Autor Tema: Potrošnja goriva na Škodama..općenito  (Pročitano 110108 puta)

0 članova i 13 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži observer

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #930 poslato: 25. Jul, 2025. 14:38 »
Evo podataka za moj 1,2 TSI (religija mi ne dozvoljava kupovinu auta sa velikom kubikažom i potrošnjom, ne želim da finansiram (ovu) državu akcizama i registracijom više nego što je nužno):
od kupovine do danas prešao 84868 km. Ukupno potrošio 4602 litara (trenutni domet je cca 850 km sa postojećim gorivom u rezervoaru).
Što će reći da je ukupan prosek: 460200/(84868+850)= 5,37 l
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017


Na mreži Bingodalton

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #931 poslato: 25. Jul, 2025. 14:46 »
Samo cu ostaviti dve slike ovde.
Prosecna potrosnja za Superb 280 i Superb 190, na uzorku od 89 i 52 vozila.

Te cifre su uglavnom nedostizne za nas u Srbiji, pogotovo u manjim gradovima ukoliko vozimo gradsku voznju.
Jednostavno u EU veliki broj ljudi putuje na posao 100 i vise kilometara i cesto ne autoputem, vec brzinom od 80-tak km/h.

Iz tog razloga bih mogao uzeti njihovu prosecnu potrosnju za moj model, tj 10 litara i uporediti sa svojom koja je 11 litara. I mogao bih reci da je kod nas obicno oko 10% veca potrosnja, u nasim uslovima voznje, sa nasim gorivom.
Ako se vodim tom pretpostavkom Superb 190 bi u slicnim eksploatacionim uslovima (mojim) trosio 8.8 litara.

A opet se moram osvrnuti, da cak i tamo niko nema manju prosecnu potrosnju od 6.32 litara, tako da Cermet, znas gde treba da se registrujes i da budes prvi u vrhu. Nazalost, samo ces pokvariti realnu sliku i biti anomalija koja kvari prosek. Takodje, morao bi da vodis evidenciju na vecem uzorku kilometara, a ne 200-300.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Van mreže Marko Curcic

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #932 poslato: 25. Jul, 2025. 14:58 »
Ljudi, drago mi je sto je forum zivnuo posle par godina vegetativnog stanja i da se opet piskara. Boze zdravlja i vise druzenja uzivo. Ali, ovo prepucavanje oko potrosnje je totalna besmisao, brate potrosi sve sto mu sipas.

Btw, moj tfsi trosi 11+

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #933 poslato: 25. Jul, 2025. 16:10 »
@Bingodalton slike koje si stavio ne stoje jer samo mapa pravi razliku od najmanje litar, ko želi objašnjenje ima detaljno u garaži.

@Marko Curcic malo sam pogledao tvoj auto, to je stari TSI (bez F, to je dizanje ventila i kompletna varijacija i usisa i izduva koja u toj generaciji ne postoji).

I ti si stavio veću turbinu, mada manju nego Bingodalton i kod tebe se sasvim lepo vidi kako izleda tipičan graf snage auta sa velikom turbinom.

Svako može da vidi da je snaga ispod 3500rpm mala, što tera na vožnju na višim obrtajima - i zato potrošnja mora biti velika. Kod Bingodalton je to još izraženije.

As simle as that.
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus DSG7 270HP, VW Bora 1.8Turbo 20V Highline Plus 210HP

Na mreži Bingodalton

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #934 poslato: 25. Jul, 2025. 17:00 »
Zar zaista mislis da taj graph moze da pokaze bolje u 4. ili 5. brzini? Vecina njih ne potopi gas pre 2000 obrtaja.
Valjci se razlikuju, uslovi merenja, brzina u kojoj se meri donekle utice,...

Okaci merenje Superba sa tvojim motorom, pa da vidimo brojke, jos bolje tvog Superba.

Njegov grafikon bar mozes naci, a ja evo svoje pisem ovde.


Na 3000 obrtaja:
- Kod Marka 300nm
- Cermet 330nm
- Super 280 Stage1 480nm (Stage3 460-500nm)

Na 2500 obrtaja:
- Kod Marka 300nm
- Cermet 330nm
- Super 280 Stage1 350nm (Stage3 335-350nm)

Na 2000 obrtaja:
- Kod Marka 170nm
- Cermet 280nm
- Super 280 Stage1 280nm (Stage3 240nm)
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #935 poslato: 25. Jul, 2025. 21:30 »
Stvarno smaraš, a sve sam ti već rekao. Ti naprosto ne znaš osnovne stvari iz fizike i to se videlo još po tvom pisanju u mojoj garaži.

Niko ne kaže da je bilo koja varijanta 2.0TFSI slaba u nekim obrtajima.

Poenta je što varijante sa velikim, a naročito aftermarket turbinama NISU OPTIMIZOVANE za rad na niskim obrtajima, vibriraju, brundaju i loše rade i što je najbitnije - takvi motori na niskim obrtajima imaju jako LOŠ STEPEN ISKORIŠĆENJA.

Zato na niskim obrtajima rade loše, muče se i imaju veliku specifičnu potrošnju i zato im ne pomaže čak i ako ga manuelno držiš na tim režimima.

Iz tih razloga fabrika kod njih eliminiše te režime tako što stavlja kratak prenos i tačku promene stepena prenosa postavlja visoko, a te dve stvari zajedno veoma povećavaju potrošnju.

Stepen iskorišćenja je ključna osobina motora a ona ne piše ni na jednom grafiku, neverovatno da ne znaš da nijedan motor ne može biti optimizovan za rad na svim obrtajima, svakome neki obrtaji prijaju, a drugi ne.

Cela porodica 2.0TFSI motora, govorim samo o GEN3 generaciji opremljenoj različitim varijacijama, ima zajedničku osobinu da imaju najširi mogući raspon obrtaja u kojima rade optimalno i imaju veliki stepen iskorišćenja.

2.0TFSI GEN3 motori sa duplom varijacijom ventila, varijabilnim usisom i dizanjem ventila, kod mene i sa pseudo twin-scroll funkcijom, imaju puno veći raspon u kojem rade optimalno i sa dobrim stepenom iskorišćenja od drugih i to je ključ njihovog kvaliteta, odličnih performansi i ekonomičnosti.

Ali koji je to tačno raspon i koliko je on širok - to se razlikuje od modela do modela.

Kod mog motora zbog potpuno drugačijeg principa rada i svih mogućih varijacija raspon optimalnog rada je najširi i on se nalazi pretežno na niskim i srednjim obrtajima.
A kod tvog modela taj raspon je uži i nalazi se na visokim obrtajima.

To je temeljna razlika između ta dva motora koja dovodi do svih drugih razlika, a naročito razlike u potrošnji. To ne piše ni na jednom dijagramu, ali to razume svako ko zna kako motor radi.
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus DSG7 270HP, VW Bora 1.8Turbo 20V Highline Plus 210HP

Na mreži Bingodalton

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #936 poslato: 25. Jul, 2025. 22:05 »
Moram te ispraviti da promene steoena prenosa nisu visoko u obrtajina, vec su fabricki mozda na 1400-1500, ne secam se.

Niko ne spori tvoj miler budak sta god ciklus. Ali to nije dan i noc razlika kako ti predstavljas.
Moj auto ne brunda i ne trese se na niskim obrtajima.
A pogledaj verziju sa 220ks i prenosni odnos kod te verzije. 6. nrzina, kao tvoja 7..
To je isti motor kao 280, drugi turbo, kakvo je tu objasnjenje, zasto su stavili duzi prenos? Zato sto je elastican?

Oni jesu kod tvog modela pokusali svasta, 7 brzina, te tvoje tehnologije, i da, dobili su ustedu goriva, ali ne 50%.
Pogledaj izvestaje sa sajta i potrosnju goriva.
Taj auto trosi skoro pa trosi proporcionalno svojoj snazi.

Stalno jedno ponavljas, a ovde sve nas briga za to. Niti neko to hoce da spori.
Ali reci da tvoj auto trosi manje od dizela, e jbg sad.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #937 poslato: 25. Jul, 2025. 22:27 »
Moram te ispraviti da promene steoena prenosa nisu visoko u obrtajina, vec su fabricki mozda na 1400-1500, ne secam se.
Ispravi sebe i seti se, sasvim je sigurno da je tačka promene najviša zbog činjenica koje sam gore naveo.

I nemoj meni u usta stavljati stvari koje niti mislim niti sam rekao, jer me mrzi više da te ispravljam.
Ali reci da tvoj auto trosi manje od dizela, e jbg sad.
Apsolutno nisam ovo rekao niti naravno mislim.
Pogledaj šta sam rekao i ne izmišljaj više:
Fino, s obzirom na prosečnu brzinu verujem da je to minimum za taj motor/prenos.
 
Za moj motor je to prosečno oko 5l/100km, možda nešto niže, a za slabiju dizel verziju cenim da je to oko 4l/100km.
Iako lično ne bih kupio dizela što se vidi u oba auta koje vozim a i onim ranijim koje sam pokazao u garaži, po stepenu iskorišćenja nijedan benzinac još nije stigao savremene dizele, ali 2.0TFSI koji je kod mene je tome najbliži.

U svim drugim osobinama i parametrima sa dizelima nema poređenja.
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus DSG7 270HP, VW Bora 1.8Turbo 20V Highline Plus 210HP

Na mreži maradona

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #938 poslato: 25. Jul, 2025. 22:47 »
Ne znam da li si spominjao koji benzin sipas i gde? @Cermet
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG

Na mreži Bingodalton

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #939 poslato: 25. Jul, 2025. 22:57 »
Covek je nepopravljiv.
Nije sposoban da prepozna spusten ton komunikacije, vec se uporno nastavlja.
Svaka dalja komunikacija je suvisna.
Tako da se i iz ove teme iskljucujem, tj njegovi komentari idu na ignore.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Na mreži Zdushan

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #940 poslato: 26. Jul, 2025. 08:54 »
Khm..

Van mreže Fbia

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #941 poslato: 26. Jul, 2025. 12:04 »
Zanimljiva je sva ova rasprava a bilo bi jos bolje da je ton malo dobronamerniji i pozitivniji. Vidi se da su neki od vas bas dobro informisani a razlike su uglavnom stvar ukusa svakog od vas sto je ocekuvano. Jasno je da vas impresioniraju tehnicke karakteristike motora i to je ok ali po mom iskustvu za dobru voznju jednako ako ne i vise je bitno vesanje i druge mehanicke osobine automobila. Ako mozete odgovorite mi da li se vasi Superbi razlikuju od standardnih u tom smislu. Da li ste nesto sami modifikovali od fabrickih verzija (ne mislim na motor i velicinu tockova).
U svetlu gore napisanog ja licno bih uvek radije vozio Golfa sa 1.5 tsi motorom (eventualno 2.0) nego vase Superbe sa silnim konjima. Ali kao sto napisah, to je stvar ukusa
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Van mreže Fbia

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #942 poslato: 26. Jul, 2025. 12:34 »
I da budem jasan do kraja pod dobrom voznjom ne podrazumevam voznju autoputem jer to i neka temperamentna baba u dobroj formi moze odlicno da radi...  ;)
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?

Na mreži Bingodalton

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #943 poslato: 26. Jul, 2025. 13:00 »
Nema tu ne znam kakvih modifikacija, sem kod Marka rekao bih.
Sto se mog tice, trudim se da je sve ispravno i novo, gume, amortizeri, optika, kocnice, tecnosti,..
Imam DCC pa on malo doprinese sportskom osecaju i naravno tvrdoci, kao i 19 felne.
Od kracih opruga sam odustao, delom zbog nasih ulica, ivicnjaka, rupa, a delom zbog silaska u garazu i putovanja na letovanje/zimovanje.
Razmisljao sam o zadnjem ukrucenju, rollbar, ali on pored pozitivnih ima i negativne osobine, da postoji mogucnost bezanja zadnjeg kraja bez najave, iako je ta granica pomerena.
Razmisljao o vecim kocnicama, ali onda postoji problem rezervnog tocka koji ne pase.
Tako da sam stavio Brembo Xtra busene diskove i odgovarajuce Brembo plocice.
I RBF600 Motul kocionu tecnost.
I sve to ulozeo nikad necu vratiti, a nemam nameru da ga vozim jos 5 godina.
Na kraju, nije Superb bas auto za krivine i sportsku voznju.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Van mreže Fbia

Odg: Potrošnja goriva na Škodama..općenito
« Odgovor #944 poslato: 26. Jul, 2025. 13:49 »
Pa to je to, za dobro porodicno vozilo i povremeno licno uzivanje ne moze mnogo bolje.
I obavezno dobre gume (vazna stavka) za takvo vozilo sa takvim motorom i zimske i letnje... Da imam visak para za drugi automobil voleo bih i ja da vozim pa da krstarim po Evropi
  • Vozi: Fabia 1.0 tsi, 110 ks?