Autor Tema: Čudne kocione plocice za Fabiu  (Pročitano 2234 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži zareZapočeo temu

Čudne kocione plocice za Fabiu
« poslato: 29. Mar, 2014. 16:23 »
U pitanju je Fabia Mk1 1.4 16v, 74 KW. Zamenjeni su diskovi, plocice i kociona kljesta.
Ono sto mi je cudno (mozda tako treba) a ja to ranije nisam video, je "cudan" oblik povrsine kocione plocice koja naleze na disk. Povrsina nije ravna i ne naleze celom povrsinom na disk vec je kao sto se vidi na slici "izlomljena" i naleze samo na donji deo diska. Na disku se vidi uglacan deo na kome plocica naleze a gornji je prakticno bez tragova kocenja.

Pa me interesuje da li tako treba i o cemu se radi?? Stare plocice su nalegale celom povrsinom na disk.
« Poslednja izmena: 15. Jun, 2014. 23:34 pedja »


Van mreže sasacalko

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #1 poslato: 29. Mar, 2014. 20:53 »
Tako treba. Provereno. Imao sam nedoumica i ja kad sam ih kupio, majstor kaže da su takve nove. Znači bez brige, samo vozi. :)

Van mreže Nesas

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #2 poslato: 29. Mar, 2014. 21:11 »
Ja ovaj oblik vidi prvi put, ja sam ugradio tekstar plocice i bile su ravne. Koji je proizvodjac u pitanju.

Van mreže bushido

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #3 poslato: 29. Mar, 2014. 21:11 »
Ovako izgledaju potrosene i nove ATE plocice



Na mreži zareZapočeo temu

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #4 poslato: 29. Mar, 2014. 21:28 »
Ne znam koje su plocice. Ocu su to radili u servisu uz jos gomilu drugih stvari. Zvace ih u ponedeljak pa da cujemo o cemu se radi.

Ne vidim svrhu takvih plocica. Imas disk i kocis na trecini ukupne povrsine  :o. Pa cemu sluzi ostatak diska?
Ako ce od trosenja plocice da "legnu", sigurno ce disk do tada biti neravnomerno potrosen...

Na mreži URKE 80

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #5 poslato: 29. Mar, 2014. 22:00 »
I moje BOSCH pločice su takvog oblika. Moguće da je samo ušteda proizvođača mada ja mislim onako laički da je zbog boljeg hlađenja i tome slično. Koštale su me 2.600din
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže Turbo

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #6 poslato: 29. Mar, 2014. 22:22 »
Takve su i moje fabričke bile kada su bile nove, baš tražim sliku, ali i meni je zapalo za oko prilikom prve zamene guma, auto je tada imao možda 4000km na satu.

Na mreži zareZapočeo temu

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #7 poslato: 29. Mar, 2014. 22:29 »
Izgleda da su to ovakve plocice:
http://car-parts.mister-auto.ie/en/front-brake-pads-skoda-fabia-6y2_lg900005_lo4383/

Ako je tako i ne izgleda tolko crno kao na prvi pogled :).

Van mreže Neba

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #8 poslato: 30. Mar, 2014. 00:25 »
Mene interesuje koja fizika stoji iza ovog oblika plocica ?
Ocigledno je da kako se trosi plocica tako povecava povrsinu kojom naleze na disk...
Na koju foru ostvaruje istu kocionu silu sa vise nego upola manjom povrsinom naleganja na disk?
ukoliko se vec moze postici ista kociona sila zasto se ne montira i manji disk ?

meni tu nesto nije ok...

 ???

Mozda je oblik plocica ovakav :



pa samo opticka varka da naleze malim delom na disk ?
« Poslednja izmena: 30. Mar, 2014. 01:20 peđa »
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže Turbo

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #9 poslato: 30. Mar, 2014. 00:36 »
Mene interesuje koja fizika stoji iza ovog oblika plocica ?
Ocigledno je da kako se trosi plocica tako povecava povrsinu kojom naleze na disk...
Na koju foru ostvaruje istu kocionu silu sa vise nego upola manjom povrsinom naleganja na disk?
ukoliko se vec moze postici ista kociona sila zasto se ne montira i manji disk ?

meni tu nesto nije ok...

 ???

Očigledno da površina naleganja nije krucijalna stavka u celoj priči, jer da jeste, lako bi oni napravili paknu 5 puta veću onoga što je danas ubičajeno, i imali bi smo bolje kočnice. Samo je meni sumnjivo da sam se ja toga prvi setio :)

Mnogo je i do jačine čeljusti, koliko klipova ima...

Na mreži bigor

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #10 poslato: 30. Mar, 2014. 00:37 »
Pretpostavka, to znaci da ne tvrdim da je tacno. To jeste da u slucaju pucanja ventilacionog diska ne dođe do blokiranja tocka u toku voznje.
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Na mreži zareZapočeo temu

Odg: Čudne kocione plocice za Fabiu
« Odgovor #11 poslato: 30. Mar, 2014. 11:12 »
Očigledno da površina naleganja nije krucijalna stavka u celoj priči, jer da jeste, lako bi oni napravili paknu 5 puta veću onoga što je danas ubičajeno, i imali bi smo bolje kočnice. Samo je meni sumnjivo da sam se ja toga prvi setio :)

Mnogo je i do jačine čeljusti, koliko klipova ima...

Sila kocenja je proizvod sile klipa i koeficijenta trenja. Tako nesto, davno je bilo kada sam to radio i ucio :).
Koeficijent trenja se povecava promenom materijala (sto je nesto teze izvesti) i povecanjem povrsine trenja. Ako stavite mnogo vecu kocionu plocicu nego sto vec jeste doci ce do povecanja sile trenja ali ce doci i do povecanog grejanja diska i onda nista niste uradili. Zato se za vece plocice (i vise kocionih klipova) koriste i diskovi veceg precnika. Zasto onda Fabia nema diskove veceg precnika? Pa zato sto i ovi jedva staju u felnu ;).

Nekada (pre 20-tak godina) su se na sportskim automobilima koristili diskovi koji su bili izbuseni sa bocne strane zbog hladjenja ali se time smanjivala korisna povrisna za kocenje. Onda se preslo na sadasnje diskove koji nisu busni ali su prakticno dva diska medjusobno spojena tako da izmedju postoji protok vazduha za hladjenje.

Izgleda da su ove plocice o kojima je rec u temi sasvim u redu. Sudeci po ovim slikama a i koliko sam uspeo da vidim a i ispipam direktno na tocku samo su krajnji delovi plocica odvojeni od diska. Kociona povrsina je ipak normalne velicine, tj. mnogo veca nego sto na prvi pogled (a i drugi :) ) izgleda.