Autor Tema: Octavia Kombi - Top rezidual  (Pročitano 3915 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Octavia Kombi - Top rezidual
« poslato: 15. Mar, 2014. 16:03 »
Evropska EurotaxGlass studija iz juna 2013 prognozira da će O3 kombi posle 90.000km i 3 godine upotrebe imati najveću vrednost (40-49%) u odnosu na svojih 5 direktnih konkurenata:

- ford focus combi
- hyndai i30 combi
- opel astra sports tourer
- peugeot 308 sw
- renault megan grand tour

Studija predviđa očekivani gubitak vrednosti svih većih automobilskh brendova i priznata je kao nezavisni reper za automobilske modele novouvedene na tržište. Ova konkretna studija 6 karavana rađena je na tržištu 5 zemalja: Nemačke, Češke, Francuske, Italije i Velike Britanije.

više na slikama, Škoda Magazin, 04/2013.

  • Vozi: Yeti


Van mreže Vlajko

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #1 poslato: 15. Mar, 2014. 16:29 »
Nego sta!


Sent from my iPhone  

Van mreže Filip

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #2 poslato: 15. Mar, 2014. 20:51 »
Pa to je samo prognoza.

A i detalji su specifični, zavisi od stanja auta, prilika na tržištu itd...

Da ne govorim o tome koliko mi nije jasno, i nikad neće biti, kako ljudi koji su tek kupili (ili još nisu pazarili) auto već gledaju i razmišljaju o tome koliko će on koštati kada ga budu prodavali, koliko će moći da izvuku, odnosno koliko će para da izgube... Pa valjda kupujem auto zbog sebe, a ne zbog drugih, tj. narednog vlasnika.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže nebojsar

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #3 poslato: 15. Mar, 2014. 21:06 »
Pa valjda kupujem auto zbog sebe, a ne zbog drugih, tj. narednog vlasnika.

Pa kupujes ali ako ne planiras da auto vozis 10-12 godina vec tri do cetiri godine i da posle ides po sistemu staro za novo onda ti je rezidualna vrednost jako bitna. Ovde je samo sporno to sto si ti sam vec i pomenuo sto za potpuno novi model prognoziraju nesto sto je toliko hipoteticko i daleko pri sadasnjem stanju u svetskoj ekonomiji. Drugo poredjenje im nije bas na mestu jer su ga usporedili sa modelima koji su poznati po brzom padu cene pa i nije neki reper za solidan VW model pod znackom skode.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #4 poslato: 15. Mar, 2014. 22:37 »
Da ne govorim o tome koliko mi nije jasno, i nikad neće biti, kako ljudi koji su tek kupili (ili još nisu pazarili) auto već gledaju i razmišljaju o tome koliko će on koštati kada ga budu prodavali, koliko će moći da izvuku, odnosno koliko će para da izgube... Pa valjda kupujem auto zbog sebe, a ne zbog drugih, tj. narednog vlasnika.

Ja isto kupujem auto za sebe ali mi je i veoma važno da taj auto u trenutku prodaje (koji će doći kad-tad) vredi što više. Ali pošto sam ja kupio polovan auto, ova priča za mene ne važi... tj. ne u potpunosti.

Ovo se najviše odražava baš na novom automobilu jer u prve 2-4 godine auto najviše izgubi na vrednosti. Zamisli, kupiš nov auto koji vredi 19.000 i posle tri godine on vredi samo 9.500, užas!
Još bi mi bilo bitnije kada bih kupovao nekoliko desetina novih auta (flotna kupovina), da mi ti automobili u trenutku prodaje/zamene vrede što više.

Drugo poredjenje im nije bas na mestu jer su ga usporedili sa modelima koji su poznati po brzom padu cene pa i nije neki reper

Sa kojim modelima treba da je uporede? Evo ako bi pitali bilo kog vlasnika od tih automobila sa tog spiska i svi bi rekli da je njegov auto bolji od neke tamo - Škode. E sad, ovo su trenutno prelomne godine za Škodu, koja iz automobila/marke za podcenjivanje (do 2008, po mom mišljenju) prelazi u egal sa ostalima (2008god - 2018god), a za koju godinu posle toga planira da bude ispred svih njih.

E sad što kaže filip, to je samo prognoza, ali ako ne znaš prognozu za sutra, moraćeš da se prilagođavaš sitaciji i strepiš od iznenađenja.
  • Vozi: Yeti

Van mreže nebojsar

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #5 poslato: 15. Mar, 2014. 23:56 »
Sa kojim modelima treba da je uporede? Evo ako bi pitali bilo kog vlasnika od tih automobila sa tog spiska i svi bi rekli da je njegov auto bolji od neke tamo - Škode

Pa na primer i  VW bi bio zgodan za poredjenje u istoj klasi (Golf), Toyota Auris, Honda Civic.  Pa mislim da vise vlasnici ovih brendova ne potcenjuju Skodu, bas naprotiv, mislim da su svi svesni snage (pa cak I sam VW) ovog brenda i u sta je prerastao.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Na mreži hakkler

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #6 poslato: 16. Mar, 2014. 15:38 »
Pa na primer i  VW bi bio zgodan za poredjenje u istoj klasi (Golf), Toyota Auris, Honda Civic.  Pa mislim da vise vlasnici ovih brendova ne potcenjuju Skodu, bas naprotiv, mislim da su svi svesni snage (pa cak I sam VW) ovog brenda i u sta je prerastao.
Samih vlasnika je malen postotak..jer kao što kažeš..Škoda je brend.
...a brend i košta.
cca 20k eura za novu octaviju nije malo..s obzirom na sveopću krizu u autoindustriji tj. niskim stanjem brutonacionalnog dohodka kod potencijalnih kupaca a i dosta velikom konkurencijom kod drugih marki.
Zato je večina Škoda prodana u flotnoj prodaji velikih državnih i privatnih firmi...tj. uzeta na lising baš radi te veče postprodajne cijene i malog gubitka.
Negdje na netu postoji zapis u postocima do sada što se tiče prodaje O3 uHR.
I to se kreće negdje oko 23% za fizičke osobe..dok je ostatak flotna prodaja firmama..ovim ili onim.
Evo pun Zg  je bijelih policijskih karavanki i hatcbacka. C:-)
kao nema krize..šatro :P

a nikad gore nije bilo.
Opet..i skoda se bori i za tog malog kupca..pa se pri kupovini novog da izvući fini popust.A i tu su i neki novi winner paketi..gdje se da odlična oprema izvuč.Dobije se puno više..nego što je bilo na početku prodaje nove O3.

Ne znam kako kod Vas..ali u HR apro po ove teme Škode su več par godina na "dobroj" cijeni..i jednostavno je SF pronač neku npr. elegance sa malo km..do 2,3 godine staru..za neke pristojne novce.
ako se i nađe..ne isplati se uzet jer je cijenovno tolko skupa..da za malu razliku možeš uzet ganc novu.
ovo što je i pod neku realnu cifru..su drlozi sa skidanom km..ili mupove sa pet milja sati rada u leru

sent from my right thumb  


Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #7 poslato: 16. Mar, 2014. 23:17 »
Ne znam kako kod Vas..ali u HR apro po ove teme Škode su več par godina na "dobroj" cijeni..i jednostavno je SF pronač neku npr. elegance sa malo km..do 2,3 godine staru..za neke pristojne novce.

Isto i ovde, Octavia je odmah do Golfa, a polovni (2-4 god) Superb "dahće" iza leđa Passat-u, čak su i tu negde. Ovaj FL Superb će definitivno zaigrati sa još jačim kartama kao polovnjak jer je upravo ovaj moderniji izgled ono što je falilo Superbu.

Svi ostali polovnjaci (ford, hyndai, opel, renault, peugeot) gube na vrednosti više i posle par godina vrede vidljivo manje od npr. O2 FaceLifta.
  • Vozi: Yeti

Van mreže Turbo

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #8 poslato: 17. Mar, 2014. 00:41 »
Ova studija statistika šta već, ima jednu ogromnu rupetinu kroz koju se vidi da je u neku ruku "nameštena", ili naručena.

Svi konkurenti sa liste će za 3 godine imati svog naslednika, a samim tim i najizrazitiji pad cene nakon prve 2 do 3 godine kada je inače najveći pad. Jedino će O3 tada biti i dalje aktuelni model. O3 je u tom smislu najsvežija.

Astra J model iz 2008.
Focus model iz 2011.
i30 model iz 2011.
Megane iz 2008.
Pug 308 iz 2007. (studija je iz juna 2013. pa nije obuhvatila Mk.2 iz novembra 2013.)

Dakle sve bajati modeli.  Dok je Oktavija predstavljena 12.2012. a počela 2013. da se prodaje.

Van mreže Filip

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #9 poslato: 17. Mar, 2014. 09:26 »
Oktavija karavana ovde neće biti puno, a posebno ne 2.0 tdi.

Po mom mišljenju na našem tržištu najviše očuvanu cenu će imati limo 1.6 tdi u kombinaciji klot ambiente + metalik boja, evo i trenutno još imaju dodatni popust oko sajma baš za taj motor, i ko ga sada ubode može da računa na najmanji pad vrednosti.

A najviše bi izgubio karavan 2.0 tsi dsg, naravno.  >:D Njega čim vlasnik izveze iz salona odmah vredi nekoliko hiljadarki manje.  ::) ;D
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže Turbo

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #10 poslato: 17. Mar, 2014. 13:25 »
Škoda generalno i kod nas drži cenu dobro. A što više opreme to veći pad vrednosti. Kasnije ne vredi toliko koliko je doplaćeno, bitnije je kolika je (vraćena) kilometraža.

Van mreže Filip

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #11 poslato: 17. Mar, 2014. 14:05 »
Upravo tako, u startu je razlika Ambiente/Elegance velika, oko 2 hiljade Evra, vremenom će to da se topi i posle 4-5 godina svede na 500 Evra, i to samo zbog opreme, mada i posle toliko vremena više će ulogu da igra očuvanost auta i kilometraža.

A i kad sam kod opreme, ko (se pređe i) doplati za neku egzotiku (napredne sisteme, ozvučenje, skuplju multimediju, pa i kožu, a posebno sunroof, čak i dsg) s tim posle može da se slika, kod prodaje kola to ljude slabo zanima, tu se u startu pare pucaju samo tako, oprema je šminka kod kupovine novog auta skupa kao vatra, a posle ne vredi skoro ništa. I svodi se na priču kao što lepo reče kolega hakkler pre nekog vremena, ili polovan nakrcan opremom, a ja dodao ili novi klot.   :D
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži hakkler

Odg: Octavia Kombi - Top rezidual
« Odgovor #12 poslato: 17. Mar, 2014. 15:47 »
Upravo tako, u startu je razlika Ambiente/Elegance velika, oko 2 hiljade Evra, vremenom će to da se topi i posle 4-5 godina svede na 500 Evra, i to samo zbog opreme, mada i posle toliko vremena više će ulogu da igra očuvanost auta i kilometraža.

A i kad sam kod opreme, ko (se pređe i) doplati za neku egzotiku (napredne sisteme, ozvučenje, skuplju multimediju, pa i kožu, a posebno sunroof, čak i dsg) s tim posle može da se slika, kod prodaje kola to ljude slabo zanima, tu se u startu pare pucaju samo tako, oprema je šminka kod kupovine novog auta skupa kao vatra, a posle ne vredi skoro ništa. I svodi se na priču kao što lepo reče kolega hakkler pre nekog vremena, ili polovan nakrcan opremom, a ja dodao ili novi klot.   :D
točno !
kod prodaje rabljenog...večinom se sve svodi na godište i km.
jedina razlika gdje se vidi mala razlika je kod plačanja poreza..tj. prijenos vlasništva.
Tu dolazi do izražaja dali je elegance..ambienta ili clasic.
Makar je to mizerno...

sent from my right thumb