Autor Tema: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 54201 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #435 poslato: 06. Avg, 2020. 11:41 »
Dobrivoje,
Sutra idem da doštelujem CO na lajki...
Koje vrednosti da podešavam na leru a koje na 3500 obrtaja...
U prospektu mog isparivača piše od 2.4 do 3 na leru a 0.20 do 0.50 na 3500 o/min
Čini mi se da je malo previše ovo za ler?
Pozdrav.
  • Vozi: Lada Niva 4x4


Van mreže crtacrta

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #436 poslato: 06. Avg, 2020. 12:29 »
I..na kraju...nije problem u crevu, vec tebi ne valjaju karike a verovatno i stubline...Auto je za generalnu popravku. A ovo sad sto si uradio, sasamo si potpuno eliminisao sistem za recirkulaciju uljnih i benzinskjih isparenja. Takav, bar kod nas, ne bi prosao tehnicki pregled pri kontroli izduvnih gasova. A to malo vakumsko crevo, ti se i zapusavaloi jer imas jako veliki prodor ulja zbog losih karika..gumica ventila..i ko zna jos cega...Ti nisi sad ni morao da ga kacis na kuciste filtera. Bolje da potpono usisava cist vazduh kroz sisicu na usisnoj grani, a ono debelo crevo da je ostalo na kucistu da koliko toliko uljna isparenja ipak cirkulisu kroz difuzor karburatora natrag u komore za sagorevanje. Uradio si ovo dosta nespretno...Nije za pohvalu... :-X
da li kod vas auti s plinom idu na kontrolu ispušnih plinova
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #437 poslato: 06. Avg, 2020. 16:56 »
da li kod vas auti s plinom idu na kontrolu ispušnih plinova

 Pre...par godina, kod nas je stupio na snagu novi zakon o tehnickom pregledu. Mnogo su se poostrili propisi o tehnickoj ispravnosti i kontroli izduvnih gasova. Medjutim...odredba o izduvnim gasovima, stupa na snagu tek 1.7.2021. U medjuvremenu, vrsi se kontrola izduvnih gasova ali samo uz opomenu, da nesto nije u redu, i pruza se ljudima mogucnost da na vreme poprave, otklone neispravnost i da se dovedu u propisani standard. Medjutim, od 1.7. sledece godine, svako ko ne ispini standard nece moci da registruje vozilo dok se ne dovede u red. Sto se tice vozila sa plinom...bilo je u jednoj auto emisiji koja se kod nas prikazuje ,SAT, na RTS-u nedeljom...kako ce to izgledati, i bas kod vozila na gas. Bice dvojna kontrola. Prvo ce se testirati rad na benzinu, a potom i rad na gasu...tako da ce ti automobili morati biti ispravni bas 100%....Hehhh, ova moja Felicija (TNG), registracija istice u junu...Ako i nesto nije u redu izgleda da cu se "prosvercovati" bar do 2022.... =))
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #438 poslato: 06. Avg, 2020. 20:15 »
kico, sobzirom na odredjenu pohabanost motora ( koja je za odredjenu kilometrazu ok., ) preporucujem ti te vrednosti. Na turazi bih podesio u gornjoj preporucenoj granici i bices zadovoljan sa radom motora.

I..na kraju...nije problem u crevu, vec tebi ne valjaju karike a verovatno i stubline...Auto je za generalnu popravku. A ovo sad sto si uradio, sasamo si potpuno eliminisao sistem za recirkulaciju uljnih i benzinskjih isparenja. Takav, bar kod nas, ne bi prosao tehnicki pregled pri kontroli izduvnih gasova. A to malo vakumsko crevo, ti se i zapusavaloi jer imas jako veliki prodor ulja zbog losih karika..gumica ventila..i ko zna jos cega...Ti nisi sad ni morao da ga kacis na kuciste filtera. Bolje da potpono usisava cist vazduh kroz sisicu na usisnoj grani, a ono debelo crevo da je ostalo na kucistu da koliko toliko uljna isparenja ipak cirkulisu kroz difuzor karburatora natrag u komore za sagorevanje. Uradio si ovo dosta nespretno...Nije za pohvalu... :-X

Nebih tako ocrnio Filov auto kako navodis i kod nas barim do sada prolaze i te kako produvana vozila. Vazno je da auto radi korektno i da vise nema problema sa jutarnjim paljenjem niti kad je motor zagrejan.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #439 poslato: 07. Avg, 2020. 00:36 »
Ma nije problem, zato je forum, da se spodele razlicite razmislanja.

  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #440 poslato: 07. Avg, 2020. 07:24 »
Problem je sto se nemoze 100% dati objasnjenje u kakvom je stanju auto ( tvoj ), niti se tako moze nesto sto niste videli ni culi uzivo ocrniti i dati resenja koja nisu prihvatljiva. Ali sta je tuje vazno je da tebe auto sluzi onako kako ti odgovara i da ti vies nepravi problema...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #441 poslato: 07. Avg, 2020. 10:15 »
Problem je sto se nemoze 100% dati objasnjenje u kakvom je stanju auto ( tvoj ), niti se tako moze nesto sto niste videli ni culi uzivo ocrniti i dati resenja koja nisu prihvatljiva. Ali sta je tuje vazno je da tebe auto sluzi onako kako ti odgovara i da ti vies nepravi problema...

 Ooo, boze...meni nije bila nikakva namera da bilo koga ocrnim...Vec sam samo konstatovao istinu, pa sad kako koga boli...njegova stvar. U medicini saopstavamo mnogo gore istine, pa nikom ne otpadaju ni ruke ni noge zbog toga...Evo sta je on trebao da uradi. To vakum crevo koje se zapusavalo, trebao je samo procistiti ili zameniti novim, sisicu na usisnoj grani odviti i tu milimetarsku rupicu na njoj procistiti. To debelo crevo, takozvani odusak kucista filtera isto tako procistiti. Pa ako se i posle toga javi problem sa zapusavanjem, onda je definitivno problem sa motorom. A posto ja Fila postujem, kao najveceg zaljubljenika u Feliciju, bar na ovom forumu, tada savetujem, ako ima nameru da jos dugo vozi taj auto, da se u tom slucaju pozabavi u najmanju ruku makar sredjivanjem ventila, tj. obradom cele glave, sa zamenom vodjica, gumica, obrade ventila i sl.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #442 poslato: 07. Avg, 2020. 11:51 »
Sa ovaj post nemoj da mislis da sam lut ili uvredjem, samo da spodelim moje razmislanje i iskustvo.


Sta se tice to malo crevo, zamenio sam to crevo i to par puti. I ta sisica na usisno grani nije bila prljava, ali kada sam skiduo komplet karburator, ocisto sam i nju, i opet sam prestegao jer nije bila do kraj stegnuta i oko navoja imalo masnoce. Usput stavio sam i gumice.

I stvarno ne znas sta sve sam promenio i istestirao u protekli period. Usput ceo vreme sam bio u kontakt sa Dobrivoje i da znas mnogu od te rabote koje sada bi mi ti predlozio da uradim, vec sam uradio.


E sada, sta se tice tog creva.
To crevo se ne zapusuje celo, nego samo u dela oko cepa za ulje. I to nije zapusavanje bas onako da mora da se skida celo crevo (iako sam skidao i nije bilo celo crevo zapuseno), tuku to mozda da bude neka mala kapka ulje jer desila mi se situacija da motor radi fino na 900 obrtaja, pa na sledeci semafor da radi na 700.
I nakon turiranja motor na 5000 obrtaja oko 5 sekundi, opet se vraca u normala.
Sta znaci te sitne kapke ulja motor zbog velikog vakuumna na 5000 obrtaje, povlaci sve od cepa ulja.

I na kraj kraeva, to nije veliko ulje i to je ulje samo zbog rada motora. Zasto motor ima onakvu limenu zastitu kod cepa za ulje ? Zasto motor prska ulje dok radi, to slobodno mozes otvoriti i kod tebe i videces da motor mora da prska ulje inace kako bi se klackalke ventile podmazivale ?
Isto tako, otvori cepa od ulja i videces jednu malu rupicu koja sluzi da bas ova mala kolicina ulja koj motor prska da se opet vrati u motor.
Znaci konstruktor zna da ovaj motor prska ulje.


Sta se tice stanje motora, mozda treba zamena gumica ventila. Ali sada taj zafat da uradim, da skidam glavu kada nemam potrebu (dihtung glave je zdrav, ne dize temperatura, ne fali antifriz, ne duva creva), zasto pobogu da skidam glava ?

Isto tako, generalno stanje motora. Vrati se par strani unazad gde sam postirao slike sa svecice. Oni su bile veoma ciste. Ni u jednom trenutku otkako posedujem ovo auto evo vec 5 godina nije zamastila svecice.

Sta se tice potrosnja ulja, sama fabrika u uputstvo kaze da ovaj motor normalno je da trosi neka kolicina ulja od oko 300 ml na 1000 km, a u lose uslove cak i vise,
ZNaci sama fabrika jos kada motor je bio nov kaze da mora trositi ulje.

Kod mene za oko 1000 km predjeni, fali mi samo 500 ml. Na ovi 500 ml dodajem udel i na benzinskoj pumpi jer kod nje curi ulje oti je kriva, us toga ima i bakelita pa ne mogu da je stegnem idealno jer rizikujem da ostetim taj bakelit.
ZNaci kada bi benzinska pumpa dihtovala, ta potrosnja ulja bi bila u ona granica za koj proizvodac navedi da je normalno.

A motor nije nov, nego je star 25 godina sa predjeni 170 000 i od 5550 km godisno koj sam napravio, 5000 su po gradu po 5 km u pravac, ukupno 10 km prosek na dan. I da kazem da evo vec 5 godina sipam ulje 10-40. Retko koj sipa 10-40, uglavnom 15-40, cak neki vlasnice stavaju i 20-50.

Isto tako sta se tice potrosnja ulja, ima samo neki dim kada recimo stoim na semafor i samo kad dodam gas da krene auto. Zatim dima nema, narocito na uzbrdo od oko 10-11% uspona kada ima veliko opterecenje motora, dima niz auspuh nema.


Tako da motor mozda nije nov, ali negovo stanje je da ako nastavim da menjam ulje jednas godisno ili na max 7-8000 hiljada km, ovaj motor i nakon 100 000 od sada ce raditi isto, ja za to garantiram. Samo steta za ovo bi mi trebalo oko 15 godina od sada, a najverojatno tada necu voziti vise ovaj auto, pa tako ovaj auto za 15 godina najverojatno ce zavrsiti kao oldtimer.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #443 poslato: 07. Avg, 2020. 12:36 »
I na kraj kraeva, to nije veliko ulje i to je ulje samo zbog rada motora. Zasto motor ima onakvu limenu zastitu kod cepa za ulje ? Zasto motor prska ulje dok radi, to slobodno mozes otvoriti i kod tebe i videces da motor mora da prska ulje inace kako bi se klackalke ventile podmazivale ?
Isto tako, otvori cepa od ulja i videces jednu malu rupicu koja sluzi da bas ova mala kolicina ulja koj motor prska da se opet vrati u motor.
Znaci konstruktor zna da ovaj motor prska ulje.

 Ma...konstruktori svasta znaju...samo..zaboravljas da i ja vozim isti motor...sve sam ja to kod sebe vec proverio. I da ti recem: meni se u nekoliko navrata, dok nisam resio problem, desilo da spadne cep od ulja (zbog lose gumene zaptivke)...I ne primetim odmah, vec ko zna koliko (KM) vozim tako...I kad otvorim haubu, motor cist ko suza..mozda malo uljne prasine od isparenja...Alli nista ne prska.. To da on malo prska zbog podmazivanja klackalica, to je u redu ali o tome kako ti pises ne..mnogo manje. To kod tebe nesto ipak nije u redu. To ti imas sad neki povecan pritisak u karteru...neku "kontrakompresiju", koja ipak, obrni okreni, proizilazi od zapeklilh karika...Znas sta ne bi bilo lose...da skiners svecice, uzmes mehanicarski endoskop, pa kroz otvor svecica pogledas celo klipa, zidove cilindara...Morace tu nesto da se primeti. Ma...na kraju krajeva, vozi i tako...niko i nista nije svaseno... ;) U stavri, sad mi pade na pamet...koliko sam ja ukapirao ti uglavnom stalno vozis na plinu. E ja mislim da ti je tu osnovna greska. Zaboravljas da su temperature sagorevanja na gasu mnogo vece nego kod benzina. Takodje sicevi ventila zbog toga i zbog nedostatka benzina koji ima ulogu i da ih malo hladi, vise stradaju pre svega zbog karbonizacije i progorevanja. Tako da bi obrada glave i ventila imala veoma smisla. Razmisli malo o tome...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #444 poslato: 07. Avg, 2020. 13:29 »
Pa ne prska mnogo, onako malo, po neku sitna kap od precnik 1 mm. Isprobao sam to, ovorio sam cepa i znam kako prska. To je mnogo mala zanemarliva kolicina.

A taj otvor za crevo je veoma mal, oko 3-4 mm precnika.

I ne se puni celo crevo, nego tu samo oko cepa.

Inace da bi imao endoskopa, rado bi pogledao, ali nemam.

Na kraju krajeva nije lose za ta kilometraza.
Zato kazem, motor nije nov, nije savrsen, ali pa nie u takvo stanje da je kaput. Kako sto sam rekoa, moze jos on da tera u ovakvo stanje bar u naredni 100 000 km jer i ulje kada sada sam menjao, ono samo malo promenilo boje, nista neznacitelno.

Ovo ti kazem posto lani cale kupio drugu feliciju, e ta je sa problem u motor, evo za 3-4 meseci nakon menjanja svecice zamastila je na prvi klip, ulje je crno.

Sta znaci ova moja felicija koja vozim ima jos zivot u njen motor, samo kako sto sam rekao, redovno menjanje ulje sa skraceni intervali i sluzi ce taj motor jos bez da ima potreba da se otvara.

E jedino sto bi mogao biti problem je lanac jer detektovao sam oko 8 stepeni istegnatost, toliko treba razvodnik da reaguje u odnosu na remenicu. ALi posto i ovaj lanac nije fabricki, nego je zamjenen pre oko 50 000, pa i nije lose.
Ali ako pocne biti neka buka, togas cu menjati i to,
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #445 poslato: 10. Avg, 2020. 19:21 »
E jedino sto bi mogao biti problem je lanac jer detektovao sam oko 8 stepeni istegnatost, toliko treba razvodnik da reaguje u odnosu na remenicu. ALi posto i ovaj lanac nije fabricki, nego je zamjenen pre oko 50 000, pa i nije lose.
Ali ako pocne biti neka buka, togas cu menjati i to,

Da li je moguce, da tek sad, posle tolikog pisanja i razmene msljenja, tek sad se dolazi do jednog ovakvog zapazanja. A svi tvoji problemi su vezani upravo za ovo. Samo nije tebi problem lanac vec pogonski mehanizam razvodnika. Deo razvodnika od kucista do pogonskog zupcanika iza remenice radillice...Taj pogonski menanizam u toj "nogici" razvodnika, spoj pogonske osovine razvodnika sa rotorom razvodnika.. Tu ti je veliki luft i tebi je prakticno nesinhrnnizovan razvodnik sa radilicom...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže kica

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #446 poslato: 10. Avg, 2020. 21:36 »
Jel ovo ok za nivu na ler gasu?
  • Vozi: Lada Niva 4x4

Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #447 poslato: 13. Avg, 2020. 22:50 »
Da li je moguce, da tek sad, posle tolikog pisanja i razmene msljenja, tek sad se dolazi do jednog ovakvog zapazanja. A svi tvoji problemi su vezani upravo za ovo. Samo nije tebi problem lanac vec pogonski mehanizam razvodnika. Deo razvodnika od kucista do pogonskog zupcanika iza remenice radillice...Taj pogonski menanizam u toj "nogici" razvodnika, spoj pogonske osovine razvodnika sa rotorom razvodnika.. Tu ti je veliki luft i tebi je prakticno nesinhrnnizovan razvodnik sa radilicom...

Uredu, ama evo nakon one prepravke sa crevo, ja uopste od tada nemam nikakav problem na leru kada motor se ugreje.
Ako je problem u lanac, ondak imao bi opet problemi sa obrtaje (a gi nemam evo skoro 1 mesec).
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #448 poslato: 13. Avg, 2020. 23:02 »
MOja zena vozi Fabiju...a ja kad se "ogrebem za nju. E kad ona predje u Feliciju, onda nastane kuknjava..pa ide ovako...pa onako...pa kakav krs...A ja joj kazem: "Zeno...ali Felicija je cudo...prkosi svim zakonima fizike... :)) :)) :))
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže jabre

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #449 poslato: 13. Avg, 2020. 23:59 »
Ajd da probam ovde, iako nije možda adekvatan forum, ali mislim da možda i može neko da pomogne pošto je reč oistoj grupaciji sa kompatibilnim delovima.... imam kao drugi auto golfa 2 sa 1.3 motorom na tng i sa karburatorom.... koji mi služi da ne akam drugi auto za u selo gde je loš put...
pre neki dan mi se iskida onaj feder na karburatoru koji kad se doda gas se rastegne i vrati papučicu na početak....  gledao sam tu oko auta nisam uspeo da nađem....   e sad u radnjama nema nigde, obilazio otpade, majstore i nigde ne mogu da nađem nešto slično.... probao sam neki čak i od veš mašine ali je previše tvrd.....

da li neka starija škoda ima taj 1.3 motor sa karburatorom i da li neko od vas slučajno ima tako nešto....

  • Vozi: Octavia A4 TOUR ALH 1.9TDi 66kw 2001. (1u5) Ambience