Autor Tema: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014  (Pročitano 11051 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži bugarinZapočeo temu

SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« poslato: 19. Nov, 2014. 17:09 »
Dana 18.11.2014te godine škodaforum je imao priliku da prisustvuje predstavljanju, i učestvuje u testiranju novog modela ŠKODA FABIA.

Škoda-day se održao na NAVAK stazi, a uz fabie domaćin je gostima omogućio da testiraju i druga škodina vozila.

Fabie su gostima prezentovane u dve verzije motora.

Benzince je predstavljao 1.0mpi sa 75KS, STYLE opremom uz dodatak KESSY sistema, dok je za ljubitelje dizela stigla bela fabia sa 1.4tdi motorom, i takođe STYLE opremom.

Vremenske prilike su nas onemogućile da napravimo bolje fotografije i video zapise, ali nam je zato mokar asfalt pružio mogućnost da testiramo stabilnost i sigurnosne funkcije novog modela.

Karakteristike modela su već odavno saopštene javnosti, a mi smo se ovaj put skoncentrisali na lični doživljaj koji pruža nova Fabia.















































Uskoro sledi i video zapis i lični utisci o obe tesirane fabie.
« Poslednja izmena: 01. Dec, 2015. 09:23 bugarin »
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Karlheinz

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #1 poslato: 19. Nov, 2014. 23:16 »
Škoda Fabia III 1.4tdi Style, mini test

Staza NAVAK, Skoda Day, 18.11.2014.

Vozio sam nekoliko krugova na NAVAK stazi Fabiju 1.0mpi i 1.4tdi obe u navišem paketu Style, ali ovom prilikom osvrnuću se samo ovu drugu. Prvo što moram da kažem je da Fabija sa dizel motorom ide primetno bolje od one sa benzincem. Razlika u KW i u obrtnom momentu se itetako oseti na trkačkoj stazi poput ove na kojoj smo vozili. Motor 1.4tdi je jedan veoma agresivan 3-cilindraš koji lako i lepo reaguje na papučicu gasa i pokušava da stekne poverenje onoga ko ga vozi. Nešto je bučniji od benzinca, ima karakterisičan roooaar zvuk, lako ide u više obrtaje, ručica menjača tačno pronalazi svoje mesto, kočnice i ESC deluju kompaktno. Staza je bila mokra, kiša je padala, ali sam i pored toga zadao Fabiji nekoliko težih testova poput naglog izvlačenja iz spore krivine u 2. brzini do crvenih obrtaja ili vozeći pun gas 3. brzinom pa brzo kočenje i ulazak naglo u krivinu neprimerenom brzinom pa ponovo pun gas! Zanimljivo je bilo i kod testa dvostruke promene pravca, kada je instruktor svima rekao (preko radio stanice) da idu 70kmh, ja sam ipak vozio malo brže i prošao prilično lako.  :) Nekoliko puta sam namerno na izlazu iz brže krivine dao pun gas, terao Fabiju do crveno/belih graničnika na stazi, a obrtomer do skoro do crvenih polja, tako da su točkovi (215x45x16) maltene išli do zaustavnog šljunka pored staze. Ni u jednom trenutku nisam osetio neku preveliku "potrebu" Fabije da napusti stazu i ode na travu već sam osetio kako ECS ispravlja moje "greške" i Fabija se vraća u sigurnu putanju ;) . Kiša je takođe poprilično doprinela da svi sistemi na Fabiji budu u pripravnosti jer je vozač bio sportski nastrojen  :B=) . Na krajnjem delu staze bio je deo sa čunjevima, i vreme za cik-cak vožnju pri preporučenoj brzini od 60kmh. Fabija to lepo prolazi i sa 70kmh  :P  Zadnji kraj ne kliza, prednji je bio doduše na ivici da pobegne izvan putanje ali to se nije desilo. Automatska kontrola proklizavanja točkova je radila na tome da me onemogući da dodam previše gasa na klizavoj površini.

Edit: nekoliko slika 2 prve pristigle Fabije III u Srbiju, sa parkinga AČ nekoliko dana pre Navak testa:
https://goo.gl/photos/hdzTqvBM2zTtHuCQA

Da neko ne pomisli pogrešno, nije mi bio cilj da mučim Fabiju, tražim joj mane i greške, jednostavno sam pokušao da vozim malo izvan limita koje je ograničavala kolona (nije bilo obilaženja) i saveta instruktora koji su dolazili preko radio stanice koja je bila u svakom autu. Vozeći pre i posle toga Superb 4x4 ili Yeti 2.0tdi, pokušao sam da zadam novoj Fabiji iste zadatke u kojim su me pomenute Škode pre toga - oduševile. Zaista nije bilo vremena za detaljnije upoznavanje sa ovim novim modelom Škode, zagledanje detalja, traženje mana, slikanje sitnica i testiranje duže od par krugova.

Priznajem, nikada nisam ovakav auto vozio pod tim uslovima a kamoli po trkačkoj stazi. Jedno je sigurno - niko više verovatno neće voziti ovaj auto na trkačkoj stazi po kiši i pri tome to raditi to prvi put, pokušati da od toga napravi test  wac1  i upije i prenese ovde kompletne utiske o novoj Škodi Fabiji 2014.

Izgled spolja

Gledajući sve prethodne nove Škode (i starije) - odličan. Kao što sam već pisao na forumu, Fabija je jedan od novih modela Škode koja ima identitet, bar na drugi pogled  :D  Oni koji ne poznaju i ne prate, a njih je najviše, pomisliće da sve Škode liče, što je i istina, međutim ovde, na Škoda forumu ova Škoda zapravo ima identitet, što na primer ne bih rekao da važi za Škodu Rapid. "Mali sportista" tako izgleda meni ova Fabija, malo niža i šira od prethodne, sa dosta novih linija spolja, većim farovima, vrlo upečtaljivim retrovizorima, modernijom maskom, ali i sa već poznatim linijama zadnjeg dela. Nove 16" felne joj stoje odlično a veće dimenzije guma joj daju osim dobrog izgleda i veoma dobre vozne karakteristike. Neki kažu da liči na VW Polo zadnje generacije, generalno podseća na njega, ne može da se pobegne od tog utiska ali ko kaže da to nije dobro - ja se ne bih složio sa njim. Nisam ni srećan previše što je to tako ali ako već Fabija treba na nekog da liči onda je dobro što je to pomenuti auto.

Izgled unutra

Sve osim prednje konzole sve je već poznato i ništa radikalno novo, poznate ručice, poznati oblici sedišta, bolji izgled nekih linija tapacirunga, prijatniji materijali na dodir (Style oprema) a sve je već viđeno u skupljim modelima Škode. Prednja konzola je nešto sasvim novo. Sigurno ću preterati ali kada se pojavio zadnji BMW serije 3 i doneo potpuno nove linije u raspored na prednjoj tabli, tako isto mi se čini i za novu Škodu Fabiju. Vrlo je interesantno koliko samo nekoliko novih ideja mogu da osveže prostor ispred vozača i suvozača. Volan je čvrst na dodir, ima korisne površine za bolje držanje i osećaj sigurnosti, dok mi se ručica menjača manje dopala, možda zato što je manjih gabarita i malo niže postavljena nego što sam navikao. Sedišta su za nijansu mekanija nego što meni odgovara ali definitnivno dobro drže u krivini. Mesta za vozača ima dosta, ja (194cm) mogu lepo da postavim volan i sedište, ima dosta mesta za okret pozadi, nigde ne zapinjem, o ništa se ne češem (kao što ne mogu da kažem za CitiGo, koji sam takođe vozio juče) ali putnici na zadnjoj klupi zato neće imati veliki konfor, ali ako su neki fini - neće se žaliti.  :B=)

Na kraju, vrlo sam zadovoljan novim modelom Škode, nadam se da ću imati prilike detaljnije da se upoznam sa njim. Dakle za sada, samo prilično pozitivni utisci, ali treba sačekati par meseci i utiske prvih gradskih vozača pa ćemo onda imati kompletniju sliku. Oni koji očekuju neke mane, neka pročitaju tekst ponovo, pobrojao sam neke  ;)  ali nakon tek nekoliko krugova na trkačkoj stazi u ograničenim uslovima vožnje, mnogo je više onih pozitivnih utisaka.

Jedna od prvih zemalja u koju je stigla  nova Škoda Fabia na raspolaganje za test vožnju je bila i Srbija.
Test vožnja je obavljena na NAVAK stazi dužine oko 3km, a sastojala se u tome da se formira kolona vozila koja istim tempom prati prvi auto na čelu kolone, u kojem je instruktor. Ovo pišem zbog toga što vozeći u koloni i sličnim tempom kao ostali nije bilo prilike da se isprobaju neke druge karakteristike vozila kao i npr. vožnja u gradskim uslovima, već samo da "osetimo" auto i stekenom prvi ustisak. I pored toga, prvi utisci su tu i više su nego dobri.

Utisci su, moram reći, malo i pomešani jer sam u roku od 2-3h na vozio skoro sve modele Škode i to baš u dizel varijanti. (a sve ostale (dizel) Škode imali su više KS)
više o tome biće u drugoj temi, a između ostalog i video: pun krug sa Superb 2.0TDI 4x4 DSG u "S" modu !  >:D
http://forum.skodaforum.rs/susreti-clanova/skoda-dan-navak/msg25840/#msg25840

Škoda forum se zahvaljuje generalnom uvozniku Škode "Autočačak" na pozivu na Skoda Day!
« Poslednja izmena: 09. Jan, 2016. 18:10 Karlheinz Hell »
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Na mreži bugarinZapočeo temu

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #2 poslato: 20. Nov, 2014. 00:13 »
Škoda Fabia 1.0mpi 75k STYLE + KESSY

Staza NAVAK, Skoda Day, 18.11.2014.

 Pošto sam prvo provozao 1.4tdi, nije mi se odmah ulazilo u 1.0mpi. Jeste da su oba motora trocilindraši, ali dizelaš ima 400ccm i 30KS više, turbinu, 30km veću konačnu brzinu i 4 sekunde je brži do stotke. O obrtnom momentu od samo 95Nm nećemo ni da pričamo. Sve ovo su naravno podaci koje navodi Škoda kao proizvođač.

 Između testiranja ova dva modela prošlo je dobrih 2 sata, ali je problem što sam u međuvremenu testirao superb u dve varijante, superba karavan, octaviu u dve verzije, pa se može desiti da posle takvih limuzina malo pogrešim pri oceni ove fabie.

Enterijer

 Enterijer je sasvim zadovoljavajuć. Ipak je to najbolji paket opreme u ponudi i u Nemačkoj ovaj motor i ova oprema koštaju preko 15ooo eura. Bolero audio uređaj, kojim su bila opremljena oba test vozila, ne spada u STYLE paket, već se naknadno doplaćuje (u Nemačkoj je to 220e, ako ga nadograđujete na style opremu, ili 650e na ambition opremu).

 U odnosu na Fabiu mk2, audio uređaj i komande klima uređaja su zamenili mesta. Po meni apsolutno opravdan potez.

 Instrument tabla je dovoljno jednostavna, ali i informativna. Nisam se previše bavio bord kompjuterom, jer za to baš i nije bilo vremena.
 
 Prednjim, veoma atraktivnim panelom dominira plastika, kao i u celom autu. Tapacirunzi na vratima su izliveni od tvrde plastike, i bilo bi lepo da su se potrudili i ubacili malo više nekog štofa. Iako je u pitanju najskuplji paket opreme, jasno je da Fabia može biti samo onoliko kvalitetna i bogata koliko to VW dozvoli. Naravno da tate u Wolfsburgu neče raditi na štetu Polo-a. Uostalom niko to ni ne očekuje. Bilo kako bilo, obzirom da je auto namenjen za testiranje i da na satu ima već više od 4000km testne vožnje, još nema pucketanja i škripanja plastike.


 
 Multifunkcionalni volan se podešava po svim osama, trokraki je i lepo leži u rukama. Položaj ručice menjača je kao i kod prethodnih modela malo niži i više pomeren ka napred. Sama ručica menjača i njen hod su veoma precizni, što je kod ovog motora veoma bitno.  Naime, motor nema neki zavidan obrtni momenat, niti ubrzanje, pa će vozač češće posezati za ručicom menjača. Motor se po obrtomeru vrti do 8000 RPM, što naravno nisam proveravao, ali 1000ccm u tri cilindra definitivno zahtevaju vožnju u gornjem delu skale. Ovaj motor svoj maksimum u KS daje na 6200 obrtaja u minuti, dok maksimalni obrtni momenat od 95Nm postiže na 3000 obrtaja. Ko želi elastičniji motor, bez previše aktivnosti oko promene brzina, neka ga zaobiđe. Da pojasnim svoj stav: auto će povući i iz niskih obrtaja, ali ne očekujte čuda.

Utisci sa staze

Na stazu smo izašli na felnama od 16 inča i michelin zimskim pneumaticima 215-45-16 (nisam siguran za dimenziju pneumatika).

Moguće je i da ovako velika guma ne dozvoljava trocilindrašu da nas oduševi, ali ja nekih većih zamerki nemam. Auto je upravljiv, krivine podnosi prilično dobro. Mene je sedište lepo držalo u krivini, iako sam sa svojih 189cm i 117kg malo prelivao preko ivice istog. Za ubrzanje od 0-100 je po fabričkim specifikacijama potrebno 14.7 sekundi. I pored činjenice da je motor trocilindrični DOHC, buka u kabini je svedena na minimum. Čućete motor tek na višim obrtajima, za šta je zaslužna dobra zvučna izolacija. Više mi je smetao šum koji je dolazio od vrata, ali tu dobar deo krivice snosi i vetar koji je veći deo dana duvao.

Krivine se, obzirom na motorizaciju, moraju savladavati nižim stepenom prenosa, pa ako je vozač malo agresivniji može mu se učiniti da će auto pobeći preko nosa. Ipak, elektronika odrađuje svoj zadatak i ispravlja greške vozača, kojih ruku na srce i ne može biti previše jer jednostavno auto baš i ne puca od snage. ESC je na svim vozilima bio konstantno uključen, i nije postojala mogućnost da se deaktivira, što nas je sprečilo da sa bilo kojim motorom ozbiljnije priđemo limitima, a kamoli sa nejakim 1.0.

Sve u svemu, veoma lep mali gradski auto, sa bogatom opremom i motorom koji zahteva vožnju u malo višim obrtajima.



Kao prednosti bih naveo prostranost kabine (veća nego kod fabie II), prezican upravljač i menjač, i već nadaleko poznati gepek.
Od mana jedino što mi stvarno bode oči kod ovog modela je previše plastični izgled enterijera kojim VW kažnjava Škodu.


I za kraj priče o nejakom MPI-u, snimak načinjen iz Superba 2.0TDI tokom test vožnje. Nemontirano, kako biste imali što verniji prikaz uslova za vožnju i snimanje.

http://youtu.be/sHHgD7C_byg



Škoda forum se zahvaljuje generalnom uvozniku Škode "Autočačak" na pozivu na Skoda Day!
« Poslednja izmena: 01. Dec, 2015. 09:12 bugarin »
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže dulefontana

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #3 poslato: 20. Nov, 2014. 19:15 »
Svaka cast na predstavljanju, iako moram da budem iskren i dalje mi je ipak najlepsa Mk1. Najvise mi smeta sto je VAG poceo da trpa trocilindrase.

Na mreži hakkler

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #4 poslato: 20. Nov, 2014. 21:58 »
downsizing je IN u autoindustriji..jbg. sa što manje co2.

btw. svaka čast snimatelju u superbu i mirnoj ruci ;)

Van mreže Karlheinz

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #5 poslato: 22. Nov, 2014. 02:16 »
Taj snimatelj u Superb-u sam biJo ja  :B=)  a ispred mene u Fabiji 1.0MPI je bugarin.
Jedan mi ruka na volanu, druga drži mobilni, a Superb sa 170KS u "zakucan" 3. brzini ceo krug se vozi  :P

Treba spomenuti i ovu pripremu by dulefontana, taj "brending" je bio pun pogodak, svi si primetili ovaj detalj, a neki su nam prilazili i raspitivali se o Škoda forumu  bravo2
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže zix

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #6 poslato: 22. Nov, 2014. 20:25 »
Svaka čast. Bravo.
  • Vozi: Škoda Yeti 1.2 TSI 2012.

Van mreže krcaerdoglija

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #7 poslato: 23. Nov, 2014. 00:26 »
Svaka cast na predstavljanju, iako moram da budem iskren i dalje mi je ipak najlepsa Mk1.
:bravo: sve si rekao  bravo2
  • Vozi: fabia 1.4 mpi 50 kw 2000

Van mreže Karlheinz

Odg: SkodaForum TEST: Škoda Fabia III 2014
« Odgovor #8 poslato: 23. Nov, 2014. 02:38 »
Na kraju NAVAK staze, na ciljnom pravcu, bile su postavljene dve vežbe: dvostruka promena pravca i prolazak između čunjeva. Evo kako to izvodi nova Fabia III 2014 1.0MPI u 3. brzini poterana skoro do crvenog na obrtomeru. Naravno, na čelu kolone bio je instruktor kome je "Idemo sada pun gas!" bila omiljena rečenica.  ;D
Inače, Fabija je ove vežbe odlično prolazila, staza je bila mokra a ja sam je vozio 10kmh više nego što je savetovano preko radija...  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=WS6HE9KHnv4

Dok smo vozili Fabiju 1.4tdi, u jednom momentu uhvaćen je prikaz na displeju BC-a, sad napamet ne znam šta to znači... moguće da je nešto u vezi ESC... evo slike u prilogu.
« Poslednja izmena: 23. Nov, 2014. 02:49 Karlheinz Hell »
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+



Pretraga foruma [Google]