Autor Tema: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 64060 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #330 poslato: 09. Apr, 2020. 05:57 »
Pa evo za jedan sat od sada vozicu je na rabota. Juce samo sam promenio svecice, kablove, usput zamenio sam ulje i filtre i samo sam je probao u mesto, nisam mogao provoziti jer od juce kod nas u Makedonija pocinje policiski cas od 16 sat.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #331 poslato: 09. Apr, 2020. 18:23 »
Uredu, pozdrav...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #332 poslato: 09. Apr, 2020. 18:34 »
Vozio sam danas, najverojatno zbog novog filtera za vazduha, obrtaje su bile oko 800. Probao sam stelovati na isparivac, sve je reagovalo, ali nije htio preko 800 sa upalene svetle (900 bez svetla).

Na kraju ipak sam nastelovao ler na karburator, odvio sam za pola kruga, obrtaje su otisle na 900 sa svetla

Praticu kako ce biti sada u sledeci period.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #333 poslato: 13. Apr, 2020. 20:10 »
Evo danas felicija je dobila registracija i merili su izduvni gasovi. Evo sta su izmerili
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #334 poslato: 14. Apr, 2020. 15:55 »
Najbitniji podaci se jako lose vide i ako me moje oko sokolovo nevara, ugljen monoksid ( CO% ) ili ti ostaci nesagorele gorivne smese je oko 0,4% na leru. Cisto sumnjam da im je analizator ispravan, jer sa tim odnosom CO% motor nece mirno raditi u praznom hodu - leru.

 Sto se tice drugog podatka CO% verujem da se radi na povisenim obrtajima, motor kod takvog sagorevanja nece biti u pravoj meri ostar odnosno nece imati punu snagu.

Predpostavimo da su podaci 90% tacni filo ali u tim procentima netreba zaboraviti da odredjeni procenat CO ima i od sagorelog motornog ulja. Postavlja se onda pitanje kako se auto ponasa u svim rezimima kad je ostro zakinut za gorivnu smesu???
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #335 poslato: 14. Apr, 2020. 16:38 »
Oni su mi rekli samo ono gde pise Ламбда da je iznad predvidene granice i da gotovo svaka kola sa plin koja testiraju za izduvne gasove pokazuje vise vrednosti na ''Ламбда''.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #336 poslato: 14. Apr, 2020. 19:49 »
Dragi moj Filo ocigledno nisi shvatio ili ti razumeo moje prehodno pisanije, verujem da analizator koji je na tehnickom pregledu nije izbazdaren. Nego im je tu da zadovolji zakonsku formu i ocigledno je da nevide greske u parametrima. Ali nemojmo se tim beskorisnim stvarima zamarati jer nemozemo uticati na njih.

Od svega napisanog najvaznije je da je tvoj auto prosao tehnicki pregled i da ga ti vozis...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #337 poslato: 14. Apr, 2020. 20:32 »
Da, prosao je tehnicki, sada mozam jos godinu dana da ga vozim.

Nego shvatio sam sta pricas.
ALi to moze lako da istestiram.
Ako spored ovaj analizator smesa pod turaza je bogata, mozam da zavijem racvu na crevo i da vidim dali ce ici bolje.

Mada cisto sumljam jer zadnju potrosnju sa takvu stelku, sa toliko odvijenu racvu je bila 10.2 litara na 100 km.

Logicno bi bilo ako je previse odvijano da trosi i mnogo vise od 10 litara jel tako ?
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #338 poslato: 16. Apr, 2020. 06:26 »
Odlicno sto je prosao teh. pregled i nadam se daces jos duzi niz godina da vozis auto na kom si postao velemajstor u svkom pogledu. Jos kad se tome doda pride i pomoc od cuvenog velemajstora tatempa sta drugo reci nego "IDI BEGAJ".

Sve u svemu odlicno je i nemoj mnogo da eksperimentises i da se bespotrebno opterecujes, mislim dasam kod predhodnih pisanija bio prilicno jasan pa se stoga nebih ponavljao.
Jednostavno receno vozi taj auto bez filozofiranja i da te lepo sluzi...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Daniloo132

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #339 poslato: 28. Maj, 2020. 00:21 »
Pozz, imam feliciju 1.3lx 43kw sa karburatorom i plinom. Fin autic sluša me vec neki vrijeme. Imam problem sa karburatorom tačnije sa ler gasom, dok je hladan radi normalno sa povećanim obrtajima saug funkcionise super. Ali kada se zagrije ostane da radi na nekih 1200/1300 obrtaja i ako mu je ler postavljen na 870 odprilike. Kada se zagrije klapna od sauga se otvori i sve full ali klapna prvog grla ostaje malo više otvorena i bez obzira koliko mu smanjivao ler gas na šarafu ona ostaje toliko otvorena. Kada rukom pomjerim nešto što stoji između sauga i karburatora ima opruge na sebi ((slika dole, preuzeta sa foruma da znate na šta mislim)) ono škljocne i vrati ler na normalno. Ali čim dam gas i otvori se klapna ne vrati se do kraja nego ostane na tih 1200/1300 obrtaja i opet ostaje zaglavljena tu na tom djelu gdje je kao opruga i gdje škljocne kada ga gurnem prstom. Svaki savjet dobro došao, hvala unaprijed.
« Poslednja izmena: 28. Maj, 2020. 00:30 Daniloo132 »
  • Vozi: Skoda felicija 1.3 lx LPG

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #340 poslato: 28. Maj, 2020. 07:46 »
Iz tvog pisanja vidi se da ti sistem hladnog starta pravi problem koji se ogleda u povisenim obrtajima na praznom hodu - leru. Trebalo bi proveriti dali rashladna tecnos dovoljno zagreje kuciste termickog dela automatskog sauha i dali je bimetalni deo pravilno podesen. Kako bi na odredenoj temperaturi motora dosao u pravilan polozaj i na taj nacin iskljucio sistem hladnog starta. Nije za zgodu proveriti dali nema nekog zaglavljivanja u tom sistemu i na taj nacin drzi pomenute obrtaje.
Ako si umogucnosti da u tvojoj blizini nadjes majstora koji se razume u ovaj sistem uvodjenja gorivne smese i prekontrolise ceo sistem. Jos kad bi se prekontrolisala i gorivna smesa auto bi ti bio i te kako zahvalan...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #341 poslato: 28. Maj, 2020. 08:01 »
Vaka, sta se tice sauh ovako on radio dok je bio zima.

Upalim i obrtaje su na oko 1300-1400, za minuta rad u mesto podigao je na oko 1800 kada je bio poprilocno hladno, (od 0 do -5 stepeni spolnja temperatura).

Zatim pocinjem da se krecem i nakon 2 km recimo obrtaje su padali na oko 1200.

Zatim kada skazalka vidlivo se odlepuje i pokazuje vec 70 stepeni, sauh je padao na 1000 obrtaje i tako sve drzi tih obrtaje dok ne otvori termostat.

E kada otvori termostat onda se dobijaju pravi obrtaje.



E sada sta se desava kada vec nije zima.
E ovako, upalim prvi start, obrtaje su na 1000.
I drzi 1000 obrtaje konstantno sve dok termostat ne otvori i nakon taj trenutak dobijam prave obrtaje,
Iako u sustini leptir za sauh je vracen nazad i je full otvoren, obrtaje drzi tako.

No, kada dodjem u situaciju kako danasna kada sam imao veliki pad obrtaje kada motor se ugreje, ondak obrtaje "pod sauh" su bili 900.

I za kraju jos jedno pitanje. Moze li na moja felicija da se namontira elektricni isparivac ?
Jedan moj drug je imao Fiat uno 1.0 monopoint sa takvu rasplinjacu.

Znaci ubrizgavanje plina je bio sa mesac, isto kako kod felicijava, samo sto isparivac je bio elektricni, nije imao vakuum


Moj savet je da ostavis vakumski isparivac jer se izuzetno dobro pokazao u svakomsmislu te reci. Sto se tice problema sa obrtajima koje imas mislim da sam dovoljno jasan bio u predhodnom pisanju. Imas kratke relacije koliko sam shvatio i zato ti deluje da sauh dosta dugo drzi, mislim da sam u predhodnim postovima pisao da taj tip karburatora koji se ugradjuje u skodinim vozilima u principu duze radi pod sistemom hladnog starta. Ocigledno je da pravi proizvodjac nije hteo da da takvu licencu za proizvodnju karburatora a da nema neke razlike. Jer kod originalnog Pierburg 2E karburatora sistem hladno starta se iskljucuje izmedju 50 - 55C. Ovaj problem sam uspeo da resim i ikov karburator dovedem da se na pomenutoj temperaturi iskljuci i na taj nacin drasticno skrati nepotrebno vreme rada na povisenoj temperaturi...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Daniloo132

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #342 poslato: 28. Maj, 2020. 10:29 »
Deo od sauga kroz koji prolazi rashladna tečnost ima super protok i zagreje se kao i motor. Vozio sam kod par majstora ali su u fazonu ma nije to ništa strašno vozi tako. Pa sam skinuo kućište filtera i taj deo svezao žicom tako da sada sauh ne radi ni hladan ni vruć. Za sada to radi fino s tim da kod prvog paljenja nekih 3/4 min ako pustim gas gasi se što je i logično, ali mi je lakše nego da mi auto kada je zagrejan radi povišeno.
  • Vozi: Skoda felicija 1.3 lx LPG

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #343 poslato: 28. Maj, 2020. 18:12 »
Opciju koju navodis ( taj deo svezao žicom tako da sada sauh ne radi ni hladan ni vruć ) kao trenutno resenje je prihvatljivo jer si resio problem visih obrtaja motora. Kad bi mogli da se upoznamo i problem resimo za nepun sat vremena ali sta je tu je.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Daniloo132

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #344 poslato: 28. Maj, 2020. 18:57 »
I ja bi volio, ali nažalost daleko smo, probacu još nešto ako riješim problem javicu, hvala na izdvojenom vremenu. I još nešto auto mi je znalo nekada da blago trzne na plinu zamijenio kapu finger kablove problem je još bio malo rijeđe ali se javljao, popustim razvodnik pomijerim ga na lijevo onako na sluh na ranije paljenje i auto sada ima dosta više snage na manjim obrtajima i uz brdo ali mi je podigao potrošnju sa 10/10,5l na 13/14.
Stavio sam prošle godine nov sistem plina gdje su plinadžije zatvorile usis sigirno 70% to sam sve poskidao (vidjeo sam vaše postove na forumu) i naštelovao opet na sluh. Vidjeću još sutra da podesim plin ponovo jer je sada dosta ranije paljenje. Pozz
  • Vozi: Skoda felicija 1.3 lx LPG