Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 17280 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #420 poslato: Jul 13, 2020, 22:44:16 posle podne »
Sa tim zavrtnjem podesavas pomenuti pritisak, ako ga nisi dirao nemoj ga ni dirati. Zameni membrane i proveri kod komsija na tehnickom pregledu kakvo je sagorevanje. Oni ce po potrebi doterati sagorevanje u granicama koje zadovoljavaju zakonske norme kako nebi imao problema prilikom registracije. Mislim da bi trebao da odeses kod nekog majstora u tvom mestu i provoza auto posle podesavanja.

 Vazno je da se dobije maksimalno ekonomicno sagorevanje gorivne smese plina/vazduha ali da niva mirno radi na leru. A da lako prihvata opterecenje - turazu i da se pri tom osti da sa lakocom ubrzava.

Takvo podesavanje ces dobiti kod iskusnog majstora a, verujem da ih ima u tvom okruzenju...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #421 poslato: Jul 13, 2020, 22:54:01 posle podne »
E moj Dobrivoje da ih ima ne bih ja nista cackao sam...
A ovamo na tehnickom nemaju blage veze kako se gde i sta podesava zato te i pitam
jer kad oteram auto tamo moracu ja da ga stelujem...
U svakom slucaju najlepse ti hvala na brzim i preciznim odgovorima.
Kad budem odradio remont i podesavanja javljam se ovde a ako negde zapne opet se javljam :)
  • Vozi: Lada Niva 4x4

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #422 poslato: Jul 14, 2020, 15:58:43 posle podne »
Bice mi drago ako ti odgovara da se vidimo kod mene i da ti podesitim sagorevanje gorivne smese plina/vazduha u svim rezimima rada motora. Udaljenost nije velika ( 138 km ) a vazno je da se vidi u kakvom je stanju motor i prilagoditi sagorevanje tako da se dobije najbolja snaga koju motor obektivno moze da pruzi na odredjenim obrtajima. U svakom slucaju cujemo se telefonom.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #423 poslato: Jul 15, 2020, 22:11:02 posle podne »
Najlepse hvala na pozivu...ako me put nanese na tu stranu eto mene kod tebe.
P.S.
138 km u Ladi Nivi po auto putu = oranje na traktoru 3 dana bez prestanka =))
  • Vozi: Lada Niva 4x4

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #424 poslato: Jul 15, 2020, 22:38:36 posle podne »
Ako neko ima volju da se igra sa isparivacem evo procedure koju sam pronasao kod Rusa kako oni to rade:

1. Isparivači sa dvostepenom kontrolom pritiska moraju se proveriti pre remonta ili ako ne mogu da se podešavaju u praznom hodu.

2. Da biste to učinili, izvadite isparivač iz auta i proverite ga u dinamičnom režimu, odnosno pod radnim pritiskom.

3. Izvršite spoljni pregled, zamenite očigledno neispravne ili dotrajale delove.

4. Pomoću pumpe ili kompresora izvršite pritisak od 3 do 6 atm na dovodnoj instalaciji isparivača.
Pritisak se može kontrolisati običnim manometrom.

5. Vazduh pod pritiskom (3-6 atm) dovodi se u prvu fazu na ulazu u isparivač, a na izlazu prve faze dobijamo pritisak od 0,3 do 0,6 bara,
u zavisnosti od vrste isparivača. Pritisak na izlazu prve faze se kontroliše pomoću manometra,
poželjno sa ograničenjem skale ne većom od 1,6 atm.
Pritiskamo manometar gumenim zaptivačem na izlazu prve faze.

6. Nakon provere stepena pritiska u vašem isparivaču, tačka 5, nastavljamo sa proverom curenja iz prve faze.
Na mesto postavljamo klackalicu i oprugu sa ventilom drugog stepena.
Ne ugrađujemo membranu drugog stepena.

7. Ispunite šupljinu drugog stepena isparivača vodom ili naprskajte sapunicom, izvršite pritisak vazduha, tačka 5,
i pogledajte gde se i dali se mehurici pojavljuju.
U isto vreme kontrolišemo stabilnost pritiska na izlazu prve faze.
Ne bi trebalo da se menja za više od 5%, kada se pritisak na ulazu u isparivač menja od 3 do 6 atm.
Eliminišemo mesta curenja (propuštanja) zatezanjem pričvršćivača sa zaptivkom ili zamenom oštećenih delova.
Propuštanja ispod ventila drugog stepena mogu se eliminisati savijanjem poluge.

8. Tokom popravki, poštujte sve mere predostrožnosti, mere opreza i ne lomite navoje, svi delovi su uglavnom od aluminijske legure.

9. Nakon ispunjavanja svih zahteva koje sam opisao korak po korak, dobićete zagarantovani radni menjač.
Ako nema curenja izmedju prve i druge faze (stepena), možete podesiti brzinu u praznom hodu.

10. Na izlazu dvostepenih isparivača, pritisak na izlazu prvog stepena je 0,8-1,8 atm, zavisno od modela.
  • Vozi: Lada Niva 4x4

Na mreži pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #425 poslato: Jul 15, 2020, 23:24:44 posle podne »
Ako neko ima volju da se igra sa isparivacem evo procedure koju sam pronasao kod Rusa kako oni to rade:



[/b]
Lepo je to sto si se potrudio da dodjes do ovih podataka, samo...ko ima volje da to radi, mozda jednom u zivotu? Uostalom ovo ne rade ni majstori u servisima jer je za to potrebna i aparatura...Ovo ovako radi samo fabrika u proizvodnji...Uostalom, mozda ne bi trebalo, ali...ajd' da recem : posto radim u zdravstvu, normalno srecem mnoge ljude i skoro sam imao jednog pacijenta koji bas radi u ovlascenom Landi Rencu....I normalno, povedemo razgovor o svemu ovome. Znas sta covek kaze...prijatelju, kad bi ti znao za koje male pare mi nabavljamo sve te delove, tebi nikad ne bi ni palo na pamet da bilo sta popravljas i servisiras. Odes brate u radnju (ima u beogradu), kupis kompletiran isparivac i nov montiras na vozilo i gotova stvar. Malo ga nastelujes i nemas problema...A mi deremo po usima jer se mislli da je servis jeftiniji... =))
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #426 poslato: Jul 15, 2020, 23:49:59 posle podne »
Slazem se ja sa tobom ali zar nije zadovoljstvo nauciti nesto,znati kako radi i biti nezavistan.....
Ja sam od onih koji kad kupe novu stvar prvo otvorim da vidim kako je konstruisano pa onda koristim bravo2
  • Vozi: Lada Niva 4x4


Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #427 poslato: Jul 19, 2020, 20:03:37 posle podne »
Pitanje za Dobrivoja...
Koja je slavinica bolja za dvogrle karburatore sa jednim ili sa dva srafa za podesavanje,
imam obe mesingane i kvalitetne pa se dvoumim koju da stavim?
  • Vozi: Lada Niva 4x4

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #428 poslato: Jul 20, 2020, 14:47:44 posle podne »
E, da umalo da zaboravim...
Koje svećice da stavim na nivi?
  • Vozi: Lada Niva 4x4

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #429 poslato: Jul 20, 2020, 17:50:02 posle podne »
Odlicno je sto su ti slavine mesingane a koji tip ( jednoizlazne ili dvoizlazne ) ces da postavis diktira ti sam mesac. Verovatno je sa dva izlaza kod tvoje nive, sto se tice svecica preporucujem NGK BPR 6E sa jednom masom.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #430 poslato: Avgust 05, 2020, 21:48:37 posle podne »
Jedna velika zahvalnost za Dobrivoje koj u prosli period davao mi savete i na kraj konacno smo uspeli da resimo te varijacije obrtaja na moja felicija na ugrejan motor.

Sta sve nisam probao. Otvorio sam membrane i ostetio sam zadnu membranu jer sam na kraju prestegao i skinula se. (inace membrane su bile zdravi i meki, kako da su bile staveni prije par dana)

Ugradio sam i nove membrane, ali problem i dalje tu.
Dobrivoje mi predlozio opet da otvorim isparivac ali samo od prednu stranu da vidim dali mala membrana drzi vakuum.
Sve je bilo ok.

Isto tako demontirao sam karburator, napravio sam nove dihtunze izmegu karburator i usisna grana, priteguo sam sve da bude cvrsto, problem i dalje tu.
Proverio sam i automatski sauh, on je takodze ispravan.
Sve vakuume na karburator su mi ispravne.

Sve ispravno ali problem i dalje tu.


I na kraju problem je bio u ono tanko crevo koje se povezuje na jedan kraj kod cepa za ulje, a drugi kraj kod usisna grana pozadi karburator.
Ovo crevo punilo se sa ulje u dadeni trenutci i na taj nacin se blokirao protok vazduha niz ovo crevo.



Us pomoc savete Dobrivoje, uradio sam neke prepravke sta se tice ovo crevo i sada motor si radi fino u svim rezima na radnu temperaturu na ~900 obrtaje.

Prije 3 sedmice kada sam nastelovao plin na oko 33 stepeni spolna temperatura, radila je bas onako kako treba.

Danas u Skopje spolna temperatura 18 stepeni. Znaci veliki pad spolna temperatura. Obrtaje na zagrean motor ? 900, kao i prije 3 sedmica.
Konacno da ne stelujem plin na isparivac na ovolika razlika temperatura vazduha.


Jos jedanput, velika zahvalnost do Dobrivoje koj se zalagao i rekao da moramo da resimo problem, jer ne moze ujutro motor da radi fino, a na pladne da brlavi.

  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži mar_cog

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #431 poslato: Avgust 05, 2020, 22:50:39 posle podne »
@Filo, sta si radio sa crevom?
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 lx TNG 43kw

Na mreži Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #432 poslato: Avgust 06, 2020, 00:18:13 pre podne »
Prvo sam zatvorio taj otvor kod cepa za ulje


Tanko crevo zatim povezao sam na onaj otvor gde se povezuje iberlauf u kukiste filtera


A debelo crevo (iberlauf) pustio sam da duva tu oko motornog prostora.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #433 poslato: Avgust 06, 2020, 10:19:11 pre podne »
I na kraju problem je bio u ono tanko crevo koje se povezuje na jedan kraj kod cepa za ulje, a drugi kraj kod usisna grana pozadi karburator.
Ovo crevo punilo se sa ulje u dadeni trenutci i na taj nacin se blokirao protok vazduha niz ovo crevo.





 I..na kraju...nije problem u crevu, vec tebi ne valjaju karike a verovatno i stubline...Auto je za generalnu popravku. A ovo sad sto si uradio, sasamo si potpuno eliminisao sistem za recirkulaciju uljnih i benzinskjih isparenja. Takav, bar kod nas, ne bi prosao tehnicki pregled pri kontroli izduvnih gasova. A to malo vakumsko crevo, ti se i zapusavaloi jer imas jako veliki prodor ulja zbog losih karika..gumica ventila..i ko zna jos cega...Ti nisi sad ni morao da ga kacis na kuciste filtera. Bolje da potpono usisava cist vazduh kroz sisicu na usisnoj grani, a ono debelo crevo da je ostalo na kucistu da koliko toliko uljna isparenja ipak cirkulisu kroz difuzor karburatora natrag u komore za sagorevanje. Uradio si ovo dosta nespretno...Nije za pohvalu... :-X
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #434 poslato: Avgust 06, 2020, 11:08:57 pre podne »
Samo cu reci da motor nije stasan u taj meri da bude gotov za generalni remont ;)

A ovo kako sam uradio, videcu slednu godinu na registraciju dali cu proci.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995