Autor Tema: Staro za novo, procena 2.0tsi SII  (Pročitano 9235 puta)

0 članova i 8 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Turbo

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #15 poslato: 31. Mar, 2014. 12:58 »
Procentualno su manje, od nepremijuma, u apsolutnom iznosu su sigurno veće.


Na mreži bugarin

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #16 poslato: 31. Mar, 2014. 13:47 »
Procentualno su manje, od nepremijuma, u apsolutnom iznosu su sigurno veće.

ne bih se bas slozio ni za procentualno.

evo primer iz ponude BMW-a:
530Xd ima cenu od 58.000 u osnovnom paketu.
delta motora trenutno prodaje 530Xd iz 2012-te, sa M paketom opreme, i predjenih 140.000 za 38.000.
pritom cena nije fixna.
sta mislite koliko je dato prethodnom vlasniku?

postoji mogucnost da je auto vozen kao sluzbeno vozilo delta motors-a, ali i onda je vrednost vozila pala za najmanje 40%, jer je ovaj polovan sa M paketom opreme, a onaj u katalogu nije. i to za manje od 2 godine star auto........................
a ako nije bio njihov, tj ako su ga otkupili, razlika se sigurno penje na 50%, a mozda i vise.
i to je na kraju otprilike ista prica kao sa skodom.

suma sumarum: svi su bezobrazni :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže nebojsarZapočeo temu

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #17 poslato: 31. Mar, 2014. 13:55 »
Koliko misliš da vredi tvoj auto sada, tj. za koliko para bi mogao da ga prodaš u roku od par dana?


Ja bih voleo da vidim bilo koga da proda bilo koji auto vrednosti preko 10k evra u par dana, to moze da se uracuna u cenu, cena kostanja novca, svako ko se ozbiljno bavi poslom a kontam da su to distributeri takvu matematiku mogu da imaju.


u neku ruku razumem njihovo ponasanje. pored svih flotnih vozila koja im se vrate nakon 4 godine, ono sto im najmanje treba je jos polovnih vozila na placu. novo vozilo prodaju uglavnom iz proizvodnje, jako malo sa lagera. znaci ne rade sa svojim parama, vec sa nasim-vasim.
a polovna im stoje na placu, gube na vrednosti, a "placena" su iz dzepa dilera.

Flotna vozila su na 99% na lizingu, dakle ne vracaju se njima nego lizing kucama, Hypo je dobar primer i za to kako se ta vozila prodaju i koliko se broj lizinga smanjio (sa regularne ponude od 100+ vozila pali su na jedva 30), ako im se nesto i vrati iz firmi to je 10 puta gore jer su obicno u losem stanju vozila i sa niskim paketima opreme, ali kazem i stojim iza toga da je toga jako jako malo.

Autocacak je uvek imao jak lager, i dosta prodaje sa lagera, mislim cak mnogo vise nego iz proizvodnje, nisam ih pitao niti radim tamo pa ne mogu da znam iz prve ruke. Ne stoji ti ni da rade sa nasim parama jer vozilo ne placas dok ti ne isporuce niti ga oni placaju dok ne bude isporuceno (verovatno imaju neki period da plate kao sto ja ino partnerima placam na 30 dana).

Jednu razliku treba da napravis. To je na primer kad skoda distributer otkupljuje toyotu ili mercedesa i kad odkupljuje svoj brend. Taj brend on sam prodaje, neko je imao poverenja da ga kupi, trebalo bi da se prica tu prilagodi, to je poenta mog inicijalnog posta.

a ako nije bio njihov, tj ako su ga otkupili, razlika se sigurno penje na 50%, a mozda i vise.
i to je na kraju otprilike ista prica kao sa skodom.

Pa sam si objasnio matematiku i izubio si tu negde nit,  38k prema 60k ( da dodamo par hiljada za taj m paket) je nekih 63%, nek je i 60. Drugo vecina proizvodjaca a ja se sa njima slazem da je redovna eksploatacija reda velicine do 36k km godisnje (100-150k km za 5 godina), ovaj auto je duplo toliko presao, da ovaj auto ima na brojacu 65k km cena ne bi bila ispod 45k evra. Dakle kod BMW-a je to prilicno jasno. 

Ako pricamo o mom vozilu i primenimo recepturu na 60% koliko vrednuju ovaj bmw sa 140k km ekvivalent prodajne cene bi za moj auto bio 16500eu, dodaj tu 500-1000  na konto da je presao manje km od ocekivanog i dolazis na neku trzisnu ali i dalje od  realne cifru od 17-17500eu. Dakle imali su prostora da uracunaju i lezanje i vrednost novca i da ponude vecu cifru... Jednostavno politika im ne valja...

Malo preterujem sa komentarima ali evo pravog poredjenja sa bmw sajta. BMW 320xd , 9 mesec 2012, predjena kilometraza 36500km, cena koju traze je 33600, ima dosta opreme (isto kao kod mene, automatski menjac), da kazemo da je vredeo 40k nov. Isti takav u osnovnoj opremi sada po cenovniku vredi 36990. Za nesto malo manje od 2 godine (kao sto je slucaj kod mene) i sa 36k km (prosek kao kod mene) taj auto sada po njima vredi da ukljucimo cenkanje 32500, sto je vise od 80% vrednosti vozila. Tu je i vlasnik dobio bar 60-65% vrednosti vozila...
« Poslednja izmena: 31. Mar, 2014. 14:44 bugarin »
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Na mreži bugarin

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #18 poslato: 31. Mar, 2014. 14:40 »
Pa sam si objasnio matematiku i izubio si tu negde nit,  38k prema 60k ( da dodamo par hiljada za taj m paket) je nekih 63%, nek je i 60. Drugo vecina proizvodjaca a ja se sa njima slazem da je redovna eksploatacija reda velicine do 36k km godisnje (100-150k km za 5 godina), ovaj auto je duplo toliko presao, da ovaj auto ima na brojacu 65k km cena ne bi bila ispod 45k evra. Dakle kod BMW-a je to prilicno jasno. 

Ako pricamo o mom vozilu i primenimo recepturu na 60% koliko vrednuju ovaj bmw sa 140k km ekvivalent prodajne cene bi za moj auto bio 16500eu, dodaj tu 500-1000  na konto da je presao manje km od ocekivanog i dolazis na neku trzisnu ali i dalje od  realne cifru od 17-17500eu. Dakle imali su prostora da uracunaju i lezanje i vrednost novca i da ponude vecu cifru... Jednostavno politika im ne valja...

cekaj bre polako, jos pisem odgovor na tvoj prethodni post :) (sledeci put uradi edit posta da se ne gomilaju ovako postovi istog korisnika)

ne nisam izgubio nit, dosli smo do toga da je cena onog polovnog 65% od vrednosti novog. ALI, polovni nije stock varijanta, vec skuplja sa M paketom, zato sam i rekao da je razlika onda verovatno veca. tesko da je cena M paketa svega hiljadu-dve evra. no nebitno, neka bude i da su apsolutno identicna vozila, rekosmo da je vrednost ovog polovnog 60% od vrednosti novog. radi se o tome da onome od koga su ga otkupili sigurno nisu isplatili tih 60%, nego maximum 55%.

i sve je to nebitno na kraju krajeva, jer MI mozemo samo da pristanemo ili ne pristanemo na njihova pravila igre.

pod flotnom kupovinom mislio sam na sve grupne kupovine: od duvanskih imperija, preko velikih uvoznika i zastupnika kojecega, pa do drzavnih organa.

u trenutku kada sam ja pazario octaviu (decembar 2012), na placu autocacka sa polovnim vozilima na nbgd je bilo 5 superba (drzava), 4-5 octavia karavan sa benz motorom, 3-4 obicne octavie  i 30ak fabia (sto hatchback sto karavan). octavie i fabie su vracene sa lizinga, i prodaje ih autocacak, jer je preko njih i obnovljen auto park frimi koje su vratile ova vozila.
lizing kuca je od autocacka dobila vrednost vracenih-procenjenih vozila, za toliko umanjila cenu novih i korisnik lizinga nastavlja da placa rate za umanjenu vrednost vozila. to su reci coveka iz prodaje, koji ako je lagao mene i ja lazem vas.
po tome, sav teret (finansijski) vracenih vozila pada na autocacak....................
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Turbo

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #19 poslato: 31. Mar, 2014. 14:58 »
Ne može teret da pada na AČ, oni su isporučioci predmeta lizinga i oni od finansijske kuće za svaku isporuku dobijaju keš lovu. Šta se dalje dešava njih ne interesuje. E sad kako su kompenzovali stara vozila sa novim poručenim po osnovu novog lizing ugovora je posebna priča, tu nisu bili ni u kakvoj obavezi. AČ će vraćene aute da proda pre ili kasnije, i opet su dobri.

Na mreži bugarin

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #20 poslato: 31. Mar, 2014. 16:06 »
Niko ni ne kaze da su u obavezi, ali kad dodje XY firma koja je kupila 20 vozila na lizing i hoce zamenu staro za novo, naravno da ce pristati.
Vozila koja su vracena se skidaju sa lizinga, i prelaze u vlasnistvo autocacka, a nova vozila prelaze u vlasnistvo lizing kuce.
Racunica nije prosta, jer postoji vise vrsta lizinga. Ali kako god okrenes, vracena vozila ostaju u vlasnistvu autocacka, znaci njima je teret.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže nebojsarZapočeo temu

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #21 poslato: 31. Mar, 2014. 21:10 »
Vozila koja su vracena se skidaju sa lizinga, i prelaze u vlasnistvo autocacka, a nova vozila prelaze u vlasnistvo lizing kuce.

Pa nije bas tako, obicno u lizing ugovoru stoji klauzula vezana za otkupnu vrednost vozila. Ona moze biti nula a moze biti fiksirana na odredjenu cifru(vrednost, procenat). Ako je nula vozilo po isplati zadnje rate prelazi na odredjenu firmu, fizicko lice. Sad ako je vrednost odredjena nekim procentom ili procenom onda postoji pravo prece kupovine i obicno  zaposleni u firmi koja ima  lizing  ugovor vozila otkupe u skladu sa procenom. Sad upravo ta procena je nepoznanica jer ako je suvise niska, ni jedno vozilo se ne bi vratilo lizing kuci, a ako je suvise visoka (sto je dosta cesto slucaj) onda vozilo prelazi na lizing kucu, sad da li tu postoji neka interna cena ne znam ali ako ne postoji autocacak ne bi sigurno kupio za neke vece iznose ta vozila. U prilog tome ide i cinjenica da je neko ovde napisao da oni u ponudi imaju 40 ak polovnih vozila. Uzmi u obzir da je skoda jedno od popularnijih flotnih vozila i da je od toga bar 65% prodaje na lizing. Onda bi bilo logicnije da na placu imaju vise stotina vozila umesto 40 ak (to je smesna cifra ako uzmemo u obzir obim prodaje).
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Na mreži bugarin

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #22 poslato: 31. Mar, 2014. 21:49 »
ja sam spomenuo 40ak vozila, ali to je samo na placu PJ NBGD. ima ih jos na placu PJ KRNJACA, PJ NIS i naravno u maticnom CACKU.
pritom, ne manjaju svi flotni kupci vozila u isto vreme. jedna flota se obicno menja nakon 4-5 godina.

sumnjam da flotna prodaja ide po principu finansijskog lizinga, cije si ti karakteristike naveo. ja bih kao firma pre isao na operativni lizing, jer na taj nacin imam mnogo olaksica: ne placam pdv na vozila, ne ulaze mi vozila u knjige fime itd. nakon ugovorenog roka zakupa-lizinga vozila vracam lizing kuci i preuzimam nova vozila ukoliko zelim. e sad dolazi do onog dela o kom mi pricamo. ako uzimam vozila istog proizvodjaca, lizing kuca dileru vraca stara vozila i umanjuje cenu novih, koja posle meni prosledjuje. lizing kuci to vise odgovara, jer ne lageruje vozila i ne angazuje ljude za prodaju i sve ostalo. tako su smanjili troskove i nisu zarobili sredstva.

to je ono sto sam hteo da kazem: da opet ta vozila ostaju dileru koji mora da ih rasproda i izvuce novac koji je prakticno ulozio u njih u procesu zamene staro za novo.
turbo rece da su oni tu opet dobri. jeste, dobri su, samo je pitanje koliko ce im trebati vremena da prodaju ta kola.

na ovaj nacin rade recimo i opel i chevrolet. moj surak je kupio corsuD i sparka kod dilera. oba vozila su bila na lizingu, prethodni vlasnici su posle 4 godine uradili zamenu staro za novo, i surak je vozila kupio od dilera a ne od lizing kuce.
naravno u ovom slucaju je on "dobro" prosao jer cena tih vozila nikad nije fixna, dok su prethodni vlasnici verovatno bili uslovljeni otkupnom cenom, kao sto je to i u slucaju kojim je zapoceta cela ova tema.

ps: da ne zaboravimo najbitnije, vozila koja prodaju lizing kuce su uglavnom vozila onih nesretnika koji nisu imali da placaju ratu pa je lizing kuca zaplenila ista.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže nebojsarZapočeo temu

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #23 poslato: 01. Apr, 2014. 12:19 »
ps: da ne zaboravimo najbitnije, vozila koja prodaju lizing kuce su uglavnom vozila onih nesretnika koji nisu imali da placaju ratu pa je lizing kuca zaplenila ista.

Samo da ne bude toliko dramaticno, ti nesrecnici su vecinom firme a manje fizicka lica i to je pojava koja je normalna, kada ima posla uzmu kola, kada nema vrate :)

Elem mislim da je u Srbiji i dalje finansijski lizing mnogo zastupljeniji od operativnog ili prosto recenog renta, ali nisam nasao ni jedan uporedni izvestaj pa ne mogu reci sa sigurnoscu. NBS izbacuje podatke za finansijski koji i nadziru i tu je udeo automobila oko 25% u odnosu na ostale robe.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Na mreži bugarin

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #24 poslato: 01. Apr, 2014. 12:34 »
iskreno, ne znam ni ja koji je vid lizinga zastupljeniji. vise sam se vodio logikom, i time za koji bih se ja odlucio.

a ovo o "nesretnicima":)  istina, vecina ih je u tom fazonu: kad ima uzme kola, kad nema vrati.
nego sam ja mislio na to da lizing kuce na svoje placeve stavljaju uglavnom takva vozila, koja su "vracena". kad se radi zamena staro za novo, skoro uvek prave dil sa importerom-dilerom.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Karlheinz

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #25 poslato: 01. Apr, 2014. 14:26 »
530Xd ima cenu od 58.000 u osnovnom paketu.
Verujem da je taj auto kupljen za debelo preko 60.000 jer BMW sa X oznakom i M opremom niko ne kupuje u osnovnoj opremi, tj. iz fabrike obično izlaze sa još nekim "sitnicama" koje su po BMW katalogu još nekoliko hiljada EUR.

Ja bih voleo da vidim bilo koga da proda bilo koji auto vrednosti preko 10k evra u par dana, to moze da se uracuna u cenu, cena kostanja novca, svako ko se ozbiljno bavi poslom a kontam da su to distributeri takvu matematiku mogu da imaju.
Pa evo ti imaš priliku, zameniš staro za novo i u roku od par dana imaš nov auto i prodao si stari. :-)
Šalu na stranu, zaista je teško prodati bilo koji auto za par dana tako da i ta usluga košta, zato sam te i pitao za koliko para možeš da prodaš tvoj auto, evo ove nedelje?
Ja mislim za nerealno jako malo u odnosu na koliko je plaćen.

Ako pricamo o mom vozilu i primenimo recepturu na 60% koliko vrednuju ovaj bmw sa 140k km ekvivalent prodajne cene bi za moj auto bio 16500eu, dodaj tu 500-1000  na konto da je presao manje km od ocekivanog i dolazis na neku trzisnu ali i dalje od  realne cifru od 17-17500eu. Dakle imali su prostora da uracunaju i lezanje i vrednost novca i da ponude vecu cifru... Jednostavno politika im ne valja...
Mislim da ova analogija nekako ne stoji. Na Škoda forumu će ti biti "oprošteno" poređenje jednog X+M BMW-a i Škode Superb ali probaj bilo gde drugo da napišeš ovo poređenje, pa vidi komentare.

Da ne bude zabune, ja lično mislim da je Škoda Superb u bogatoj opremi mnogo realnija i povoljnija kupovina od nekog BMW-a serije pet i da bar dupla razlika u ceni ne može biti opravdana nikakvim realnim objašnjenjima, bitnim za čak i vozača koji ima iznad prosečne potrebe za luksuzom?, pogonom 4x4, i ne-znam-kakve aspiracije ka sportskoj (na kom putu, gde???) vožnji.

Da se vratim na topic i cenu tvog 2.0tsi, koji, u poređenju sa politikom BMW prodavca i konkretnim modelom X+M serije 5 BMW, vredi 17.500. OK, ako to i jeste cena, to znači da je to početna prodajna cena (da ne kažem realna tržišna vrednost), ali nažalost, za te novce verovatno ga niko neće (brzo) kupiti, a pogotovo ga neće AČ uzeti.

Tvoj auto je stvarno idealna kombinacija motora i opreme, međutim oprema igra malu ulogu kod polovnog auta a motor 2.0tsi nije baš uobičajena želja kupaca, a takođe i znaš da u prve 2-4 godine gubiš najviše para, tj. vrednost najviše opada... a to ne važi samo za tvoj auto već za sve aute.

i sve je to nebitno na kraju krajeva, jer MI mozemo samo da pristanemo ili ne pristanemo na njihova pravila igre.
Baš tako, ne treba zaboraviti da su oni trgovci automobilima i da će zaraditi na vama kako kod prvog auta koji kupite kod njih tako i kod drugog, trećeg i devetog auta, jer to im je posao, od toga žive.

Suština je da bilo da prodajete ili kupujete auto koji vam ne služi za posao, u gubitku ste što se tiče para.
Slažem se da je ponuda AČ niska, ne znam da li je realna, ali takođe se može pretpostaviti da onaj ko želi da menja gotovo nov Superb 2.0tsi u maltene fulu ima dovoljno $$ da ne brine previše o tome, tj. pare mu nisu na prvom mestu.  :)
« Poslednja izmena: 01. Apr, 2014. 14:38 peđa »
  • Vozi: Yeti

Van mreže ljusasd

Odg: Staro za novo, procena 2.0tsi SII
« Odgovor #26 poslato: 01. Apr, 2014. 20:06 »
Nema nijednog prodavca (ovl. uvoznika, dilera) koji će proceniti vozilo po tržišnoj ceni.
Nema niti će ga biti. Što se tiće Škodinih automobila nije samo Autočačak taj koji vrši zamenu staro za novo, rade to i drugi i verujte da je i kod njih isto. A inače to nije slučaj samo u našoj Srbiji (kako volimo odmah da kudimo naš sistem itd.) nego svuda u svetu. Jednostavno je kako tako i slažem se sa Pedjinim rečima:

Baš tako, ne treba zaboraviti da su oni trgovci automobilima i da će zaraditi na vama kako kod prvog auta koji kupite kod njih tako i kod drugog, trećeg i devetog auta, jer to im je posao, od toga žive.


Čovek koji je rešio da kupi nov auto, a ima polovan treba prvo sledeće da razmisli. Da li čekati po više meseci da prodaš auto preko oglasa, a pritom slušati raznorazne tipove koji ti besomučno ubijaju cenu, nude keš (mašu ispred nosa) da bi spustio još više cenu i slušaš razne preprodavce kako je tvoj auto izubijan (a ti vrlo dobro znaš da nije) i na kraju provališ da je tržišna cena tvog auta pala jer si dugo čekao pravog kupca.

Ovo je svakodnevna priča u svetu automobila. Ako je tržišna vrednost auta 5000 EUR, a ti si ga oglasio na manju cifru 4000 EUR fiksno, jer ti je hitna prodaja(u oglasu to na primer ne navodiš). Istog trenutka te zove preprodavac i odmah ti spušta cenu, bez obzira što si naveo da je fiksna cena i što već može da ostvari zaradu. E to je igranka sa vozilima. Ko je prodavao kola a nije preprodavac zna o čemu pričam.

Ja sam 2005 za Octaviu koja je 2002 godište i imala je 74000 km. išao na procenu u AČ u Čačku zbog kupovine nove Octavie A5 i tada mi je bila procenjena na 11300 EUR, a tržišna vrednost je bila oko 13100 EUR. Naravno i meni je bila velika razlika i nisam tada kupio nov auto. Stvar izbora.

Onda sam je posle godinu dana oglasio, jer sam hteo da kupim Superba iz oglasa, koga vlasnik nije hteo da menja i nakon određenog vremena doživim sve ono o čemu sam u gornjem tekstu pisao. Spuštanje cene, preprodavci, slikao kola i slao posebno e-mailom (svaku tačkicu) kupcu kome sam predhodno spustio 500 EUR i jer ga sigurno kupuje , a taj na kraju kaže dolazi kod mene i nosi keš. Ja reko super, a on na to, donosi keš, ali da spustim cenu još za 500 EUR na šta sam ga lepo i sočno oterao u PM.
A prodavao sam auto sa besprekornom servisnom,  nikada udaran, ja prvi vlasnik i sa istaknutom tržišnom cenom koja je tad bila realna za takav auto.

 
« Poslednja izmena: 01. Apr, 2014. 20:17 ljusasd »
  • Vozi: Karoq 1.5 TSI DSG Style 2019: AUDI A6 45 TDI Avant S-line 2018: