Anketa

Škoda: Benzin ili Dizel?

Benzin
62 (51.7%)
Dizel
58 (48.3%)

Ukupno glasova: 120

Autor Tema: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa  (Pročitano 19749 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ljusasd

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #60 poslato: 08. Mar, 2014. 01:00 »
Pa zamisli lika kada me je prvi put pitao za potrošnju mog auta i kada sam mu rekao da moj auto troši oko 12-13 lit u gradu, u momentu ispred mene pobledi i kaže da njegova igračka naspram mog auta troši isto toliko goriva. Sve je isprobao. Pun rezervoar pa vozi pa opet sipaj i računaj itd.
  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style 2019: AUDI A6 45 TDI Avant S-line 2018:

Van mreže dusko zemun

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #61 poslato: 08. Mar, 2014. 07:22 »
Koga si ti prao kad nemaju model koji ide ispod 10s do stotke već deset godina :D :D :D

Šalim se malo, znam taj osećaj, i baš je dobar, doduše by the BMW I don't stand a chance, ali ima drugih marki i paljevina :)

nije bitno ko ima koliko konja ispred ili iza sebe,
vec kolike kanistereima na sedistima ispod sebe...
koje su ovo price za malu decu, oprao ovog oprao onog...

kao prvo,
dok sam vozio skodu favorit, SMB boje, da ne kazem da je bila i mamina drao sam i klao gde god sam procenio da mogu koga kod hocu...
a relacije za izbor su bile krajnje razlicite... od lokalnih dzada do kanjona morace, tare, preko svih mogucih brda dolina, ibarskih i ostalih magistrala... i u tom nekom periodu sam sigurno vozio najblize granicama taj motor u tom nesrecnom favoritu ... i sta je poenta na kraju ... nista... prohujalo sa vihorom...

nego, JA SAM SHVATIO DA JE POENTA OVE PRICE da se napise i pokazu iskustva, ali prava iskustva, ne ona po principu pricao mi drugar onoga koji je gledao ...
mislio sam da ce u ovoj temi da se napise o svim aspektima upotrebe diesela ili benzina u nekom modelu...
 a to ce se sastojati u iskustvu prikazanom u predjenoj kilometrazi u jedinici vremena, sa analizom koliko sta je pozitivno a sta negativno ... takodje, sam podrazumevao da ce se prikazati neki extremi u upotrebi... kao presao sam sa fabijom 1.2 450.000km a da nisam otvarao motor i to jos i na plin ... ili slicno ...

a ovo prelistavanje casopisa sa opisom tehnickih karakteristika i performansi vozila...
molim  sve, vratimo se temi, jer poodavno odosmo u off...


  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Turbo

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #62 poslato: 08. Mar, 2014. 09:46 »
Ti nisi shvatio poentu da se Hakkler i ja malo šalimo i sprdamo međusobno.

Van mreže zero cool

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #63 poslato: 08. Mar, 2014. 11:15 »
Mislim da kad se porede benzinci i dizeli, mora u obzir da se uzme da se moraju porediti ti motori u ISTIM šasijama, tj. modelima. KS/Kg, to je pravo poređenje i jedino merilo efikasnosti. Nije isto tom motoru 1.2tsi ili 1.4tdi kad gura tonu, tonu i 200, i tonu i po.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 FL 1.9 TDI Sport + Revochip remap

Van mreže Turbo

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #64 poslato: 08. Mar, 2014. 12:14 »
Naravno, takođe jedna od bitnih stvari je i velika razlika u prenosu, npr identičan auto benzin i dizel, motori iste zapremine i snage, dizel ima znatno kraće brzine zbog prirode motore, pa će samim tim imati i bolju elastičnost, ali pored toga, benzinac će najčešće imati bolje međuubrzanje, a slabiju elastičnost.
Menjači se drastično razlikuju.

Van mreže zero cool

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #65 poslato: 08. Mar, 2014. 12:46 »
Menjači se drastično razlikuju.

Naravno, zbog obrtnog momenta.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 FL 1.9 TDI Sport + Revochip remap

Na mreži hakkler

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #66 poslato: 08. Mar, 2014. 13:04 »
Ti nisi shvatio poentu da se Hakkler i ja malo šalimo i sprdamo međusobno.
točno >:D

sent from my right thumb  


Van mreže dusko zemun

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #67 poslato: 08. Mar, 2014. 13:55 »
točno >:D

sent from my right thumb  



 po principu ... popušta... tako ću i ja...
ipak očekujem od ovog foruma da bude stecište smislenijih komentara...

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Na mreži hakkler

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #68 poslato: 09. Mar, 2014. 23:09 »
po principu ... popušta... tako ću i ja...
ipak očekujem od ovog foruma da bude stecište smislenijih komentara...

ono što je tebi smisleno ili nesmisleno...ozbiljno ili neozbiljno ne mora biti i drugima isto tako.. jer svatko ima pravo na svoje mišljenje bez da tim svojim postom koji je napisao ne vrijeđa ostale.
ako se več netko našao nehotice u tome...postoji PM da se to riješi.

meni ako je je tema nezanimljiva..nesmislena ili sa puno/mnogo nesmislenih komentara ne ulazim u raspravu i ne pokušavam ostale uvjeriti da rade nešto krivo.

preskočim je

Ako je več van domene nekog forumskog pravila ima za to aktivan mod ili admin koji će več to riješiti.

On topic..
Benzin ili Dizel..po meni matematička jednadžba na prvom mjestu km/litre ili ti km/€.

Sve ostalo je po nekom osobnom guštu koji će najbolje procijeniti sam vlasnik. Da li mu je gušt vozit brundavog dizla sa velikim kratkotrajnim momentom i malom potrošnjom..ali dosta večim troškovima održavanja ili voli benzinca..uživat u tišini ili ga vrtit do 6000/okr sa malom večom potrošnjom i možda malo večim gubitkom vrijednosti kod post prodaje. Netko voli crnke i smeđe..netko  plave i crvene.
jednostavno je to tako ;)

Eto..imam dizla..zadovoljan sve super. Makar u zadnje vrijeme loče ko benzinac jer se malo vozim s njim. Vjerojatno ću i ubrzo ići i raskopavat egr ventil..jer je te gradske vožnje več too much.

Da uzimam novi...uzeo bi taj nejaki benzinac 1.2tsi u rapidu...a za razliku od skoro 2800 eura u startu koliko je dizel skuplji uzeo bi dodatnu opremu..za neki svoj gušt. Opet da je Octavija u igri..čini mi se da bi taj 1.2tsi bio too much preslab..i previše pio (pustimo net testove) dok pa 1.4 tsi bi stvarno po gradu mazao previše kolko bi kučni buđet dozvolio. Da bar ima u škodi ko u G7 1.4 tsi (ACT) koji ima mogučnost isključivanja cilindara...nema nažalost. A opet je cijenovnom rangu ko i jedna 1.6tdi. Koja opet ..nije za 80% gradske vožnje. Em je taj *ebeni dpf  koji ima "veselje"...em svaki novi dizel sa start/stop sustavom ima AGM akumulator(2.5-3X skuplji od običnog)..em im voda curi itd...itd. Težak izbor..ako gledate na malo duže da imate takav auto u top formi..tj. bez dodatnih troškova.
Bez obzira što ste rob 4 godišnje garancije. Radi nekih elemenata na tim novim automobilima..ostajete i dalje kod njih jer je jeftinije..nego da probate uradi sam varijantu.
Auto je sam po sebi trošak..sve ovisi koliko ste spremni se rastegnut za taj trošak.
Ovi novi kolko su krasni..sa svim tim gadgetima koji se nude..dizajn..gumbići ac..ic..displeyi..kamere itd..neće trajati ko rizovi televizori ili tasovi golfijaneri.
Ove stare si mogao šarafit i ubijat i za par sto eura ponovo složit..i presložit.

Imao sam benzince i dizele.Ma nema ljepše kad benzinca nasviraš do 5-5,5 soma okretaja pa šaltaš s međugasom...ili kruzaš laganini u tišini..al opet ne možeš proći cijeli mjesec sa jednim tankom..ko kod dizela. Možeš ako se ..malo voziš. Dizela ne treba šaltati tako puno..i uvijek ima tak kratki moment koji neki put presudan u nekim situacijama naglog ubrzanja izbjegavanja nečega ili forfaranja..al skuplji je u startu...i to DOSTA. Ne smeta mu toliko kvalitet goriva (stariji modeli prije CR-a) kolko je recimo benzinac na to osjetljiv.
Zadnjih tri su mi dizeli..al eto. Iako cijene divljaju sa gorivom..radi male km uzeo bi benzinca. (samo novi dolazi u obzir) Ili neki malo rabljeni dizel napucan s opremom bez SS sistema. npr. onaj rapid ..još mu je pala cijena  ;D

eto malo duži post bez neke prevelike filozofije..valjda dovoljno smislen

terajte dalje  >:D

Van mreže nikolaj

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #69 poslato: 09. Mar, 2014. 23:30 »
eto malo duži post bez neke prevelike filozofije.. terajte dalje
Sve si ovim postom rekao, maltene da nema gde dalje.
  • Vozi: Škoda Yeti 1.2 TSI Active, 2011.

Van mreže srdijami

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #70 poslato: 16. Jun, 2014. 12:25 »
Zdravo
Upravo sam procitao sve komentare i shvatio da je to licni stav korisnika. Hajdemo malo da pricamo o razlici samih motora.
Dizel: kad je nov
-U samom startu veca cena. Ne zato sto je bolji nego sto mu je veca zapremina za istu snagu u odnosu na benzinca pa je samim tim i tezi.
-Prema zvanicnim podacima auta u istoj klasi, dizelas traba da predje oko 100000 km da bi stigao benzinca i od tada se racuna manja potrosnja u odnosu na benzinca.
-Manje ima delova koji se kvare, ali kad se pokvari delovi su skupi.
-Sagorevanje dizela je sporije zbog veceg radnog pritiska pa spada u sporohodne masine u odnosu na benzinca. --Kad je hladnije vreme ispod 20 stepeni dizelas teze pali .
-Dizelas nije bas za gradsku voznju.
-Veci sum
Benzinac: kad je nov
-Manja cena
-Manji sum
-Po pitanju potrosnje novija kola su dostigla nivo dizelasa.
-Mogucnost ugradnje gasa (za nase uslove povoljno)
-Jeftiniji rezervni delovi
-Pali i na niskim temeraturama
-Startniji
-Laksi motor za istu snagu
-Ko zeli trkacku varijantu svako je benzinac bez premca.

Ovo su komentri sa SAT-a od Mirka Alvirovica

-Mogu da sad kazem svoje iskustvo :
Imao sam dizelasa Forda  i mao sam problem zimi sa paljenjem. Naisao sam slucajno povoljnop na skodu feliciju benzinca sa gasom i kupio sam. Forda sam brzo prodao bas iz tih razloga sto kod nas to prolazi ali i dalje mi nije jasno zbog cega. Isao sam na more sa Fordom i trosio sam oko 130 eura goriva, sad idem sa felicijom na gas na isto mesto i potrosio sam 75 eura. Posto ja uredno vodim sve evidencije placanja goriva i popravki do sad me je dizelas izasao skuplji. Eto to je moje iskustvo.
Mislim da je najvaznije pouzdan auto i manji troskovi. Za polovan auto nista nije garancija i iz tog razloga moje misljenje je kad kupujes polovnjaka i ne znas sta si kupio bolje kupitibenzinca jer su jeftiniji delovi.
Pozdrav

Na mreži bigor

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #71 poslato: 16. Jun, 2014. 13:36 »
Prednost dizelasa je prije bila sto su stariji auti gutali sve, samo jos mazut sto nismo sipali u njih, a nalazilo se svugdje nafte ispod ruke. Otud i toliko povjerenje dizelkama, danas je drukcije sa novim autima  ali ipak vise od 50% stanovnistva vozi aute stare vise od 10g
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Van mreže nebojsar

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #72 poslato: 16. Jun, 2014. 13:57 »
Ja vezujem opciju benzin/dizel za kilometražu koju prelazim. Pre sam prelazio i do 30.000 godišnje i vozio sam zbog toga dizela. Sad prelazim izmedju 10 i 15000 km godišnje i zato vozim benzinca.  Trošak za gorivo mi dođe tu negde isto, manje prelazim ali više uživam u vožnji. Mislim da će pravi pogodak biti automobili poput oktavije G-Tec gde će benzinac biti ekonomičniji od dizela u svakom pogledu.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže Turbo

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #73 poslato: 16. Jun, 2014. 16:19 »
Dizel: kad je nov
-U samom startu veca cena. Ne zato sto je bolji nego sto mu je veca zapremina za istu snagu u odnosu na benzinca pa je samim tim i tezi.
-Prema zvanicnim podacima auta u istoj klasi, dizelas traba da predje oko 100000 km da bi stigao benzinca i od tada se racuna manja potrosnja u odnosu na benzinca.
-Manje ima delova koji se kvare, ali kad se pokvari delovi su skupi.
-Sagorevanje dizela je sporije zbog veceg radnog pritiska pa spada u sporohodne masine u odnosu na benzinca. --Kad je hladnije vreme ispod 20 stepeni dizelas teze pali .
-Dizelas nije bas za gradsku voznju.
-Veci sum
Benzinac: kad je nov
-Manja cena
-Manji sum
-Po pitanju potrosnje novija kola su dostigla nivo dizelasa.
-Mogucnost ugradnje gasa (za nase uslove povoljno)
-Jeftiniji rezervni delovi
-Pali i na niskim temeraturama
-Startniji
-Laksi motor za istu snagu
-Ko zeli trkacku varijantu svako je benzinac bez premca.

Većina stvari koje si naveo su nekada davno(možda) važile. Za početak dizel ima znatno više delova, koji su kompleksniji nego benzinci, i mnogo više toga što može da se pokvari, kompresija je znatno veća, što povlači za sobom povećanje cene, pritisak goriva u modernim dizelima je desetak puta veći od najmodernijih benzinaca, a oko hiljadu pita veći od pristiska goriva u "običnim" atmo benzincima bez direktnog ubrizgavanja, dizne su kompleksnije, uopšte, skoro svaki sistem koji postoji u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem je kompleksniji u dizelu, što vodi i znatno većoj efikasnosti dizel motora u odnosu na benzinski, pa samim tim i manjoj potrošnji. Neki od najefikasnijih benzinskih motora pretvaraju tek oko 25% uloženog goriva u kretanje, a sve ostalo se baca u obliku toplote, dok je kod većine dizela efikasnost preko 40%(dakle oko polovine, ili malo više se rasipa u vidu toplote), otud i veća potrošnja benzinca, prosto fizika ne dozvoljava drugačije.

Novi dizeli su mahom jako jako tihi, doduše i dalje su tu benzinci u prednosti.
Ispravan dizel motor ne sme da ima problema sa paljenjem na minusu. Isto važi i za benzinski, najčešće je tu problem u nekvalitetu dizela, kome se na niskim tempereaturama smanjuje tečljivost, a i hoće voda da zaledi ako ga krste vodom.

I u dizele se može ugraditi autogas, znam ovde za jednu Ibicu 1.9TDI, samo što je tada obično cilj nešto drugo, a ne ušteda :)

Moderni benzinci i njihov napredak i ulaganje u razvoj ubrzano obesmišljavaju poentu dizela posebno kod prosečnog korisnika koji prelazi 2-3 desetine hiljada km godišnje. Takođe je u velikoj meri pitanje afiniteta, i mislim da nikad dizel neće moći da pruži ono što pružaju potentni(i manje potentni) benzinci, ni zvuk, ni visoke obrtaje, ni rafiniranost u radu.

1700e je razlika u ceni Fabije 1.2TSI 77kW i 1.6TDI 77kW, sa približnim performansama, i potrošnjom od maks 1.5l manje u korist dizela, 350e godišnje je jeftiniji dizel na 20.000km pređenih po godini, 4.9 godina je potrebno da se isplati dizel, i to pod uslovom da mu servis nije skuplji, a jeste, registracija skuplja za 30 eura godišnje, to je 150 eura na 5 godina, dakle samo ako se doda registracija period otplate se produžuje za skoro 6 meseci.


Van mreže Neba

Odg: Benzin ili Dizel, pitanje je sad? +anketa
« Odgovor #74 poslato: 16. Jun, 2014. 16:56 »
1700e je razlika u ceni Fabije 1.2TSI 77kW i 1.6TDI 77kW, sa približnim performansama, i potrošnjom od maks 1.5l manje u korist dizela, 350e godišnje je jeftiniji dizel na 20.000km pređenih po godini, 4.9 godina je potrebno da se isplati dizel, i to pod uslovom da mu servis nije skuplji, a jeste, registracija skuplja za 30 eura godišnje, to je 150 eura na 5 godina, dakle samo ako se doda registracija period otplate se produžuje za skoro 6 meseci.

Samo bih jos dodao i cinjenicu da nakon tih 5-6 godina i 120-150 000 km diesel automobil ima vecu vrenost na trzistu nego benziski.
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI