Autor Tema: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?  (Pročitano 28101 puta)

DevlaxBgd i 31 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Skorpion

Jedina razlika je sto novi u SK kosta x2 nego isti novi u BG :)

Primer pumpa goriva za G. Punoto, u BG kupio Bosch za manje od 10.000rsd u SK ista 250eur.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže sale.kriminale

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #151 poslato: 18. Jun, 2020. 12:34 »
Nedavno je neko stavio račun za servis za neki TSI motor gde mi se čini da je bilo oko 17 eur po svećici, tj. svećice preko 8000 din. a posebno je iskazana cena zamene svećica. Da li to treba smatrati normalnim ili šta ? Ako je to OK, onda neću više da dilujem kokain, prelazim na Škodine svećice.   =))
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Skorpion

To neko sam ja kolega.

Iridiumska svecica je 2000rsd po komadu dok zamena svecice je 1200rsd. 0.6h x 2000rsd kolilo je radni sat.

Raspitaj se koliko kosta NGK iridiumska svecica u maloprodaji.

Znam kad pitao da mi rade servis u Alprosu na Yetija predracun je bio oko 16k rsd.
Isti servis u ABC test 13k rsd.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Na mreži petarp031

Da, ta svecica se na dosta vozila menja tek na 80 do 100.000 km.
Ja sam je na golfu menjao na 65.000 km i to preventivno. Kod mene je cena opravdala kvalitet.

Van mreže Skorpion

Da, ta svecica se na dosta vozila menja tek na 80 do 100.000 km.
Ja sam je na golfu menjao na 65.000 km i to preventivno. Kod mene je cena opravdala kvalitet.
Tacno moze da tera i 100k km ali vidi stanje fabricke svecice nakon 60k km.
Primetio da nakon zamene auto je smanjilo poteosnju neke 0.5l max autoputem.
Pitao drugara koi je mehanicar u ABC kaze na TSI menjaj na 60k km da budes miran i nakon garantnom roku.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže sale.kriminale

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #155 poslato: 18. Jun, 2020. 16:56 »
NGK su najskuplje svećice, a posebno je pitanje da li mora baš ta iridijumska svećica da se koristi ili može neka Bosna od 2 eur po komadu ili neka Champion od 4 eur po komadu a da odgovara specifikacijama. Mislim da bi sa jeftinijim svećicama sve bilo isto. Ja vozim Champ od 4 eur već 60 k i mogu još. To što Škoda i VW diluju najskuplje u talu sa proizvođačima ne treba da ide preko leđa korisnika. Znaš kada bih kupio svećicu od 2000 din. da se ja pitam ..... kad na vrbi rodi grožđe  ...

Servisna uputstva obično sugerišu zamenu na 30k, mada mislim da je 60k normala, ali sa duplo jeftinijim svećicama.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Skorpion

Ja mislim da svi turbo benzinci koriste iridiumske svecice.
Nek me ispravi neko ako gresim.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Na mreži petarp031

Sale, a sta bi radio da moras da kupis za alfu 147 1.6 TS svecice. 8 komada bosch kosta oko 150 eura, mozda i vise. Na nekim autima nema sanse super bosna da radi, recimo nije htela ni na opel suzi iz 87.godine kada sam je imao, mada opet sve zavisi sta covek smatra pod ispravnim autom.

Van mreže sale.kriminale

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #158 poslato: 18. Jun, 2020. 20:46 »
Proučio bih ja sve specifikacije i tražio jeftinije za Škodu tj. VW. A što se tiče Alfe .. brate ... lud sam i bez aditiva i bez Alfe ... To ne bih kupio nikada i nema šanse da bi puk`o te pare na svećice.   

Ako prihvatimo visoku cenu održavanja, onda je moramo uračunati u cenu vozila druže. Budimo realni do kraja. Naravno kod novih modela i motora se na početku često ne zna koliko će iznosti stvarna cena održavanja za narednih 5 do 10 god. pa se rukovodimo brendom i prethodnim iskustvima. Dosta je novijih vozila čija cena održavanja nije prihvatljiva posle nekog vremena pa kontam da se Nemcima zato isplati da nakon nekoliko godina prodaju vozila i to završi kod nas "povoljno".

Nije ostalo puno iskrenih brendova sa cenom održavanja. Mislim da su Japanci i Korejanci iskreniji i pošteniji u tom delu od Evropljana za sada.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Skorpion

Sale, zato kad se kupuje novi auto se trazi plan odrzavanja za period dok je auto u garantnom roku.
 
Jas imam takav plan i trazio da mi dostave iz Auto Cacak. Navedeno je sta se menja na svaki servis, cene svakog deo itd. tako da nema iznendjenja.

E sad da li prodavac je voljan da dostavi taj plan zavisi koliko ste uporni i koliko oni zele da vam prodaju auto.

Mada sve dur je auto pod garancija i vas obavezuju da ga servisirate kod njima duzni se da vas obaveste i koja je cena za svaki servis na pocetku sklpanaja ugovora.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Super 20

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #160 poslato: 18. Jun, 2020. 21:27 »
Apsolutno tako je zemjak. Svi proizvodjaci ukoliko zatrazis dace ti listu odrzavanja. Kada sam kupovao Superb ,gledao sam sve i svasta i prvi prioritet je bio da mu cena bude oko +/- 25k eu a drugi sta se vise dobija za taj novac. Pre nego sto sam navagao na limuzine , gledao sam Qashqai. Odlicni mali suv, provozao sam 1.5dci i auto je isao odlicno odusevio me i voznjom i kako je izgledao. Mala potrosnja gratis. Zatrazio sam lista servisa i kada sam video sto i kako trebao odustao sam odma. MAli servis izmedju 250-330eu. Jednom 250 ,sledeca 330eu. Veliki servis 2000eu koji se radi na 65k km, pa nisam lud da servisiram Qashqai kao da vozim RR. Rekao sam im da odustajem zbog cene servisa i odma su mi ponudili VIP status i 15% popust na servis. I sa 15% popust bilo je previse. Da nisam video koliko kosta odrzavanje verovatno bi se zaleteo za QQ i zajebao bi se. Jer 60k km nije mnogo a ja bi brzo dosao do veoma skupo odrzavanje. 2016 realno u grupacije VW servisi su bili dosta povolniji nego danas. Primetio sam da svaku godinu po malo al sigurno cene guraju prema gore gotovo su priblizili sa Nisanom . Zato kao sto kaze Skorpion da ne bude posle zajebao sam se nisam znao uvek se trazi lista sta i koliko za sledece 3-4 godine.
  • Vozi: Superb

Van mreže sale.kriminale

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #161 poslato: 18. Jun, 2020. 23:44 »
Nije sporan takav plan održavanja do kojeg se može doći, ali ima i onaj deo koji tamo ne piše. Ispravite me ako grešim, ali mislim da vas BMW neće obavestiti da vas čeka zamena lanca motora posle nekog vremena što u nemačkoj košta oko 4000 eur, a kod nas oko 1200-1500 eur. Namerno projektovan problem na novijim vozilima (tanak lanac, slabi prateći delovi, položaj prema kabini). Na starim Bembarama lanac je trajao skoro pa neograničeno, a zamena nije bila skupa. Mislim da u tim planovima održavanja nije navedeno baš sve. Neki detalj im uvek promakne a košta ko đavo. Drugar mi reče da je imao kvar ručice migavca na Mercedesu (u inostranstvu) jer nije hteo da se zaključa,a zamena tog sklopa koštala oko 350 eur. Auto-industrija sve više praktikuje namerno projektovane kvarove sa tačnim ekonomskim planom koliko će zaraditi na tome a to saznajemo iz iskustava korisnika tek kasnije. Kada ti pukne staklo od malog kamenčića, to je zato što su stanjili stakla a ne zato što je kamenčić bio bezobrazan.

Cena vozila = kupovna cena + troškovi iz plana održavanja + namerno projektovani kvarovi

Ko ovo vidi, razumeće moju "filozofiju klotare" u ovim teškim vremenima kada je auto-industrija pala na najniže grane počev od euro 6 direktiva do danas. Opao je kvalitet automobila, a cena mobilnosti porasla, što dalje znači neminovno smanjenje mobilnosti, a to i jeste krajnja svrha EURO 6 direktiva. Dakle, ima nafte ali ne smeš da je trošiš. Ako je trošiš, moraš malo da trošiš. Nafta neće da poskupi, ali će ostali troškovi mobilnosti da poskupe. Zato auto-industrija ima naredbu/dozvolu za sve gore navedeno.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Maksimus

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #162 poslato: 19. Jun, 2020. 00:43 »
Nemoj da se ljutis,ali ta "filozofija klotare" malo mirise na ono ja bi da radim nesto al da mi ne udje  ;)
Automobili nikad nisu bili napakovaniji razlicitom opremom,od mehanike do elektronike,pritom se tezi da se cene drze koliko toliko na nivou prethodnih generacija plus na sve to stara dobra trka za profitom,sto naravno da povecava sansu za kvarove.
Ne moze da se ocekuje da se uziva u svim prednostima modernog turbobenzinca i onda da se protestuje sto ne moze svecica od 2e u njega.
Ti "projektovani kvarovi" kako kazes su tu pre svega kao rezultat ocekivanog zivota automobila,gde se staraju da u garanciji taj deo potraje ali da kosta sto manje za proizvodnju.
Sta ce biti posle je nebitno, ako zarade na rezervnim delovima zbog kvara tim bolje.

Pa vecina kupaca na zapadu sada polako kupuje automobile kao telefone,na takozvani rent. Das ucesce,placas ratu,imas otkupnu cemu na pogodjeni period,na kraju ili isplacujes otkupnu vrednost(koja je utvrdjena na pocetku) ili prepustis auto i uzmes novi. U tu ratu neretko ulazi i plan odrzavanja,tako da izuzev goriva ti nista drugo ne placas osim te rate za auto. Auto nikada nije tvoje vlasnistvo,ali na 3 godine izaberes novi i tako u krug. Plus takva kupovina kreditno ne opterecuje,a rata se za pravno lice odbija od dobiti i time umanjuje poresku osnovu.
Da uprostim,kupis auto od xxxxx eura,mesecni izdatak ti je npr 500e i gorivo,na svake 3 godine uzmes novi i to je to. Tebe kao takvog potrosaca ne zanima koliko ce taj auto da traje,a ako nesto crkne dok je kod tebe pokriva garancija. U principu kupovina automobila postaje "fast food".

A klot nema nikakvu prednost u odnosu na dobro opremljen iz ugla ugodjaja u eksploataciji,sta vise neretko ce "klot" i "ful" ostavljati utisak skroz razlicitih automobila.

Van mreže Super 20

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #163 poslato: 19. Jun, 2020. 14:00 »
Ili da te dopunim na zapad skoro niko ne kupuje nov auto, posebno ne kesom. To se radi samo na trzista kao Balkan i sl. Obicno ide lizing i sve u krug nakon istaeka garancija, bas kao sto si opsiao. Tamo servisi su uzasno skupi, a sto bi i servisirali auta kada mogu da ne zaglave kes i da uvek imaju nova auta. Prosecan Svajcarac ili Germanac poima nema sta je turbina, dizna, plivajuci... to se ne kvari u prvih 3 godina a i da se rasipe bas kao sto si napisao sve je pod garancije. Zatim taj auto promeni jos nekoliko vlasnika tamo pre nego sto dodje na Balkan kao NOV NOV NOV sa +350k km vraceni na 170-180k km.
  • Vozi: Superb

Van mreže sale.kriminale

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #164 poslato: 19. Jun, 2020. 15:11 »
Nemoj da se ljutis,ali ta "filozofija klotare" malo mirise na ono ja bi da radim nesto al da mi ne udje  ;)

Ti "projektovani kvarovi" kako kazes su tu pre svega kao rezultat ocekivanog zivota automobila,gde se staraju da u garanciji taj deo potraje ali da kosta sto manje za proizvodnju.
Sta ce biti posle je nebitno, ako zarade na rezervnim delovima zbog kvara tim bolje.

Pa vecina kupaca na zapadu sada polako kupuje automobile kao telefone,na takozvani rent.

A klot nema nikakvu prednost u odnosu na dobro opremljen iz ugla ugodjaja u eksploataciji,sta vise neretko ce "klot" i "ful" ostavljati utisak skroz razlicitih automobila.
Nisi razumeo druže. Filozofija klotare ne znači hoću sve a neću da platim. Klotara znači da uzimam samo ono što ima bitan uticaj na realnu eksploataciju , a nisam podložan ekonomskoj propagandi koja me ubeđuje da mi treba mnogo skupih a nebitnih stvari. Čovek koji je spoznao "klotaru" zna da mu ne treba DSG, indikator stepena prenosa, umora vozača, tempomat, led svetla (obična su sasvim OK), link sa telefonom, senzor kiše (moraš biti retardiran da ne znaš da je pala kiša i uključiti brisače rukom), veliki displej i druge džidže. Kada izbaciš realno nebitne stvari, možeš kupiti auto za manje para i imati manje troškove održavanja. Isto meni služi klotara, ka i nekome full za duplo više para. Filozofija klotare nalazi svoje sledbenike među ljudima koji ne mogu ili ne žele da daju previše para za prevoz. Ko je bogat, ne treba da ga zanima ova filozofija. Uvek možeš baciti 5k eura za prestiž, nećeš osetiti i to je OK. Sa druge strane, nekome je prestiž bitan jer želi potvrdu da je uspeo u životu. Ako si bogat OK, ako nisi onda si budala (ne mislim na tebe lično). Filozofija klotare nadalje znači da prihvataš sebe kakav jesi bez kompleksa itd.

Projektovani kvarovi zaista postoje. Rezultat su vrednog rada inženjera koji se dosta namuče da isprojektuju kvar, ni prerano,a ni prekasno od željenog stadijuma eksploatacije. Pričao sam sa majstorima koji rade u ovlašćenim servisima renomiranih nemačkih brendova, a čuo sam i iz drugih izvora.

Ovo sa namernim opadanjem kvaliteta i projektovanjem kvarova ima veze sa zapadnim načinom upotrebe "rent" kako si rekao. Verujem da su se uskladili sa time, ali ja gledam iz perspektive Balkana jer tu živim pa mi ništa ne znači to kako se radi na zapadu.

Opadanje kvaliteta se ogleda u smanjenju prostora, smanjenju udobnosti, smanjenju preglednosti i staklenih površina (pa ti trebaju kamere i senzori), tanki limovi, aluminijumski blokovi motora umesto čeličnih (smanjuje se mogućnost ozbiljnijih popravki i reparacija), a sva nepotrebna elektronika je tu da te zavara da dobijaš nešto neshvatajući da ti displej i senzor kiše ne mogu nadoknaditi udobnost, prostranost, prirodnu preglednost, dugoročnu pouzdanost, itd. Voziš se u maloj konzervi za jednokratnu upotrebu, a tripuješ svemirski brod.



  • Vozi: Dacia Logan