Autor Tema: Saveti o vožnji na TNG(LPG)  (Pročitano 5189 puta)

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže AmirZapočeo temu

Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« poslato: 27. Jul, 2016. 16:31 »
Važno bi trebalo biti da sve skupa funkcioniše u skladu sa Zakonom propisanim normama, ali to je valjda to samo drugaćije rečeno.

prvi;
na TNG(LPG) sam od 1998 godine kada su "plinski sistemi" tek počeli masovnije da se primjenjuju na ovim prostorima, mada, sama plinska instalacija je korišćena i monogo ranije, recimo nekadašnji sarajevski GRAS taxi je imao VOLGE na plinu a dosta ih je ugrađeno i u ostale aute. Uglavnom, problemi koje sam ja imao 1998 vidim "žive" još uvjek. 
Prva i osnovna greška je nedoumica "koliko će me majstor zavrnut kod ugradnje" pa onda u sunovrat, e sad ću JA nabaviti dijelove a njemu ću platiti samo ugradnju. Gotovi "setovi" su (tada) bili oko 400DM a na "tržištu" si mogao "takvo isto" nabaviti i za 150-200DM i eto već sam ja "njemu" izbio bar 100DM. Iz svega toga a i iz interneta koji je tada bio Dial-up (skup-preskup) dovelo je do mase dijelova koji su bili bugarski, poljski italijanski ali svi su bili recimo LOVATO. Difuzor? Ma hajde molim te, pa na pijaci možeš kupiti difuzor za plin (nema veze što ga je lola između koljena burgijao).

Da ne bih dalje smarao moj svjet svima koji razmišljaju o vožnji na TNG(LPG) ili imaju problema sa isti je da:
1. Plastičnna usisna grana i VENTURI sistem mogu zajedno ali samo do prve detonacije tada mjenjaš moguće i haubu.
2. Difuzor MORA biti tačno za onoliko KW koliko ima motor jer ako je manji izgorit će sve od glave do auspuha, a ako je veći jedino će "gušenje" karburatora kojekakvim blendama, prigušnicama ili čak krpama biti moguć rad na plinu.
3. Motor, elektrika  i "benzinska" instaacija moraju biti ispravni da bi se moglo ići na ugradnju.
4. Nije potreban simulator rada dizne ako se radi o sistemu sa jednom diznom (kao po svoj prilici LADA iz gornjeg posta) dovoljno je sa relejom sačekati glavnu +12V "žicu" dizne.
5. U rezervoaru MORA biti bar 1/2 goriva odnosno pumpa za gorivo ko je tamo ima mora biti potpuno potopljena, vjerujte to je puno jeftinije od kasnijih problema koje naprave "instalacije i uređaji" koji gase pumpu za gorivo kada voziš na plin.

Ako se ispoštuje ovo gore vožnja kola na plin se nićim neće razlikovati od vožnje na benzin,uz napomenu da svi koji misle da će uštediti grdno se varaju jer će umjesto da voze koliko su vozili automatski povečati broj pređenih kilometara i to je to.


EDIT:

potpuno zaboravih drugi razlog:
http://forum.skodaforum.rs/servisiranje/plinski-sistem-na-karburatoru-mog-auta/
ovo je itekako DIY tema i to "krvava" :-\
« Poslednja izmena: 01. Avg, 2016. 00:29 Karlheinz »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #1 poslato: 27. Jul, 2016. 21:35 »
Мали допринос за тему везано за штеловање мултипоинт секвенцијалног система.
На енглеском је језику, али лично сматрам да је веома користан текст.

http://www.dualtechuk.co.uk/Pages/ag8.aspx


Van mreže Dobrivoje

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #2 poslato: 27. Jul, 2016. 22:38 »
Amire, hvala sto nam se javljas iz lepog Sarajeva. Nebih se u potpunosti slozio sa tvojim pisanjem i to:


- rezervoar sa benzinom nemora da ima polovinu goriva, dovoljno je desetak litara. Vazno je da tih deset litara benzina u rezervoaru nebude pola godine, nego na svakih mesec - dva dopuniti sa razlikom potrosenog benzina ( 5 - 6l ),

- sto se tice plasticnih usisnih grana, poznajem vlasnike koji voze godinama bez ikakvih problema. Vazno je voditi racuna o sistemu potpaljivanja gorivne smese i kvalitetu gorivne smese ( odnosno, o odnosu u % plina i vazduha ). Kod plasticnih usisnih grana postavlja se jednosmerni ventil na kucistu filtera. Koji odlicno dihtuje kad je vakum prisutan ali se lako otvara i rasterecuje pritisak u grani i kucistu filtera i

- sada vise nije nikakav problem za odredjivanje velicine mesaca ( a ne difuzora ), jer ih liju namenski za odredjene karburatore ili klapne gasa. Ako bi se i malo preteralo ( sto je malo teze ), lako se smesa koriguje na tacnu vrednost uz pomoc kontrole izduvnih gasova sa analizatorom.

Lada niva 1,7l iz gornjeg posta nema SPI sistem ( centralno ubrizgavanje u jednoj tacki ) ubrizgavanja benzina, vec MPI sistem ( ubrizgavanje benzina u vise tacaka, odnosno svali cilindar ima svoju diznu ).
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #3 poslato: 27. Jul, 2016. 23:04 »
Немам неко искуство са гасним системима, али засигурно знам да је, што се тиче свих пумпи горива, најбоље да је потопљена "сва", не због количине горива и муљања, већ из разлога што јој је бензин једино расхладно средство. Наравно, пупме су различите висине...код мене не ваља да цигуља испод пола резервоара бензина и зато је код мене ауто увијек пун и чим сиђе до пола..пумпа.

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #4 poslato: 27. Jul, 2016. 23:39 »
Ja sam naveo neka svoja lična iskustva po pitanju VENTURI sistema, ali hajde evo

- ako će desetak litara potopiti pumpu goriva onda OK ali to gorivo ujedno i hladi i podmazuje istu pa ja lično smatram da je bolje imati imati više. To gorivo se svakako stalno zanavlja jer moraš upaliti motor i voziti bar malo na benzinu dok voda ne zagrije isparivač.
- ako poznaješ vlasnike koji godinama voze .. a baviš se tim poslom, onda sigurno poznaješ i vlasnike koji su imali puno manje sreće pa je red spomenuti i njih, jel tako, čisto radi informacije ljudima koji bi ili razmatraju mogućnost ugradnje TNG, što se mene tiće ako je usis od plastike onda jeidino i samo SEKVENT
- ni onda nije bio problem nabaviti odgovarajući ali za 60-100DM i ja ti garantujem da i danas imaš "univerzalne" (od 50-250KW  =)) )
- zadnja LADA 1.7i koju sam imao prilike vidjeti i probati bila je sa BOSCH monopointom i zato sam tamo napisao vjerovatno, drago mi je da su još poboljšali taj po meni jedini ozbiljan terenski auto ali mi nije jasna potrošnja jer je na monopointu bila 12,8,9.5 litara i sa cca 240gCO/100km (skoro pa EURO6)

Мали допринос за тему везано за штеловање мултипоинт секвенцијалног система.
На енглеском је језику, али лично сматрам да је веома користан текст.

http://www.dualtechuk.co.uk/Pages/ag8.aspx


ovo jeste zanimljivo ali onima koji imaju opremu i bave se time profesionalno  e sad svaki proizvođač ima i svoje aršine
pa bih ja to uzeo samo kao informaciju.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG


Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #5 poslato: 27. Jul, 2016. 23:57 »
Немам неко искуство са гасним системима, али засигурно знам да је, што се тиче свих пумпи горива, најбоље да је потопљена "сва", не због количине горива и муљања, већ из разлога што јој је бензин једино расхладно средство. Наравно, пупме су различите висине...код мене не ваља да цигуља испод пола резервоара бензина и зато је код мене ауто увијек пун и чим сиђе до пола..пумпа.

ja ti ovo druže potpisujem dva puta, pogotovo zbog ovih današnjih pumpi sa više 1.8k bara!

Ljudi se često previše pouzdaju u plin i ako im kod ugradnje još uvale i "sistem" koji gasi pumpu dok se vozi na plinu onda imaš u vrlo kratkom vremenu košmar tipa, neće da pali, smrdi mi benzin u kabini, crkla pumpa. Ovo što ti pišeš pola rezervoara to ti je živa istina. Rezervoari se od prije desetak godina prave od plastike i oblikom prate raspoloživi prostor tako da je oznaka 1/2 vrlo vrlo relativna stvar. Eto neka svako ko želi proba i zapiše kilometražu od punog rezervoara do pola i onda od pola do rezerve, ma je.o te, VIDIŠ doslovno kako se spušta čim pređe polovinu.



« Poslednja izmena: 28. Jul, 2016. 00:03 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #6 poslato: 28. Jul, 2016. 00:11 »
Дођавола, нисам питао јел пумпа ради све вријеме...како сам то заборавио да напоменем :o

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #7 poslato: 28. Jul, 2016. 00:51 »
Дођавола, нисам питао јел пумпа ради све вријеме...како сам то заборавио да напоменем :o

Nije frka, odgovor je DA i to na maximalnom pritisku, ono što dizne ne potroše vrati se u razervoar i tako stalno dokle je god motor radi, mada, postoji čitav sklop koji isključi pumpu ako nije došlo do starta motora ali to je fabrička izvedba. I inače i starije verzije motora sa spi i mpi rade po istom principu samo što su njihovi pritisci puno-puno manji do 10 bara a granica istrošenosti je činimi se od 4-6 bara. Nemaš razloga za brigu to je tako predviđeno i radi 99.99% ono što fali do 100% je viša sila ili češće dva tri ostanka bez goriva ili majstorska inventivnost u stilu manje radnih sati - duže trajanje (al u ..) Odosmo u OFF Topic ::)
« Poslednja izmena: 28. Jul, 2016. 01:01 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #8 poslato: 28. Jul, 2016. 16:35 »
Ради пумпа... :)
Може бити корисно за остале колеге са форума:
Чова ми прича како је момчина, да уштеди бензин, искључио бенз. пумпу и кад хоће, на 180 км/х му нестало гаса а прекидач што пали пумпу побудалио у датом тренутку (зна се десити на свим системима). Углавном, преживио је...даље вам је јасно шта је било.
Зато никада никоме не гасе пумпу на мултипоинт-секвент системима.

Јесте да мултипоинт нема везе са карбуратором и системима...али нека људи знају.

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #9 poslato: 01. Avg, 2016. 15:34 »
WTF?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG


Van mreže Karlheinz

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #10 poslato: 01. Avg, 2016. 18:29 »
WTF?
Čemu ovo? Ako ti nije jasno zašto ti je poruka izbrisana (pre ove), pošalji PP administratoru ili moderatoru.


  • Vozi: Yeti

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #11 poslato: 01. Avg, 2016. 21:39 »
Jasno je meni da kada odeš u OFF onda odeš i sa teme pa ponekad i foruma. Tako da mi ni na kraj pameti nije da se žalim ili nešto pitam administraciju, ali, ako neko radi amputaciju onda to isto baci skroz, ovako, ispada da sam ja otvorio temu "Savjeti..." a ja ovamo došao da nađem spasa za sebe i ovu ubogu FABIU što sam kupio, smijaće se ljudi, u tom smislu je pisana moja poruka kolegi Igoru.

pozz

EDIT:gramatika
« Poslednja izmena: 01. Avg, 2016. 21:47 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #12 poslato: 01. Avg, 2016. 22:07 »
Комшо, хеф је отворио тему да можемо писати уопштено на тему о гасолини.  bravo2
Деси се то тако....с времена на вријеме. :B=)

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #13 poslato: 01. Avg, 2016. 22:46 »
Ma znam, al nezgodno je kada ti tema počinje sa .."kao što sam napisao u prethodnom postu".. niđe veze al dobro.

Cijeli dan prekopavam po svojim krepanim HDD tražeći primjere raznoraznih TNG slučajeva još iz vremena "mi smo prava R.... firma".. pa do danas. Mislim da je vrh venturi BRC na BS coupe 135kW 2.0 turbo koja je prošla atest. E ima da se napravi tutorijal iz kojeg će svako ko ima plin u autu vidjeti gdje ga žulja a svi koji budu htjeli ugradnju moći će majstorima biti ravnopravni.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Karlheinz

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #14 poslato: 01. Avg, 2016. 22:49 »
Комшо, хеф је отворио тему да можемо писати уопштено на тему о гасолини.

Baš tako, Igor to odlično zna, i njemu se slično desilo i evo ga živ i zdrav i redovni učesnik ovde na forumu.
  • Vozi: Yeti