Autor Tema: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine  (Pročitano 15405 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže NebaZapočeo temu

povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« poslato: 26. Jan, 2015. 11:09 »
Zdravo svima,

Juce sam primetio da mi se s vremena na vreme javi neki zvuk u kabini na 10-20 sekindi i nestane... Jutros kad sam dolazio na posao setim se i ugasim ventilator kabine i zvuk prestade. Nakon toga jos jednom sam sam uhvatio isti scenario i kad je poceo da se cuje zvuk ja cap ugasim i zvuk prestade. Prebacim na 2ku i zvuk se neznatno pojaca dok se na 3 i 4 stisava i gubi...

Sta mi je najpametnije/jeftinije ciniti ?

p.s. postoji li opasnost od zaglavljivanja/pregrevanja/pozara ?
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI


Na mreži mihajloalasp

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #1 poslato: 26. Jan, 2015. 12:16 »
Jedino da se ventilator skine, pa onda čišćenje/podmazivanje/zamena ili šta već. Opasnost od požara ne postoji, sva moderna vozila imaju termalni osigurač, čim se pregreje instalacija prekida kolo i to je to :)
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Van mreže olajkris

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #2 poslato: 26. Jan, 2015. 12:17 »
po mom misljenju da postoji jer ne znas kada ce zablokirati i pregoreti motor sa mogucnoscu da ti zapali el. instalaciju....

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #3 poslato: 26. Jan, 2015. 13:05 »
Jel neko to rasklapao ? Kolika je verovatnoca da cu slomiti neku zabicu ?
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže vlada320

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #4 poslato: 26. Jan, 2015. 15:08 »
Sličan problem (ako ne i identičan) sam imao pre možda 3 godine, pa se danas više i ne sećam svih detalja rasturanja. Uglavnom, može sve bez velikih poteškoća da se rasklopi i sklopi, ali ne može za pet minuta, treba tu dosta vremena, osim nekome ko je to 100 puta rasklapao i sklapao. Skineš prvo kasetu, pa ćeš videti iza šta i kako dalje.
Kada sam ja skinuo svoj ventilator, video sam da je u sasvim dobrom stanju, čak nije bilo prljavštine koliko sam očekivao. Samo sam podmazao osovinicu i vratio sve nazad. I vraćanje je vrlo pipavo, jer mora da legne tačno u položaj kako je bilo. Nisam ja neki majstor, ali nisam baš oduševljen kako je to tehnički rešeno. Nisam ništa slomio od žabica, setio bih se da jesam.
Ipak, na kraju mogu reći da se problem rešio sam od sebe, jer se posle ove moje intervencije zvuk pištanja čuo još par puta - periodično, da bi kasnije sasvim prestao i evo i danas ventilator kabine sasvim lepo radi. Na I i II brzini ga gotovo i ne čujem, na III se čuje, ali sasvim uobičajan zvuk ventilacije.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Jovas

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #5 poslato: 26. Jan, 2015. 20:27 »
Meni je felicija došla sa tim zviždanjem ventilatora. Jedan majstor me upozorio da može doći do požara i da to podmažem. Otad je prošla godina i po, nisam to još uradio  ???
  • Vozi: felicia 1.3 lx TNG 1999; volkswagen golf IV 1.9 D 2001.

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #6 poslato: 20. Feb, 2015. 17:26 »
Samo da napisem da je zvizdanje nestalo samo od sebe... Do kada videcemo..
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže hatuna1983

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #7 poslato: 20. Feb, 2015. 22:17 »
Ja sam to na jednoj fabiji rijesio skidanjem ventilatora i podmazivanjem osovinice koja se okrece bez ikakvog rasklapanja samog ventilatora. Koristio sam wd-40 i nije se poslije godinu dana pojavljivalo. Poslije sam je prodao kupio karavana. Sad mi se pocelo i na karavanu pojavljivat, najcesce kad tek upalim auto i na malim brzinama okretanja, pocne pa prestane. Nije previse tesko skinuti sve, ali preporucujem ljeto, zima lako nesto pukne jer je hladna plastika. Ima jedna zica cini mi se koju treba ili otpojit ili pazit da se ne prekine ne sjecam se najbolje je li od desnog zvucnika ili sta, ali nije problem izbjec i nju.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže ivan4994

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #8 poslato: 25. Feb, 2015. 22:23 »
meni je pistao sa vremena na vreme. sto je veca brzina ventilatora, to je vece pistanje. pisti mi pet dana, onda prestane sam od sebe, pa ne pisti dve nedelje, pa opet... i verovali ili ne, pistanje je bilo zbog delimicno (citaj 1 cm)otvorenog zadnjeg prozora!!! i to sam sasvim slucajno otkrio dok sam cistio ovaj poslednji sneg. pistalo je nesto i unutra i napolju. sta je jbt? obrni okreni, skapiram da prestane kad stanem blizu zadnjeg prozora... uglavnom, da ne duzim, ali to je poenta price. ne kazem, mozda vama stvarno pisti zbog ventilatora, ali ovo je moje iskustvo... da nisam otkrio ovu glupost i ja bih terao kod majstora, ali eto...
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #9 poslato: 26. Feb, 2015. 11:08 »
Danas je prestao da radi ventilator u 1,2 i 3oj brzini radi samo u 4toj :(
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže olajkris

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #10 poslato: 26. Feb, 2015. 11:19 »
moguce da je zapekao pa na manjoj brzini ne moze da okrene..

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #11 poslato: 09. Apr, 2015. 00:47 »
Ево да испишем епилог ове теме (бар се надам да је епилог).

Након прелиставања бриШкода форума брзо сам дошао до линка http://www.blower-motor-resistor.co.uk/skoda-fabia-blower-motor-resistor.html

Део који је задужен за смањивање напона са 12 волти на ~3, 6 и 9 волти је обичан отпорнички разделник који се налази у вентилационој грани одмах поред вентилатора (из разлога што се и хлади тим путем) је отказао. Симптом једноставан 1, 2, 3 брзина вентилатора кабине не ради, ради само 4та на коју напон иде без смањивања пуних 12 волти.

Отпорнички разделник на себи има и температурни осигурач.


У мом случају је управо тај осигурач прегорео. Након укуцавања података са прегорелог осигурача на гугл добио сам параметре истог:
10А,
250VAC,
240C // stepeni

Успут гуглајући нашао сам да и нога друга возила имају сличну причу као и да је код волксвагена термални осигурач од 226 степени.
Купио сам у микро принцу 2 термална осигурача на 226 степени.

Два из разлога лемљења јер се калај топи на преко 280 степени. Да лемљењем не дође до отварања осигурача потребна је нека штипљкица или слична стварчица између лемне тачке и самог осигурача. Након лемљења обавезно проверити унимером да ли је осигурач у кратком споју (да није одрадио).
Проверити у колима пре враћања...

на крају још пар слички.

п.с. како се вади сам део ће објаснити колега Бугарин кој је исти извукао на скупу :)
Јако мало простора, малко је лакше ако се скине и сам вентилатор...



  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #12 poslato: 12. Avg, 2015. 09:19 »
Kalaj za lemljenje se topi na znatno nizoj temperaturi od 280C tako da nisi morao da rizikujes. Jedino se bezolovni kalaj topi na visoj temperaturi.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #13 poslato: 12. Avg, 2015. 09:48 »
Od 2006te je ekoloskom regulativom znacajno smanjeno i izbacuje se iz upotrebe elektronske opreme koriscenje olovnog kalaja za lemljenje. A nije dovoljno samo kalaj istopiti da bi se dobio kvalitetan lem, vec se moraju i stvari koje se leme dovesti na istu temperaturu (inace hladan lem u najavi)... Zavisi i od snage lemilice, ako imas slabu lemilicu a vecu povrsinu koju treba zagrejati (kao sto je gore slucaj jer pin ovog razdelnika je dug nekih 6-7cm do samog konektora i svom duzinom odvlaci toplotu) a s druge strane 1.5cm pina do termalnog osiguraca...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #14 poslato: 12. Avg, 2015. 09:58 »
Iz iskustva znam da kalaj u mesavini sa olovom u odnosu 50:50 se topi na manje od 220C. Naravno da kontaktne povrsine moraju biti na istoj temperaturi inace je samo pitanje vremena kad ce proces iznova da se ponovi.
Hteo sam da kazem da nisi morao nepotrebno da rizikujes jer je lemljenje moglo da prodje i sa nizom temperaturom.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance