Anketa

Kada i da li menjate kočiono ulje/tečnost?

nikad, tj. to ne radim uopšte dok auto dobro koči
16 (20.3%)
onda kada se radi nešto oko kočnica
15 (19%)
na vreme, kada treba za moj auto
14 (17.7%)
svakih 3-5 god
21 (26.6%)
jako retko, samo kotrolišem i dosipam po potrebi
10 (12.7%)
kočionu tečnost ne treba menjati nikad
3 (3.8%)

Ukupno glasova: 79

Autor Tema: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?  (Pročitano 30405 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže pedja1693

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #15 poslato: 07. Jun, 2013. 20:17 »
hakkler zagreb

evo da ti odgovorim,daj nemoj da pricamo gluposti,ulje gubi svojstvo na odredjenoj visokoj temperaturi i pitanje za sve koji smatraju da nisam u pravu,od kada je pocelo da se primenjuje po servisima ta fora zamene ulja,zasto mercedes,bmwm,audi,tojota ma bilo koji program vozila nije propisao zamenu ulja u kocnicama pre 10,15,20... god.Odgovor je zato sto to netreba raditi jer nema svrhe.
Ili je mozda odgovor to da pre 20 godina nisu bili sitemi kocenja na ovom nivou razvitka i da ulje koje je tad sipano a sipa se i sad nema identicno dejstvo na istim sistemima,ili o tome nismo razmisljali?


Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #16 poslato: 07. Jun, 2013. 20:43 »
+1

Offtopic(izvinjavam se): A i BMW ima samo neke automatike, par varijanti, koji su Fill For Life, i to neki modeli iz devedesetih uglavnom imaju. Mada stručniji ljudi po stranim specijalizovanim forumima savetuju zamenu AT fluida na 15, max. 20 godina čak i za te modele menjača.

Drugar je pre par meseci uzeo 525d E60 2006. sa automatikom, promenio ulje i kaže da menjač neuporedivo lepše radi i šalta, tiši je i brže odradi promenu, i kaže da se video staro ulje pri zameni i da je u poređenju sa novim i na oko delovalo istrošeno.

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #17 poslato: 07. Jun, 2013. 21:49 »
Turbo

Nemoj me shvatiti pogresno ali evo ti slucaj moga prijatelja iz Nemacke.Posao covek na odmor i red je da spremi auto .Ima bmw 5 automatik i ode u servis bmw da zameni ulje na menjacu i znas sta su mu rekli.Pocele svabe da se smeju po servisu,a jedini odgovor koji su mu dali je bio da to nikada nisu radili i da saf za ispustanje ulja i zamenu ne postoji,ali to auto doktori rade kod nas jer je verovatno to proizvodjac auta propisao???
Odosmo van teme
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #18 poslato: 07. Jun, 2013. 22:05 »
Aj sad kad smo krenuli u OT da ti odgovorim i na ovo. Objašnjenje je vrlo logično i prosto.
U normalnim zemljama, automobili se kupuju i voze se izvestan radni vek koji proizvođač procenjuje, određuje se najčešće u radnim satima, i to izađe maksimalno na oko 300-400.000km.
Zato BMW za neke svoje menjače kaže Fill for Life jer je kod njih LIFE upravo tih 300.000km, a ne večnost(što mi mislimo neretko).

E onda neki naš mnogo pametan kupi takav auto koji je prešao 300.000km vrlo povoljno, a ovde se prodaje sa sada već legendarnih 130.000 km, i onda ga ti voziš i za par godina menjač gekne. Nije nego. Dobar drugar, je radio i ima iskustva sa menjačima a posebno automaticima(inače je mašinac po struci) i kaže da u Zapadnoj Evropi skoro pa uopšte ne postoji remont automatskih menjača, već se isključivo menjaju, ali zato se kod nas rade remonti. Mislite o tome :)

Šraf za izmenu ulja postoji na svakom menjaču, naravno. (Konkretno drugar zamenio pre mesec, dva na 525d E60 Automatiku, na ćaletovom bivšemGolfu Mk.1 GLS 1.6 sa trostepenim automatikom je takođe rađena zamena AT fluida)

Kako komentarišeš interval za zamenu ulja u Servisnoj knjižici, sa slika koje sam kačio na prethodnoj strani?

Van mreže dulefontana

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #19 poslato: 07. Jun, 2013. 22:19 »
Cuo sam da neki preporucuju zamenu ulja, ali za svojih 10 godina voznje nikada ni na jednom autu to nisam uradio. Desavalo mi se da zbog crknutog zadnjeg ili glavnog kocionog sistema dosipam novo ulje, ispustim vazduh i nastavim sa voznjom. Cak i kada sam ostao skroz bez ulja kocnica je radila, dosta slabije, ali nikad mi se nije desilo kao u filmovima da skroz ostanem bez kocnica i da ne mogu da zaustavim vozilo.

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #20 poslato: 07. Jun, 2013. 22:26 »
Nemoj da me shvatiš pogrešno, sad samo razmišljam naglas, ali možda ti ne bi crkli ti cilindri da si menjao ulje svakih par godina?
To nikada nećemo znati, ali ako je istina ono što kažu(pa čak i piše u uputstvu), da staro ulje izaziva koroziju elemenata u sistemu, ima smisla. Pored toga što izaziva koroziju, verovatno i utiče na propadanje zaptivki i drugih gumenih delova u cevovodima i dihtunzima.

Još ako uzmeš u obzir da ulje degradacijom ima sve više vode u sebi, onda tek ima logike da to pospešuje koroziju.


Van mreže dulefontana

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #21 poslato: 07. Jun, 2013. 22:39 »
Da uzmemo da je to sto pricas tacno, pricam o propadanju delova na automobilu koji je star 20+ godina. Potpisujem ti da sam ja prvi koji je to ikada menjao na mojim kolima. Da sam zamenom ulja dobio da izdrze jos koju godinu, prostom racunicom se dodje do toga da sam bacao pare na ulje, i da me je to vise izaslo nego zamena celog kocionog sistema, kao i cilindara. A inace zadnji cilindri propadaju zato sto ode gumica koja ne dozvoljava prasini da udje u spoj cilindra.
Nema ljutnje, samo mogu da ti kazem ono sto sam ti i vise puta rekao, a to je da se ne treba uvek drzati knjige, zato sto neke stvari su ipak malo drugacije u praksi, nego u teoriji.
Smatram da je tema interesantna, i da vidimo da li je zamena ulja potrebna zbog predostroznosti, ili zato sto radimo onako kako nam drugi govore zbog straha i neznanja.

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #22 poslato: 07. Jun, 2013. 22:43 »
Hajde da kazem da to ima nekog slisla da korodira ali posle koliko.Kod nas u Cacku u auto garantu naplacuju zamenu ulja u kocnicama 10.000 din?,barem je toliko bilo pre sest meseci,i neka mi neko kaze da to nije pljacka...
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #23 poslato: 07. Jun, 2013. 22:50 »
Dule fontana

Svaka cast dule,kakve bre knjige i prirucnici.Ja samo tvrdim da su to napravili da otimaju ljudima novac,jer znate koliko ljudi nema pojma oko auta,pa dodje redovan servis pa satro zamena ulja ,ko garantuje da je ulje menjano,dajte nismo deca.ovo je ipak Srbija.Ali dok je ovaca bice i sisanja.
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #24 poslato: 07. Jun, 2013. 23:00 »
Očekivao sam da ćeš to reći, hteo sam i ja da pomenem u mom postu, i skroz ima rezona to što kažeš. Verovatno je više uticalo to što ima 20 godina nego što nije menjano ulje.

Hteo sam reći još nešto, i opet se nadam da neću biti shvaćen pogrešno. Postoje mnogi automobili koji mogu mnogo više i od tvog, i od mog, i od bilo kog na forumu, i od svih zajedno verovatno, pa možda zamena ulja na autu od jedva 60ks neće napraviti toliku razliku, ali da vozim auto koji bez problema dostiže 200km/h, makar ga jednom godišnje vozio tako, veruj mi da bih menjao to ulje i jednom godišnje. Kao što u tom slučaju ne bih kupovao polovnu gumu(a ni u jednom drugom), kao što ne bih kupovao kinesku šoferšajbnu, kineske diskove/pločice sajle kablove dihtunge gumice itd, samo dajem primere. Radiće svi oni u 99.9% slučajeva, ali onda dolazimo do onih 0.01% u kojima se ne dao Bog strada, i u kojima će te OEM šoferka, dobra guma, dobre kočnice i upravljački sistem, spasiti (ima i koga ne spasi i ko pogine i u S65 AMG, ali pričamo o normalnom svetu).

Verujem da postoji(opravdan)razlog zašto u knjižici stoji da se menja na 2 godine, preko postoje ozbiljne regulative koje ništa ne prepuštaju slučaju (pa se i pored toga dešavaju propusti raznih vrsta), i jedna ozbiljna fabrika ne bi smela da dopusti sebi blamiranje tipa navlačimo naše korisnike da menjaju nešto pre vremena. Njima je cilj da si ti zadovoljan njihovim proizvodom i da kupiš opet, neće sebi dozvoliti blam zbog 1000 dinara godišnje. Drugo ta Škoda koja je propisala interval zamene ne pravi ulje i nema veze s njim, to radi zbog njihovog obezbeđenja i sigurnosti korisnika. Sada gledam po netu i vidim da na Britanskom MOT-u(godišnjem tehničkom) i u dobrom delu EU postoji provera ispravnosti kočione tečnosti pored ostalog.

Edit: Koliko vidim, na svim ambalažama kočionih ulja postoji rok trajanja. I to nešto govori. Ili je to ipak zavera protiv Srba?

Van mreže dulefontana

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #25 poslato: 07. Jun, 2013. 23:45 »
Proizvode bili original ili „kineski“ ispituju upravo korisnici. Mogu da ti pricam pricu kada je drugar koji je tada radio za UNDP otisao u Verano da podigne nov auto, i to je birao koji ce. Uzeo je Peugeot 406 1.9 benzinac sa Huskey opremom, ne volim Francuze ali ovaj auto je bio zver. Sa minimalnim kilometrima na satu (npr. 400km) ga je preuzeo. Samo on ga je vozio, i auto je stajao kod njega u garazi. Posao mu je upravo bio takav kako si ti opisao 200km/h, i na nekih 10.000 km mu se desilo nesto jako cudno, prilikom jednog kocenja na auto putu kada je vozio nekih 140km/h, imao je naglo kocenje i popucali su mu diskovi. Ajde da mi je pricao, nego sam dosao kada se to desilo, sacekali shlep sluzbu da odvezu auto u servis, a njega odvezo nazad na posao. Diskovi su se odvojili od srca.
Hocu da ti kazem da i kupovina nije 100% garancija za sigurnost, zato sto felericna roba se svuda desava.
Ne zelim da kritikujem bilo ciji nacin odrzavanja automobila, samo sam izneo ono kako ja radim, i moja iskustva sa tim.
Ti pri brzini od 150-200km/h mozes samo da biras gde ces da zavrsis, posto neces umeti da iskontrolises auto pri tim brzinama. Ovo nemoj da shvatis kao napad na tvoje vozacke sposobnosti, ovo je realna slika svih nas vozaca kojima nije posao profesionalna voznja (mislim na trke), koji nemamo iza sebe dosta promenjenih automobila, i po koji milion kilometara iza sebe. Moj savet tebi i svima je da se ne testiraju granice motora, i da se nigde ne ide toliko brzo koliko pominjes barem jednom godisnje, zato sto ne daj Boze, jednom ce neka baba pretrcavati auto put, ili ce biti rupa koju necete moci da izbegnete, i onda zbog nekog kurcenja napraviti sebi ili nekome problem za ceo zivot. Ipak svi mi vozimo putnicke automobile, a ne trkacke, ma koliko god ih sminkali i prepravljali.

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #26 poslato: 07. Jun, 2013. 23:48 »
Zavera je u pitanju,ali odosmo daleko.Pa normalno da se auto industrije dovijaju na svakakve nacine da uzmu novac,jos malo ce da uvedu obaveznu zamenu vazduha u gumama na svakih mesec dana jer se ovaj sigurno ispostio i nije to vise to,guma gubi svojstvo sa starim vazduhom,ali ako je vazduh sa planine onda moze da se menja i na mesec ipo.Svako ima pravo na svoje misljenje
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #27 poslato: 08. Jun, 2013. 00:06 »
Dule nisam mislio na sebe, ne može moj auto 200  :D :D :D


Naravno, ne treba voziti tako, ta se priča više odnosila na onih 0.01%.

A što se tog PUG-a tiče, ima raznih priča, posebno kada je Verano u pitanju, a i fabričke greške se svima dešavaju.

Van mreže dusko zemun

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #28 poslato: 08. Jun, 2013. 07:36 »
Nemoj da me shvatiš pogrešno, sad samo razmišljam naglas, ali možda ti ne bi crkli ti cilindri da si menjao ulje svakih par godina?

jedno od osnovnih pravila prilikom zamene zadnjih kocionih obloga je i zamena kocionih cilindara!!!!
sa druge strane @procurivanje@ da ne nazovem drugacije tih zazdnjih kocionih cilindara kod skodinih vozila je uglavnom po praksi koju ja poznajem posledice dve stvari:
1. stajanje vozila, koje doduse isto deluje na sva vozila, jer usled stajanja dolazi d smanjenja elasticnih svojstava unutar kocionih cilindara...
2, usled one varijante da se prilikom nuzne zamene zadnjih obloga pre odlaska na tehnicki pregled zameni samo jedna strana paknova(da ne kazem gurtni) i onda se ne zameni kocioni cilindar koji u takvim situacijama posle par nedelje nas iznenadi...
...
nego, ovu temu smo veoma rasirili, pa kad je vec tako, ponovicu jednu preporuku o kojoj sam pisao jos na starom forumu...
u poslednje vreme primecena je cesta pojava problema gubljenja elasticnih svojstava prednjih kocionih creva na vozilima tipa felicija, koja polako ali sigurno idu u regiju vozila pred penzijom ...
ova pojava se manifestuje neravnomernom kocionom silom, pojacanim trosenjem kocionih obloga sa strane  na kojoj je kociono crevo slabije...
moj licni savet je, da s obzirom da investicija u zamenu creva ne predstavlja kapitalnu investiciju (cena para kocionih creva je niza od cene samo jedne garniture prednjih kocnica) uz konsultaciju sa Vasim majstorom odlucite da li jeste ili nije potrebno zameniti prednja kociona creva... a koristan je  i prolazak preko valjkva na tehnickom pregledu i ispisivanja dijagrama kocionih sila...
e ova zapoceta tema predstavljam da imam daleko veci znacaj nego li pricanje o zameni kocionog ulja, jer ako ovako nastavite bice spreman da otvorim temu o zameni zimskog  letnjeg vazduha u gumama...

nije poenta u tome da se ja protivim zameni ulja u kocionim sistemima, niti mislim da je to lose, ali iskreno, ja se plasim kvaliteta zamenskg ulja i nestrucnosti u radu ljudi koji bi mozda to zeleli sami da odrade na svojim vozilima, a svakako da cela ova prica i truckanje oko ulja koje kosta jako malo je prenaglasena...


  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #29 poslato: 08. Jun, 2013. 10:22 »
Imaš recimo ovlašćeni uvoznik Motula je Mass company, odeš u centralu kupiš original ulje. Ne vidim ništa sporno uz ovlašćenog distributera i uvoznika za određenu marku.