Autor Tema: K&N filter - da ili ne ?  (Pročitano 2916 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mirkuk38Započeo temu

K&N filter - da ili ne ?
« poslato: 04. Nov, 2015. 23:01 »
Uzeo sam danas footrest od jednog našeg izuzetnog mladog člana  :bravo:, koji mi je pritom ubacio bubicu - Panelni K&N filter, koji i on sam ima u njegovom malom dizel motoru  :P. Postavlja se u kućište filtera umesto standardnog, nema problema sa toplim vazduhom kao kod pečurki, tako da je plug&play rešenje...



https://www.youtube.com/watch?v=mJW29eDZXzg

Performanse su definitivno tu... traje doživotno, a pere se i onda naulji svakih 80.000km. Pitanje je samo da li filtrira vazduh jednako kvalitetno kao i kartonski filter... ???

Da vas čujem...  wac1

Na mreži hakkler

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #1 poslato: 04. Nov, 2015. 23:15 »
Ne..na dizelu.

placebo..plus propušta više smeća nego oem filter.

Negdje davno su kolege i na dynu probali...ugl. diesel ide bolje sa oem filtrom + ovo sa uljeljem i čiščenjem se radi 1x godišnje..ajd ako mlatiš 80kkm/godinu.
« Poslednja izmena: 04. Nov, 2015. 23:19 hakkler »

Na mreži mihajloalasp

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #2 poslato: 04. Nov, 2015. 23:39 »
Bačene pare, a i originalan filter sigurno bolje filtrira vazduh od ovog K&N :)
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #3 poslato: 05. Nov, 2015. 00:16 »
То "младог" одавно блиједи, ако није већ и ишчезло  ;D

Ја лично имам утисак да се ауто (тј. мали дизел мотор ^-^) боље понаша на нижим обртајима, лакше "скаче" у више...можемо сада причати у празно о томе да ли је плацебо или не, ваљци би требало да покажу реално стање. Ја нисам ишао на ваљке после стављања панелног K&N филтера, имам најмеру, али никако да нађем вријеме да одем на исте wac1 Да су крш сигурно нису, то је угледна фирма која производи филтере за скоро све што има моторе, од скутера до авиона, те ако већ дају толику гаранцију и обећавају одређена побољшања то вјероватно има темељ у одређеном истраживању и тестирању прије пуштања у промет. Све у свему, мени је једина недоумица око тог филтрирања ситне прашине и сл. ::) Ја лично имам намјеру да свој на 80.000 километара замијеним новим (коштаће ме исто или мање него да сам купио 5 оригиналних на сваких 15.000) и да се не зезам са тим чишћењем и уљењем јер може да се претјера, а и неко ће се обрадовати овом који ћу радо поклонити некоме ко ће се позабавити чишћењем и даљом експолоатацијом.

Колега mirkuk38, имаш идеалну прилику да одрадиш независна мјерења па онда tuning са фабричким филтером (као што си и замислио) а након тога убациш и овај панел филтер и опет одрадиш независно мјерење, рекао бих да таква информација вриједи 1000 динара. Ја ћу свакако измјерити поново, али с обзиром на то да сам био само на једним ваљцима једино ми мјерење на истим ради посао... :)

Van mreže Filip

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #4 poslato: 05. Nov, 2015. 08:25 »
khm, tih 80.000 km neko može da izveze i za 8 godina, ja mislim da se on pere i ulji SVAKE godine
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže batke

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #5 poslato: 05. Nov, 2015. 09:00 »
Ja već duže vreme merkam taj panelni KN.
Fizički gledano kroz neki otvor može da prođe određena količina vazduha određenom brzinom i to je zakon. Ako treba da prođe veća količina vazduha, mora da se poveća ili otvor ili brzina vazduha. Pretpostavimo da je u ovom slučaju brzina kojom vazduh dolazi na filter konstantna (zavisi od kretanja kola), to znači da su inženjeri KN morali da naprave takvu konstrukciju filtera koja omogućava brži protok vazduha vodeći računa o veličini čestica istog i da dozvole onim najsitnijim za koje smatraju da ne štete motoru da prođu kroz filter.
To bi potvrdilo tvrdnju o boljem filtriranju običnog filtera koju je izneo mihajloalasp.
Što se tiče placebo efekta i tu ima objašnjenja. Ovaj filter bi onda radio po principu drive mode selection koji posedujem u autu. Znači u sport modu lakše diže obrtaje i brže se odaziva na gas, ali u merenju performansi u sport i recimo eko modu dobili bi isti rezultat. Ovo je proverio kolega Frodo sa drugog foruma (verujem čoveku, a subjektivan osećaj koji je kolega hakkler nazvao placebo je taj da auto bolje ide).
E sad o štetnosti po motor čestica koje prođu kroz KN može se diskutovati, ali mislim da je KN ozbiljna firma da bi pravila faulove (kao WV  =))).
Malo sam izfilozofirao...
Pozdrav
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #6 poslato: 05. Nov, 2015. 12:45 »
Pogledao sam par klipova gde mere snagu sa papirnim filterom i bez ikakvog filtera... Maximalna snaga je ista !!!

E sada, nisu analizirali kako raste kriva snage/obr.momenta kroz obrtaje. Definitivno K&N lakše propušta vazduh u motor... pretpostavljam da se to oseti u parcijalnom opterećenju motora ?

I da, bliže mi je stanovište da papirni ipak za nijansu bolje filtrira od K&N-a...

Pozdarv

Na mreži hakkler

Odg: K&N filter - da ili ne ?
« Odgovor #7 poslato: 05. Nov, 2015. 16:47 »
Malo sam prosurfao po tražilici kod nas na forumu i ono što su napisali u vezi K&N filtera i "dobitka" sa njim (oni koji su ga zamijenili za oem)

Ugl. bolji odaziv na gas? Promjena zvuka..performanse iste ili manje.. Kolega koji je mjerio na dynu ima 5ks..manje,drugi ima isti rezultat. Kraći vijek maf senzora..
Ugl. kako sam napisao..placebo. Kao kad staviš nastavak na auspuh i imaš filing da auto ima 5ks+ :D

Nikakav dobitak u cjenovnom rangu 5 godišnjih oem filtera.

I sam sam imao namjeru još prije 5g.  nabavit isti..al realno..nema potrebe.Kolko got ga tuneri predlagali..po meni je to marketing ili ti teorija zavjere :D