Autor Tema: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1  (Pročitano 5759 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Nikola PavlovićZapočeo temu

Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« poslato: 05. Feb, 2015. 21:49 »
Dobar dan dobri ljudi. U potrazi sam za škodom fabijom. Kupovna moć mi je od 2000-3000e znači oko 2000-2005 godište. Tražim da bude što jeftinija za održavanje/potrošnju/registraciju. I pouzdanos na prvom mestu.
Izbor je pao na 1.2 benz 1.4 benz i eventualno 1.9sdi, ali radije ne bih.
Bio bih zahvalan na savetima i iskustvima. Taj 1.4 od 75ks sam cuo da nije dobar iz golfa IV.
Kako se pokazao 1.2? Performanse mi nisu bitne, oprema takodje, samo klima je neophodna.
Kako podnose ugradnju plina?
Za oko mi je zapala jedna teget 1.4 2001 sa oko 200.000 i fabričkim TNG uredjajem, što me i plaši, ionako možda malo nepouzdaniji motor + plin od samog početka + 200k km, mozda nije to najpametnije?
Evo je http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/5876457/skoda-fabia-14benzin-plin-klima

Veliko hvala svima unapred
« Poslednja izmena: 05. Feb, 2015. 21:58 Nikola Pavlović »

Van mreže BALKANIJA

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #1 poslato: 05. Feb, 2015. 22:53 »
Dobro usminkano vozilo,  99 % da je iz uvoza. Za plin nije fabricki sigurno . Mislim da ovo nije neka kupovina. O pouzdanosti skodinih motora i ostalog prelistaj forum ima tema ....

Van mreže vlada320

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #2 poslato: 05. Feb, 2015. 22:55 »
Auto iz oglasa je retkost kod nas - baš totalno full oprema (grejači sedišta, bočni airbag, bež enterijer...) i deluje pedantno održavan, još ako je stvarno dobar kao što izgleda na slikama - onda je prava svar za ljubitelje Škode. Cena jeste malo jača, ali ako je auto stvarno dobar - isplati se.
Ja sa plinom nemam iskustva, ali za klimu kod Fabie ti mogu reći da generalno nije problematična i retko se kvari, to je ustvari poluautomatska klima Climatic iz VW Pola. Ja imam Fabiu 5 godina i za to vreme sam samo jednom (bespotrebno) dopunjavao klimu. Jedino polen filter treba često menjati (ili bar očistiti) zbog efikasnosti klime (i bakterija).
Svaki motor kod Fabie I ima svoje prednosti i mane, ali ja lično i dalje smatram da su idealan izbor benzinac 1.4 16V 75ks (AUA kod motora) ili dizelaš 1.9 SDI, mada za 3000e možda može da se nađe i neka 1.4TDI.
1.2HTP ima problem sa crkavanjem bobina (uvek treba nositi jednu za rezervu), a prve serije ovog motora su imale i problem sa hidrauličnim zatezačem lanca. To je Češki motor sa VW znakom, a naslednik je motora 1.4MPI (60 i 68ks) koji je Škodin motor starije konstrukcije, gde se dešava da popusti dihtung glave motora ili otkaže bobina.
1.4 16 16V motori sa 75 i 100ks su vrlo ekonomični sa potrošnjom, blok i glava su od lakih metala, mada ne važe za previše dugovečne i zahtevaju redovno održavanje. U zimskom periodu se javlja kondenz na čepu za ulje i ako je sve u redu sa motorom. Ovaj motor je pouzdan u smislu da vas neće ostaviti negde na putu, ali nekako bi trebalo utvrditi pre kupovine da li troši ulje. Ako je dobar i održava ga neko ko zna koje su cake na tom motoru - ostaće dobar.
Eto toliko od mene, još da dodam da moja Fabia za skoro 5 godina nije imala ni jedan veći kvar, uglavnom sitnice i redovno održavanje, vrlo zahvalan auto sa stanovišta kućnog budžeta.
*ne znam zašto motor 1.4 16V ne bi bio dobar u Golfu IV, osim ako je prešao ogromnu kilometražu? Viđao sam u oglasima Golfove sa ovim motorom  u fantastičnom stanju, sa 100tkm i servisnom knjigom, tek uvezene iz Nemačke za manje od 3000e.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Nikola PavlovićZapočeo temu

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #3 poslato: 05. Feb, 2015. 23:06 »
Ljudi hvala vam na odgovorima, mnogo mi znače, već sam saznao par stvari na koje ću da obratim pažnju.

Što se tiče toga što sam rekao da sam čuo da 1.4 iz golfa nije dobar, upravo to što si i ti napisao, ima aluminijumsku glavu koja pri većim kilometrazama napravi problem veliki. Što se tiče ove iz oglasa, lepo izgleda, ali mozda je šminka sve što nudi. Moraću naći nekog majstora koji se razume u te motore da podje samnom da pogleda

Van mreže vlada320

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #4 poslato: 05. Feb, 2015. 23:27 »
Moraću naći nekog majstora koji se razume u te motore da podje samnom da pogleda

Upravo to sam hteo da kažem - 3 puta meri, 1 seci! Dobro pogledati, svačega ima.
Takođe kod Fabie, obloga volana, izlizanost pedala, deformisanost sedišta vozača dosta govore o pređenoj kilometraži. Naravno, od prodavca treba tražiti da pokaže sve dokaze da je kilometraža prava, a i servisnih knjiga ima falsifikovanih.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži mtesic

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #5 poslato: 06. Feb, 2015. 10:00 »
Nisam jako tehnički potkovan, no vozim MK1 1,2htp od 2003-će, pa da ti prenesem moje iskustvo. Vozim ga uglavnom po gradu, išao je par puta do Kopaonika, Jagodine, Vrnjačke banje, Subotice. Ukupno prešao 48.000km - motor i dalje radi kao i prvog dana i nikada me nije ostavio na putu.

U ovih 12 godina menjao sam: prednje amortizere (jedan je njakao a menjaju se u paru), silen blokove, srednji lonac dva puta (prvi put stavio malu privredu, drugi put neki bolji u ovlašćenom servisu), tri akumulatora (jedan Bosch i dva Black Horse-a), bravu poklopca rezervoara, senzor temperature i potrošne delove tipa sijalice (možeš ih lako sam menjati), metlice brisača , set guma. Mali servis već više godina radim u svojoj režiji: Filtron filteri i G-Energy 5W-40 - oko 3500 din godišnje.

Moje iskustvo je da je auto pouzdan i jeftin za održavanje (jer mu retko kada šta zatreba). Opet, treba imati u vidu da sam ja sa njime ipak malo prešao - videćemo šta će biti kada pređe ozbiljniju kilometražu.
Potrošnja 8 litara u gradu 5-6 na otvorenom s tim što znatno više troši ako ga ganjaš iznad 140, recimo. Na dužoj vožnji poželim da da je sedište malo udobnije. Neko ko je malo zahtevniji/vozio bolja kola od mene bi možda našao još mana.
Sretno u kupovini, jasno da ti nije lako...
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Van mreže decha

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #6 poslato: 06. Feb, 2015. 10:18 »
Evo kako ja vidim ovaj auto sa oglasa. Deluje na slikama ravno i da nije udaran mada to je najbolje pregledati na licu mesta. Sto se tiče očuvanosti i opreme izgleda super. Treba staviti sve na papir pa ćete videti  da ova cena i nije jaka. Alu felne, tamna stakla, brdo vanstandardne opreme, već ugrađen plin (treba samo proveriti atest i to košta)... Koliko vidim na jednoj od slika tu su i računi servisa,  garancije za gume, ima našu registracionu nalepnicu, registrovan do juna... Kad sve to pogledate, verujte mi cena nije jaka.
Ja bih u svakom slučaju pogledao ovaj auto da tražim nekog benzinca.

Pozzzz
  • Vozi: skoda fabia 1.9tdi 2006

Van mreže djordje cacak

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #7 poslato: 06. Feb, 2015. 10:48 »
Auto sa oglasa je odlican,mozemo samo da se lazemo da je presao 500.000 i tako to.
Ako prodavac tvrdi da ga je uzeo od prvog vlasnika lako ti je da ga okrenes i pitas koliko je on presao kada je prodao auto sadasnjem prodavcu i to ti je to oko kilometraze.
Ali opet izbor je tvoj.
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Sloba011

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #8 poslato: 06. Feb, 2015. 11:06 »
Imaš tu nekoliko bitnih momenata da se pozabaviš. Iako sam vozio dosta automobila, ne razumem nešto posebno u automobile u smislu da mogu da prepoznam kada neki velemajstor preprodaje skocka auto ali evo šta bih ti ja savetovao (mada se bavim određenim tipom forenzike pa imam oko :-) ):
1. da neko kome veruješ pogleda auto da li je imao značajne kolizije i da li je strukturno OK. Narodski rečeno - da li je lupan.
2. ovo gore je za mene eliminaciono pa ako je tu sve OK onda u servise da se pogleda motor. U Škodinim servisima za 20e rade pregled

E sad, moji utisci na osnovu fotografija je da previše dobro izgleda. Mislim na nalepnice, i još neke detalje. Recimo 13/20 mi izgleda kao da su vrata rasklapana. Ne leži plastika kako treba. Da vidiš da nije ono fazon kupiš jednu dobiješ 3, ako se razumemo. Da vidiš da li su svi delovi na njoj vršnjaci. Da pogledaš gepek, motor, odozdo da se pogleda itd.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2HTP

Van mreže tasa

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #9 poslato: 06. Feb, 2015. 14:50 »
Ovaj je picikato, pogledaj sve oko njega, i samog njega videces da je sve u extra stanju. Ovaj sto prodaje je pedantan sto se tice odrzavanja.
Samo sto me malo buni ulje, pise da je zamenjeno na 165k, a predjena km je 182k, sto ce reci 17kkm je presao sa uljem, sem ako nije neko kvalittetnije ulje. E sad, dal u taj motor ide 10w40? ajde vi sto ga imate da cujem. ;)
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže Nikola PavlovićZapočeo temu

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #10 poslato: 06. Feb, 2015. 15:11 »
Ima li neko sa foruma da je iz Valjeva da ode i pogleda ga, mozda cak i majstoru da odveze, pa ako je sve ok dodjem i kupim. Dogovorili bi se oko cene usluge

Van mreže decha

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #11 poslato: 06. Feb, 2015. 18:25 »
Nikola,

mozes videti ovde da ima zainteresovanih za ovu fabiu.
http://www.mojagaraza.rs/diskusije/dileme-pri-kupovini-polovnjaka
  • Vozi: skoda fabia 1.9tdi 2006

Van mreže Nikola PavlovićZapočeo temu

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #12 poslato: 06. Feb, 2015. 21:42 »
Otišla fabija izgleda  :(

Van mreže hatuna1983

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #13 poslato: 06. Feb, 2015. 22:35 »
Prema onome sto si rekao da ti je prioritet, dakle pouzdanost i ekonomicnost te odrzavanje, ja big ti odmah preporucio neku dobru 1.9 sdi bez puno razmisljanja. Veoma izdrzljiv motor koji dobro podnosi uzbrdice i upaljenu klimu, dok ces sa 1.2 motorom gasiti klimu prije brda, ja sam taj motor nekoliko godina imao, nikakve prituzbe osim sto mi je bio jako slab na uzbrdicama, a hoce i srknut u gradu, dok je 1.9 sdi poprilicno lijen ali stabilan motor, ide uzbrdo ko i po ravnom skoro (ne mislim bukvalno naravno) ima malu potrosnju i nema turbinu sto ti cini jedan potencijalni problem manje.  Da ne bude hvalim svoje ja sam ipak za 1.9 tdi ali ti rece da te performanse ne intersuju previse. 1.4 tdi su noviji motori, ali sam ipak skeptican prema trocilindrasima pogotovo dizelima, jer mi ipak dobijemo auto koji je vec poprilicno presao, da je nov to je druga prica. Mozda grijesim u necemu ali to je moje iskustvo na osnovu dugogodisnjeg koristenja skodinih vozila 1.2 htp 47 kw 1.9 sdi 47kw i 1.9 tdi 74 kw kod fabije te 1.9 tdi 66kw kod octaviausput koji je savrsen motor steta sto za fabiju nije ovog bilo.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže Nikola PavlovićZapočeo temu

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #14 poslato: 07. Feb, 2015. 00:04 »
Prioritet mi je kao što sam napisao što manje novca da uložim i potrošim, jer studiram i samo gledam da nekako preživim ovih 4-5 godina, a posle kad se zaposlim, onda ću gledati nešto ozbiljnije. Moj najbolji drugar ima 1.9 sdi 2006 u jako dobrom stanju, a stric mi vozi oktaviu tour 1.6 2008 koju i ja vozim kad odem kod njega. Upravo ta drugarova fabia SDI od drugara mi je dala inspiraciju da i sebi potrazim, jer je skroz fin autic, samo mi se čini da je skuplja u odnosu na benzinca, ako poredimo stanje i godište