre, a u stražnji diferencijal (Haldex gen 4) ide 75W90 GL5, oko 1 litre (0,8 tako nešto) i filter. pošto auto ima 190000km, iako je od strane bivšeg, prvog vlasnika bio stalno u ovlaštenom Škoda servisu, nigdje nije upisano da je ikad mijenjano ulje u mjenjaču i diferencijalima iako je mijenjan set kvačila prije godinu dana na 180000km. ostale rubrike su sve popunjene, jednom godišnje ulje i filter, pa svake druge godine filter nafte, zraka i klime, pa je mijenjan zupčasti sa vodenom pumpom i natezačima također na 180000km..
zanima me koje ulje da uzmem, vidio sam da u video klipovima na youtube ljudi koriste baš VW ulje za Haldex (mislim da je to prepakirani Castrol), iako to u manualu nigdje ne piše. negdje piše da se ne mijenja filter, negdje da se mijenja svaki drugi put, negdje piše da se ulje u diferencijalu mijenja svakih 60000km, kao i filter, također u prednjem diferencijalu i mjenjaču na svakih 60000km a negdje sam pročitao da se ta ulja uopće ne mijenjaju!!
(imao sam prije ovog auta renault megane 2 i također se izmjena ulja u mjenjaču u manualima nigdje ne spominje a negdje sam našao da piše da se mijenja kod izmjene seta kvačila)
naravno ja sam ulje u motoru mijenjao na 15000km a u mjenjaču sam prvi put zamijenio na 100000km.. prodao sam ga sa 120000km, bio je benzinac.
vidio sam da VW i Skoda guraju Castrol, nemam ništa protiv njega, ali možda ima i nešto drugo, bolje.
mišljenja, savjeti? hvala puno unaprijed, forum škoda hrvatska je dosta manji pa sam došao kod susjeda, tako sam bio i na srpskom renault forumu.
Vozi: Skoda Yeti, 2.0 TDI 4x4
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #493 poslato:
13. Avg, 2018. 18:46 »
Poštovani g. Ivane,
Za motor je sve jasno jer su uputstva (preporuke) jasna.
Kod transmisije je baš kao što ste i rekli, veoma konfuzno (nebulozno).
Ne bih mogao da dam savet za tako nešto nedovoljno definisano, jer i moji izvori su javni.
Za preciznije upute, trebalo bi imati neku servisnu knjigu (tj. celu seriju, sa izmenama i dopunama u toku godina od godine proizvodnje).
Zato, morao bi se javiti neko ko ima takve informacije ili da se raspitate u ovlašćenom servisu.
Ono što mogu da kažem da je šteta što pri servisu kvačila ulje (bar) u menjaču nije promenjeno.
Kod fill-for-life ulja (kao što je verovatno slučaj) upravo je to pravi trenutak za zamenu.
U diferencijalu se ulje verovatno ne menja, a u oba slučaja (menjač i diferencijal) bi trebalo u servisu proveriti nivo (možda kod dif. treba specijalan alat ili je čak tamo i onemogućen pristup).
Za dif. je sigurno da ide 75W90 sa API GL-5 i (još bitnije) G 052 145 A2.
Takva imaju Febi, Swag ... Castrol, Fuchs. VW OEM je prepakovano Castrol ili (možda čak i) Fuchs.
Za menjač je verovatno SAE 75W API GL-4, kao i kod Golf-a (još od petice pa čak i poslednjih serija četvorke, sa "unazad" preporukom da je i za starije verzije IV).
Verovatno je zamena na 60, 90 ili 120 hiljada km preporučljiva kod terenske vožnje (maksimalno što vozilo može podneti, ipak nije pravo terensko vozilo) a kod upotrebe na asfaltu ređe.
Liči da je 180 do 240k km razumno vreme za zamenu ulja koje se može zameniti, no ne bih posebno jurio da to uradim odmah (u prvih par nedelja ili meseci korišćenja). Opušteno, uživajte u svom vozilu, nije zamena ulja u transmisiji toliko neophodna (čak i da je poželjna) da prvih godinu ili dve ne može sa originalnim punjenjem (koje je fill-for-life). Transmisiona ulja mogu trajati više hiljada sati (i pod 300k km) i više godina (i po 10, pa čak i više, naročito uz dolivanje, naravno po potrebi).
U međuvremenu se raspitajte kod nekog servisa sa kompletnijom dokumentacijom (šta, kad i kako).
Lično nisam pristalica fill-for-(full)-life koncepta. Jest' da se (npr.) ZF zadnjih pola veka trudi da dokaže da je to moguće (uz eventualnu zamenu na 500k km kod automobila i milion km kod teretnih vozila), no posle 10-tak godina (čak i sa manje km) nijedan fluid neće biti u iole pristojnijem stanju te bi se trebao menjati (čak i kod hermetički zatvorenih sklopova). Poznat je primer BMW-a iz 80-tih gde se kod manuelnih menjača koristio ATF i koji su bili Fill-for-life. Ljudi nisu menjali po 20, 25 ili više godina. Sve je funkcionisalo, doduše, ali su ulja bila crna poput katrana i nimalo ubedljiva u smislu da su (bar) blizu originalnom kvalitetu).
Toliko od mene.
Veliki pozdrav!
imart
Test Drive
Poruke: 6
Like ukupno: 0
L&K ugled:
2
Lokacija: Hrvatska, Zagreb
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #494 poslato:
13. Avg, 2018. 20:02 »
Hvala.. auto nije vozen po terenu, uglavnom autocesta. Interval za diferencijal je 60000 km. Ali za sam mjenjac nigdje ne pise nista.
Necu sad nista mijenjati, ali u proljece kad cu raditi servis, zamijeniti cu ta ulja kad vec mijenjam i u masini. Znaci castrol 75W90 u dif i 75W80 u mjenjac.
Prije pola godine mijenjao sam ulje u mjenjacu bivseg auta, renault megane 2, star 10 godina i imao je 120000 km. Stavio po preporuci gradaciju i proizvodjaca kojeg preporucaju - Elf, 75W80, primjetio da cak losije mijenja brzine nego sa starim original uljem. Vise je zapinjao nego prije. Ne puno al malo se osjeti.. Tak da shvacam zasto nigdje ne pise kad se mijenja.
Na skodi u manualu pise samo za halex dif 1 litra 75W90 svakih 60000 km. I to je to po servisnoj knjizici sto se tice ulja u prijenosu.. nista vise o tome ne pise. A o svem drugom pise puuuno toga.
Vozi: Skoda Yeti, 2.0 TDI 4x4
Strana:
«
1
...
32
33
34
...
87
»
Gore