Autor Tema: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!  (Pročitano 18152 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže ИгоРZapočeo temu

Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« poslato: 10. Nov, 2015. 23:40 »
Никада дестиловану воду у систем хлађења!

edit: PT-PodeljenaTema
« Poslednja izmena: 15. Nov, 2015. 07:32 Karlheinz Hell »

Van mreže mihajloalasp

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #1 poslato: 11. Nov, 2015. 00:50 »
Никада дестиловану воду у систем хлађења!

Zbog čega? Ja uvek sipam demi tj demineralizovanu vodu jer to uzimam u balonima od 10l, ali nisam čuo da je neko imao problem sa destilovanom.
« Poslednja izmena: 11. Nov, 2015. 00:53 mihajloalasp »
  • Vozi: Octavia Combi 1.8T 20v

Van mreže krcaerdoglija

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #2 poslato: 11. Nov, 2015. 14:21 »
Никада дестиловану воду у систем хлађења!
Ni meni nije jasno,zašto nikad destilovanu?
  • Vozi: fabia 1.4 mpi 50 kw 2000

Van mreže vule035

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #3 poslato: 11. Nov, 2015. 14:48 »
Meni su zadnji put kad sam menjao antifriz u škodinom servisu mešali sa običnom vodom. Navodno dobili su preporuku od VW ili nekog od glavešina iz kompanije da G12 mešaju sa česmušom. Čak mi je jedan od radnika pričao da je valjda neka fora oko provodljivosti ili čega već. Naravno ako doneseš destilovanu vodu ne bune se da nju pomešaju  :B=)
  • Vozi: Škoda Fabia 1.4 MPI 50kW 2002. god.

Van mreže ИгоРZapočeo temu

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #4 poslato: 11. Nov, 2015. 16:23 »
Због температуре кључања исте и потенцијалне опасности по систем због те чињенице.


Na mreži zare

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #5 poslato: 11. Nov, 2015. 17:49 »
A na koliko to stepeni manje kljuca destilovana voda od obicne cesmuse?
I sta da radimo sa kamencom, talogom i djubretom koje se nalazi u obicnoj vodi i koje oblaze kanale u motoru?

Van mreže ИгоРZapočeo temu

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #6 poslato: 11. Nov, 2015. 19:32 »
Погрешно сам се "одразио", али свакако небитно за моју тврдњу. Углавном, извињавам се због моје грешке.

Иначе, по мом скромном знању, за разлику од обичне воде (чесмоваче), дестилована вода не кључа као обична вода (због одсуства нечистоћа, а због којих и долази до појаве кључања обичне воде) и оно што је најопасније је када дестиловану воду прегријете, нарочито под утицајем надпритиска као у систему хлађења који, када је све нормално, иде и до 1.3 бара, и још уколико се деси да у такав систем са прегријаном дестилованом водом доспије било каква нечистоћа, доћи ће до супер брзог-бурног кључања дестиловане воде - читај долази до експлозије у систему!
Свако ко сипа дестиловану воду у расхладни систем ризикује појаву СУПЕРНОВЕ у систему хлађења.
Е сад ви бирајте, или каменац у хладњаку, или бомбу у ауту....
Искрено се надам да сам задовољио одговором.
Безбједно се возили...
Поздрав

Na mreži zare

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #7 poslato: 11. Nov, 2015. 20:54 »
Ovi ocigledno ne znaju da ce auto da eksplodira:
http://www.nisotec.eu/sr-lat/antifriz

Van mreže Beli82

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #8 poslato: 12. Nov, 2015. 23:38 »
Destilovana voda bomba u autu?! Odakle ljudima ovakve informacije, iz Trećeg oka? Pored činjenice da apsolutno svi proizvođači automobila na planeti u uputstvima i garancijama navode ISKLJUČIVO DESTILOVANU ILI DEMINERALIZOVANU VODU za hladnjake tj za mešanje sa antifrizom, ja ne da nisam sreo nikoga u životu ko je čuo za ovako nešto, nego mi deluje smešno čak i za naslov iz Kurir-a... Kakva crna bomba, supernova,...?
Pa jel' neko na ovoj planeti čuo da je nekome auto ili motor eksplodirao zbog destilovane vode?!

Baš mi skoro bio prijatelj kome je zveknula glava motora u raspalom citroenu i auto non-stop kuva i izbacuje paru i vodu na čep, a on samo doliva destilovanu jer nema vremena da radi glavu motora, a auto mu treba. Moram da ga pozovem da vidim da nije odleteo u vazduh čovek!

Ljudi moji, ovo samo u Srbiji ima...samo naš čovek može da se ovako po*ere na svu nauku i tehnologiju celog sveta i odvali ovako nešto...Mercedes, VW grupacija, Toyota, Mazda,...šta bre njihovi inženjeri znaju, neka pitaju naše majstore koji su tvrdili da je plin bomba u kolima, kako sigurnosni pojasevi ne valjaju i zbog njih ljudi ginu, pa sada ova destilovana voda- bomba,...samo čekam kada će naši ljudi da "ustanove" da se od ksenon-farova dobija tumor na mozgu ili nešto slično.
I sva "pamet" našeg naroda došla naravno iz istog izvora sve "istine"-interneta.
Gledali ljudi na Youtube-u kako se u mikrotalasnu stave čaša obične i čaša destilovane vode, i kako obična ključa, a destilovana ne ključa. I onda se u tu destilovanu koja je zagrejana na preko 100C ubaci kašičica šećera ili soli, posle čega se naglo javlja efekat ključanja. Poenta priče je da zbog svoje čistoće destilovana voda ne reaguje burno tj ne "ključa" upravo zato što nema nečistoća koje sadrži česmovača. I pored ovog eksperimenta, umesto čiste logike i zdravog razuma koji nam govori da destilovana voda (pogotovo pomešana sa antifrizom) NE KLJUČA, savet ovog kolege člana je da u hladnjak sipate česmovaču koja KLJUČA. Znači, ako vam se pregreje motor, obična voda koju ste sipali će da proključa, pokrivi vam glavu i s*ebe pola motora, i to je u redu. Ne daj Bože da sipate destilovanu, da vam se desi da se pregreje, pa vam neko u tom trenutku sipa kilo soli ili šećera u hladnjak(pod uslovom da može brzinom svetlosti da otvori čep, sipa kilo šećera i zatvori čep pre nego voda izleti napolje), može da vam se desi strašna stvar- da vam u najgorem slučaju pukne crevo hladnjaka...a to je mnogo gore nego vožnja sa običnom vodom, polugeneralna i zamena hladnjaka koji je pojeo kamenac i koji od taloga ne može da prenosi toplotu kako treba... ima tu logike...na nekoj drugoj planeti.
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže ИгоРZapočeo temu

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #9 poslato: 13. Nov, 2015. 11:46 »
"Бомба" је споменута као персонификација, а не буквално, због потенцијалне бурне реакције кључања у затвореном систему.
Иначе, вода која кључа не криви главу, већ ТЕМПЕРАТУРА воде, и много боље је за мотор ако чесмовача на вријеме прокључа, на нижој температури, и тако те на вријеме упозори на неисправност у систему хлађења, већ да ништа и никако не прокључа, и још буде супер прегријано, а ти појма немаш јер рецимо не ради показивач температуре, или шта већ друго.
У овоме је поента, а не у бомби. Многи мотори сасвим ок ће да поднесу прегријавање на рецимо 130 степени са чесмовачом, али сигурно неће прегријавање на много већу температуру, које ће се сигурно десити са дестилованом водом у неисправном систему, без видног упозорења путем паре/кључања.
И да ја тебе питам, колико то "килограма камена" ти очекујеш да изњедри 3 литра воде, знајући да се систем мијења сваких 3-5 година?


Van mreže bugarin

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #10 poslato: 13. Nov, 2015. 12:34 »

glava motora se ne krivi od temperature rashladne tecnosti, vec od sopstvene temperature. motor se greje usred frikcije-trenja, i rashladna tecnost je tu da preuzme toplotu tj oslobodi motor iste. sam antifriz ima dvojaka svojstva: mrzne na mnogo nizim temperaturama od vode, pa bila ona obicna, demineralizovana, destilovana ili izvorska; kljuca na visim temperaturama od malo pre spomenute vode.
sto je veca tacka kljucanja to je veca sposobnost rashladne tecnosti da rashladjuje motor.

dakle, glava motora se nece pokriviti ni na 100 stepeni, ni na 120 stepeni (kolika je tacka kljucanja mesavine antifriz-voda u odnosu 50-50), dok god u sistemu ima tecnosti. problem nastaje kada tecnosti nema i hladjenje se svede na puki prenos toplote sa tela(glave motora) na okolni vazduh.

inace, vecu stetu ce napraviti dodavanje hladne vode u vreo rashladni sistem, ili polivanje vrelog motora hladnom vodom, nego temepratura motora od 150 stepeni.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže ИгоРZapočeo temu

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #11 poslato: 13. Nov, 2015. 14:12 »
Колега, изгледа да ниси схватио моју поенту...са аспекта одговора на претходни пост.
Наравно да главу не криви температура воде, већ температуре фрикције свих компоненти мотора, али моја поента је била усмјерена на "температурне разлике" расхладних течности и превенцији/спречавању оштећења мотора у случају појаве одређених неисправности са аспекта писања у претходном посту.
Кључала вода/пара је пожељна и на тај начин се сачува мотор, уколико се већ деси да дође до тога.
Са деситилованом водом нема кључања, нема раног упозорења, знатно су веће и опасније температуре када се деси нека неисправност, и самим тим долази и до трајног оштећења мотора.

« Poslednja izmena: 13. Nov, 2015. 14:14 IgoR »

Na mreži zare

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #12 poslato: 13. Nov, 2015. 14:38 »
dakle, glava motora se nece pokriviti ni na 100 stepeni, ni na 120 stepeni (kolika je tacka kljucanja mesavine antifriz-voda u odnosu 50-50), dok god u sistemu ima tecnosti. problem nastaje kada tecnosti nema i hladjenje se svede na puki prenos toplote sa tela(glave motora) na okolni vazduh.
Ako u celu pricu dodas nadpritisak u sistemu za hladjenje dodje se do tacke kljucanja i od 130 stepeni ;).

Ja bih radije da mi tecnost ne prokljuca na 130 stepeni sa destilovanom vodom nego da mi prokljuca na 110 sa cesmusom. Kada prokljuca na 110 sa cesmusom , kao sto znamo vodena para nece moci da odvodi toplotu, realna temperatura motora raste neuporedivo vise od ovih 20-tak stepeni o kojima pricamo i pokrivljena glava je jos i dobra varijanta.

Kada motor dostigne 120 ili 130 stepeni i ne kljuca drasticno su vece sanse da mu se ne desi nista jer temperatura dalje ne raste zahvaljujuci tecnosti koja ga ako nista drugo drzi na toj temperaturi.



Van mreže bugarin

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #13 poslato: 13. Nov, 2015. 14:53 »
kolega, sta ovde moze da se ne razume ili pogresno protumaci?:

"Иначе, вода која кључа не криви главу, већ ТЕМПЕРАТУРА воде"

nisam kopirao celu recenicu, jer je dosta dugacka.


i daleko od toga da je kljucala voda pozeljna u rashladnom sistemu, a narocito para. kao sto prilikom zamrzavanja voda povecava svoju zapreminu (ne skupljaju se bas sva tela na hladnoci), pa dolazi do pucanja creva, hladnjaka itd; isto tako prilikom kljucanja i prelaska u paru "voda" zauzima vecu zapreminu. poput vode, i vazduh se na toploti siri.
iz gore navedenih razloga kompenzacione posude poseduju cepove sa ventilima, kako bi pritisak u sistemu uvek bio ispod ili oko jednog bara. tecnost bolje provodi-prenosi toplotu kada je pod pritiskom, nego kada je u otvorenom sistemu. ali to za prenos toplote vazi samo za tecnost a ne i za isparenja.

edit: sad videh da je i kolega zare slicnu stvar napisao. msm na ovo za vodenu paru tj isparenja
« Poslednja izmena: 13. Nov, 2015. 14:55 bugarin »
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže ИгоРZapočeo temu

Odg: Nikad destilovana voda u sistem hlađenja!
« Odgovor #14 poslato: 13. Nov, 2015. 16:17 »
Да, управо температура воде, односно расхладог флуида.
Комплетан расхладни систем је осмишљен/димензионисан на начин да одржи температуру мотора тако што ће се температура расхладног флуида одржавати у радним границама, те на тај начин сачувати и мотор. Уколико, из било којих разлога, дође до немогућности одржавања температуре расхладног флуида у својим радним режимима и њеног повећања, систем се кумулативно загријава, прегријава и настају оштећења.