Anketa

Kada i da li menjate kočiono ulje/tečnost?

nikad, tj. to ne radim uopšte dok auto dobro koči
16 (20.3%)
onda kada se radi nešto oko kočnica
15 (19%)
na vreme, kada treba za moj auto
14 (17.7%)
svakih 3-5 god
21 (26.6%)
jako retko, samo kotrolišem i dosipam po potrebi
10 (12.7%)
kočionu tečnost ne treba menjati nikad
3 (3.8%)

Ukupno glasova: 79

Autor Tema: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?  (Pročitano 30407 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« poslato: 07. Jun, 2013. 00:13 »
Kao prvo nebih da uvredim nikoga ali videh sada savet HAKKLER-a koji kaze da ulje gubi viskozitet i treba ga menjati svake dve god,ljudi to su ciste gluposti koje su izmislili ovi novokomponovani servisi i nadri majstori da ljudima otmu pare.Nemojte da Vas lazu za zamenu ulja da je obavezna na odredjeno vreme.Ulje u kocnicama ne gori kao ulje u motoru pa da ga treba menjati vec samo kruzi u sistemu.
« Poslednja izmena: 07. Jun, 2013. 22:12 dulefontana »
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god


Na mreži hakkler

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #1 poslato: 07. Jun, 2013. 01:07 »
@djordje cacak

kod vas na tehničkom pregledu ne mjere viskozitet ulja u posudi tj temperaturu ulja ili ti njenu točku vrelišta?

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #2 poslato: 07. Jun, 2013. 07:08 »
hakkler zagreb

evo da ti odgovorim,daj nemoj da pricamo gluposti,ulje gubi svojstvo na odredjenoj visokoj temperaturi i pitanje za sve koji smatraju da nisam u pravu,od kada je pocelo da se primenjuje po servisima ta fora zamene ulja,zasto mercedes,bmwm,audi,tojota ma bilo koji program vozila nije propisao zamenu ulja u kocnicama pre 10,15,20... god.Odgovor je zato sto to netreba raditi jer nema svrhe.
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Na mreži hakkler

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #3 poslato: 07. Jun, 2013. 09:57 »
sve ok..ako misliš da su kočnice učinkovite s uljem starim  5 ili
vise godina.
nisi mi odgovorio na pitanje..jer mjere na tehničkom kod vas točku vrelišta ili ne?

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #4 poslato: 07. Jun, 2013. 13:34 »
nerazumem te najbolje,ali jedino sto mere su izduvni gasovi,tako da ulja i tako to za sada ne,ali ko zna.Pa mi nismo jos u EU
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #5 poslato: 07. Jun, 2013. 13:43 »
hakkler

Nije mi jasno zasto bi se merio viskozitet ulja i tacka kljucanja kocionog ulja,nerazumem sta bi ili koji deo bi mogao da zagreje kociono ulje da prokljuca.to je oko 95 ili 100 stepeni???Onda je taj auto debelo zaribao
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže t.salai

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #6 poslato: 07. Jun, 2013. 14:11 »
Erm...kocnice ?  :D

Ulje u kocnicama treba mijenjati jer se kocioni sustav trosi, u ulju se mogu pojaviti cestice i strune sto opet cirkuliranjem ulja kroz sustav pogorsava i ubrzava trosenje ( Mislim na glavni cilindar, ventile kocionog sustava i cilindre u celjustima itd...), mogucnost pojave vlage u ulju koja na dobro ugrijanim kocnicama prelazi u paru, gubitak viskoziteta promjenama temperature itd itd.

Usto, zar je toliko skupo dati 20-ak ili vise KM svake 2 god. za par deci ulja za kocnice, jer ipak one su (pored dobrih guma) najvazniji sklop na autu sto se tice sigurnosti  ;)

Osobno prakticiram komplet provjeru i promjenu kocionog sustava kad mi se plocice i/ili diskovi potrose, pored to dvoje, mjenjam ulje i crijeva na prednjem ovjesu od kocionog sustava.
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #7 poslato: 07. Jun, 2013. 14:31 »
Kočiono ulje izrazito higroskopno, tj. ima afinitet da zadržava vodu u sebi, u potpuno ispravnom autu je to na nivou od 2-3% vode godišnje, a svaki procenat vode u ulju više mu podiže tačku ključanja za (nisam siguran tačno) oko 15 stepeni. Tako će se desiti da na dugačkoj nizbrdici ili uz par jakih kočenja ulje proključa i zdravo.
Treba ga menjati, po Škodinom uputstvu koje sam dobio uz auto, prvi put na 3 godine, a posle na svake dve. Ulje je smešno jeftino, i ide mala količina, i nema smisla štedeti 500 dinara na bezbednosti.


Van mreže dusko zemun

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #8 poslato: 07. Jun, 2013. 15:26 »
dragi moji forumasi,
sa preko milion km u skodinim voyilima za volanom... nikad, ali doslovce nisam cuo da se kociono ulje mora menjati, a vozio sam svakava ulja...
uglavnom je sudbina tipova vozila koje sam vozio bila takva da je dolazilo procurivanja kocionih ulja na zadnjim kocionim cilindrima pa je samim tim i dolazilo do zamene...
a sto se tice zamene ulja, pa onda opisa njegovih fizičko-hemijskih svojstava, uvećanja ili umanjenja tačaka "vrelišta" ili... ostavimo to za neke forume osoba koja imaju više oredznanja i iskustva za volanom ...
u svakom slučaju ova priča po kočionim uljima ide u off, ali nisam ja za to ovde da bih to rekao...
takođe, moram reći da na i jednom škodinom vozilu , nikad, ali slovima i brojevima NIKAD nisam doziveo da sam usled intenziteta kočenja došao u  situaciju da pregrejem ulje i time umanjim kočionu sposobnost vozila, na uzbrdici ili na nizbrdici ...
mozda ceo ovaj moj komentar deluje malo dosadno, mozda deluje prepotentno, ali ko hoce malo bolje da shvati o cemu pricam, neka mi se javi pocetkom sledece nedelje trebalo bi da idem za crnu goru, prvi put sa konceptom motora 1.6... a cujem da nisu velike guzve na putevima, a presretaca nema pre tjentista ili posle na spustanju ka Herceg Novom ... pa da onda popricamo malo u zagrevanju ulja...
jednom rečju, manite se praznih priča...
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #9 poslato: 07. Jun, 2013. 16:16 »
Čovek se uči dok je živ :D

Naime, evo šta piše u upustvu Škoda koje je došlo uz moj auto kada je kupljen:

Prvo Uputstvo za upotrebu kaže:


A onda servisna knjiga to detaljno precizira tako da nema mesta sumnji i teoriji:



Moj auto se održava po onome što je fabrika rekla, svačiji je izbor kako će, ja želim da auto u svakom trenutku može da odgovori na sve zahteve u okviru namene za koju je napravljen. Neću da razmišljam o mehurićima u kočionom sistemu dok se pun spuštam niz Bubanj potok, naglo prikočim sa 120-30-40-50 km/h na autoputu itd, posebno to neću zbog par stotina ili hiljada dinara svake dve godine.
Ne vozim dugo, tek pet godina, nisam prešao dvesta milijardi kilometara, ali umem da pročitam šta su mi inženjeri koji su projektovali moj auto napisali.
Steva (Stalker, Expendable na CBC forumu) na svom blogu o uljima kaže isto što i knjižica što se tiče intervala zamene.


Evo da se vidi odakle su fotografije koje sam okačio gore:




Edit: Da se dopunim od Stalkera, našeg maga ulja:

Najbitnije je za ova ulja da su veoma higroskopna (upijaju vlagu) i da se brzo degradiraju zbog toga. U proseku nakupe 1 do 4% vlage godišnje te max. 5% ili preporučenih 3% sakupe za 2-3 godine ili manje.

U tabelama specifikacija imate podatke o temp. ključanja suvih i tečnosti sa 3% vlage. Kako su razlike velike lako je zaključiti:

MNOGO je BITNIJE da se kočioni fluid REDOVNO menja (na dve godine) jer će osrednji biti sigurno bolji nego vrhunski koji se menja na tri a kamoli više godina. Razlika u odnosu na originalno ulje (bez vode ili u tragovima) i onog sa 3% vode je i do 100cel.

Fluid se menja već sa 2-5% vode a vrhunski sa 1% ili 0,5% ne može da se meri sa osrednjim "suvim".

Ako već ne žalite pare menjajte ulje na godinu dana i imaćete (u proseku) najbolje kočiono ulje u Evropi, Svetu i Solarnom sistemu ako koristite bilo koje koje ispunjava specifikacije.


Izvor:

http://motornaulja.blogspot.com/2011/01/kocione-tecnosti-brake-fluids.html
« Poslednja izmena: 07. Jun, 2013. 16:27 Turbo »

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #10 poslato: 07. Jun, 2013. 16:35 »
Stalkerov citat iz jednog od postova ispod teksta čiji sam link okačio ja u prethodnom postu:

Neverovatno ali istinito. Mit da se KT ne menja najviše podržavaju servisi i mehaničari.

*KT - kočiona tečnost


Na mreži hakkler

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #11 poslato: 07. Jun, 2013. 18:51 »
prazne priče? ok.. :D

 http://www.kdijagnostika.hr/images/podaci/testiranje_kocione_tekucine_cvh.jpg

ja makar ne idem vise u ovlasteni provjerim svake dvije godine koju temperaturu kočiona tekučina ima..i ugl. za 20 eura stavim novu.
bilo bi možda smiješno..za usporedbu apro po kočnica..ali kao da u fritezi pečete krumpir..meso s istim uljem par godina
okus je isti ? :D

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #12 poslato: 07. Jun, 2013. 19:31 »
dusko zemun

Dule ti si car.Jedini si realno i ok sagledao stvar oko zamene ulja.Da nebudem dosadan ali bitno je da shvatite da su zamenu ulja izmislili u pojedinim doktorskim servisima,a niko ne pominje u danasnje vreme jedno 70% kola uzetih na lizing pa morate raditi servise redovno e onda dodje zamena ulja pa vam naplate od 100 eura pa na gore.
Isto kao sto su izmislili zamenu ulja u automatskim menjacima.
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #13 poslato: 07. Jun, 2013. 19:38 »
Moj auto se održava po onome što je fabrika rekla, svačiji je izbor kako će.

 ;D

A verujem da nisi ni otvorio link koji sam okačio ;)

Van mreže t.salai

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #14 poslato: 07. Jun, 2013. 20:15 »
Slobodno po izboru, vasa je glava u vasim vozilima, ja samo znam da kod nekih stvari ne treba otkrivat toplu vodu, jer i u najgorem slucaju sve i da hoce tvornica pokrasti pare na racun nepotrebnih servisa, zar je vrijedno riskirati i mozgati za nekih pisljivih 15-20€  ;D
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+