Autor Tema: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.  (Pročitano 17577 puta)

maradona, Zdushan, Sreten, Gogi69 i 15 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži maradona

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #75 poslato: 13. Jun, 2025. 10:32 »
Preporuka za ulje - Shell Helix Ultra, stane verovatno ~4.5l
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG


Van mreže Mareska

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #76 poslato: 13. Jun, 2025. 17:22 »
Pozdrav drugari,
neka preporuka za kvalitet filtera za ulje, gorivo i vazduha za skodu oktaviju 2.0 tdi 150ks, 2015 god.
oznaka motora je CRM i koje ulje i koliko stane u njega (sad je bio valjda castol 5w30)
Mogu ti dati licno iskustvo 10tak godina i preko 600.000km sa tri vw auta,isključivo filtron i wolf ulje.
  • Vozi: Superb

Van mreže Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #77 poslato: 15. Avg, 2025. 15:27 »
@wkobre zdravo,
Pozdrav svima, momci! Ovo mi malo nije jasno kod majstora naših...kako umesto SAE 0W20 sa VW508 oni tebi tek tako rade promenu na 5W30? a u pitanju je Tsi..
Ja imam 1,5 evo2TSI-DXDB (Scala nova), ispod haube - striktno postoji nalepnica da se isključivo i jedino koristi 0W20+VW508 i tu se priča završava. Ne znam odakle bojazan da ulje nije ok, prešao sam oko 11.000km za 7 meseci i nivo ne pada. A pritom baš sam sad gario baš dobro za GR i nazad kad je bila najveća žega oko 37-38, leva traka 140-150 kmh. U teh.uputstvu i piše, podvučeno, da za slučaj nužde-može se doliti max 0,5lit SAE 5W30+VW504, ali ! pri prvoj zameni ulja, vratiti se ponovo na 0w20+508. I nisam nikog čuo da mi se žalio, čak ni sa moćnijim 2,0 TSi. Ne bih se ja oslanjao na majstore, a danas, realno, dobra ulja i nisu skupa, nekad je to bilo mnogo gore, tako da ja ne bih štedeo, vredi svaku paru, naročito, ako se vozi sa SS sistemom, ja uvek DA.
Evo malo i praktičnog testa, ali bez da reklamiram, samo u smislu da bojazni ne treba da bude

https://www.youtube.com/watch?v=FcoHnykn9wU

-razgovarao sam i sa jednom poznanicom iz naftaške struke, do 15.000 km testovi su bili ok za više vozila, ja ne smem da objavim, ali za svaku noormalnu vožnju, 0W20 zadovoljava.
-o brendu ne bih razmišljao, osim toga da bude dobar brend, ali obavezno da ima zvanični Approval, prilažem listu
-dodajem jedan članak, istraživanje-test više 0w20 ulja, gde i nema nekih bitnih razlika (sve ozbiljni proizvođači)
Pozz i za Stalkera, da ne bude da se mešam, ja samo kao primenaš ovo dodajem, da podelim iskustva,a opet, zahvaljujući njemu, čim 'izađe' garancija, odmah ide Wolf, nemam ja tu šta mnogo da biram, što se mene tiče.

https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-20-engine-oils/


  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #78 poslato: 15. Avg, 2025. 16:22 »
Kada bi vi znali koliko majstori ne znaju osnovnih stvari, nikada im ne bi dali kola u ruke  =)). A tek o znanju majstora o ulju je bespredmetno pričati. Posebno kod "svaštara" koji rade šta stignu. Oni koji se specijalizuju za određenu marku bi trebalo da znaju. Akcenat je na "trebalo bi".

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #79 poslato: 15. Avg, 2025. 17:50 »
Pozdrav @Robby !
Hvala za info, sada sam malo u gužvi, pa ću kasnije ili sutra lepo redom i sa uživanjem da se udubim i pročitam sve  bravo2
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži ugljesa50

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #80 poslato: 15. Avg, 2025. 18:42 »
Nisotek 10w 40 polusintetsko i nikakav problem.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Na mreži Warlock

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #81 poslato: 15. Avg, 2025. 21:31 »
Uglješa bomberman :)
  • Vozi: Fabia

Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #82 poslato: 15. Avg, 2025. 23:10 »
Nisotek 10w 40 polusintetsko i nikakav problem.
U tvom motoru da. Ali za vrlo malu razliku u parama dobiješ osetnu razliku u kvalitetu sa 5w-40.

Na mreži ugljesa50

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #83 poslato: 16. Avg, 2025. 09:25 »
I Nis proizvodi ulja 5w30 i 5w40. Za motror koji je prešao 200 000 preporucuje se ulje 10w40. Češća zamena je takodje pogodna za starije motore. Na 10 000 ili češće.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #84 poslato: 16. Avg, 2025. 10:08 »
Ako motor ne troši ulje nikada ne bih sipao 10w-40 bez obzira na "preporuke", kao što i nisam. 10w-40 sam zadnji put sipao 2007. godine kada sam kupio Saxa i uvek posle toga 5w-40 kao i u skoro svim drugim kolima u kuci.

Na mreži ugljesa50

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #85 poslato: 16. Avg, 2025. 10:28 »
5w znaći viskoznost zimi pre zagrevanja motora (w je skraćenica od winter sto je na eng. zima). Pogodno za Nemce i Skandinavce gde je zimi debeli minus. Nama nije neophodno. Druga cifra 30 ili 40 je viskoznost na radnoj temperaturi motora. Ona je ista.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #86 poslato: 16. Avg, 2025. 14:25 »
Pošto mi je telefon prebačen na novi android koji je pun bagova, citiracu @Robby malo drugačije, tj kopiraću tekst  :)

"Ovo mi malo nije jasno kod majstora naših...kako umesto SAE 0W20 sa VW508 oni tebi tek tako rade promenu na 5W30?"
- Moguće da ih značajno jeftinije izađe burad sa 5w30, a pritom što kaže @zare puno je majstora kojima je to tečnost ko i svaka druga. S druge strane možda ima onih koji na duže staze prave sebi posao na mušterijama koje se ne razumeju. Mada tu je i neko treće razmišljanje, to su relativno novi motori, možda im je u konstrukciji ipak tolerancija dovoljno dobra da ne bude nikakvih problema ni sa tim uljem  wac1

"Ne znam odakle bojazan da ulje nije ok, prešao sam oko 11.000km za 7 meseci i nivo ne pada."
- Drugar koji ima isti motor u novoj (sad već 3g staroj) Oktaviji tvrdi isto. Ne doliva od servisa do servisa.

"https://www.youtube.com/watch?v=FcoHnykn9wU"
- Gledao sam ovo ranije, u suštini testiraju iz hibrida. I konstatovali su da je veća degradacija ulja u hibridima, što bi u mom slučaju bilo katastrofalno, jer osim na dužim putovanjima motor nikada ne bi postigao radnu temperaturu (ali to je već druga tema i moj način upotrebe auta). Međutim u propratnom videu kaže da i oni menjaju češće ulje zbog velikog habanja motora. E sad ovo možemo tumačiti na različite načine...da li zbog velike kilometraže ili zbog samog ulja, ostaće misterija.

"razgovarao sam i sa jednom poznanicom iz naftaške struke, do 15.000 km testovi su bili ok za više vozila, ja ne smem da objavim, ali za svaku noormalnu vožnju, 0W20 zadovoljava"
- Ovde bih bacio akcenat na "normalnu vožnju". To kod nas još malo postaje mit zbog konstantnog čepa u saobraćaju, iznenadnih kočenja i ubrzanja zbog volova koji još uvek nisu naučili kako se migavac koristi, pa i konstantni slalom na onome što zovemo putevi  :))
Tako da imam par pitanja: je li testiranje rađeno u nekom manje rasterećenom gradu? U kakvom su stanju vozila sa kojih je uzet uzorak i jesu li različiti brendovi auta i ulja?
Ne pokušavam da osporim kvalitet 0w20, nego eto, meni, a možda još nekome ovde će biti interesantno da čita ovo  :)

"https://ato24.de/en/blog/comparison-0w-20-engine-oils/"
- Vrlo interesantan tekst. Mada imaju neke tvrdnje u koje moram priznati mi je teško da poverujem: "The low viscosity in combination with a greatly reduced HTHS viscosity (≥ 2.6 mPas for xW-20) and low friction enable a lower fuel consumption of up to 4 % compared to engine oils with 5W-30 viscosity class." Verujem da ta razlika nema šanse da prelazi više od 1%. Ali ajde neka bude i tako kako oni tvrde...na godišnjem nivou bi se napravila razlika u uštedi tačno toliko da se pokrije razlika u ceni između ta dva ulja. Onda to nešto u meni opet vrišti *zaštita motora*. Međutim demantovao me je već Stalker kada je rekao da je jednaka (samo seljak u meni odbija to da prihvati  =))  ).
Svakako bih voleo u istoj toj labaratoriji da su testirali i 5w30, a zatim uporedili sve rezultate, radi hrane za dušu  :)

Slobodno se raspiši malo i za Wolf, da čujemo još jedno iskustvo.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #87 poslato: 16. Avg, 2025. 14:52 »
Nije ulje samo viskozitet. Prosto 5w-40 je bolje ulje.

Na mreži ugljesa50

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #88 poslato: 16. Avg, 2025. 17:13 »
Nije samo viskoznost, i Bugari prave 5w40 i to ne znaci da je bolje od Nisovog 10w40. To što je redje na niskim temperaturama ne govori o kvalitetu. Moć dobrog podmazivanja ne zavisi od toga koliko je ono retko zimi. Ali to je već viša matematika.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #89 poslato: 16. Avg, 2025. 19:20 »
To je viša matematika koju si ti negde uz put pogrešno shvatio  ;).

5w-40 je uvek bolje od 10w-40. Uvek ima i po neki izuzetak ali to je izuzetak jer je neki 10w-40 na steroidima iz nekog razloga a to košta i to dobro. Neki vrhunski Liqu Moly čini mi se, ne sećam se modela. Da bi 5w-40 bilo 5w-40 mora da ima ono što 10w-40 nema i zato mora da bude bolje. Ko hoće da traži ima tih objašnjenja, i Stalker je pisao o tome.

"Moć dobrog podmazivanja ne zavisi od toga koliko je ono retko zimi."
Naprotiv, baš zavisi. Da bi 5w-40 podmazalo ceo hladan motor pri prvom hladnom startu treba mu duplo manje vremena nego što treba 10w-40. A to duplo je 6-7-8 sekundi za 5w-40 i 15-tak za 10w-40. I za to vreme motor se više potroši nego što ćeš ga voziti ceo dan.