Autor Tema: Vožnja na niskim obrtajima (radilica, leteći ležajevi, turbina...)  (Pročitano 5619 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže PejaZapočeo temu

Mogu valjda da pitam, ne ljutis se?
Stvarno me interesuje.  wac1
Bas iz ovih razloga vrtim auto ne ispod 1500 rpm, uvek. Mozda nepotrebno.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD


Van mreže ugi85

U zimskim uslovima kod dizelasa je potrebno preci i 15km pre nego sto se ulje zagreje. To sto se rashladna tecnost zagrejala ne znaci i da je ulje zagrejano vec njemu treba otprilike duplo duze nego rashladnoj tecnosti. Turbina se prlja cak i pri voznji na otvorenom putu ali manje nego u gradskim uslovima, a ukoliko se garez dobro nahvata i zapekne samo hemijsko ciscenje pomaze. Upravo zbog ovoga je potrebno blagovremeno cistiti EGR.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže mirkuk38

Upravo tako.. ulje kasni za antifrizom i to podosta (barem kod mene).
Radnu temp postigne za 7km recimo, na 90C, a u tom trenutku ulje bude tek nekih 55C.

Van mreže batke

Iskren da budem mirkuk38 ta brzina grejanja superbice je potpuno neverovatna (nije da ne verujem nego kao da nešto nije u redu) . Znaš iz iskustva da se O3 mnogo sporije greje nego S3 sa istim motorom. Pored toga temperatura ulja kod tebe ide i preko 115 stepeni dok kod mene ne prelazi 95. Naravno pri normalnoj vožnji. I da svakako se rashladna tečnost brže zagreje nego ulje što je i normalno.

Što se tiče teme mogu da dam jedan primer. Odem na redovan servis i pokrene se polemika o tome kako treba voziti auto. Majstor daje primer dva različita stila vožnje za dva vozača u jednoj firmi. Posle trećeg servisa javlja se razlika u kolima. Auto koji je žustrije vožen nema nikakav problem, nema curenja, gareži i sl. Dok je ovaj drugi sušta suprotnost. Majstor daje savet da žustriji vozač preuzme problematičan auto na neko vreme da ga sredi.  :B=)
Zaključak je na kraju zagreješ auto i pun gas... :B=)
« Poslednja izmena: 09. Feb, 2016. 13:33 batke »
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže aleksandarzlatic

A zasto je neverovatno takvo postizanje radne temperature? Pa meni na O3 postigne radnu temperaturu posle 4km sto je normalno???
Ili brzina postizanja zavisi od motora?
  • Vozi: Renault Kadjar 11.2019. 1.5 DCI 260Nm/115HP Business Edition paket

Van mreže batke

Da ali ti voziš turbo benzinca i njemu se auto u zimskim uslovima mnogo brže zagreje nego moj. Meni na 0 stepeni treba bar 15km da dostigne radnu temperaturu, što je u gradskim uslovima od 20-25 minuta.
« Poslednja izmena: 09. Feb, 2016. 13:40 batke »
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže PejaZapočeo temu

Ja sam dobio savet od majstora Skoda servisa, gde sam letos odradio mali servis, da "cepam, teram i ne stedim", " ne slusaj savete o stednji i malim obrtajima - vise stete nego koristi"

Zato sam otvorio ovu temu, da cujem i vase misljenje.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže batke

Pejo, ista priča. Što je interesantno, takvim načinom vožnje potrošnja se ne povećava. Opet primer, do duše 2.0tdi DSG. Kaže dečko da mu u sport modu u gradu manje troši nego u drive modu iako šalta na višim obrtajima.   wac1  Skroz interesantno.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mirkuk38

Mislim da je suština brzog zagrevanja mog motora u tome što imam "Electrical Auxillary Heating". Kada krenem ujutru iz hladne garaže, odmah imam grejanje kabine, stakala itd... a ne koristi se toplota motora odn. rashladne tečnosti. Verovatno zbog toga brzo podigne radnu temp. Tek kada temp. rashladne tečnosti pređe 70C, isključuje se grejač i grejanje kabine prelazi "na toplu vodu motora".
Dodatno, kod ove CRLB varijante EA288 motora, voda ni ne cirkuliše kroz blok, dok je motor hladan... tek posle neke temperature krene da kruži voda kroz blok, a na kraju pušta i kroz hladjak...

Kada krenem službenom O3 (isti scenario), ako mi radi grejanje kabine, ne može da postigne radnu temp (ako imam puno kreni-stani vožnje kroz jutarnji špic, a uglavnom je tako). Čim stanem na semaforu, kazaljka temperature krene da pada (doduše, eventilator mi je na 80% i grejanje na max). Auto je nov... 30.000km prešao.

Što se tiče temp ulja, odradiću preciznije merenje radne temp na određenoj trasi, pa da vidimo da li se promenom ulja nešto menja... verovatno ću na 20.000km da promenim.

A sada da se vratimo temi: što se tiče vožnje, čim se ulje zagreje na skoro radnu temp (po meni, barem na 80C), može da se stisne gas. I ne treba stalno da se mrcvari motor.. to slušam zadnjih 20 godina sa raznih strana.

Van mreže batke

Zaboravio sam da imaš dodatno grejanje. Biće da je to razlog.  bravo2
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"