Autor Tema: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 46973 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« poslato: 17. Sep, 2015. 16:14 »
Dragi moji clanovi sa Vasim dopustenjem zapoceo bih ovu temu. Mislim na clanove koji imaju ovaj sistem ubrizgavanja goriva, a verujem da ih ima po prilican broj.
I da muku muce sa losim radom svog ljubimca, jer malo je majstora koji stvarno ali stvarno znaju odlicno ovu problematiku.

U ovoj temi trudicu se da Vam sto vise pomognem kako biste sami otklonili odredjene kvarove, ali u samom startu da znate. Da sve kvarove nemozete samostalno otkloniti, jer Vam treba odgovarajuca oprema. Koju jedino imaju specijalizovani servisi za popravku sistema ubrizgavanja goriva.


EDIT: Odgovore u ovoj temi očekuj uglavnom od korisnika Dobrivoje. Možeš naravno otvoriti i posebnu temu za tvoj problem ili pitanje u vezi krarburatora.
« Poslednja izmena: 30. Jul, 2016. 08:11 Karlheinz »
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže olajkris

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #1 poslato: 17. Sep, 2015. 17:55 »
Ima vec jedna tema uradi sam remont za ovaj karburator

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #2 poslato: 17. Sep, 2015. 19:35 »
Nisam je video, ali drago mi je da sam neke clanove zainteresovao kad vec 10 pregleda ima. Jos kad bi krenuli sa pitanjem, ali evo jednog slucaja.

Dolazi mi stvarno lepo ocuvana teget plava felicija sa 1,3 motorom. Vidi se da je vlasnik jako pedantan, kad sam otvorio haubu, motor ko nov. Nigde masnoce, blata ili vec sta. Vlasnik se zali na nemiran rad motora, povremeno se gasi u leru. Pogotovu kad dolazi na raskrsnici, prvo paljenje ujutru je jako lose. Auto upali odmah, ali se brzo i gasi, tek posle nekoliko pokusaja motor prihvati rad sa jako malim obrtajima.

Skinuo sam kuciste filtera, svaka cast videti nov filter vazduha, vidim da je i filter goriva nov. Na karburatoru se vidi da je vreme odradilo svoje u smislu da nista nije do sada menjano i da ima odredjene naslage fine prasine i masnoce. Vlasnik je predlozio da se odradi remont karburatora. Predlozio sa da mi dozvoli da pogledam karburator u kakvom je stanju i dam konkretno predlog sta treba uraditi.

Skidanje poklopca karburatora je lako, kad odvijete gornje zavrtnje a ima ih cetiri sa krstastim odvijacem. Odvojite termicki deo automatskog sauha i otkacite dva gumena creva vakum aparata sauha. Okacite kabal od el. grejaca bimetalne opruge i odvijete tri zavrtnja M6. Polako i pazljivo podizite poklopac, trudeci se da pri tom ne pocepate zaptivac poklopca karburatora.

Kad sam to sve uradio video sam da u loncetu nema preterano mnogo prljavstine. Izvadio sam gorivo iz lonceta i svu prljavstinu, produvao lonce i dovodni kanal goriva na leru. Skinuo sam dve membrane koji taj karburator ima. cetvrtasta membrana nije losa. Jeste malo tvrda od naseg dobrog goriva, ali druga membrana je propala. Zamenim je, pogledam kako se pomera leptir sauha, dobro je nigde ne zapinje. Ali je vakumski aparat sauha propao, jer propusta vazduh. Zamenim i taj deo i sve vratim na svoje mesto kako trreba da bude....
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #3 poslato: 20. Sep, 2015. 12:58 »
Vidim da ima interesovanja za ovu temu, jer do sada ima vec 41 pregled. Nije mnogo, ali nije ni lose, nego da nastavimo mi dalje gde smo stali.

Zamolim vlasnika da upali auto, divno iznenadjen radom svog ljubimca. Objasnim mu da kod ovog tipa karburatora, automatski sauh je specifican.

                                                          Automatski sauh se sastoji iz dva dela i to:

                                     - termickog dela i

                                     - vakumskog dela.


Termicki deo automatskog sauha, sastoji se iz kucista koje je najcesce od aluminijumskog odlivka ili crne plastike. Sam odlivak se sastoji iz dve komore, u prvoj komori dolazi i odlazi rashladna tecnost uz pomoc dve uvodnice. Koje su spoljnog precnika oko 10mm. Na toj komori nalazi se zavrtanj koji cvsto spaja dve komore u jednu celinu.

Druga komora sluzi da zastiti od mehanickih i termickih uticaja  bimetalnu oprugu, koja je cvsto spojena sa jednom osovinom. I oko koje se bimetalna opruga skuplja i siri, u tom delu komore nalazi se elektricni grejac sa svojim nosacem i prikljucnim kablom. Vodite racuna da bimetalnu oprugu ne deformisete na bilo kakav nacin, jer ista vise nece pravilno raditi.
Izmedju dve komore nalazi se jedan veliki i jedan manji konusni gumeni prsten. Svrha njihova je da ne dozvole rashladnoj tecnosti da curi - istice - rasipa se. Na delu povrsine komore koja stiti bimetalnu oprugu, imate jedan rub - rame. Na kome se naslanja metalni prsten sa tri zavrtnja M4x15mm. Zavrtnjevi se stezu na nosacu termickog kucista. Koji ima oped svoje delove i koji pretvaraju kruzno kretanje bimetalne opruge u pravolinisko kretanje leptira sauha.


 :bravo:
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Bobi

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #4 poslato: 20. Sep, 2015. 13:39 »
konacno neko da objasni sve do tancina... :bravo:
mene zanima sta treba dograditi  karburatoru na mom fav 135ls koji nema konektor za lampicu da je sauh aktiviran,gde se nalazi to sta je vec,neki mikroprekidac ili sta vec???
  • Vozi: Skoda Octavia MK1 1.6L MPI ' 98 benz+tng

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #5 poslato: 20. Sep, 2015. 14:42 »
Hvala sto smo najzad razbili  veliki led i krenuli sa mrtve tacke. To sto bi zeleo, u principu moze da se odradi jer ima mogucnosti. Ali neznam cemu to, jer sam sistem automatskog sauha ( ovog tipa ), savrseno radi ako je ispravan. I neka dodatna kontrola nije potrebna.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #6 poslato: 20. Sep, 2015. 21:03 »
Kad je motor hladan, bimetalna opruga je u nekom svom polozaju i na taj nacin uz pomoc poluge pokrece leptir sauha. Koji zauzima odredjeni polozaj u zavisnosti na spoljnu temperaturu. Kad se auto upali vodena pumpa pokrece rashladnu tecnost, koja kruzi i kroz termicko kuciste automatskog sauha.
 Zagrevanjem kucista, reaguje bimetalna opruga koja je u sprezi sa leptirom sauha i na taj nacin tacno kontrolise prolaz usisanog vazduha. U odnosu na temperaturu motora. Da bi motor pravilno radio od samog pocetka hladnog starta, u okviru ovog sistema postoji i drugi deo.

Sad bi objasnio drugi deo automatskog sauha, a to je vakumski deo
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #7 poslato: 21. Sep, 2015. 08:32 »
Drago mi je kad vidim da je broj pregleda u jednom danu drasticno uvecan. Ali  wac1 pitam se da li su automobili nasih clanova sa ovim sistemom ubrizgavanja goriva, toliko ispravni pa ne moraju nista da pitaju. Ali sta je tu je da mi nastavimo gde smo stali, a stali smo kod drugog dela, vakumskog dela automatskog sauha na dvogrlom karburatoru.

Kad nogom pritisnete gas, aktivirali ste deo sauha ( termicki ). Preko sistema poluga zatvara se leptir sauha i samim tim se zatvara dotok vazduha u prvo grlo. Kako bi se omogucilo usisavanje vecoj kolicini goriva a manjoj kolicini vazduha. Motor sa lakocom prihvata taj rezim u trajanju 1 - 2 sekunde, posle toga motor pocinje da trese, iz auspuha izlazi veca kolicina crnog dima ( nesagorelo gorivo ).

Da se to nebi desilo vakumski aparat automatskog sauha, dobivanjem komande iz usisne grane ( vakum ), otvara leptir sauh za propisanu velicinu ( tacno kalibrisan ). Sa povecanom kolicinom vazduha ( motor je vec uspostavio rad u trajanju od 1 - 2 sec. ), uspostavlja se normalan rad motora sa povisenim obrtajima. Iz auspuha izlazi pravilan izduvni dim bez velike koncetracije CO%.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #8 poslato: 21. Sep, 2015. 14:37 »
Ja nisam rekao da je Jikov 28-30 (Pierburg 2E3) loš karnurator. Rekao sam da sam se razočarao u mnoge karburator servise. Kada auto radi na benzin sve je bitno za pravilan rad karburatora. Kod plina je jedino važan rad leptira prvog i drugog grla. Količina plina i smanjenje vazduha su druge teme.


Nemoj da se vise sekiras, tu sam da maksimalno pomognem nasim clanovima u resavanju njihovih problema. Sa losim sagorevanjem benzina i plina na karburatorskom sistemu....
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže bugarin

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #9 poslato: 22. Sep, 2015. 16:22 »
odgovaranje u jednoj temi na pitanja postavljena u drugoj temi se ne praktikuje. molim da se na pitanja odgovara tamo gde su i postavljena.

obizrom da ni ova tema ne pripada DIY podforumu, bice prebacena u podforum SERVISIRANJE I POPRAVKA.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #10 poslato: 22. Sep, 2015. 18:30 »
Neznam sta se pratikuje a sta se ne praktikuje, ali sve sto je vezano sa karburatorima odgovaracu u temi koju sam otvorio. I koju cu, na opste zadovoljstvo clanova korektno voditi. Zato mi dozvolite da svoje tvrdnje i dokazem u praksi...

Nemogu cudom da se nacudim ko mi bre dade tako brzo negativan poen.  =))



 :bravo: bravo2
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Bacteria

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #11 poslato: 23. Sep, 2015. 11:22 »
Zdravo! 
Tema je super, evo I ja bih izvrsio generalku mog karburatora samo nemogu da skupim hrabrost da GA  izvadim radi zaliha rezervnih delova da ne nesto slomim vidim ima dosta plasticne delove, a I nije lose da postavis slike step by step oko toga Kako da remontiramo karburator zasto ipak je karburator!. Unapred Hvala!
« Poslednja izmena: 23. Sep, 2015. 13:45 dulefontana »

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #12 poslato: 23. Sep, 2015. 15:18 »

Drage volje bih to uradio ali neznam kako se to radi. Evo upravo sad treba da odremontujem karburator sa skode favorit. Karburator je solidno zapusten.

Ako neko ima volje neka mi na pp objasni postupak kad sa digitalnim foto aparatom slikam, sta dalje. Znam da te slike treba da ubacim u kompjuteri i .............

Uh bre, al sam bogat sa negativnim poenima, rastu ko pecurke posle kise...      =))


 



 :bravo:
« Poslednja izmena: 23. Sep, 2015. 16:53 bugarin »
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže bugarin

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #13 poslato: 23. Sep, 2015. 16:55 »
evo link sa uputstvom za postavljanje slika na 3 nacina:
http://forum.skodaforum.rs/uputstva-pravila-novosti/postavljanje-slika-i-video-klipova-na-forum/msg584/#msg584

ako treba jos neka pomoc, moderatorski tim stoji na raspolaganju.
« Poslednja izmena: 23. Sep, 2015. 19:22 bugarin »
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #14 poslato: 23. Sep, 2015. 19:11 »
Drago mi je sto se tema koju vodim sve vise gleda, 156 pregleda nije lose za ovo kratko vreme. Voleo bih da znam cemu sam zasluzio dva minusa i ko je bio tako velikodusan ...
  • Vozi: skoda 1000 MB