Autor Tema: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 53059 puta)

0 članova i 27 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Dragi moji clanovi, otvaram ovu temu jer verujem da ima clanova koji koriste plinsko gorivo preko karburatora. Odnosno venturi sistem. Slobodno iznesite svoj problem, potrudicu se da Vam maksimalno koliko je moguce pomognem....


 :bravo: :RR) :bravo:
« Poslednja izmena: 01. Avg, 2016. 18:36 Karlheinz »
  • Vozi: skoda 1000 MB


Na mreži mihajloalasp

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #1 poslato: 21. Sep, 2015. 18:52 »
Evo ja da postavim prvo pitanje :) Dakle, Favorit 135L sa plinom, plin ugrađen po novom zakonu, Lovato isparivač.

Imam problema (tj imao sam, ali smatram da ovo što sam uradio NIJE rešenje) sa detoniranjem plina (pucanje iz kutije filtera) kada se motor malo više optereti, tipa penjanje uz trotoar, kretanje na velikoj uzbrdici. Na samom motoru je sve ispravno (88.000 km), lanac je zamenjen nedavno, paljenje podešeno prema stroboskopu, naštelovani ventili, nove svećice (podešene na odgovarajući zazor), karburator sam skidao (zbog pranja i rešavanja problema sa automatskim sauhom). Sve sam prekontrolisao, auto NIGDE ne vuče falš vazduh, na benzinu radi perfektno. Na plin se davi, čim se motor ugreje kreće zezanje sa detonacijama, mnogo slabo ide itd. Probao sam da samostalno uštelujem plin, i nisam uspeo, a onda sam crevo usisa zatvorio na pola i od tada nemam problema. Da li postoji način da se ovo reši, a da se na usis ne stavljaju krpe i ostale budževine :)
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #2 poslato: 21. Sep, 2015. 20:11 »
Kako si napisao vidi se da nemas pravilnu smesu plina i vazduha. Odnosno da je jako mala kolicina plina, pa se zato stvaraju detonacije. Trebalo bi proveriti dolazak plina do glavnog ventila, ili kako se kaze provera tecne faze. Zatim proveriti filter tecne faze, koji se nalazi u glavnom el. ventilu plina. Proveriti u kakvom su stanju membrane u isparivacu i isti oprati benzinom od masnoca i prljavstine, koje plin ima.

Neznam da li je isparivac vakumski ili sa el. ventilom, sa analizatorom izduvnih gasova najpravilnije moze te podesiti smesu plina i vazduha. Kako na leru tako i na turazi od 3000 O/min, ujedino videti kakav je protok plina

Na usisnom delu se nesme nista stavljati i reducirati dotok vazduha, jer ce te na taj nacin podici potrosnju benzina kad prebacite rad motora na to gorivo...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže dulefontana

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #3 poslato: 22. Sep, 2015. 08:42 »
Stvarno mi nije jasno dokle cemo vise da tupimo o Favoritovom karburatoru sa plinskim uredjajem. Mog Favorita sam vozio godinu dana na benzin i auto je radio besprekorno. Motor je redovno bio servisiran. Prva ogromna greska koju sam napravio sa tim autom je bila ta sto sam odlucio da mu ugradim plin. Nakon ugradnje plina auto je poceo da ide kao baba. Posle dva odlaska kod cuvenog plinadzije gde je i ugradjen plin, na kraju sam zavrsio kod clana sa foruma koji ga je tako ustelovao da ga do poslednjeg dana nisam ni pipao. Naravno da je redukovan vazduh. Jednostavno se treba pomiriti sa tim da auto ne moze da ide sa punom snagom na oba goriva. Ukoliko se auto vozi iskljucivo na plin, odnosno ukoliko benzin sluzi samo za paljenje motora onda me iskreno i ne zanima koja je potrosnja benzina. Ukoliko hocete performasne, onda lepo plin napolje i znate zasto placate skuplje gorivo. Sledeci Favorit nece ni dobiti plin sto iz prethodno pomenutih razloga, kao i sto sam izracunao da sam za cetiri godine toliko ustedeo sa tim plinom mislim da mogu da se pocastim jednim paketom od 6 Koka koli od po 2 litre. Jednostavno ugao paljenja nije isti i za plin i za benzin. Onaj ko kaze da moze da usteluje auto da radi 100% na plin i 100% na benzin jednostavno je pun sebe.
Druga ogromna greska koju sam napravio jeste ta sto sam caletu pozajmio auto pa ga je slupao.  hearcut

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #4 poslato: 22. Sep, 2015. 15:58 »
Moram u potpunosti da te demantujem i nije potrebno da na forumu tim tonom pises. Sve sto si napisao je proizvod tvog nezadovoljstva. Pa nije potrebno da ga nama delis i da bespotrebno obmanjujes nase clanove.

Odgovorno tvrdim, kad se pravilno postavi plinski sistem i pravilno podesi. A da se pri tom ne prigusuje dotok vazduha, auto ide jednako na plinu i benzinu.

Verujem da ce me mnogi clanovi podrzati, jer da je tako kako ti kazes, nebi toliko bilo ugradjenih plinskih sistema u automobilima.

Misljenja sam da nisi kopetentan da dajes takve zakljucke, a jos po najmanje na osnovu tvog iskustva. Veliki je broj zadovoljnih vlasnika koji koriste u svom autu plin i benzin i uvek ce koristiti oba goriva...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži bugarin

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #5 poslato: 22. Sep, 2015. 16:15 »
@ dulefontana:
 treca greska je sto se u DIY podforumu otvara ne-DIY tema, a ti u njoj aktivno ucestvujes :)

@ dobrivoje: demanti se vrsi dokazima i cinjenicama. dulefontana je izneo svoje misljenje o radu favorita sa plinskim uredjajem, a ne uopsteno o plinskim uredjajima.

dulefontana je na ovom forumu jedna od najkompetentnijih osoba kada je u pitanju favorit, a oni koji ga poznaju i dolaze na skupove znaju i zasto.
optuzbe koje iznosis ti nikakvu korist nece doneti, upravo suprotno.

no da se vratim na razlog zbog kojeg sam prvobitno i poceo da pisem ovaj post:

u samom nazivu podforuma stoji sledece:
Uradi Sam - DIY (Do It Yourself)

uradi sam i podeli iskustvo: opiši/slikaj/objasni. hvala!



shodno gore navedenom, ova tema ce iz DIY podforuma biti prebacena u podforum SERVISIRANJE I POPRAVKA.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Na mreži ugljesa50

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #6 poslato: 26. Sep, 2015. 08:25 »
Detonacije plina prouzrokuje siromašna smeša plina (malo plina previše vazduha.) Ako ima falš vazduha ne može se usisati dovoljno plina za pravilan rad motora. Previše vazduha (vazduh nije reduciran) čini da se usiava previše vazduha a premalo plina. U tom slučaju treba reducirati vazduh. Treba proveriti da li je dihtung na sauh auspuh grani u redu kao i dihtung na sauh grani i karburatoru.
Dihtung na kućištu filtera za vazduh mora biti dobar kao i kućište filtera za vazduh. Ako su dihtunzi u redu, vazduh reduciran i auto detonira onda treba povećati protok plina iz isparivača.
 
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #7 poslato: 26. Sep, 2015. 17:46 »
Evo jednog specificnog slucaja, na feliciji odradjen remont lovato isparivaca. Plin nije mogao da se lepo usteluje  wac1 jer nije dobar karburator, pa je vlasniku receno da ode u servis za karburatore.

Dosavsi kod mene, vasnik je trazio da sredim karburator. Predlozio sam da prvo odradimo moto test motora, kako bi tacno znali u cemu je problem. Vlasnik je prihvatio ponudjenu opciju. 
Sa stroboskopom vidim da auto radi sa dva stepena posle gornje mrtve tacke (  "0 " stepeni ). Doteravsi paljenje na sedam stepeni pre gornje mrtve tacke, auto je ( pre podesavanja imao 980 - 1000 O/min ) podigao obrtaje za nekih 320 - 360 O/min. Pogledao sam vlasnika i nastavio dalje sa moto testom motora.
Spusto sam obrtaje na 840 - 850 O/min i ponovo prekontrolisao paljenje. Posto sam sredio struju, prelazim na kontrolu sagorevanja goriva na leru. Analizator izduvnih gasova ( CO ) pokazuje vrednost od 5,8% CO. Odvijanjem i zavijanjem zavrtanj za podesavanje smese, ne menja se vrednos izduvnih gasova. Ugasim auto i skinemler diznu, a ona ljudi posteno zapusena od masnoca i prasine. Ocistim ler diznu i sa cesljem za kalibraciju proverim da li je ispravna. Posto je u granicama dozvoljenog, vratim je na svoje mesto i zamolim vlasnika da upali auto.

Auto je u pocetku podrhtavao i smanjio obrtaje na 690 - 720 O/min, analizator pokazuje da je CO 0,4%. Podigavsi CO na 2,3 - 2,4%, obrtaji su porasli na zadatu vrednost i motor je sasvim mirno i korektno radio. Podigao sam obrtaje motora na 3000 O.min i dobio da u izduvnim gasovima ima 0,6% CO.

Ugasio sam auto i rekao vlasniku da je karburator i sam rad motora u odlicnom stanju. Vidim da je sad vlsniku laknulo, poceo je da mi objasnjava zasto je u stvari dosao ( nastavi cu ).

  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #8 poslato: 28. Sep, 2015. 20:45 »
Predlozim da ja nastelujem plin uz pomoc moje opreme. Vlasnik je videvsi postignute rezultate sa benzinom, prihvatio da podesim plin.

Posto sam kompetirao kuciste filtera na karburatoru, primetio sam da je sa plasticnim ( nazovimo ga reducirom ) delom, prigusen dotok vazduha. Skinem taj deo i vratim usisni vod kako je konstruktor osmislio, zamolim vlasnika da upali svoj auto i prebaci prekidac u neutralni polozaj. Kad se auto poceo gasiti prebacena je komanda na plin, auto je prihvatio rad na plinu sa dosta nemirnim radom.

Analizator pokazuje da je smesa jako siromasna, odnosno da u izduvnim gasovima ima velika kolicina vazduha. Sa zavrtnjem na isparivacu doteram CO na 2,1 - 2,2%, motor se umirio. Podignem obrtaje na 3000 O/min , izduvni gasovi sad sa prebogatom vrednoscu CO 1,6 - 1,7%. Spustim kvalitet izduvnih gasova na zavrtnju racve na CO 0,5%.

Zamolim vlasnika da ugasi auto i da ga ponovo upali bez dodavanja gasa ili bilo cega drugog. Auto je upalio na pola kljuca, miran i tacan rad motora. Zamolim ga da isturira motor, tacno i lako prihvatanje gasa. Predlozim da se provozamo da vidimo kako se auto ponasa. Auto u voznji isproban na benzinu i plinu  u nekoliko prebacivanja.

" Moram priznati da auto nikad nije ovako isao majstore ",  to je bio komentar zadovoljnog vlasnika...



 :bravo:
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #9 poslato: 02. Okt, 2015. 08:07 »
Dragi moji forumasi da li Vam se desava kad palite auto ( motor na radnoj temperaturi ) na plin, nemate uvek iste obrtaje na praznom hodu - leru?
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #10 poslato: 02. Okt, 2015. 19:39 »
 Da...meni se cak desava da u voznji, kad stanem na semaforu da se neki put podigne, a neki put i smanji broj obrtaja pa onda moram da intervenisem i podesavam...Zasto se to desava?
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže mirkuk38

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #11 poslato: 02. Okt, 2015. 20:30 »
Izgleda da majstor Dobrivoje zna znanje  :bravo:

Ja lično imam ~500.000km izvezenih na plinu (Yugo55, Punto 1.2, Logan 1.4) i sva tri automobila su mi jednako dobro radila na oba goriva - i ništa nije čačkano na motoru. A isto tako sam video dosta automobila sa reduciranim dovodom vazduha... mada nisam se udubljivao u tuđe probleme... Najbitnije je imati dobrog majstora i čuvati ga :).

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #12 poslato: 03. Okt, 2015. 13:17 »
Hvala mirkuk38-se, problem koji iznosis pajapop je zbog otvrdlih membrana u isparivacu. Toliko su otvrdle da na istom vakumu ne rejaguju istovetno. To se manifestuje sa padom ili povecanjem pritisaka plina na izlazu iz isparivaca. Tada u odredjenim momentima imate malo ili mnogo plina. Moj predlog je da se skine i otvori isparivac

Imao sam prilike da te simptome lepo ispratim preko analizatora izduvnih gasova. Sa remontom isparivaca i podesavanjem smese plina na leru i turazi, problemi su nestali.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže pajapop

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #13 poslato: 03. Okt, 2015. 15:07 »

 Evo sta se stalno dersava...Kad dam gas, ne prihvati ga odjednom, nego polako ubrzava pa onda odjednom povuce jako, kao da se tek onda napuni gasom...a bio sam par puta kod plinadzije, al kao da "nece da uzmu pare"...kao nema potrebe da se ista radi i sl...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #14 poslato: 03. Okt, 2015. 19:38 »
Kazi nam koji isparivac imas na autu, ako si u mogucnosti postavi koju sliku.
  • Vozi: skoda 1000 MB