Autor Tema: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG  (Pročitano 10835 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže BokiZapočeo temu

Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« poslato: 22. Jun, 2016. 13:48 »
Pozdrav svima!
Novi sam na forumu a imam i tek kupljenu Octaviu 2,0tdi CR 103kW sa DSG mjenjačem iz 2011.god.
Auto je prešao 145,000km i servis mjenjača je urađen na 120.717km.
Veliki servis do sada nije rađen i prethodni vlasnik mi je rekao da se radi na 210.000km prvi put.
Možete li mi reći je li to tačno, a ako nije na koliko treba da se radi po preporuci proizvođača?
Isto me zanima iskustvo s ovim motorom i mjenjačem jer prvi put sjedam u automatik pa pojma nemam kako su se pokazali.

Hvala unaprijed.
« Poslednja izmena: 28. Jul, 2016. 19:58 Karlheinz »
  • Vozi: Škoda Octavia 2,0TDI (CR) 103kW

Van mreže mirkuk38

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #1 poslato: 22. Jun, 2016. 14:11 »
Servis DSG menjača (ako je tzv "mokri"), a tvoj to jeste, se radi na svakih 60.000km. Menja se DSG ulje i eventualno filter (za ovo drugo nisam 100% siguran).
Tako da ako je urađen nas 120, velika verovatnoća da je to drugi put urađeno i to je veliki PLUS za tvoj automobil, odn. za prethodnog vlasnika i način kako je održavao auto.
Nadam se da ti menjač funkcioniše besprekorno!

Ja imam dizela iz 2015/206 godine i servis se radi na 180.000km, dok kolega Peja sa foruma recimo ima 1.6 dizela isto tako.. tvoje godište ili tu negde, i kod njega se radi na 210.000km.
Verovatno si i ti tu negde... odradi još jedan ili dva mala servisa pa onda veliki (ako je kilometraža stvarna).

Najbolje da okreneš neki ovlašćeni servis pa da ti provere po broju šasije šta je preporuka fabrike. Mada naši dileri vole da skrate sve preporuke na pola.. ne znam zašto  :B=)

Van mreže BokiZapočeo temu

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #2 poslato: 22. Jun, 2016. 14:24 »
Nijesam čuo za izraz "mokri" za dsg - šta to tačno znači i je li bolje to ili da je "suvi"(pretpostavljam da ima i suvi čim ima mokri:))
Čudni su mi ovi iz ovlašćenog servisa, kao da neće da kažu. Pitao sam je li i ako jeste kada je rađen veliki servis. Odgovor je bio da nemaju evidenciju o urađenom velikom servisu a i da vjerovatno na toj kilometraži nije ni rađen. Imali su tačan podatak kao što sam dobio u servisnoj knjizi.
Mjenjač radi odlično. Lijepo i neosjetno šalta, nema trzaja pri kretanju ni naprijed ni nazad. Ne čuju se udari prilikom ubacivanja  u bilo koji mod. Kačen je na dijagnostiku i nije bilo nikakvih grešaka. Vozili ga ljudi što su vozili dsg i kažu da je sve kako treba.

Kakvo je tvoje iskustvo  s mjenjačem i ovim motorm? Mada je tebi to najnoviji tip Oktavije, tj. Oktavija IV čim je 2015/2016.?
  • Vozi: Škoda Octavia 2,0TDI (CR) 103kW

Van mreže mirkuk38

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #3 poslato: 22. Jun, 2016. 14:31 »
Sedmostepeni menjači koji idu na motore sa manjim (ili ograničenim) obrtnim momentom su "suvi", odn. nemaju ulje u sebi koje se periodično menja. Šestostepeni menjači idu sa uljem (deo koji se zove Mechatronic je uronjen u ulje). Imaš puno tekstova na netu, pa protrči malo, zadovolji interesovanje :).
Novi sedmostepeni koji ide u bi-turbo 2.0TDI je recimo varijanta sa uljem (zamisli tek tu koliko trpi Nm) :).

Ako su u ovlašćenom prave mutavi idi u drugi.. imaš ih nekoliko u Beogradu. Ili daj da ti neki iskusniji majstor pogleda motor, možda može po kaiševima proceniti da li je rađen veliki servis. Ali iako nije, nije katastrofično, jer fabrika preporučuje servis na ~200.000km.

Ja se nisam odlučio za DSG. Vozim klasični 6-brzinski manuelni.

Van mreže batke

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #4 poslato: 22. Jun, 2016. 14:33 »
Servis šestostepenog "mokrog" DSG menjača se radi do 80 hiljada km. Lepo bi bilo da je vlasnik odradio dva servisa, ali postoji verovatnoća da je urađen samo jedan pošto isti košta preko 400 evra u ovlašćenim servisima tako da bi bilo zgodno da pitaš bivšeg vlasnika koliko je servisa radio ili ako imaš servisnu knjižicu pogledaj u njoj. Pored ulja i filtera menja se i semering. On pravi manje probleme nego sedmostepeni tzv "suvi" menjač, da ih ne navodim po zvaničnim oznakama. To suvi znači da nema karter za ulje za razliku od šestostepenog, već je svo ulje koje poseduje u samom menjaču.
Što se tiče velikog servisa svakako je preporuka da na sledećem malom servisu majstor pogleda kaiševe, španere i pumpu za vodu pa da ti kaže u kakvom su stanju da budeš siguran koliko ti još kilometara predstoji bez zamene istih. Sve zbog toga što nikad nisi siguran, za vozila iz uvoza, da li je kilometraža prava ili ne. Ako je auto kupljen i servisiran kod nas onda možeš da budeš mirniji i da odeš u servis gde je održavan po servisnu istoriju.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mlax

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #5 poslato: 22. Jun, 2016. 14:37 »
To za veliki servis je stvarno izgleda velika zbrka. Tacno je da u servisnoj knjizici pise da se radi na 210.000 ali i na svakom prethodnom da se proverava stanje kaiseva i proceni da li treba da se radi ranije. Ovlasceni to obilato koriste i preporucuju da se rade ranije. Npr. mom drugu su radili na 117.000km zato sto je navodno tako trebalo. Rekli su mu da mora.
E sad da li zaista mora ili oni sebi prave posao ajd ga znaj.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže batke

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #6 poslato: 22. Jun, 2016. 14:39 »
Na 1.9tdi PD motorima mislim da je fabrički bilo da se veliki servis radi na 120kkm kao i zamena seta kvačila.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mirkuk38

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #7 poslato: 22. Jun, 2016. 14:45 »
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=169356

Neko se potrudio da dokumentuje ceo proces..

Batke, na više mesta sam našao cifru od 60.000km.
Mada, kako mnogi nikada ne promene ulje pa im DSG gecrkt posle ko zna koliko vremena, i da se menja na 80k, dobro je  :B=)

U uradi sam varijanti, košta dosta menje...
ceo komplet košta 65€
http://www.ebay.de/itm/DSG-Olwechsel-Set-z-B-Golf-Touran-Passat-Sharan-Octavia-Filter-6l-Ol-/131328386831?hash=item1e93c8270f:g:slIAAOSwzJ5XaTix

Van mreže BokiZapočeo temu

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #8 poslato: 22. Jun, 2016. 14:47 »
Ja pogledah samo zadnji servis mjenjača i to je bilo na 120.717km.
Logika mi je da ako je neko kupio auto od 22-23.000e uradi i servis koji košta 400e nakon dvije godine vožnje, mada ne mora da znači da je tako. :p
Pokušaću da saznam da li je rađen servis ranije.
Za veliki neka pocjeni majstor pa ćemo po njegovom mišljenju  ;D

Hvala puno na komenatrima i iskustvu!
  • Vozi: Škoda Octavia 2,0TDI (CR) 103kW

Van mreže BokiZapočeo temu

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #9 poslato: 04. Jul, 2016. 09:56 »
Bio u ovlašćenom servisu na zamjeni filtera i ulja.
Pitao sam ih za mali veliki servis i servis mjenjača. Dobio sa sledeće odgovore:
1. Fabrika preporučuje veliki servis na 210.000km ali kod nas treba da se radi kao na 150 - 160kkm. To je preporuka naših servisa zbog uslova vožnje (ma šta sve podrazumjevali pod uslovima vožnje)
2. Servis mjenjača ide na 60.000km - ulje i filteri.

Sad mi nije jasno da  mjenjaš kaiševe i natezače na 150-160kkm, zašto išto se ne skraćuje i servis mjenjača. I on radi u drugačijim sulovima.
  • Vozi: Škoda Octavia 2,0TDI (CR) 103kW

Van mreže Marconi77

Odg: Octavia 2.0tdi CR, veliki servis + DSG
« Odgovor #10 poslato: 09. Jul, 2016. 21:43 »
Problem kod 99% servisa koji rade taj servis zamene ulja i filtera u automatskim menjačima je to što svi rade na sledeći način:
- Od ukupno 7.2L ulja koliko staje u menjač, prilikom ispuštanja izađe 5.2L a 2L starog ulja ostane u menjaču.
- Nakon ispuštanja 5.2L, menja se filter i sipa se novo ulje.

1L SWAG ulja je oko 1200 dinara, ostali brendovi su nešto skuplji ali ne nešto preterano.

E sad, prava zamena da bi se uradila kako treba (zamena kompletnog ulja) bi morala da sednemo uradi sa mašinama za zamenu ulja. Naravno kada se radi na ovaj način, potroši se 40% više ulja tokom procesa izmene i ispiranja. Zvanični servisi a i velika većina servisera koji rade popravke i održavanje automatskih menjača ne koriste ove mašine iz više razloga.

Serviseri menjača jer im nije isplativo (više im se isplati da naplate ruke za skidanje menjača a i više ide u prilog da staro ulje sa opiljcima ostaje unutra kako bi taj menjač što pre došao na popravku).

Ovlašćeni servisi to ne žele da rade jer će da kažemo svaki menjač da izgura u garantnom roku a ako nakon toga nešto  bude sa menjačem, oni će standardni da ponude novi ili remontovani što naravno niko neće uzeti zbog cene.

Nezavisni serviseri ne žele da koriste mašinu jer kako da objasne nekome da će mu za redovan servis DSG menjača trebati ne 5.2L ulja nego 11-12L. Mušterija će odmah da pomisli kako majstor hoće da ga prevari, neće svako odmah razumeti zašto je jako važno da se uradi kompletna zamena a ne samo parcijalna i onda da ne bi rizikovali, lepo urade klasičnu zamenu i to je to.

To je jedan od razloga zašto DSG menjači imaju probleme i crkavaju, neki na 90.000km,neki na 150.000km, neki preguraju i 250.000km... U svakom slučaju, fabrička preporuka je da se servis radi na 60.000km