Autor Tema: Superb 3 TDI - understeer  (Pročitano 2098 puta)

0 članova i 8 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Superb 3 TDI - understeer
« poslato: 05. Sep, 2016. 15:33 »
Trenutno smo na Atosu, često se švrćkamo, vozim inspirativno sve dok žena ne krene da zvoca.. Primetio sam da auto poprilično beži od krivine, ako forsiram. Moram da popustim gas i onda je OK.

ASR se pali i u trećoj pri punom gasu, pogotovo uzbrdo.

Šta to fali mom autu, da bi to uvek išlo kako treba i da sluša komande volana?

Bolji vozač?  :B=) Diferencijal, 4x4? Ili ima previše snaga ne prednjoj osovini?




Van mreže voyager

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #1 poslato: 05. Sep, 2016. 18:14 »
Istrošenost guma? Meni to pravi veliku razliku u ponašanju auta.

Naravno da bi 4x4 i/ili diferencijal mnogo uticali ali ako do sada nisi imao tako izražen problem onda gume mogu biti odgovor.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže nebojsar

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #2 poslato: 05. Sep, 2016. 18:57 »
Previse snage na prednjoj osovini i duzina automobila/medjuosovinski razmak. Pitanje je i koliko su opruge koje si montirao drugacije od fabrickih.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže klisko

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #3 poslato: 05. Sep, 2016. 18:58 »
Težak auto, sa težinom u nosu (dizel motor) i prednjim pogonom se tako ponaša. Na kojim si oprugama, verovatno i to ima veze?
Mene su učili ovako (ne garantujem da je tačno, nisam ekspert): pri ulasku u krivinu, dok okrećeš volan, gledaj da to radiš potpuno puštenim gasom ili uz (lagani) pritisak kočnice - tako pojačavaš pritisak na prednje točkove. Kako prolaziš kroz krivinu, polako pritiskaš gas tako da si na temenu krivine toliko pritisnuo papučicu da više ne kočiš motorom ali i ne ubrzavaš. Dodavanje gasa tek kada kreneš da odmotavaš volan i to opet radiš postepeno, da se ne propinje mnogo dok su točkovi pod uglom. Mislim da toliko možeš da uradiš kao vozač.
Vodi računa o pesku i ostalim stvarima koje značajno mogu da smanje prianjanje, trebaju nam članovi, nemoj da te izbaci iz krivine :)
Znam da ti ne trebaju pridike, ali moram još nešto da napišem zato što ovo sutra možda pročita i neko kome treba naglasiti: limite automobila je najbolje proveravati na Navaku ili tako nekom mestu (nemam predstavu koja kinta je u pitanju ali to sigurno košta manje nego glava na ramenima).
Uživajte na odmoru.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže batke

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #4 poslato: 05. Sep, 2016. 19:30 »
Šta to fali mom autu, da bi to uvek išlo kako treba i da sluša komande volana?

Bolji vozač?   Diferencijal, 4x4? Ili ima previše snaga ne prednjoj osovini?



Dugačak ti je auto za krivine na Atosu. Gume ti nisu standardnih dimenzija pa opterećuju osovine. Težak motor u nosu. Pitanje je i kakve su opruge. No to su sve rekle kolege pre mene. Ono što ja mogu da ti kažem je: I prvo i drugo i treće   =))  :P  ;)
Smanji doživljaj i idi tamo gde sam ti rekao. Poslao sam ti fotke na viber.  ;)

Pozdrav i uživajte

P.S.
Za navak imaš besplatni trening na pisti ako imaš DDOR kasko. Ja ću verovatno ako ne pre, onda na proleće da odem da se provozam.
« Poslednja izmena: 05. Sep, 2016. 19:37 batke »
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mlax

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #5 poslato: 05. Sep, 2016. 20:01 »
Bio sam ja na navaku sa tom kasko polisom ddor-a jos pre 5-6 godina. Samo tamo vozis njihove aurise a ne svoj auto.
Nije lose, dosta zanimljivo, probas neke stvari koje nemas bas cesto priliku da probas u stvarnom zivotu ali malo iskusniji vozac i nema bog zna sta tamo da nauci.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže adamGT

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #6 poslato: 05. Sep, 2016. 20:09 »
Zasto niko ne pominje temperaturu? Na visokim temperaturama gume se ,,tope,, i gube na svojstvima, to je razlog proklizavanja koje pominjes,a verovatno si cuo i malo škripanja u krivinama

Sent from my Redmi 3S  


Na mreži zare

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #7 poslato: 05. Sep, 2016. 20:33 »
Kada sam video naslov teme vec sam se uplasio da nesto debelo nije u redu. Kad ono, nista novo  :B=).
Prednja vuca i understeer su potpuno normalna stvar bez obzira na velicinu auta, tezinu motora, gume, felne i ratkapne  :B=) :B=).
Oduzimanje gasa ili dodavanje volana (ili oba) najcesce resavaju problem ali to vec i sam znas. Sve ostalo sto ti smeta je potpuno normalno  ;).

E da, to su putevi za jednog ficu od 40-tak konja (i zagarantovanu zabavu) a ne za autobus  ;).
« Poslednja izmena: 05. Sep, 2016. 20:37 zare »

Van mreže batke

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #8 poslato: 05. Sep, 2016. 20:43 »
E da, to su putevi za jednog ficu od 40-tak konja (i zagarantovanu zabavu) a ne za autobus  .
E zare ovo su uboo 100 posto.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Na mreži zare

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #9 poslato: 05. Sep, 2016. 21:55 »
Pa bio sam pre par godina, zato i kazem. Put od Stavrosa do Jerisosa je dostojan reli brzinca za svetsko prvenstvo. Doslo mi da kukam od muke sto nisam u nekom fici.

Van mreže nelle

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #10 poslato: 05. Sep, 2016. 22:19 »
Lepe teorije o ulasku i izlasku iz krivine. Na kraju dođe do osećaja... A nove opruge su tu 6bog tih krivina i osećaja (pretpostavljam)  :)
A i čemu odmor ako ne zbog potpunog uživanja  :)
@mirkluk testiraj, uživaj, eksperimentiši - u razumnim granicama, naravno. Ako baš klizi više nego ranije, vratiće na stare opruge. Ali verujem da je više subjekti van osećaj.
Možda bi i drugačije podešavanje optike moglo da se radi zbog drugih opruga (ne znam, ako je neko stručan nek' prozbori). Za ovo prethodno navedeno se i ja slažem. Uz jednu napomenu: uvek sam više voleo na autu gume koje zvukom najave klizanje. Lakše se dozira opterećenje. A naravno da je i poenta zabave hvatanje limita...
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #11 poslato: 05. Sep, 2016. 23:04 »
Evo i mene :)

Dakle, verovatno kombinacija više faktora u pitanju... Oh, well. Šta da se radi.

Primetio sam ovo i pre nekoliko meseci, po serpentinama Jahorine i Bjelašnice, bilo poprilično hladno vreme, sa stock oprugama.

Ne žalim se nešto preterano niti aludiram da je auto neupravljiv. Jedino što može lako da se pretara, ako se čovek potrudi. Opruge ostaju do daljnjeg, a nadam se do prodaje auta jednog dana... :)
Definitivno mora da se pazi više nego ranije, kuda se može, a kuda ne može poterati ovaj autobus  :B=)

I ne brinite, ne ulazim ni u kakve rizične situacije ... tamo gde lako mogu iskontrolisati auto, proverim kako se ponaša.

Da li neko ima 4x4 uopšte na forumu?

Pozdrav !!

Van mreže voyager

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #12 poslato: 05. Sep, 2016. 23:18 »
Generalno, Superb je kruzer. Za to zezanje je i Octavia prevelika.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže voyager

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #13 poslato: 12. Sep, 2016. 21:14 »
Kakav ti je grip po povratku u Srbiju? Pitam to jer nešto se setih da je moje iskustvo sa asfaltom na grčkim ostrvima vrlo problematično. Auto je mnogo lakše gubio čvrst kontakt sa podlogom tamo. Kao da je asfalt klizav...
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: Superb 3 TDI - understeer
« Odgovor #14 poslato: 12. Sep, 2016. 23:40 »
Verovatno klizav i prašnjav (asfalt). Auto mi je bio usran sve vreme.. užas. Padne kiša, a auto bude crven posle.

Nisam forsirao u povratku... tako da ne bih znao. Auto drži solidno  bravo2