Anketa

Koliko često perete (i čistite unutrašnjost) svoje Škode?

1x mjesečno
40 (25%)
2x mjesečno
34 (21.3%)
1x tjedno
36 (22.5%)
2x tjedno
11 (6.9%)
1x godišnje..kad se baš mora
6 (3.8%)
ne perem ga i ne čistim sam..to rade drugi tj. u autopranicama.
22 (13.8%)
perem ga i čistim skoro svaki drugi dan...čim se ukaže prilika
7 (4.4%)
ne perem ga..pere ga kiša i snijeg a suši vjetar
4 (2.5%)

Ukupno glasova: 140

Autor Tema: Anketa: Pranje i čiščenje svog limenog ljubimca, kako, koliko, čime...  (Pročitano 25065 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže milosgranice

svak cast, prelepo izgleda. vidim i posetioca ispod kola :))
hvala na pohvalama, trudim se da skoda bude uvek u top izdanju, ipak je to SKODA
  • Vozi: fabia 1.9sdi


Van mreže vlada320

Ja nisam godinama prao auto samponom, iskljucivo licno i rucno perem auto sundjerom, boja se sija kao nova, a nije metalik, vec akrilna! Ne vidim potrebu za hemijskim sredstvima, ako auto nije potpuno zamascen, jedino ako bas ima neka tvrdokorna fleka - tretiracu samo nju nekom hemijom i slazem se da felne / radkapne treba odmastiti, jer se na tockovima vremenom stvaraju tamne naslage.
Naravno, auto voskiram (rucno) 2X godisnje, pa i to pomaze da se auto lakse i efikasnije opere. Obavezno je detaljno brisanje jelenskom kozom celog auta nakon pranja, ne samo zbog sjaja, vec zbog kamenca.
Bezkontaktno pranje podrzavam samo kada je donji postroj u pitanju, ali i sa tim ne treba preterivati. Meni je potrebno manje od 2 kofe vode za detaljno pranje spolja, bez da peskom trljam farbu, samo je pozeljno da bude mlaka voda i treba mi 2 sata vramena za taj posao.
Takodje, godinama nisam bio u perionicama, jer nikako i nisacim oni ne mogu tako dobro oprati auto u odnosu na to kako ga ja sam operem. Dakle, za uspesno pranje auta je mnogo bitnija vestina i iskustvo, nego svakakva hemijska sredstva cija je cena daleko veca od delotvornosti takvih sredstava. A o stetnosti cestog pranja pod visokim pritiskom ne bih ni diskutovao.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži hakklerZapočeo temu

bump teme  ;D
odmor poslije posla + recept za rješavanje stresa




Van mreže Filip

Vlado, ako sam dobro razumeo tvoj pretposlednji post ti pereš auto bez (auto) šampona, creva i samo uz pomoć sunđera i dve kofe mlake vode?
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži hakklerZapočeo temu

ja koji put uzmem Johnsons za bebe  ;D



ako ima neutralnu ph vrijednost i dobar je za bebače..onda je i za moju na 4 kotača  ;D

i autek se posle sjajiii

Van mreže vlada320

  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Filip

Izvini, ali to molim te bolje nemoj nikom da preporučuješ ovde na forumu, jer bi neko mogao da posluša. Od takvog drljanja po laku mi se diže kosa na glavi i ježim se. Taj način je dobar samo za jednu stvar - grebanje boje sitnim česticama prašine, peska, kamenčića, posebno na vratima, sajtni, zadnjem braniku i generalno svim delovima koji su više izloženi prljanju.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži hakklerZapočeo temu

sve ok..ne preporučujem..nego ga koji put koristim.   ;)

ja ga "na-drljam" u malom omjeru sa čistom vodom u jednoj kanti..tek toliko da se dobro zapjeni.Čista spužva i peglaj...to ti je cca 1deci na 10l..pa i manje.
Druga kanta za ispiranje.Poslije šlauf ili miniwash..brisanje jelenskom krpom..i meni ok

Van mreže Filip

jao izvini  :D

moj post se odnosio na vladino pranje uz pomoć jednog sunđera i dve kofe, na to drljanje sam mislio   ::)

nego ti si u međuvremenu odgovorio, a ja nisam citirao post koji je u tom trenutku bio iznad i eto zabune  ;D
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže milosgranice

ja koji put uzmem Johnsons za bebe
posle toga
http://vukajlija.com/zabava/posteri/188977
 i ko novo
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže vlada320

Izvini, Filipe, na laku moga auta nema ni jedne jedine ogrebotinice od toga sto ti nazivas "drljanje". Ko zna - on zna da opere auto rucno 100X bolje nego sto ce neki NK/PK radnik da ga opere u perionici uz pomoc 5 WAP-ova i 100 hemijskih sredstava i sampona! Valjda sam sa 25 godina iskustva u rucnom pranju kola naucio kako to pravilno i temeljno da radim! Upravo i ne idem u perionicu iz razloga sto LICNO smatram da pranje pod visokim pritiskom i sapunica stetno uticu na farbu i lim. Auto samo jednom godisnje operem peracem pod pritiskom i to samo odozdole, ponekad perem crevom, ali najcesce kofa i sundjer, jelenska koza i glicerin za gume. + voskiranje rucno - 2X godisnje.
Doduse, ja auto vozim ISKLJUCIVO po asfaltu, nikako ne zalazim na blatnjave i prasnjave puteve - nemam tu potrebu, niko mi ne sipa pesak po krovu i nije parkiran na ulici, tako da mi auto nikada nije prekriven debelom naslagom blata, peska i prljavstine, a posto je i voskiran - rucno ga operem bez mnogo muke i sija se kao nov!
90% uglancanih automobila kod nas ima, recimo, rubove zadnjih tockova prepune zemlje i blata, jer tu puska u perionici ne moze da dohvati, kao i naslage blata na podsajtnama. Ali, bitno je da je krov dezinfikovan samponom. Pa, necu ga valjda lizatii!

  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Filip

Ne znam zašto se izvinjavaš. Nisam mislio na ogrebotine kao one od ključa, nego na swirlove, a oni se najbolje vide kada je čist auto po jakom suncu ili pod svetlošću snažnog reflektora, njih i ja imam, iako jako pazim kako, kada i čime perem auto. A verujem da ih imaš i ti. Auto može ručno da se pere, ali ne bilo kako - radnike u perionicama ne treba ni spominjati, mislim na ličnu brigu za sopstvena kola.

Pranje kompresorom pod umerenim visokim pritiskom (oko 100 - 150 bara) i sapunica od auto šampona, posebno s voskom, i od dobrog proizvođača (tipa Turtle Wax, Sonax itd.) nikako ne može da napravi štetu, naprotiv. Čak je prvo pranje, odnosno predpranje, dakle uklanjanje večih nečistoća i jačih zaprljanja s auta peračem pod pritiskom preporučljivo jer se tako skida površinski sloj finije prašine i/ili blata koji u sebi sadrži čestice manje ili veće granulacije, a one bi se samo sunđerom i vodom razmazivali i manje ili više utrljavali o auto, kao šmirglom, i tako stvarali (mikro) oštećenja na boji i laku. Tim puškiranjem može da se lepo opere i unutrašnjost blatobrana, i donji deo sajtni, i donji deo zadnjeg branika. A prašine i blata ima i po asfaltu u izobilju.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži hakklerZapočeo temu

danas malo oprao auto nabrzinu.
ni miniwash ne može skinut..kolko se toga nakupilo na laku i felgama


sent from my GT-D  

Van mreže hatuna1983

Kad smo kod pranja i ciscenja, ima li neko savjet kao skinuti superlijepak sa limarije? Nesto sam lijepio u autu pa mi je porocurilo po pragu. Na zalost nisam odmah vidio nego kad je vec bilo kasno. Dosad sam se bojao da upotrijebim sredstva tipa acetona, razredjivaca i sl. Je li neko mozda imao slican problem i kako je rijesio?
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže Vlada Gusar

Trebalo bi neko od momaka sa foruma koji se bave detailing-om da ti daju najbolji savet.