Autor Tema: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?  (Pročitano 39285 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Crkvine

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #330 poslato: 01. Mar, 2020. 19:50 »
Ima li kakvih naznaka za nas region, sta ce biti sa tim vlasnicima auta?


Van mreže sale.kriminale

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #331 poslato: 01. Mar, 2020. 21:20 »
Nisam se ranije zanimao za ovo ali mi je sada interesantno. Kasno Marko na Kosovo stiže.

Prema informacijama iz članka za UK, mogli su da tuže vlasnici/korisnici vozila kupljenih najkasnije do 01.01.2016.god. Afera je otkrivena u 2015.god. a VW je verovatno do kraja godine rešio taj problem sa dizel motorima. Pogođena su bila vozila sa određenim dizel motorima po kubikaži i u svim zemljama gde VW plaća odštete inicijativa je krenula od udruženja za zaštitu potrošača koja su ostvarila saradnju sa advokatskim kancelarijama.

Kod nas u Srbiji nisam čuo da se oglasilo bilo koje udruženje potrošača niti je igde iko spomenuo nekakav slučaj na sudu. Posebno je pitanje da li bi bio nadležan sud u Srbiji. U Češkoj su tužili VW i Škodu te tako ishodovali nadležnost suda u Pragu mada nemaju nameru da  bilo šta naplate od Škode. Kako vidim svuda su tužili VW bez problema u svakoj državi a verovatno po osnovu postojanja ovlašćenog dilera. U Srbiji ima Porche kao ovlašćeni uvoznik a on je deo VW grupe dok je ustvari samostalni subjekt na tržištu. Mislim da se svaki građanin Srbije mogao pridružiti nemačkim tužbama kontaktiranjem njihovih udruženja jer se tako ne može ništa promašiti. VW ima sedište u Nemačkoj. Ovo bi vrv koštalo jer bi oni mogli da traže unapred kauciju iz koje bi se nadoknadili troškovi za slučaj gubitka spora (aktorka kaucija).

Naknada štete u Srbiji zastareva u roku od 3 godine a vrv je isto u Evropi. Prepisivali smo njihove zakone kroz istoriju. Mislim da je ovo zastarelo i da se više ne može tužiti. Ova poravnanja koja se sada prave između VW i naroda nisu zastarela priča jer su proizašla iz već pokrenutih (na vreme) sudskih postupaka.

Koliko sam čitao postove ovde vidim da su nedoumice bile oko toga koji bi bio osnov za naknadu štete. Očigledno ovde nema realne štete (materijalne i ne materijalne) već su sudovi u svetu zauzeli nekakav stav - neku pravnu fikciju po kojoj se ima smatrati da je vlasnik vozila oštećen te mu pripada nadoknada. Konkretno mislim da su se advokati pozivali na prevarne namere VW-a, nesaobraznost proizvoda, prevaren kupac i slično a sudovi su tako lako prihvatili da se nadoknada treba dosuditi kao vid kažnjavanja VW-a (građanskopravna sankcija kao). U zapadnom svetu je ekološka normativa na daleko većem nivou nego kod nas i tamo je to uzeto kao nešto normalno.

Ove nedoumice su se mogle rešiti tako što bi domaća udruženja potrošača kontaktirala na e-mail evropska udruženja i tražila pojašnjenje u vezi pravnog osnova takvih tužbi. Možda ovi ne bi znali da odgovore ako nisu čitali tužbe koje su pisali advokati. Kontaktiranjem advokatskih kancelarija verovatno ne bi dobili odgovor. U svakom slučaju moglo se doći do ovakvih informacija uz određeni stepen upornosti. Ima naših ljudi u Njemačkoj. Koliko sam shvatio ovo su proste parnice gde je uz tužbu trebalo samo priložiti dokumentaciju o vozilu, pozvati se na opšepoznate činjenice i čekati odluku suda. Nema svedoka i veštačenja niti kakvih zavrzlama. Možda bi bilo potrebno veštačenje radi razjašnjenja tehničkih detalja u vezi netačnog prikazivanja emisije štetnih supstanci na strani VW-a. Kriterijumi po kojima sud odlučuje o visini nadoknade je vrv snaga motora. Jači motor - više zagađenja - veća odšteta. Dakle, neka paušalna varijanta.

Mislim da je istekao rok za utuženje. Gotovo je. Pričamo onako. Ipak je nedelja.
  • Vozi: Dacia Logan

Na mreži hakkler

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #332 poslato: 01. Mar, 2020. 22:17 »


Mislim da je istekao rok za utuženje. Gotovo je. Pričamo onako. Ipak je nedelja.


Za RH krajnji rok je bio 30.09.2019.

Tj. cca mjesec dana nakon što je u medijima bila vijest da postoji mogućnost tužbe od strane vlasnika motora serije ea 189

Van mreže sale.kriminale

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #333 poslato: 01. Mar, 2020. 22:59 »
Hrvatska je članica EU pa su valjda morali pred kraj roka da obaveste narod. U Srbiji nije bilo ni reči o konkretnim stvarima. Rokovi su vrv bili različiti za različite države u zavisnosti do kada su sporni motori bili u prodaji. Šta reći. Neko uz`o pare.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže sale.kriminale

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #334 poslato: 02. Mar, 2020. 18:01 »
Ceo dan mi se ovo vrzmalo po glavi pa rek`o `ajde da vas smorim još jednom.

Premotavam film iz jučerašnjih članaka koje sam čitao te shvatih da je pravni osnov za tužbe najverovatnije nesaobraznost kupljenih vozila u pogledu pogođenih dizel motora. Malo je verovatno da je reč o nekoj pravnoj fikciji već je reč o konkretnom oštečenju kupaca novih vozila. Ovo je odgovornost prodavca/proizvođača za materijalne nedostatke prodatih vozila (nesaobraznost). Međutim, ne vodi svaka nesaobraznost naknadi u korist kupca već samo ona koja je dovela do lošijeg kvaliteta i umanjene vrednosti proizvoda, a to ovde jeste slučaj. Dakle, šteta za kupce jeste realna, a neosnovani profit za VW jeste bio realan.

Kupci su oštećeni zato što su dobili vozilo sa motorima lošijih performansi od deklarisanih i plaćenih prilikom kupovine. Ekološke performanse motora su legitimne performanse kao i svake druge (snaga, tork i slično). Lakše ćemo razumeti ako uzmemo primer da ste kupili vozilo sa deklarisanom snagom motora od 150 KS, a kasnije merenjem se ustanovi da motor ima samo 120 KS. Kupac je oštećen za celih 30 KS. Tako na primer, kupac je platio za EURO 6, a dobio je EURO 5 motor koji bi morao biti jeftiniji. Da je iskreno prikazao podatke o emisiji štetnih gasova VW bi realno morao prodavati takva vozila za manje para (možda ih ne bi ni mogao prodavati). Ono što VW plaća kupcima zapravo je razlika u ceni između onoga što je naplatio i onoga što je isporučio, te mislim da je to pravna priroda ovih odšteta. U članku za UK se spominjalo da bi odšteta po vlasniku/vozilu bila različita ali najviše do 15% od vrednosti vozila.

Kako će VW i ostali članovi grupe proći u različitim državama zavisi pre svega od domaćih propisa svake države. Da li će se tužiti samo VW ili samo prodavac ili oba subjekta, te šta i kako se mora dokazivati , kao i visina odštete će biti različito od države do države. Negde će VW plaćati i posebne kazne za kršenje ekoloških normi, kršenje drugih propisa i slično.

Dalje se ne bih upuštao u nagađanja. Misterija rešena. Idemo dalje.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Karlheinz

  • Vozi: Yeti

Van mreže sale.kriminale

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #336 poslato: 03. Mar, 2020. 22:53 »
Pisalo je u tim člancima da je VW u US plaćao odštete, dok su u Evropi umesto plaćanja odšteta ponudili update. Sada analiziramo unazad. VW je u Evropi koristio zakonske mogućnosti da nedostatak ispravi "popravkom" tj. updateom kojim bi vrv smanjio snagu motora i emisiju gasova upodobio sa deklarisanim vrednostima. Ova mogućnost nije izvadila VW iz problema jer kako vidimo update je bio problematičan a ukoliko se smanji snaga motora onda su kupci opet oštećeni za razliku u snazi motora. Sada je jasno da nisu uspeli sa updateom jer će plaćati odštete po sadašnjim nagodbama u Evropi. Isti advokat koji je probio led i dobio spor u USA, pokrenuo je spor i u Pragu, ostali su se dokopali američkih presuda i podataka pa su prepisivali, tako da tu VW ne može mnogo da učini. Međutim, uspeli su (VW) da zamažu oči mnogim kupcima koji nisu tužili dok su se bakćali sa updateom sve dok im nije protekao rok za utuženje. Pametno su radili pravnici iz VW-a i njihovi advokati. Mislim da je VW više para neosnovano zaradio nego što će plaćati na ime odšteta. Mnogi nisu tužili, svuda sklapaju nagodbe da postignu manji iznos, BND švrlja okolo itd. Sve u svemu VW je daleko od bilo kakvih finansijskih problema u ovom trenutku, a ekstraprofit ih je uzdigao i vidim da je svetla budućnost pred njima.
  • Vozi: Dacia Logan