Autor Tema: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?  (Pročitano 64565 puta)

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže NebaZapočeo temu

Kao sto pise u naslovu teme, od kad sam postao vlasnik pedala kvacila pocinje da razdvaja takoreci odmah prilikom dodira pedale. Mozda je nekih 0,5cm je dovoljno pritisnuti da bi poceo da razdvaja. Na dosta strana sam cuo da Fabija ima samostelujuce kvacilo i da je to znak da je doslo vreme za zamenu lamele.

1. Da li se moze stelovati visina pedale kvacila - u smislu da razdvaja malo nize nego sad ?
2. Koji su jos simptomi da je lamela dotrosena ?
3. Ukoliko ja nastavim da vozim do krajnjih granica lamele da li ona "najavljuje" da ima jos malo ili odjedanput prokliza i to je to ?
4. S obzirom da sam auto uzeo sa 92 000km na satu a sada je 142 000km deluje mi kao da je to malo km da bi bilo vreme za zamenu ?
5. Koja je cena lamele i zamene ? Da li se prvi put menja samo lamela ili ceo komplet ? (kod yuga se korpa menja na dve lamele  ::) )

Hvala svima  ;)
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže zare

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #1 poslato: 13. Sep, 2014. 20:41 »
Ako je samostelujuce kvacilo ne mozes da podesis visinu kvacila.
Za radni vek kvacila nije bitna kilometraza nego nacin voznje. Moja ima 200000 km i fabricko kvacilo. Neka druga nece preci ni 60000.

Obicno se menja celo kvacilo sa sve druk lezajem jer se vise isplati odmah menjati sve nego za godinu dana opet platiti isti rad da bi zamenio drugi deo. 

Van mreže sasacalko

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #2 poslato: 13. Sep, 2014. 20:50 »
      Visina pedale ne može da se šteluje. Tako je bilo i kod mene - visoko, pa sam zamenio ceo set. Lamela je bila skroz pojedena, druk lager je bio za zamenu, a korpa nije bila loša. Ipak sam zamenio ceo set jer je veoma jeftin - 60e. Sada hvata kako treba.  ;)   

       ps. originalni set je oko 130e

Na mreži 2 Busy

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #3 poslato: 13. Sep, 2014. 22:26 »
Ako ti baš loše odvaja i ako kreće da lupa to ti je siguran znak da ga zameniš i zamajac i lamelu sa setom kvačila.Sve se to menja kad bude baš pri kraju.Tako sam bar čuo.

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #4 poslato: 14. Sep, 2014. 13:00 »
Ako ti baš loše odvaja i ako kreće da lupa to ti je siguran znak da ga zameniš i zamajac i lamelu sa setom kvačila.Sve se to menja kad bude baš pri kraju.Tako sam bar čuo.

Lepo odvaja, ne lupa, nema nikakvih drugih simptoma sem sto pedala kvacila pocinje da odvaja vrlo visoko. To me i zanima dal prijateljski najavljuje dovoljno unapred kad je kraj i kako  ?
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Na mreži 2 Busy

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #5 poslato: 14. Sep, 2014. 16:16 »
Ja bi ti predložio da teraš dok ne dođe do krajnjeg stadijuma koji sam ti opisao.Jedino menjaj sve sada ako baš želiš i imaš "vremena" ua odvajanje.

Послато са LG-D373

Na mreži djordjebg

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #6 poslato: 14. Sep, 2014. 17:51 »
Nebo to je proces, ako nisi pri novcu mozes to odloziti za kasnije ( prolece).

Van mreže vlada320

Kada sam kupovao moju Fabiu (pre 4 godine) i meni se činilo da je kvačilo visoko i da je lamela pri kraju, pa sam vozio auto u ovlašćeni servis da provere. Lično mi je Dragan Marčetić - vlasnik servisa rekao da je to u redu, pošto je to hidraulično kvačilo (i samoštelujuće). I onda je kao i dan danas imalo mali prazan hod na vrhu i potpuno sastavljalo tek pri vrhu, ali kada se malo bolje obrati pažnja - ono pomalo počinje da sastavlja već kada se za trćinu otpusti pedala i polagano sastavlja sve više do samog vrha. Ja sam shvatio da je to namerno napravljeno tako da bi auto polazio iz mesta lepo i mekano, bez otkidanja, cimanja i trzanja, pa je lakši za vožnju i zgodniji za početnike. Kod prethodnih automobila sa sajlom kvačila - imao sam veći prazan hod na vrhu, ali je svima kvačilo naglije sastavljalo.

Ni ja ne bih žurio sa zamenom, pogotovo ako ne ideš na duži put ili planinu. Iz mog iskustva, lamela neće baš tako odjednom da prokliza sasvim i ostavi te na putu. To se dešava ako pukne korpa kvačila, a to nikada ne znaš kada može da se desi, čak i kada set kvačila nije istrošen. Srećom, ne dešava se često, ređe od recimo iznenadnog crkavanja elektro - pumpe koja vuče gorivo iz rezervoara.

A kada dođe vreme za zamenu - menja se ceo set: lamela, korpa i druk-ležaj. Pogotovo ako nećeš skoro prodavati auto. Ja sam jednom kupio LUK set kvačila i nisam baš bio zadovoljan. Kada i ako budeš menjao - vidi šta se nudi od setova kvačila i po kojim cenama, pa iznesi na forumu da vidimo šta je best buy.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #8 poslato: 15. Sep, 2014. 09:40 »
Kada sam kupovao moju Fabiu (pre 4 godine) i meni se činilo da je kvačilo visoko i da je lamela pri kraju, pa sam vozio auto u ovlašćeni servis da provere. Lično mi je Dragan Marčetić - vlasnik servisa rekao da je to u redu, pošto je to hidraulično kvačilo (i samoštelujuće). I onda je kao i dan danas imalo mali prazan hod na vrhu i potpuno sastavljalo tek pri vrhu, ali kada se malo bolje obrati pažnja - ono pomalo počinje da sastavlja već kada se za trćinu otpusti pedala i polagano sastavlja sve više do samog vrha. Ja sam shvatio da je to namerno napravljeno tako da bi auto polazio iz mesta lepo i mekano, bez otkidanja, cimanja i trzanja, pa je lakši za vožnju i zgodniji za početnike. Kod prethodnih automobila sa sajlom kvačila - imao sam veći prazan hod na vrhu, ali je svima kvačilo naglije sastavljalo.

E u tome i jeste problem, sto mnogi "majstori" pojma nemaju, zato sam i otvorio temu da cujem misljenja drugih i/ili iskustva.
Realno posle perioda navikavanja na ovakvo kvacilo (sto je potrajalo) vise i nisam obracao paznju na isto sve do nedavnog puta na Lefkadu na kome je pocelo da mi se mota po glavi ovo pitanje. Za nesto manje od dva meseca planiram jos jedan duzi put verovatno do Praga....

Tnx, ako moze nek jos neko napise kako mu hvata pedala kvacila...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Na mreži 2 Busy

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #9 poslato: 15. Sep, 2014. 11:07 »
Meni hvata na par santimetara od dole.
Bez razloga brineš.To se menja tutto completo=250€ i mirna Bačka.
Ako želiš da ga što više prištediš,što manje koristi kvačilo.Npr.na semaforu ubacuj. U brzinu tek kad bude žuto,prati broj obrtaja prilikom šaltanja,prilagodi brzinu prilikom skretanja ...

Послато са LG-D373


Van mreže MoonZe

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #10 poslato: 01. Okt, 2014. 11:46 »
I meni hvata visoko kvačilo. tako je bilo kada sam kupio Fabiu prošle godine.  Što se tiče lamele, meni lepo vuče uzbrdo, tj oseti se kada dodajes gas, auto dobija ubrzanje i to lepo. Testirano uz Ugrinovacku ulicu  :) a i na par planina :) Rajac, Zlatibor, Rudnik, Tara.  Cenim da kao je loša lamela da ne bi vukao i povukao.
  • Vozi: Fabia 1.4 mpi, 2003.

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #11 poslato: 01. Okt, 2014. 14:17 »
Evo da unesem update

probao sam dve Fabije od kolega i mogu reci da je ekstremno visoko kvacilo kod mene odnosno da je doslo vreme za zamenu. Takodje sam primetio da na uzbrdici prilikom polaska katkad osetim blago podrhtavanje sto je jos jedan znak da je lamela ostala bez mesa. I to nije sporno.

Sad me interesuje koliko jos imam fore do zamene. Uzbrdo mi fino ide, nisam primetio da mi je proklizala pa cenim da mogu jos par hiljada...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Na mreži mihajloalasp

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #12 poslato: 01. Okt, 2014. 14:35 »
To što pri polasku trese po malo znači da je korpa pri kraju, može veoma brzo da crkne, a može da tera još 10.000 ili više. Koliko je to visoko, koliko hoda papučice ostane do kraja?
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: Pedala kvacila hvata visoko - vreme za zamenu korpe i lamele !?
« Odgovor #13 poslato: 01. Okt, 2014. 15:37 »
Tesko je oceniti putanju noge  :)
Hajde ovako, neka slobodna procena je da vec na pritisku od 5-6-7mm pocinje odvajanje.
/* sto sam ja probao druge Fabije ima bar 2cm od otpustene papucice kvacila do trenutka kada zapocinje odvajanje */
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže vlada320

Podrhtavanje pri polasku iz mesta može biti znak i da su na samoj lameli popucale one male opruge, koje i služe za fino sastavljanje. Ne mora da znači da je korpa loša, ali treba sve zameniti, ako se već skida menjač.
Niko ne može precizno da tvrdi koliko će taj set kvačila još da traje, na osnovu onoga što si rekao. Ja mislim da će izdržati bar još 5000km gradske vožnje.
Mislim da u ovlašćenim i ozbiljnim servisima mogu dati procenu postotka istrošenosti lamele. Ne znam na koji to način rade i da li je to samo obmana zasnovana na pređenoj kilometraži. Uglavnom, kada ovlašćeni servis neke marke automobila vrši otkup i procenu polovnog vozila (npr. kod sistema kupovine staro za novo), nakon detaljnog pregleda i provere svih sklopova na vozilu, oni u izveštaju napišu, recimo, istrošenost lamele 60%. Kako to utvrde - ja ne znam. Ovo je iskustvo iz Autoprometa (Opel), ali po tom principu bi se moglo i na Škodi proceniti istrošenost kvačila, ako sve to nije priča za malu decu.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v