Autor Tema: ŠKODA 110 LS (1974)  (Pročitano 6541 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vlada320Započeo temu

ŠKODA 110 LS (1974)
« poslato: 15. Avg, 2014. 00:31 »
Moto revija broj 6, godina XVI, Jun 1974

NAŠ TEST

ŠKODA 110 LS

ZAPAŽANJA JEDNOG AMATERA

Dobar auto, koji nije skup, to je ono što treba današnjim potencijalnim kupcima. Najbliži ovoj želji kupaca svakako je u poslednje vreme automobil Škoda i to u svim verzijama. Imao sam priliku da vozim nekoliko stotina kilometara Škodu 110 LS koja je na testu kod MOTO-REVIJE i uverio sam se da ona sigurno vredi onoliko koliko staje, čak možda i malo više.
Prvo da iznesem ono što mi se dopalo kod ovih kola. To je prostran auto, dovoljno da 4 putnika krenu na godišnji odmor a da se u toku putovanja ne udaraju laktovima. Sedišta su dobra i ne zamaraju vozača čak i ako se vozi 5,6 časova bez odmora.
Svi prekidači na instrumentnoj tabli nalaze se blizu vozača i sa njima se lako rukuje. I dalje se izrađuju od plastike, ali je njihova izrada bolja u odnosu na Škodu 1000 MB. Najnovija serijska Škoda ima sve pokazivače koji su potrebni vozaču, možda jedino smeta što se ne čuje automat žmigavaca, već se samo pali strelica a treba dodati da se prekidač na upravljaču ne isključuje automatski.
Izrada enterijera je dosta čista što odmah pada u oči, neki skuplji automobili nisu toliko pažljivo finalno obrađeni. Tri vrsta tepiha na podu su retkost kod drugih automobila i sasvim je razumljivo da ovo prija vozaču (u pitanju je de luxe verzija). Naveo sam samo manje važne sitnice, ali se one odmah zapaze kad se sedne u automobil.
Škodu sam vozio i po asfaltu, preko rupa na makadamu,ne sasvim opterećenu, ali i to je bilo dovoljno da se uverim da amortizeri dobro gutaju rupe zahvaljujući i gumama dimenzije 155 SR 14 marke Barum.
Motor je dovoljno snažan, međutim prilično vremena sam morao posvetiti menjaču, tačnije palici, koja će vozača odmah da opomene na grešku. Ukoliko u IV stepenu prenosa  želite naglo ubrzati pri brzini od 60 Km-h (sa 3 putnika u kolima) ventili se jasno čuju, mogu i da probude vozača.
Po svoj prilici moglo bi se nešto učiniti da motor ne bude tako bučan pri brzinama od preko 100 Km-h. Mislim da nije dovoljno pažnje posvećeno izolaciji buke u kabini. Obratio sam pažnju na temperaturu motora, jer mi je od ranije bilo poznato da je Škoda sklona pregrevanju. Spoljna temperatura je iznosila oko 20 stepeni C a u hladnjaku se još nalazio antifriz i ni posle duže vožnje brzinom između 120 i 130 Km-h skazaljka nije izašla iz zelenog polja dozvoljene temperature.
Sa Škodom 110 LS lako i bezbedno sam preticao vozila koja su se kretala brzinom od 100 Km-h. Meni je, kao novajliji u tom automobilu,  smetalo što gas ne reaguje istovremeno sa pritiskom pedale, već sa kratkom zadrškom. To je verovatno zbog mnogih poluga koje prenose kretanje užeta gasa do karburatora.
Papuče kvačila i kočnice funkcionišu korektno. Oseća se prisustvo disk kočnica na prednjim točkovima - efikasno se koči i pri velikim brzinama. Kvačilo je precizno ali ipak u prvi stepen prenosa nisam mogao uvek da uključim bilo da sam to pokušao iz slobodnog hoda ili iz drugog stepena.
Ako se vozač visok 180 cm udobno smesti onda mu je palica menjača nešto malo udaljena. Mogla bi da bude nešto duža i povijena nazad. Na svaki automobil se vozač mora naviknuti, pa tako i na Škodu. Udarci bočnog vetra bri brzini od 100 Km-h, za vozača bez prakse, moraju izazvati nelagodnost, bar trenutnu, da bi se kod prvog naleta održao na svojoj strani puta. Zasmetao mi je i ne baš nalpogodniji položaj točka upravljača.
Škoda je verovatno automobil sa najviše šupljina koje se mogu iskoristiti za smeštaj sitnog prtljaga. Iza naslona zadnjih sedišta ima mesta za dve poveće torbe a ispod zadnjeg levog sedišta je takođe rupa za sitnice. Ne treba zaboraviti i mesto ispod poda u prtljažniku gde je smešten rezervni točak. Uz dodatni nosač prtljaga to je dovoljno za stvari koje jedna porodica nosi na duže putovanje.
U celini Škoda 110 LS zaslužuje solidnu ocenu. Ne treba zaboraviti da sada ima i znatno više ovlašćenih auto-servisa i rezervnih delova za čehoslovačke automobile.

B.N. vozač-amater

Eto, tako je to izgledalo pre celih 40 godina.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže vlada320Započeo temu

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #1 poslato: 15. Avg, 2014. 23:23 »
Još par slika najluksuznije Škode 70-ih
Inače Škode serije 100 i 110 su bile daleko pouzdanije od naredne serije 105 i 120, najviše zbog toga što je i hladnjak bio pozadi, pa se nisu pregrevale kao one naredne sa hladnjakom napred (a motorom pozadi). Najveća zamerka domaćih vozača bio je veliki, tanak i ne baš dopadljiv volan, pa su naši vozači ugrađivali onaj spotskiji iz Škode kupe 110R, mada su u tom slučaju morali da skrate duge i povijene pozadi ručice migavaca i brisača. Zanimljivost su i prozori zadnjih vrata koji nisu uopšte imali mogućnost otvaranja. Ipak, najveća, a možda i jedina prava mana ovih Škoda je naravno bila korozija limarije.
80-ih godina prošlog veka imao sam dosta ovakvih Škoda u susedstvu i često se vozio u njima, a sećam se da je jedna upravo bila bela Škoda 110 LS.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Karlheinz

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #2 poslato: 31. Avg, 2014. 10:23 »
Zanimljiva priča i tekst.
Ovaj model Škode u varijanti 100/110 pravio se od 1969 do 1977 i to je prvi model (linija modela) Škode koji je proizveden u više od milion komada, tačnije 1.079.708.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže 2 Busy

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #3 poslato: 31. Avg, 2014. 12:08 »
Sećam se,brat od strica je posle Stojadina 1998. našao ovakvu Škodu u SM boji.Bila je 1972. godište sa pređenih oko 80000 km.Preko preporuke je došao do nje,iskopali su je bukvalno iz ekonomskog dvorišta u jednom selu.Ali je bila uredno zaštićena od spoljnih uticaja.Vozio ju je dobrih 7 godina,nikad ga nije.ostavila na putu.Motor je bio dobar a menjač savršen.

Van mreže dulefontana

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #4 poslato: 31. Avg, 2014. 22:18 »
Još par slika najluksuznije Škode 70-ih
Izvini na mesanje, ali najluksuzniji je po meni ipak:

Van mreže vlada320Započeo temu

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #5 poslato: 31. Avg, 2014. 22:58 »
E, ali Škoda 110R je sportski kupe, ja za luksuzne automobile smatram limuzine. Luksuzni su Rolce Royce, Bently, Jaguar, a za Ferrari, Lamborgini i Porshe niko ne koristi termin luksuzan, već sportski superautomobil (to je noviji izraz) ili sportski kupe.
Možda je Škoda 110R i bila cenovno skuplja od 110LS, ali se radi o različitim kategorijama automobila (i ako svi znamo da su obe jedan te isti auto)
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže dulefontana

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #6 poslato: 01. Sep, 2014. 09:02 »
Izvini, morao sam da reagujem zato sto je ipak nastavak istog modela. 110R je imala lepsa sedista, pregledniju tablu, leptire pozadi...
Jedno pitanje ako mozda znas, da li su se otvarali zadnji prozori na 110LS, zato sto je drugar imao 110L i pozadi nisu postojali podizaci prozora :D

Van mreže vlada320Započeo temu

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #7 poslato: 01. Sep, 2014. 22:56 »
Zaista se ne sećam tog detalja, samo jednom sam se vozio u Škodi 110LS kao klinac.
Ali 110R pamtim kao na ovoj slici. Većina u YU je bila crvena, sa ovakvim radkapnama. I zadnji prozori su se otvarali na kant.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Diamond

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #8 poslato: 01. Sep, 2014. 23:27 »
da li su se otvarali zadnji prozori na 110LS, zato sto je drugar imao 110L i pozadi nisu postojali podizaci prozora

Ne... Ja imao 110 LS DeLuxe... Boze kako sam voleo taj auto... Inace odgovor na pitanje kao sto rekoh, ne ... Nisu imale podizace na zadnjim vratima ni jedna... Nije postojalo, fiksiran prozor :P
  • Vozi: Skoda Felicia 1.6MPi , Skoda Felicia 1.3 GLX

Van mreže dulefontana

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #9 poslato: 02. Sep, 2014. 10:12 »
Nije bas tacno. Jedne godine je na skup dosao covek sa 100-tkom koja je imala podizace pozadi, i ono sto je mene odusevilo, a to je leptir na na zadnjim vratima koji se otvarao. Kako je on objasnio, to je prva serija 100-tke koja je imala preuzeta neka resenja sa 1000MB, i sve kasnije verzije nisu imale taj leptir koji se otvara. Stvarno mi nije bas najjasnije zasto nisu imali podizace pozadi... ali ajde. :D

Van mreže vlada320Započeo temu

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #10 poslato: 02. Sep, 2014. 12:11 »
Ta prva serija Škode 100 je bila vrlo retka kod nas i nije imala ravne, već izbačene spoljne kvake na vratima.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže dulefontana

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #11 poslato: 02. Sep, 2014. 13:56 »
Tacno tako.

Van mreže bugarin

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #12 poslato: 02. Sep, 2014. 15:07 »
E taj model na kojem se spustaju prozori je imao moj pokojni deda. Sta bi oficir vozio 70tih nego skodu :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže dulefontana

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #13 poslato: 02. Sep, 2014. 16:51 »
E taj model na kojem se spustaju prozori je imao moj pokojni deda. Sta bi oficir vozio 70tih nego skodu :)
Pametan covek. 100-tku je imao teca. Cuvana u garazi, kao nova, kada je umro zamolio sam ih da je meni prodaju, naravno ako rese da je prodaju. Pravili su se blesavi nekoliko meseci kada sam saznao da su je prodali ciganu (pripadnik romske nacionalnosti) za 200e. Od tada ne komuniciram sa njima.

Van mreže Diamond

Odg: ŠKODA 110 LS (1974)
« Odgovor #14 poslato: 02. Sep, 2014. 21:33 »
Znam da su 100 imale ibacene bravice, stisnes pa vuces  :) A  jel moguce da je onda izbaceno na 110 jos smo imali DeLuxe varijantu i nije bilo  ??? , jedan lik od koga sam kupio par puta delove imao je 110 L ni on nije imao podizace pozadi  :-X
  • Vozi: Skoda Felicia 1.6MPi , Skoda Felicia 1.3 GLX