Autor Tema: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?  (Pročitano 39508 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #120 poslato: 22. Okt, 2015. 11:26 »
Da li je istina ovo što su objavili na B92: „ Nemačke vlasti su prošle nedelje naredile povlačenje s puteva svih Folksvagenovih vozila opremljenih spornim softverom.“
Ako dobro razumem, ti automobili više ne smeju da se voze? Ako je to istina, čudi me da nema više prašine oko te odluke.

Hhaha, kada bi to moglo. Novine pisu svasta. Evo originalnog teksta, koji je B92 preveo u kome nema te poslednje recenice.

http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/volkswagen-vw-stoppt-verkauf-von-neuwagen-mit-schummelmotor-a-1058895.html#spRedirectedFrom=www&referrrer=

Inace Der Spiegel je na novou Kurira u Blica

Pretpostvljam da se poslednja recenica B92 "autorskog teksta", odnosi na to da je nemacka agencija saobracaja ZVANICNO naredila VW-u da mora popraviti SVE prodate automobile, a ne kao sto je VW planirao da to bude na dobrovoljnoj bazi kupaca - ko se prijavi
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD


Van mreže klisko

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #121 poslato: 22. Okt, 2015. 15:03 »
Hvala za razjašnjenje, bio mi sumnjiv taj tekst. Da je istina, verujem da bi oštećeni vlasnici digli revoluciju :-)
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #122 poslato: 22. Okt, 2015. 21:21 »
Senzacionalisticko izvestavanje i prevodjenje petparackih novina.

Ja razumem da svi hvataju na krilima opravdanih kritika zalet za povecavanje tiraza... i sve se svodi na pljuvanje. Niko jos nije objavio kolika je realna emisija NOx kada se vrte obe osovine, koliko odudara od Euro5 normi. Niko.
Jos ni u jednim novinama, internet portalima nisam pronasao da je neki "strucnjak" pokusao da objasni koje su mogucnosti u prepravkama ispred VWa kako bi motori uspeli da opravdaju Euro5. Mene samo to zanima, nista vise za sada. Svi svakoga dana interpretiraju vest od prethodnog dana na drugaciji nacin, i zavrte pricu u produzetku koja je ispricana pre meseca dana.. pa na ovamo...
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #123 poslato: 23. Okt, 2015. 09:10 »
Inzenjer si pa se zapitaj sta je logicno. Da su mogli softverski postici Euro 5 standard sa istim performansama zasto to nisu uradili? Ispada da ranije nisu znali a sada znaju?? Morace da porade na filtriranju izduvnih gasova ili da se igraju sa ubrizgavanjem goriva pa mozda performanse ostanu iste a mozda se i promene.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #124 poslato: 23. Okt, 2015. 11:41 »
Znanje je jedno, iskustvo je drugo. Minimizovali su troskove razvoja, pa su svoj prvi komercijalni CR izbacili sa skoro 10g zakasnjenja u odosu na FIAT. To je 10g protracenog vremena, a iskustvo se stice vremenom. Iskustvo se stice i na greskama, odnosno na vozilima u serijskoj proizvodnji. Verujem da sada znaju ono sto su trebali znati pre 5 godina, mada inzenjeri se kupuju, sa njima je tu i iskustvo, pa su uhvatili korak sa vremenom.

Mislim da sada znaju kako bi to trebalo uraditi (pogledaj pre par postova postavio sam link ka dokumentu gde su se neki veoma jaki likovi potpisali), samo je pitanje koliko je to izvodljivo na postojecem motoru. Ovo je veliki ispit za Nemacku drzavu-privredu, jer im je ugled ovim veoma narusen. Po sili prilike ce morati da isprave ovaj blam, ali ne da zakrpe vec da naprave resenje koje ce biti bolje od ocekivanog, u svakom smislu, a finansijski (ma koliko je to zabranjeno zakonima EU) ovo ce pokriti Nemacka, jer bi sam VW u suprotnom koliko vec sutra bankrotirao. Jedino im je tako moguce da UBLAZE narusen ugled.

Iskreno, ako VW (Skoda) ne ispravi ovu brljotinu, na nacin da ja budem zadovoljan, ovo ce biti moj prvi i poslednji VAG, jer do sada nisma imao nikakvu pretenziju/animozitet prema bilo kojoj automobilskoj marki. Kupovina auta is VAG grupacije je bila razumskog karaktera, kako bi ovde (u nemackom govornom podrucju) mogao lakse po lokalnim garazama popravljati/odrzavati atuo po nekoj normalnijoj ceni.

Ocekujem i nadam se resenju najboljem po kupce.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #125 poslato: 23. Okt, 2015. 14:07 »
Slozio bih se sa tobom da 2009. god. mozda nisu imali iskustva, ali s obzirom da se radi o gigantu kakav je Volkswagen neiskustvo je smesno. Ako iko ima mogucnosti da priusti i znanje i tehnologiju onda su to oni. Amerikanci koji su uzburkali javnost su testirali tri vozila Passat, Jettu i BMW X5 pri cemu je X5 imao povecanu emisiju samo na nekim uzbrdicama i nizbrdicama, Jetta je uvek imala od 15 do 35 puta vecu emisiju a Passat od 5 do 20 puta??

Nepotrebno je polemisati kako su obmanuli kupce i papreno naplatili vozila koja bi vredela znatno manje ili uopste ne bi mogla da se prodaju jer ispunjavaju tek Euro 3 standard. Takodje, ako sada znaju ono sto su trebali znati kad su se upustili u proizvodnju CR motora kako to da i neki aktuelni modeli se opozivaju.

Mislim da im je varanje na testovima bilo jeftinije nego ugradnja dodatnog hardvera. Isto tako mislim da ce softversko resenje za modele iz 2009. god. pratiti pad snage i ubrzanja uz povecanu potrosnjom. U svakom slucaju, iskreno se nadam da ce biti posteni i neci obmanjivati javnost u pogledu performansi vozila.

  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #126 poslato: 23. Okt, 2015. 14:19 »
Promena performansi ±5% moze da se tolerise. Na nasu srecu, promena performansi je manje vise merljiva. Na nasu srecu oni to znaju. Takodje znaju da ako ne zavrse posao kako treba da slede pojedinacne ili grupne tuzbe i ogromni gubitak buducih kupaca.  Neko ce im pozajmiti novac da to sve isprave, a bez buducih kupaca nikako nece moci da popune ambis od minus salda u buzetu koju napravili ovom prevarom (kazne, refit... privatne tuzbe u USA...)
Iz tog razloga se NADAM da ce mi srediti auto da bih bio zadovoljan.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #127 poslato: 23. Okt, 2015. 14:52 »
Ne sumnjam da ce napraviti neki kompromis. Ako softversko resenje donese pad performansi nadam se da ce ponuditi hardversko resenje bez pada performansi ili neku kompenzaciju u vidu servisa, popusta ili nesto slicno. U protivnom ne ginu im tuzbe. Pitam se sta ce raditi kad se nadje neko ko bude tvrdio da mu je korekcija upropastila auto pa krenu tuzbe.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #128 poslato: 23. Okt, 2015. 15:58 »
Prodaje druga nedelja Oktobra odavno, kada su trebali prezentovati rešenje nemačkim vlastima, ali do danas ništa zvanično objavljeno, da li neko zna nesto o tome?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #129 poslato: 25. Okt, 2015. 20:40 »
Reuters, od pre 2 sata
VW may offer discounts to owners of cars with illicit software: DPA says
http://www.reuters.com/article/2015/10/25/us-volkswagen-emissions-discounts-idUSKCN0SJ0D620151025

"The special offers may focus on the owners of vehicles with 1.6-litre diesel engines, which require costly hardware upgrades rather than just software fixes, sources at Volkswagen and VW dealerships said, according to DPA.

The offer would be available only in Germany, where around 2.4 million cars with the cheating software were sold."
...
...
"The special offers may focus on the owners of vehicles with 1.6-litre diesel engines, which require costly hardware upgrades rather than just software fixes, sources at Volkswagen and VW dealerships said, according to DPA.

The offer would be available only in Germany, where around 2.4 million cars with the cheating software were sold."

Ovo samo znaci da ne mogu prepraviti 1.6 tdi bez znacajnog uticaja na performanse. Opa bato.
« Poslednja izmena: 25. Okt, 2015. 20:43 Peja »
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #130 poslato: 25. Okt, 2015. 21:44 »
Dobra im ova ideja da zarade novac tako sto ce prodati nova kola. Stara kad kako-tako srede prodaju trzistima kao sto je nase.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #131 poslato: 25. Okt, 2015. 21:56 »
"Volkswagen (VOWG_p.DE) may offer VW owners in Germany discounts on new cars if they turn in certain old models affected by the emissions scandal that has rocked Europe's biggest carmaker, German news agency DPA reported on Sunday."

Zavisi koliko popust daju  :RR) Zasto da ne? To samo znaci da nisu sposobni da srede problem na 1.6 tdi motorima a da ne popiju tuzbu, dal ovu dal onu  >:D
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže klisko

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #132 poslato: 25. Okt, 2015. 23:44 »
Znači sada treba kupiti polovan 1.6TDI pa se ponoviti za par meseci uz dobar popust :)
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže ugi85

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #133 poslato: 26. Okt, 2015. 00:07 »
Gotovo svi izvori navode isto, a to je da ce 2.0 i 1.2 motori imati softversko resenje a 1.6 zahteva i hardversko. Medjutim, niko od njih se nije dotakao performansi.
Neke od softverskih mogucnosti su snizavanje temperature smese softverskom promenom ubrizgavanja i cesca regeneracija DPF filtera. Oba slucaja uticu ne performase vozila, prvo tako sto vozilo gubi na snazi i ubrzanju, a drugo tako sto trosi vise goriva koje odlazi na sagorevanje.
Sa druge strane hardevrska resenja obuhvataju zamenu dizni, EGR ventila i modifikaciju filtriranja izduvnih gasova. I ove izmene uticu ne performanse vozila ali ne moraju biti nagore tj. sa ovim izmenama mogu da poprave performanse vozila, ali su znatno skuplje.
Sve zavisi koji kompromis ce zeleti da ostvare. Vise im se isplati da daju popust i prodaju vozila ciji je rejting drasticno opao nego da vrse modifikacije i rizikuju tuzbe.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #134 poslato: 26. Okt, 2015. 08:00 »
Pa videćemo kakeava će biti ponuda, koliki je discount, a i kako će procenjivati vrednost starog auta koji im daješ. Ako procene budu nerealne, a popust 1-2ke zašto bi se ja kao kupac izlagao trosku. Idemo na sud.

Inače, ovu vest je DPA (Deutsche Presse-Agentur GmbH, nesto kao naš Tanjug) saznala od insajdera u VW redovima, znači da nije zvanična informacija. Neko je izračunao da će tokom godine morati da modifikuju na ovaj-onaj način u proseku 1100 vozila po servisu, što je opet nemoguća misija ako se rade komplikovane mehaničke prepravke na vozilu.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD