Autor Tema: RS Legenda - ŠKODA 130 RS (1975)  (Pročitano 2008 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

RS Legenda - ŠKODA 130 RS (1975)
« poslato: 19. Nov, 2015. 21:35 »
Snaga i emocija: 40 godina ŠKODA 130 RS

> 1975: ŠKODA 130 RS - prva trkačka sezona
> Pobede: pobednik 1981. Evropsko prvenstvo turističkih automobila; Dvostruka pobeda u 1977 reliju Monte Carlo
> 'Porsche Istoka': ŠKODA 130 RS jedan od najboljih trkačih automobila svog vremena
> 114-godišnja tradicija: uspeh motorsporta ŠKODE od 1901. godine

Jedan od najuspešnijih trkačih automobila iz 1970-ih i 80-ih napunio je 40 godina: ŠKODA 130 RS. Poznata kao "Porsche Istoka", trkački automobil prvi put je bio u centru pažnje u sezoni 1975. U narednim godinama, ŠKODA 130 RS je postigao brojne vrhunske rezultate na mitinzima i kružnim trkama. Najznačajnija pobeda došla u 1981. na Evropskom Touring Car Championship-u i dvostruka pobeda 1977 na reliju Monte Carlo u 1300cm3 kategoriji.
ŠKODA 130 RS-a se smatra izvanrednim predstavnikom ŠKODINE 114-godišnje trkačke tradicije. "RS-130 i dalje oblikuje ŠKODA brend i ugled u motosportu čak do današnjih dana", rekao je Michal Velebný, koordinator ŠKODA muzeja tj. restauratorske radionice. "Pobeđivanje ovog bolida na stazi u bivšoj komunističkoj Čehoslovačkoj bio je podvig, a sam auto je pokazao tehničke veštine i posvećenost razvojnog tima i inženjera Škode iz tog vremena."

U 1970-im i 80-im, ŠKODA 130 RS je bila poznata kao "Porsche Istoka". Godinu dana pre predstavljanja modela, ŠKODA je već postavila temelje brenda za novu eru u motosportu sa tri ŠKODA 200 RS trkačka prototipa a vođena željom da se takmiči u višim klasama. 200 RS je prva ŠKODA sa oznakom 'RS', što je skraćenica za "Rally Sport".

Prototip 200 RS nije mogao da zadovolji novi službeni regulatorni standard i ŠKODA je dizajnirala trkački automobil 130 RS. ŠKODA 130 RS teži samo 720 kg. Delovi šasije su napravljeni od aluminijuma, npr. krov, poklopac motora i spoljni delovi vrata. Blatobrani i hauba su napravljeni od plastike ojačane staklenim vlaknima (FRP). Na prednjoj strani, ŠKODA koristi prednju osovinu od 200 RS-a, a zadnja osovina je dizajnirana nova - od početka. Ovaj model takođe je dobio robustan zaštitni ram iz serijski proizvedenih ŠKODA 110 R.

ŠKODA 130 RS je pokretana 1,3-litarskim četvorocilindričnim OHV benzinskim motorom koji je aa 140 konjskih snaga mogao poterati automobil do 220 km / h. Sportske mogućnosti motora bili su omogućeni i duplim Weber twin karburatorom, osmo-kanalnom cilindarskom glavom. U izradi delova motora korišten je i aliminijum. Za prenos snage je korišten menjač sa četiri brzine. U početku, bilo je i verzija sa pet brzina, ali se ne koriste nakon 1976 godine promena u propisima.

Rezultati ovog modela koji se sastoji od tehnološki modernog motora tj. lagane karoserije i motora sa sportskim podešenim performansama su bili impresivni. ŠKODIN novi trkački automobil je imao vrlo uspešan start 1975 godine tj. sezone u Čehoslovačkoj na Kupu mira i prijateljstva. ŠKODA 130 RS je odmah uzela, prvo, drugo i treće mesto u ukupnom plasmanu.

Tokom narednih godina, model postiže brojne vrhunske rezultate u prestižnim kružnim trkama u zemlji i inostranstvu. Najveći trijumf: ukupni pobedik u generalnom ETC plasmanu 1981 godine (Evropsko prvenstvo turističkih automobila). ŠKODA 130 RS je već bila postigla odličan rezultat, i to godinu dana ranije - treće mesto na Evropskom prvenstvu.

ŠKODA 130 RS je takođe izazvala pometnju na nacionalnim i međunarodnoj reli sceni. Automobil je odmah trijumfovao u CZK  - pobeda u debitantskoj sezoni u 1976. Možda najbolja je ŠKODA 130 RS bila u sezoni 1977. na reliju u Monte Karlu, uzimajući dvostruku pobedu u 1300 cm3 kategoriji. Automobil su vozili timovi Blahna / Hlávka i Zapadlo / Motal. Postojala je još jedna pobeda godinu dana kasnije na reliju u Švedskoj. U 1980. ŠKODA 130 RS je dominirala na Barum reliju, zauzimajući prvih pet mesta! Još nekoliko zapaženih rezultata je postignuto do sezone '83.

Era uspeha modela ŠKODA 130 RS se završila 1983 godine. FIA homologacija, koja je već bila produžena, tada je istekla. ŠKODA je ipak nastavila sa trkama i takmičenjem ali sa modelom ŠKODA 130 LR (130 KS). Ovaj model, međutim, nije mogao nadograditi veliki uspeh svog prethodnika - modela ŠKODA 130 RS.

više, izvor: http://forum.skodaforum.rs/informacije-sport/skoda-official-site-news/msg39243/#msg39243
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Filip

Odg: RS Legenda - ŠKODA 130 RS (1975)
« Odgovor #1 poslato: 03. Feb, 2017. 14:05 »
Duel! Škoda 130 RS protiv Lade VFTS.

Zanimljiv stop motion video klip - trka ulicama Budimpešte '80-ih godina i puno poznatih automobila među kojima je i Zastavin "Kec":

https://www.youtube.com/watch?v=tGsZ4wmw5r4
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže dusko zemun

Odg: RS Legenda - ŠKODA 130 RS (1975)
« Odgovor #2 poslato: 03. Feb, 2017. 14:18 »
video sam skoro u jednom servisu u Solunu jednu ovakvu
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Na mreži klisko

Odg: RS Legenda - ŠKODA 130 RS (1975)
« Odgovor #3 poslato: 06. Apr, 2017. 21:44 »
Škoda ponosna na svoju istoriju - bili uspešni i pre VW
Češki proizvođač izlaže na sajmu klasičnih automobila Techno Clasica 2017. dva bisera iz svoje prošlosti.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2017&mm=04&nav_id=1247773
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Na mreži bugarin

RS Legenda - ŠKODA 130 RS (1975)
« Odgovor #4 poslato: 06. Apr, 2017. 22:52 »
Izvozila skoda u japan dok vw nije ni postojao :)

Ako se dobro secam onu lepotu iz 1935-e smo slikali kad smo posetili muzej i fabriku.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD




Pretraga foruma [Google]