Malo detaljnije ako se pročita o ovome dolazi se do sledećeg:
Škoda Superb je vrh auto. Koristi MQB platformu, kao još nekoliko Škoda (Octavia, delimično nova Fabia, kao i novi SUV koji je već na pomolu...). VW ima benefite od ove platforme oko 20% dok Škoda nju koristi na mnogo bolji način i ta cifra je oko 40%. To govore i finansijski rezultati.
Škoda raste i zarađuje, "gađa" 1,5 milion prodatih automobila u 2018 godini (što je teško ostvarivo, ja bih rekao) dok VW trenutno ima probleme, 5,9% manju prodaju nego prošle godine (maj/2015).
Neki analitičari kažu: Škoda bolje i brže misli nego VW tj. tradicionalisti iz Volfsburga!
A praksa kaže: ljudi iz Mlade Boleslave rade i Seat (Toledo) a uskoro će i Seat SUV da se pravi maltene na istim linijama kao i Škoda SUV. Da se vratim na Superb-a. Veći je maltene od BMW 5, jeftiniji od Passata a izgleda i deluje - odlično! Međutim "udariće" na Nemačku, tj. na nemačko tržište koje je drugo po veličini (posle Kine) a na tom tržištu zna se - Passat (mora da) vlada suvereno. Još pre godinu dana, spekulisalo se o nadmoći novog Superba.
Ovo je samo jedan od pogleda na celu priču, nakon čitanja nekoliko tekstova a napisao sam ga malo "unazad" mada poenta je valjda jasna.