Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 215154 puta)

mtesic i 34 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži mtesic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #555 poslato: 01. Mar, 2019. 18:33 »
Shuxx, lepo što si ovo istražio do kraja, sada je situacija jasnija... Dakle, i dalje su u nekom "restrukturiranju", no rade na sebi kako umeju i koliko im prilike dopuste. Inače, u početku mi se učinilo da sertifikovanje i nije neki trošak, no kada sam pomnožio 3000 eura sa brojem ulja za koje im treba serfitikat, pa to sa svim potrebnim sertifikatima - održavanje u standardu je i te kako značajno finansijsko opterećenje za male proizvođače.

I ovo što odgovaraju na mejl ostavlja pozitivan utisak. Meni "veliki" NIS nije odgovorio na slično pitanje, iako mi je sistem po slanju mejla poslao automatsku poruku: "zahvaljujemo na poruci, odgovorićemo u najkraćem roku"... U tom smislu, pre bih kupio FAM nego Nisovo ulje, makar da podržim ove koji se trude da posluju i prežive, pa sve i da privremeno nisu pokriveni sertifikatom...
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #556 poslato: 02. Mar, 2019. 10:53 »
Da, sada znamo više (detalja).
Sertifikacija je zaista finansijski zahtevna, isto ulje u dve viskozne gradacije to su DVA sertifikata (npr. Fenix Premium 5W30 i 5W40). Osim toga, 504/507 je uvezano (zbog benzin/dizel motora) ali ako za isto ulje uradite i 502/505/505.01 to je novi sertifikat.
Tako da za veliki asortiman (naročito teretni) odobrenja mogu da koštaju i po par desetina hiljada evra godišnje (pa i više) što svakako nije mali trošak za srednje veliku kompaniju (NIS je mnogo veći pa ima isto ili manje odobrenja (zvaničnih)).
Zbog ovoga je u EU doneta odluka da manji proizvođači mogu da navedu "nivo kvaliteta" ali i da preuzmu odgovornost za to. Dakle, zvanično odobrenje jeste dodatna sigurnost ali čak i nije (uvek) obavezna stvar.
Osim toga, ACEA je osnovni standard odobrenja su tek po neki dodatni test (npr. jedva da je 5 do 10% ukupnih zahteva koji nisu pokriveni sa ACEA).

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #557 poslato: 03. Mar, 2019. 16:48 »
Ja svakako ne bih sipao FAM, a sada kada pročitah ovo i sa sertifikatom, ne bih ni u službeni auto. "U procesu obnove" od 2012? hearcut Iznosim mišljenje jer ja sam oduvek voleo da ulje u svaki auto sipam premium. U škodu ovu i prethodnu sam sipao Castrol koji je preporučen, a mazde i reno dok sam imao Motul. Veća šansa da nije neka muljevina po pitanju kopija je po meni bila na strani Motula u poređenju sa Castrolom.

Van mreže Krpelj

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #558 poslato: 04. Mar, 2019. 02:33 »
2009-godina 1.6 mpi Octavia. Imam majonezu na čepu za doljevanje ulja, a na šipci za kontolu ulja sve o.k. Antifriz ne troši.
Koje ulje preporučujete i koje gradacije? Radim manje od 10 000 km godišnje većinom gradske vožnje i ulje mjenjam jednom godišnje.
  • Vozi: Octavia II 1.6 mpi combi

Na mreži mtesic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #559 poslato: 04. Mar, 2019. 09:03 »
@fobia24

Hvala na iznosenju tvog vidjenja situacije; ovde smo da podelimo iskustva i time omogućimo da svako dođe do stava i odluke zasnovaih na razumnim elementima (svog iskustva, tuđeg mišljenja, raspoloživih finansija situacije, procene konkretne situacije, itd.).

Moja Fabia je 2003. godište, nepunih 80.000 prešla, od početka sipam 5w40 full sint, ne troši ulje. Moje mišljenje je da je za nju dobro svako originalno ulje odgovarajuće gradacije i specificaje i da su razlike za mene neuočljive. Verujem da ima "ulja" koja se od ko zna čega prave po kojekakvim podrumima i pakuju u ambalažu ovog ili onog ulja - i to je jedino opasno za svaki auto.

Nije mi struka, ali mislim da svaki iole kontrolisani pogon sa svojim tehnolozima zna da napravi ulje koje će podmazivati, odvoditi hladniću i čistiti motor mog automobila i da neću tu ništa vidljivo dobiti sa odgovarajućim Castrolom, umesto sa odgovarajućeg G-Energy, na primer. Što se FAM-a tiče, čini mi se da nisu bili pokriveni sertifikatom od 2015. (2012. su dobili sert. na tri godine) jer nisu bili pri novcu, pa su nastavili da pune ambalažu sa istom etiketom (kao da imaju sert.) a čisto sumnjam da su u proizvodnji nešto menjali - da bi uštedeli/ kupcima uvaljivali - tako da je moj stav iz prethodne poruke na tome zasnovan.

Obradovaće me ako me neko potvrdi ili opovrgne...
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #560 poslato: 04. Mar, 2019. 11:31 »
g. Stalker....

koliko se kamionska ulja razlikuju od ovih naših za lične automobilčiće?  Intervali zamene su 3x duži...



Da li su ta ulja drastično kvalitetnija i sa boljim aditivima, ili je u pitanju režim eksploatacije koji je puno zahvalniji i manje opterećuje ulje... tipa 1.000km pređenih u komadu?

Veliki pozdrav!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #561 poslato: 05. Mar, 2019. 19:39 »
Razlikuju se i nisu za moderne motore automobila (kod nekih je to BAŠ naglašeno!!).
Nisu posebno bolja. Jeste režim upotrebe ali ne samo to.
Uslovi podmazivanja kod teretnjaka su značajno bolji: manji uljni stres (više ml ulja po kW snage motora (i obrtnom momentu) jer je uobičajeno 20 ili 30 litara), niži broj obrtaja, duge relacije (vožnja u optimalnim uslovima za podmazivanje), bolja filtracija, itd. i sl.
Tih 80, 100, 120 pa i 160 hiljada km, su kao i onih 30,  35, 40 ili 50 hiljada km kod automobila, podesećam VW pre svih je forsirao 50k sa svojim 506.00 i 506.00 standardima (odobrenjima), osim njega i Opel.
Malo se odustalo od svih 50 ali je za njih ostalo 30 do 50.
Dakle, u praksi je nešto manje, doduše kod kamiona je bliže preporučenom (ne računajući nebrigu gde se prekoračuje, doduše baš 160k km godišnje može samo unutar Šengena, ako ništa drugo samo čekanje na granici dosta obara mogućnost postizanja (uz ograničenu brzinu)).
Kod starijih modela (Golf II ili preciznije pre PD, generalno pre CR motora) mogu da se koriste, nisu preterano skupa, pa se verovatno i isplate. Kod iole novijih modela (od Euro 4 motora pa na dalje) ne bih preporučio.
***
Razlike između dva renomirana proizvođača su u nijansama (pričam već godinama, ali se slabo "pazi na času"). Razliku u ceni često više pravi brend(iranje).
Ne treba kupovati duplo skuplje ulje sa istim specifikacijama, svakako.
Bilo je o ovome (verovatno i ovde, na CBC i poljoinfo sigurno).
Najskorije (što se sećam) je bilo na bjbikers. S obzirom da kod motocikala čak i ima razloga da neko ulje bude skuplje i svih 50% (zbog zaista drugačijeg sastava, pre svega velikog udela prave sintetike (PAO, estri, naftenska ulja)), ali ipak sve ima svoje granice (mislim da sam to tamo lepo objasnio, ne bih mogao da ponovim; tema je "šta sipate u motor" negde oko 60. ili 65. strane (verovatno između)).

Van mreže Krpelj

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #562 poslato: 09. Mar, 2019. 02:13 »
2009-godina 1.6 mpi Octavia. Imam majonezu na čepu za doljevanje ulja, a na šipci za kontolu ulja sve o.k. Antifriz ne troši.
Koje ulje preporučujete i koje gradacije? Radim manje od 10 000 km godišnje većinom gradske vožnje i ulje mjenjam jednom godišnje.
Ima li odgovora na moje pitanjce?
  • Vozi: Octavia II 1.6 mpi combi

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #563 poslato: 09. Mar, 2019. 17:51 »
Ima, ima ...

Nije strašno (na čepu) ... prolazi sa prolećem (a i malo poterajte vozilo Van grada).
Za tako malu kilometražu bilo šta što ispunjava VW 502.00.
Možda neko SAE 5W-40 (ACEA C3 ili "klasično" Full-Saps (možda čak i pod 1)).
Izbor je neograničen (total quartz 9000, Motul X-cess, Kroon Emperol, Valvoline SynPower, Shell Helix Ultra, sve u 5W40); od ACEA C3: Castrol Edge, Total MC3, Havoline Ultra S, Motul X-Clean, itd. i sl.)

P.S. Zbog pretežno gradske vožnje i 0W-40 dolazi u obzir (praktično bilo koje, sva ispunjavaju 502.00, naravno od poznatijih imena)

Van mreže Krpelj

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #564 poslato: 09. Mar, 2019. 23:53 »
Puno hvala na odgovoru. Danas sam išao na malo vangradske vožnje autocestom i po povratku dignem čep gdje se uljeva ulje i vidim da doslovce s njega padnu dvije kapljice prozirne tekućine. Obrisao sam čep koliko sam mogao od tvrdokorne smeđe tvari i malo majoneze i vozim dalje. Na šipci od ulja nema emulzije. Nakon 5000 km od izmjene ulja na šipci je do pola i dosta je crno
Čep ekspanzione posude je bez taloga, a antifriz nešto iznad minimuma i u zadnjih 700 km nije se ni pomaknuo. Antifriz je bez tragova ulja ili bilo kakvi drugih tekućina. Barem ono što okom vidim.
Vjerujem da ići na Total quartz 9000 jer sam ga koristio na prethodnom autu. Do sad je unutra bio neki Shell pa da malo napravimo promjenu na idućem malom servisu. Hvala još jednom.
  • Vozi: Octavia II 1.6 mpi combi

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #565 poslato: 10. Mar, 2019. 19:35 »
U julu 2018e uzesmo novu Fabiu III 1.0 MPI 75ks.
Do sada pređosmo 10k km. Redovno kontrolišem nivo ulja i sada je malo ispod polovine između min i maks.
Uzimajući u obzir da je motor mala zujalica i da se standardno vozi na obrtajima između 3k i 4k, logično mi je da i troši malo ulja a i da mu sigurno prija da ulja ima do maksimuma.

Vođen tom idejom odoh do auto kuće gde je Fabia kupljena i objasniše mi da je normalno i za nove motore da troše i po 500 ml ulja na 1.000 km. Rekoh OK, dajte mi 1l ulja koje je u motoru. Već na početku me zabrinu kada čovek nije znao koje je ulje unutra već mu treba saobraćajna i broj šasije. Dadoh mu i on po tome zaključi da je u motoru Castrol Edge Professional Titanium Longlife III 5W-30 (slike ispod).

Ponovo OK, dajte mi jedan litar baš tog ulja. I onda šok, cena 1l ovog ulja je 2.131,20 dinara!!! Tog trenutka se osetih "ponosan" jer izgleda, po ceni ulja, da vozim bolid Formule 1, ali posle morah zaključiti da sam možda u ovom slučaju samo lično ja bolid! Jer "procesor" mi je odmah počeo računati koliko će onda koštati moji redovni servisi u garanciji!!! Čovek prodavac mi se pravdao da je navodno samo jedan legalan uvoznik Castrola u Srbiji i da ima sklopljene ugovore sa Škodom, VW, Audijem, Poršeom, i da oni mogu samo od njega uzimati ulje. I "obradova" me da će mi prvi servis, a i ostali najmanje, biti između 16 i 18.000 RSD sa materijalom i rukama!!! Inače, u slobodnoj prodaji, van ovlašćenih servisa Škode, cena ovog ulja je oko 1.100,00 RSD (poreklo i način ulaska u Srbiju ne znam).
Ovo sve me zateče jer u poslednjih 10-11 godina vozim nove automobile, koji su isto ili i malčice i vredniji i malčice i više klase od Fabie, a mali servisi su i manje nego pola ovog servisa za Fabiu, te se pri kupovini Fabie nisam ni raspitivao za cene servisa i potrošnog materijala (nažalost).

Elem, moja pitanja su, za g-dina Stalkera, a i za ostale sapatnike:

1. Koliki bi trebao ili mogao biti servisni interval za Fabiu sa ovim uljem, jer prodavac mi reče da je interval ili 1 godina ili 15k km?
2. Može li se legalno i uz zadržavanje garancije sipati neko "normalno" ulje, i koje?
3. Ima li neko bolja iskustva sa cenom ulja i servisima u ovlašćenim servisima za istu ovu Fabiicu, u garantnom roku?

Unapred hvala na odgovorima, a i na bilo kojim drugim sugestijama.

  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #566 poslato: 10. Mar, 2019. 22:35 »
...I "obradova" me da će mi prvi servis, a i ostali najmanje, biti između 16 i 18.000 RSD sa materijalom i rukama!!!
Ovo sve me zateče jer u poslednjih 10-11 godina vozim nove automobile, koji su isto ili i malčice i vredniji i malčice i više klase od Fabie, a mali servisi su i manje nego pola ovog servisa za Fabiu
A koje marke automobila, koji su visa klasa od Fabie, si vozio, a kojima je mali servis u ovlascenom bio i manje od 8-9 hiljada dinara??

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #567 poslato: 11. Mar, 2019. 07:46 »
Između ostalih dve Opel Merive.
Sadašnja nema ni pune dve godine, skuplja je bila za 50% od Fabie, a mali servis 2018. godine u auto kući gde je kupljena nakon prve godine mi je bio oko 6.000 RSD, doduše bez radova jer je bila neka akcija, što će reći eventualno još gore oko 2-3.000 RSD.
I recimo ful sintetika GM je oko 1.000 RSD (dakle u ovlašćenom servisu). Jasno da cena auta ne znači sve ali je i poznata filozofija proizvođača da što je vredniji auto proporcionalno mora biti skuplje i održavanje iako je redovno održavanje u principu uglavnom vezano za motor, bez obzira na opremljenost.

Doduše, ovo je moj prvi susret u novije vreme sa VW porodicom, ali se u potpunosti slaže sa nekom pričom od pre 10-15-20 godina da je VW promenio filozofiju i da je počeo dobar deo zarade da uzima kroz održavanje.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Na mreži observer

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #568 poslato: 11. Mar, 2019. 16:04 »
Ovo je ulje specifikacije 507.00 koje je obavezno za dizele sa DPF, a za tvoj motor je dovoljno i ulje koje ispunjava 502.00 i koje kosta oko 1600 din u ovlascenom.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #569 poslato: 11. Mar, 2019. 19:09 »
+ obzerver

Potpuno se slažem sa prethodnim.
Ako je fiksni servisni interval (1 god. ili 15000 km) onda je VW 502.00 ne samo dovoljno nego jednako dobro kao i VW 504/507. Time štedite oko 1/4 cene ulja u servisu. (verovatno treba insistirati, no zavisi i od "poslovne" politike servisa ...)
Novi motori zaista troše više ulje nego posle (pune) razrade te će potrošnja ulja verovatno i pasti posle prve zamene ulja (servisa). Slažem se da je cena paprena ali ne treba Vam više od jednog litara (čak će i ostati, može se u svrhu dolivanja koristiti i u sledećem servisnom intervalu).
Da, imam sličan "problem" sa motorom 1.0 (doduše Renault) ali za sada bez vidljive potrošnje ulja (videću tek na 10k km) što na otvorenom traži malo više obrtaje (3 do 4 hiljada na autoputu i 4500).
Ironično je da servisi (svuda pa i na Zapadu) dobijaju izuzetne popuste (i do 30%) a da su ulja ovde tako skupa.
Doduše, možda je i zbog toga što su ulja (u zvaničnim; nije kod svih proizvođača, ali eto može biti ovde) koja su namenjena tržištu Zapada, pa i pored svega imaju visoku cenu još na uvozu.
Možda su i servisi malo "alavi" ili da se ne primeti koliko je skup njihov rad ... ko bi ga znao (od svega po malo pa bude veliko).
No, ne samo u garantnom roku, nego i (makar) do prvog velikog servisa (uključujući i taj) ovlašćeni servisi su ipak najbolji za održavanje vozila. Skupo, ali makar originalni delovi, alati i (koliko-toliko, a makar zadovoljavajuće) obučena radna snaga.
Kasnije ćete lako sniziti cenu održavanja (doduše mnogi dugo nastavljaju, ali to je već individualna odluka i stvar mogućnosti).
Ne može "i jare i pare" (nov auto* i jeftino održavanje)
* više zbog garancije.

Znam da izgleda nepošteno, ali pomislite samo na one koji imaju Kia vozila ... no i tu se ne treba nervirati. 7 god. mirnog sna, a manja cena u startu (kao da je deo cene baš u tim servisima).

Dakle, u Nemačkoj je vervatno ista (ili slična) cena istog ulja u ovlašćenim servisima. Eto još jedne (blede) utehe.
Naravno da posle isteka garancije nećete dosipavati baš takvo već ono iz maloprodaje (duplo jeftinije).



Pretraga foruma [Google]