Autor Tema: Pali se ventilator  (Pročitano 41594 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MarkoBPZapočeo temu

Pali se ventilator
« poslato: 15. Maj, 2015. 19:43 »
Danas mi se par puta upalio ventilator hladnjaka nakon gasenja auta. Ako neko zna o cemu se radi pomagajte.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2010 god.


Van mreže dulefontana

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #1 poslato: 15. Maj, 2015. 19:47 »
Izgleda poblesavio termo prekidac

Sent from my Commodore Amiga 500


Na mreži hakkler

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #2 poslato: 15. Maj, 2015. 20:47 »
DPF čiščenje..prekinuo si mu regeneraciju

Van mreže pajapop

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #3 poslato: 15. Maj, 2015. 21:35 »
Ja mislim da to nije nikakav problem, to se cesto desava...Znaci, u toku voznje, temperatura je bila "na granici" paljenja ventilatora....Kad se motor ugasio, doslo je do izvesnog dogrevanja tecnosti u hladnjaku od temperature rashkadne tecnosti iz motora i tad je doslo do paljenja ventilatora...Da si ga vozio malo duze, inace, bi se sam od sebe upalio...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže dulefontana

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #4 poslato: 15. Maj, 2015. 22:05 »
Ali nekoliko puta kada je ugasen nije normalno

Sent from my Commodore Amiga 500


Van mreže pajapop

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #5 poslato: 15. Maj, 2015. 22:20 »
Rashladna tecnost odvodi toplotu iz bloka...Kad se motor ugasi, blok prenosi toplotu na okolni vazduh i rashladnu tecnost u njemu (hladi se) , tako da neposredno posle gasenja uvek postoji izvesno dogrevanje rashladne tecnosti, u nekom vremenskom intervalu...Pa im se posle temperature izjednacavaju i polako se hlade istovremeno...Moglo bi to i graficki da se prikaze...To sto se vise puta ponovilo, pa takva je situacija bila...al` to je moje najprostije objasnjenje, najlakse je pomisliti na, "ko zna sta"... wac1
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži bugarin

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #6 poslato: 15. Maj, 2015. 22:33 »
ja se slazem sa kolegom hakklerom. dpf pri regeneraciji ostvaruje temperature od 700 i vise stepeni. e sad, jedino sto me buni je sto nije spomenuo paljenje lampice za dpf.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže pajapop

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #7 poslato: 15. Maj, 2015. 23:10 »
Paljenje ventilatora sam objasnio...e sad uzrok zagrevanja...moguce je daje bio pokrenut proces regeneracije (potrebna visoka temperatura), tj spaljivanja cadji u DPF filteru...pa prekinut gasenjem motora...A sto se lampica nije upalila? Pa ona se valjda pali kad komjuter utvrdi da je potrebno izvrsiti regeneraciju a iz nekog razloga ne moze da se odradi automatski u toku voznje, vec je potrebno odvesi vozilo na servis radi "manuelne" regeneracije, tj. zamene. Ali, vreme ce reci svoje, nek se malo tako vozi, posmatra, pa ako se ponavlja, onda je najverovatnije zapusenost DPF filtera... hearcut
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži hakkler

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #8 poslato: 16. Maj, 2015. 10:13 »
Normalna pojava ako je dpf u pitanju da ventilatori odrade
posle gašenja motora.
Mislim da se lampica pali kao upozorenje kad je dpf jače zagušen.
Onda ne bi trebalo ugasit motor nego odradit vožnju da se regenerira.
Nikako ne tjerat u visoke okretaje i propuhivat motor.
Piše i uputstvu kako i zašto.

Trebat spojit na vcds i vidjeti koji je postotak zasičenosti dpf filtera.

Na mreži bugarin

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #9 poslato: 16. Maj, 2015. 11:02 »
e nek si nam objasnio
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Na mreži hakkler

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #10 poslato: 16. Maj, 2015. 21:38 »
e nek si nam objasnio
Ok..neču više  ;)

Na mreži 2 Busy

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #11 poslato: 17. Maj, 2015. 09:57 »
Zar ne piše na bordu kada krene proces regeneracije?
Meni se to upalilo na službenom Fiatu:
"DPF REGENERATION PROCESS STARTED.Please do not turn off engine.Keep drivin."
I naravno sve vreme je bila upaljena žuta ikonica u obliku dizne koja štrca.  :D
Fiat je imao 40000km na satu.

Van mreže iggy

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #12 poslato: 05. Jun, 2015. 15:18 »
DPF čiščenje..prekinuo si mu regeneraciju
Da, to isto se dešava i na O3 sa 1.6 motorom. Sam pokreće regeneraciju u vožnji bez paljenja lampice koja može da se primeti samo ako se prati broj obrtaja i to samo prilikom stajanja u mestu jer samo tad auto radi na 600 obrtaja, a kad krene regeneracija obrtaji idu od 1000 do 1200 kao da radi pod sauhom (kod drugih motora i normalnih automobila veći broj obrtaja može da se vidi i proveri u vožnji pritiskom na papučicu kvačila gde se obrtaji vraćaju u normalu, a ovde u tom slučaju obrtaji ne idu ispod 1000, sve dok se automobil potpuno ne zaustavi kad padaju na 600). U slučaju prekidanja procesa ostaje da radi ventilator na autu i poželjno je da se vozi dok se ne stabilizuje zbog veoma visoke temperature koja se stvara u DPF-u i opasnosti od požara, pogotovu u zatvorenom prostoru, i mogućnosti da vrati naftu u karter ako se proces prekine. Tek posle par neuspešnih ili prekinutih regeneracija pali DPF lampicu na tabli i onda mora da se vozi na 2000 do 2500 obrtaja dok je ne ugasi (obično završi regeneraciju za 20 do 25 km).
E sad, prema fabrici i ovlašćenom servisu sve je to normalno i tako bi i trebalo sve to da funkcioniše, ali u praksi je to jako opterećujući proces za vozača, slobodno vreme i novčanik jer nekad ceo proces zna da se ponovi 4-5 puta na 1000km što je vrlo iritirajuće, pogotovu kad dođete umorni s posla, parkirate auto u garaži i ventilator ostane da radi, a kroz glavu krene da radi navigacija i razmišljanje o tome gde napraviti 25 km na najbrži i najbezbolniji način bez mnogo gužve.
Nezvanično u servisu kažu da "sa tim motorom nemaju tih problema jedino firme koje prelaze veliku kilometražu na otvorenom i maltene ne voze auto po gradu". Takođe, nezvanično, "prodavci bi prilikom prodaje automobila sa tim motorom trebali da upozore nove vlasnike da to nije automobil za grad i gradsku vožnju i da bi bilo pametnije da izaberu automobil sa nekim drugim motorom ako imaju više vožnje po gradu u odnosu na autoput".
Najviše boli saznanje da za 17,200 evra imaš kantu u garaži koju možeš da voziš jedanput godišnje do mora i nazad i plaćaš taksi za vožnju po gradu jer mu gradska vožnja od nekoliko kilometara ne odgovara.
Voleo bih da mi je sve ovo neko objasnio pre kupovine automobila, ali šta ćeš, ovo je zemlja Srbija i sve mora da se sazna na teži i skuplji način.
« Poslednja izmena: 05. Jun, 2015. 15:25 iggy »
  • Vozi: Octavia 1.6 tdi

Na mreži hakkler

Odg: Pali se ventilator
« Odgovor #13 poslato: 05. Jun, 2015. 23:10 »
Bravo za post i objašnjenje problema  :bravo:
+1