Autor Tema: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4  (Pročitano 11477 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DejanZrZapočeo temu

Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« poslato: 10. Sep, 2014. 23:29 »
Zelim da kupim ovaj auto, nikada nisam imao Skodu. Koje su razlike izmedju modela sa 4x4 vucom i modela sa prednjom vucom, sto se tice odrzavanja, delova. Da li su npr diskovi isti i ostale sitnice? Nikada nisam imao ni auto sa vucom na svim tockovima pa vas zato molim za pomoc :)
Da li taj pogon moze da se pokvari ili nesto slicno tome? Hvala vam puno! Pozdrav

Van mreže nebojsar

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #1 poslato: 11. Sep, 2014. 09:12 »
4x4 je sjajan izbor. Nešto je malo veća potrošnja goriva na konto pogona ali obezbeđuje dodatnu sigurnost u gotovo svim kritičnijim voznim uslovima (sneg, led, dosta vode, dublje blato itd). Osim toga zahvaljujući pogonu pneumatici se ravnomernije troše pa nema potrebe toliko za rotiranjem istih. Takođe sva snaga se ravnomernije prenosi na put pa je auto nešto brži od standardnog pogona  na jednoj osovini. Činjenica da je uparen sa motorom od 170ks čini ga po meni sjajnim izborom. Što se tiče održavanja 4 x 4 sistema nemam preterano mnogo iskustva ali verujem da je ono svedeno na možda na jednu ili dve provere na 100k km tako da ne verujem da bi trebalo da bude poseban trošak (prijatelj je imao Oktaviju Scout, presla je bila 115k ni jednom nije bio u servisu za 4x4 po bilo kom osnovu). Koliko znam sve ostalo bi trebalo da bude manje više standardno (ogibljenje, trapovi, diskovi, pločice itd), neka me neko ispravi ako grešim.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže Stevan

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #2 poslato: 11. Sep, 2014. 09:25 »
Navodno je Skodin pogon njihov "izvorni",  odnosno, razlikuje se od Audievog Quattra i VW-ovog 4motion pogona.
E sada, za VW-ov 4motion kazu da je slabiji i losiji od Audievog Quattra. Navodno je samo kod Audia A3, Quattro pogon jednostavniji/prostiji (losiji), slicniji onom kod VW-a, nego kod ostatka Audieve game.
Nekada sam posjedovao Audi A6 2.8 Quattro (C5 generacija) i sto se samog pogona tice, zaista nesto nevjerovatno. Imas osjecaj da se vozilo krece "kao po sinama", ali ipak ne na ustrb udobnosti. Veoma je tesko "zaslajfovati" i start moze biti munjevitiji. Takodje izlazak iz krivina pod velikim gasom je potpuno drugacije iskustvo nego kod pogona na  (samo) prednjoj osovini. Voznja po mokrom kolovozu je znatno sigurnija - auto bolje lezi.
Kao mane, navode se povecanje tezine i potrosnje, skuplje odrzavanje (boljka su neke gumice na zglobu kardana), komplikovaniji sistem pogona (cak je i rezervoar kao posljedica pogona drugaciji - dva gotovo odvojena djela sa dodatnom potopnom pumpom koja posebnim vodom dovodi gorivo iz jednog djela u drugi).
Medjutim, ja mane nesto nisam bio osjetio. Naprotiv, mehanicari stare garde su mi vazda govorili da kardan cuva mjenjac i agregat. Da znacajno smanjuje opterecenost cjelokupnog pogonskog sistema. Pogotovo kod jakih auta, sa velikim obrtnim momentom. Po njima su takva vozila dugotrajnija. Tezina na zadnjoj osovini samo dodatno doprinosi stabilnosti.
Sto se konkretno Skode tice, to ce Ti vec odgovoriti neko ko se u taj konkretno pogon bolje razumije.
Ja kada bi ponovo kupovao auto velike kubikaze, gledao bi iskljucivo pogon 4x4.
Smatram da je 2.0 tdi motor od 125 kw taman na granici i da bi mu 4x4 pogon prijao. Pogotovo kada se uzme u obzir i velicina Superba.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2014. god.

Van mreže Turbo

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #3 poslato: 11. Sep, 2014. 09:42 »
Naravno da nije izvorni, razlikuju se diferencijali. Haldex je kod Škode jer je on za vozila sa poprečno postavljenim motorima a takvi su svi kod Škode. Za uzdužno postavljene motore npr u Audiju, nekim VW autima koristi se Torsen diferencijal. Haldex je lošiji u svemu od Torsena osim što postoje neke jedva primetne uštede u potrošnji goriva.
Škoda zapravo koristi ono isto što se kod VW zove 4motion ali stariju generaciju tog istog sistema a ne aktuelnu.
Inače Audi je uložio velike pare u Quattro jer nisu znali da naprave dovoljno dobar zadnji pogon kao što to rade MB i BMW, pa su u jednom momentu odustali.

Van mreže Karlheinz

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #4 poslato: 11. Sep, 2014. 12:37 »
Zelim da kupim ovaj auto, nikada nisam imao Skodu
Dobrodošao na Škoda Forum!
Nikada nisam imao ni auto sa vucom na svim tockovima
Imaš li potrebu za 4x4 ili auto koji želiš da kupiš već ima to? Kupuješ nov ili polovan auto?
auto nešto brži od standardnog pogona  na jednoj osovini.
Ima brži start, npr. od 0-100kmh, a manju krajnju brzinu, ako je to bitno.
Npr. čini mi se da nova Oktavija Scout sa RS motorom ima brži start od istog auta u "običnoj" RS varijanti. ALi ovo je uglavnom nebitno za svrhu Scout-a, tj. auta sa 4x4 pogonom.
Veoma je tesko "zaslajfovati" i start moze biti munjevitiji.
I osećaj snage (KS) je manji, tj. pošto se pogon prenosi na sva 4 točka, auto ne deluje snažno kao isti sa 170KS i pogonom na prednje točkove, tj. ne "lepi za sedište" isto kad se stisne papučica. To je moj utisak.
  • Vozi: Yeti


Van mreže robocoprs

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 147
  • Like ukupno: 1
  • L&K ugled: -8
  • Lokacija: ГСУП 29-ти Београд, Република Србија
  • Ако хоћеш победити, не смеш изгубити!
Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #5 poslato: 11. Sep, 2014. 12:48 »
Škodin 4x4 pogon je patentiran, i koristi ga isključivo Škoda (mada ima naznaka da ga je Audi pridobio). Osnovna karakteristika je da nije FWD,AWD i sl. Specifičnost mu je u tome da koristi prednji pogon, a po potrebi (proceni ECU-a ili posebnim aktiviranjem dugmetom off-road) usmerava pogon i na zadnju osovinu, i to u odnosu od 100%-100%. Upravo u toj osobini je jedinstven. Audi quattro (a ni ostale marke) nikad nije uspeo da obezbedi takvu mogućnost.
Što se Haldex-a (dvostruka spojka) tiče, kod mene je 4.generacije, a sada već ugrađuju 5.generaciju, i pokazao se izuzetno kvalitetnim-kako u pogledu izdržljivosti, tako i u osobini da podnese veliki obrtni moment.
Kao vlasnik takvog auta smatram da je 4x4, sa manuelnim 6-stepenim menjačem, nešto što je optimalno.
Krajnja brzina nije manja. Mnogo je bolji prenos snage motora na podlogu i ubrzanje, u odnosu na jednoosovinski prenos.
Subjektivni osećaj je...subjektivan.
« Poslednja izmena: 11. Sep, 2014. 12:58 robocoprs »

Van mreže Turbo

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #6 poslato: 11. Sep, 2014. 13:23 »
Škodin 4x4 pogon je patentiran, i koristi ga isključivo Škoda (mada ima naznaka da ga je Audi pridobio). Osnovna karakteristika je da nije FWD,AWD i sl. Specifičnost mu je u tome da koristi prednji pogon, a po potrebi (proceni ECU-a ili posebnim aktiviranjem dugmetom off-road) usmerava pogon i na zadnju osovinu, i to u odnosu od 100%-100%. Upravo u toj osobini je jedinstven. Audi quattro (a ni ostale marke) nikad nije uspeo da obezbedi takvu mogućnost.
Što se Haldex-a (dvostruka spojka) tiče, kod mene je 4.generacije, a sada već ugrađuju 5.generaciju, i pokazao se izuzetno kvalitetnim-kako u pogledu izdržljivosti, tako i u osobini da podnese veliki obrtni moment.

Možeš da pojasniš ovaj deo oko patenta? Ako misliš na samo ime 4x4 tj. taj naziv sam po sebi, da, jedino ga Škoda u VAG koncernu koristi(iako ni naziv nije patentiran jer ga mnogi japanski proizvođači koriste, Lada takođe), VW ima 4Motion, Audi quattro a SEAT samo 4 ako se ne varam.

Škodin 4x4 pogon je identičan kao što je u Audiju A3 quattro, S3, i Q3, TT dakle nikakav zaštićeni sistem, Haldex, Švedska kompanija ga dostavlja gotovog a Škoda ga zašrafi na svoj auto, nikakav razvoj i patent nema Škoda što se toga tiče, kao i ostalo, takav je sistem poslovanja. Inače TT i Golf su bili prvi automobili sa Haldex spojkom, a upravo je ona ključni deo sistema koji raspodeljuje obrtni moment po osovinama tj točkovima ponaosob.
Taj sistem nikako ne može da prebacuje 100% momenta na prednju i zadnju osovinu, maksimalno je 90% na zadnju, (mislim 100 ili skoro 100 na prednju), a do 85% na jedan točak.

Posebno me zanima rečenica da je Audi pridobio Škodin sistem :D :D :D


Edit: Da, Haldex je upravo AWD. Iako ne permanentni AWD.


Na temu: Internet kaže da se Haldexu treba zameniti ulje i filter ulja na svakih 30-40.000km, a ne znam koliko to košta.
« Poslednja izmena: 11. Sep, 2014. 13:30 Turbo »

Na mreži Aleksaa

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #7 poslato: 11. Sep, 2014. 13:56 »
Posto sam bivši vlasnik Škode, samo pratim forum jer trenutno vozim Golfa 5 2.0TDI 4motion.
Sto se tice pogona to je pogon na prednje tockove i po potrebi se pali zadnji pogon, prenos je do 90%. Pri naglim ubrzanjima je do 60kmh 4x4 posle toga je prednji pogon. Zimi je perfektan, takodje i po kisi ide bolje od prednje vuce. Po performansama na papiru moj auto sa 140ks ima iste performanse kao Superb 170ks 4x4(planiram to kao sledeci auto). Potrosnja mog auta je po gradu 9l ako je guzva i spic, na otvorenom spusta ispod 5l(BG-SD Smederevskim putem), na auto putu od Dusanovca do Smedereva prosek mi je 6.5 (140kmh na tempomatu odma posle bubanj potoka do tamo 120kmh). Moj auto je presao 162000 bez ikakvih problema sa Haldexom i nikakvim odrzavanjem jer ga i nema samo kontrola na 150000.
Izbor ti je pravi, ako uzimas nov superb uzmi ga sa automatikom!

Van mreže Turbo

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #8 poslato: 11. Sep, 2014. 23:12 »
Mislim da treba da zameniš tečnost u diferencijalu. Izguglaj Haldex diff service interval pa vidi šta kaže. Može da ide bez zamene, samo je pitanje dokle.

Van mreže DejanZrZapočeo temu

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #9 poslato: 19. Sep, 2014. 05:06 »
Svaka cast ljudi na odgovorima! Hvala vam puno! Sto se tice potrosnje, jel je razlika par litara ili nesto manje? Ovaj podatak mi je bitan jer godisnje prelazim pre 35k km.. :/
Inace, nikako automatik, pogotovo ne Dsg kojem ne verujem ni malo, mnogo ljudi se zali na te menjace, a papreno su skupi..


Na mreži 2 Busy

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #10 poslato: 19. Sep, 2014. 08:24 »
Drug,ako ti je bitna ušteda na takvom vozilu,koje u startu troši 2 litara više od vozila sa standardnim pogonom,onda najbolje kupi Superb 1.9 TDI 105ks.
Kada čovek kupuje ovakvo vozilo najbitnija mu je sigurnost,startnost,upotrebljivost,a potrošnja je na poslednjem mestu.Znam da je kriza i da bi svako da prištedi i prođe jeftinije,ali ja ti savetujem da zaobiđeš 4×4 pogon,pošto tu nemaš šta da uštediš.Ni od potrošnje,ni od održavanja takvog vozila a kamoli od potencijalnih kvarova na motoru ili nedaj Bože sistemu 4×4.


Послато са LG-D373


Van mreže nebojsar

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #11 poslato: 19. Sep, 2014. 12:45 »
Inace, nikako automatik, pogotovo ne Dsg kojem ne verujem ni malo, mnogo ljudi se zali na te menjace, a papreno su skupi..

Ja otkad vozim auto sa ovim menjacem ne bih vozio nista drugo a navozah se automobila i autmobila. Mislim da gresis, pogotovo obzirom na kilometrazu koju prelazis.

  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže DejanZrZapočeo temu

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #12 poslato: 21. Sep, 2014. 01:21 »
@Busy: U pravu si skroz ali cisto pitam, interesuje me, a i voleo bih da sto manje trosi, da budem iskren, kao i svako od nas, da se razumemo..
@nebojsar: Znaci nikakvih problema sa DSGom nisi imao?

Van mreže nebojsar

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #13 poslato: 21. Sep, 2014. 09:37 »
Znaci nikakvih problema sa DSGom nisi imao?

Ne. Ako kupujes nov auto, dodatno osiguranje ti je I garancija od 4 godine. Mislim da I to znaci.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže Filip

Odg: Pitanja u vezi Skode Superb 2.0tdi 125kw 4x4
« Odgovor #14 poslato: 21. Sep, 2014. 19:35 »
dsg je super za vožnju, mana je što nije jeftin, skuplji je u startu za 1,5 do 2 hiljade Evra, kasnije i održavanje košta, a prilikom dalje prodaje malte ne ne vredi ništa
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip