Autor Tema: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka  (Pročitano 2070 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže imandicZapočeo temu

Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« poslato: 08. Okt, 2016. 22:54 »
Pre 2 nedelje sam stiso m.da i uzeo novu Octaviju 2.0 150 konja, crna, limuzina, 16 inča felne, trokraki kožni volan, maxidot, radio onaj najprostiji touchscreen (Swing2 ili kako se zove), 6 brzina, manualni menjač...i oduševljen sam autom, ali kao i svaki novajlija imam par pitanja i komentara:

1. Prethodni auto je bio AlfaRomeo 156 2004. 1.9 sa 150 konja i čini mi se da je motor bio dosta elastičniji od Škodinog, čak mi se u zadnjih par dana desilo da mi se motor ugasi u 2. brzini (ali me svaki put spasao START-STOP sistem, a nisam baš zelen vozač, imam 20 godina vožnje iza sebe i mnogo mnogo kilometara). Nekako traži veće obrtaje ili ja prerano prebacujem u drugu...Verovanto stvar navike.

2. U budžet mi se uklopila manualna klima tako da nemam nikakvo podešavanje temperature osim vizuelnog okretanja "potenciometra" ka plavoj ili crvenoj boji. Da li postoji neki sistem kako regulišete temperaturu ili još bolje neki VDCS hack da mi prikaže kako je podešen kontroler za klimu. Ili da zalepim neki termometar i tako pratim. Do sad nisam uspeo da namestim temperaturu kako bi voleo, ili je prevruće ili prehladno. Navikao da stavim 21 stepen i da ne mislim, ali sad ne može tako :(

3. Da li je manualna i automatska klima samo stvar kontrolera u instrument tabli ili se menja još elektronike (hoću reci, ako nadjem polovni kontroler i zamenim ga u instrument tabli, da li dobijam automatsku klimu). Kontam da im je isplativije da prave sve isto pa da samo menjaju "maske i dugmiće" nego da prave stvarno različite modele sa različitom elektronikom.

4. Sedišta su mi previše široka, mnogo malo bočne potpore (ne pada mi na pamet pametniji naziv). Jel postoji neko aftermarket ili DIY rešenje ili moram da kupim nova sedišta?

5. Ovo mi je prvi potpuno nov automobil. Čuo sam razne priče tipa: "mora da pređe par hiljada dok se ne razradi", "tek posle par hiljada ćeš osetiti kako stvarno ide", "ne očekuj pun potencijal prvih par hiljada",...Koliko u tome ima istine?

U svakom slučaju, oduševljen sam autom i pored nabrojanih sitnica, svako jutro se budim sa osmehom jer me čeka lepa vožnja do posla...

Pozdrav svima i hvala unapred,
Ivan
« Poslednja izmena: 08. Okt, 2016. 22:59 imandic »
  • Vozi: Octavia III 2016. 2.0 110kw


Van mreže klisko

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #1 poslato: 08. Okt, 2016. 23:55 »
1. Gledaj da bude iznad 1500 obrtaja i neće da se ugasi. Nemoj da slušaš sugestije za prebacivanje brzina koje ti BC izbacuje, to je za najštedljiviju moguću vožnju. Navuci je na 2500 obrtaja i kada prebaciš u višu, taman će da padne na 1700 gde nema problema da povuče. Prošlo je par meseci od kada sam vozio taj motor ali sigurno ga nisam upamtio kao lošeg.

2 i 3. Automatska klima nije samo kontroler nego i gomila senzora koje hrane taj kontroler podacima. Prilično mi neverovatno zvuči da su ugrađivali i nepotrebne senzore.

4-5 će neko drugi, nemam ništa pametno da ti kažem.

U svakom slučaju, dobar izbor si napravio, neka te dobro služi, a kada dođe vreme nek je zameni superb!
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže dexterslab011

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #2 poslato: 09. Okt, 2016. 00:08 »
Primetices dosta razlika izmedju Skode i Alfe, bas dosta. I ja sam imao 156 1.9 i rado je se secam 😃 Sto se tice voznje u prvih par hiljada (2-3) preporucljivo je da vozis neznije, da bi se motor i komponente lepo razradili. Nadam se da znas da ne smes nikakve izmene na elektronici tj. u tvom slucaju na podesavanju klime da radis jer mislim da na taj nacin gubis pravo na garanciju. (kupovina polovnog digitalnog potenciometra i sl) Sto se tice motora, iskreno nisam probao 2.0, ali sluzbeno vozim 1.6 tdi Vagenov i sasvim je korektan. Mislim, ali mozda gresim, neka me neko ispravi ako je tako da ti osecas razliku u obrtnom momentu. To šu sustini nema nikakve veze sa konjima. Npr sad imam 1.0 75 ks, a u ponudi je jos i 1.0 60 KS, ali nekako zaborave da ti napomenu da ovaj moj motor tih dodatnih 15KS postize na 6000 obrtaja....te ti nista ne znace. Ima izreka konji prodaju kola, a obrtni momenat pobedjuje na trkama.  E sad, ako se ne varam i 1.9 JTD i 2.0 TDI imaju po 320NM, jedina razlika je sto ih alfa postiue sa malo nizim obrtajima. To jest oko 2000, a Skoda do 3000. To ti stvara taj osecaj. Ali ako osecas da Alfa vise povuce kad je potopis znacu da ne razradjujes motor nezno nego potapas 😃 U zdravlju nek te sluzi auto. Ali iskreno ne moze da se poredi Alfa sa Skodom i to treba da batalis sto pre. Moj stav je da je to izbor izmedju prelepe ali razmazene i po malo priglupe sponzoruse i prosecne, ali pametne i nenametljive devojke sa mnogo unutrasnjih kvaliteta. Stvar je ukusa, hoces li brzo i napucano ili na tenane i spokojno. 😃 nisam ti bas nesto pomogao, ali caskamo 😃
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2016

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #3 poslato: 09. Okt, 2016. 00:23 »
Evo vec tri dana sam zadovoljni vlasnik octavie sa istim motorom. Imam jos ova dva auta iz potpisa. Audi je 2.0 sa 140 konja i djeluje da kad se potopi gas u prvom trenutku daleko brze po uce nego octavia. Kasnije je to tu negdje.
Astra isto djeluje startnija u prvih par sekundi.
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0 tdi Style MY2017 Audi A4 2.0 2009.

Van mreže klisko

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #4 poslato: 09. Okt, 2016. 00:31 »
Dexter, ne znam za Alfu, ali Octavia 2.0 TDI ima 340Nm (do skoro bilo 320) na 1750 obrtaja. Nisam stručnjak ali odziv na potapanje gasa zavisi i od geometrije turbine, njene mase i verovatno gomile drugih faktora tako da subjektivni utisak može da varira u odnosu na brojke na papiru.
Inače, ja ne volim dizele, ali sam bio impresioniran tim motorom (varijanta sa 320 Nm)
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže dexterslab011

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #5 poslato: 09. Okt, 2016. 00:40 »
Odmah sam se ogradio da nisam siguran  :) za te podatke, ja sam laik generalno. Moj subjektivni utisak (poredim sa 1.6 TDI, golf 6) je da alfa povuce kao da joj je poslednje, zalepi te u sediste u tom "trzaju" ali brzinometar mi se ne penje toliko impresivno ka sto bi ocekivao
 za toliki trzaj, dok mi je kod golfa daleko manje to "lepljenje" ali on mnogo brze dodje do nekih ozbiljnijih brzina. To je bar moj osecaj. Tako da mislim da razumem sta covek hoce da kaze, ali mislim da je to samo varka, jer ako 1.6 ovako lepo ide, modu da zamislim kako je u 2.0 varijanti.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2016

Van mreže imandicZapočeo temu

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #6 poslato: 09. Okt, 2016. 09:00 »
Moj subjektivni utisak (poredim sa 1.6 TDI, golf 6) je da alfa povuce kao da joj je poslednje, zalepi te u sediste u tom "trzaju" ali brzinometar mi se ne penje toliko impresivno ka sto bi ocekivao
 za toliki trzaj, dok mi je kod golfa daleko manje to "lepljenje" ali on mnogo brze dodje do nekih ozbiljnijih brzina. To je bar moj osecaj. Tako da mislim da razumem sta covek hoce da kaze, ali mislim da je to samo varka, jer ako 1.6 ovako lepo ide, modu da zamislim kako je u 2.0 varijanti.

Da ne quotujem svakog posebno, hvala Vam svima na brzim odgovorima.

- Što se izmena u elektronici tiče, neću ništa pipati (garancija) sve dok mogu da se suzdržim :)

- Obrtni moment i konji: sve mi je jasno, alfa je imala oko 300Nm na sličnom broju obrtaja, ali je što kaže dexter lepila za sedište nekako instant. U Alfi nije bio nikakav problem da krenem iz stajanja u 2. brzini ili malo laganije i u 3. (pokazivao supruzi da nije problem i kad omaši brzinu ako pažljivo krene).  Sa druge strane, Škoda vuče vrhunski, samo osetim blagi lag, malo joj treba da "primi gas" ali kad krene, vuče jako dobro. Mislim da je samo stvar u tom prvom delu sekunde i maloj promeni u načinu vožnje i sve će biti OK.

- mislim da je situacija ista kao kod "ferdinanada"...ali sa druge strane ovaj motor ima toliko prednosti u odnosu na Alfin da ću lako preći preko toga da moram malo pažljivije da krećem. Kod Alfe su bilo mnogo izraženije dizel vibracije i buka u kabini...
Alfa i Octavia su kao neki grubijan i programer ili što kaže Dexter sponzoruša i devojka koja će decu da ti diže :)

- hvala "klisko"...Izbor je sigurno dobar, ni u jednom trenutku se nisam pokajao...Superb ili RS, videćemo šta će budućnost doneti...

Hvala svima...
Pozdrav, Ivan
  • Vozi: Octavia III 2016. 2.0 110kw

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #7 poslato: 09. Okt, 2016. 09:20 »
Jedno glupo pitanje....mozes li na radiju birati fm/am?
Izvini na uzurpiranju teme :)
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0 tdi Style MY2017 Audi A4 2.0 2009.

Van mreže imandicZapočeo temu

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #8 poslato: 09. Okt, 2016. 09:31 »
Jedno glupo pitanje....mozes li na radiju birati fm/am?
Izvini na uzurpiranju teme :)

Da, ali su sve stanice pune šuma...Nisam probao negde daleko od grada i svih zagađivača opsega...
  • Vozi: Octavia III 2016. 2.0 110kw

Van mreže batke

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #9 poslato: 09. Okt, 2016. 10:36 »
Kad već pričate o iskustvima, evo i ja da se priključim.
Pre svega da čestitam na izboru mašine, da poželim dobrodošlicu na forum i da se viđamao na skupovima.
Ja vozim O3 2.0tdi MY2015, verzija sa 320Nm. Vidim da ovde ima kolega koji su imali iskustva sa Alfom i porede je sa Škodom. Ja nisam imao prilike da vozim 156, ali mogu da kažem razliku između Superb 1  1.9tdi sa 131KS PD motor i pomenute O3 ca CR motorom.
Naime S1 mi je službeno vozilo i prešlo je oko 220k km. Što znači razrađena do j... Vozi me vozač koji je tera po principu "pun gas" jer uvek negde kasnimo  :B=). Auto ide sumanuto. Kad sednem u njega odmah osetim da lakše poteže na nižim obrtajima i nekako je "poletna". Kod O3 nije taj slučaj, i tek se negde preko 3000rpm oseti manjak konja o obrtnog momenta na S1 u odnosu na O3.
Poenta ovog komentara je da su motori različitih generacija i da subjektivni osećaj ne znači da auto bolje ide. To se najboljhe vidi ako stanu jedan pored drugok i krenu...
Sa druge strane jako je bitno da se motor razradi kako treba (kao kad ga vozi moj "pilot" po već pomenutom principu). Ovo su mi rekli i u ovlašćenom servisu (pun gas i teraj). To su nove mašine koje traže i veći broj obrtaja u odnosu na starije tipove dizela. Tek nakon dosta pređenih kilometara možeš da vidiš zaista kako auto vuče. Isteraj je na autoput i vozi recimo 150km/h, dodaj gas pa ćeš da vidiš kako lepi za sedište   :P
Savet je da u prvih 1000km ne teraš preko 3000rpm, a posle, znaš već  :B=). Ovo važi i za kolegu ferdinada
Pozdrav
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže imandicZapočeo temu

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #10 poslato: 09. Okt, 2016. 11:21 »
Savet je da u prvih 1000km ne teraš preko 3000rpm, a posle, znaš već  :B=). Ovo važi i za kolegu ferdinada
Pozdrav

Hvala Batke,
nisam ni imao nameru da poredim automobile (što bi se možda i očekivalo od mene jer sam jedan od osnivača ARCS-a) već više da me iskusniji upute kako izvući najbolje iz ove vrhunske mašine koja je realno drugačija od surovih ali sirovih dizela koje sam do sada vozio.

Kao što si i rekao u preticanjima i na otvorenom putu je zver, baš dobro vuče i bar do sada imam utisak da mogu motoru da verujem 100% i da bez razmišljanja mogu i malo da rizikujem (do sad mi se nije desilo da mi je ponestalo prostora za još malo ubrzanja).

Ostalo će doći na svoje...

Hvala puno,
Ivan Mandić
  • Vozi: Octavia III 2016. 2.0 110kw

Van mreže -nebojsa-

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #11 poslato: 09. Okt, 2016. 11:34 »
Da se i ja upisem:
vozim Octaviju A5 1.9TDI.Kada sam je uzeo (sa 99000 km) bila je bas lenja.Motor u sustini slican mom proslom automobilu, Fabia I 1.9TDI, koji je vukao kao lud iz niskih obrtaja.Doduse Fabija je bila nesto laksa
Nakon par meseci (i oko 10000 km) Octavija je zivnula, ja ocigledno drugacije vozim od bivseg vlasnika.
PD motori drugacije "vuku" od CR motora iz VAGa.
Sto se JTDa tice, u pitanju je bio polovan tj. razradjen motor sa verovatno drugacijom krivom obrtnog momenta od 2.0 TDI.
Ovde je u pitanju nov nerazradjen motor koji se drugacije vozi.
Moj otac vozi A7 Octaviu 2.0TDI Style 2014, mislim da je to sa 320Nm.
Prvi put sam vozio taj auto na otvorenom i mislio da lose ide; tj. dok sam ga vozio kako se vodi TDI PD.
Kad sam "u glavi" prebacio da ga treba voziti "benzinski"-visi obrtaji nego kod PDa kod ostre voznje - problema nema, ide odlicno.
U sustini cim duze vozis neki auto pocinjes da vozis nazalost i po inerciji.
Kada zaboravis navike iz voznje JTDa i duze vremena provedes u Octaviji videces da nista losije ne ide, cak je i brza.

Sto se ostalog tice:
Sedista: iz tvog posta zakljucijem da je Ambition oprema, jer nema digitalne klime.
Sedista su drugacija nego na Elegance/Style, mozda je i do toga.Ja sam prosecno visok i gabaritan :) pa mi sedista nisu siroka.
Sto se klime tice, prepravka u Climatronic vuce gomilu toga; nije izvodljivo samo zameniti komande.
Ja bih to zaboravio, narocito jer je u pitanju nov auto u garanciji.

"Srecom" pa nemam taj novac-za kupovinu novog automobila; ali kod Octavije ispod Style-a ili RSa ne treba uzimati u razmatranje, previse toga nedostaje na Ambition-u, barem po meni.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže batke

Odg: Octavia temperatura u kabini i još par utisaka
« Odgovor #12 poslato: 09. Okt, 2016. 12:00 »
Slažem se u potpunosti sa kolegom Nebojšom.
I da dodam, pre O3 vozio sam O2 FL 1.9tdi, takođe kupljena nova i u elegance, sada style paketu. Čipovana i povećana snaga sa 105KS na 135KS, obrtni momenat sa 250Nm na 290 ili 300Nm zaboravio sam. Auto bi na papiru trebalo da vuče bolje od gore pomenute S1, ali opet po subjektivnom osećaju, a bogami i realno nije bilo tako.
Naravoučenije, razraditi motor kako valja  :B=)
« Poslednja izmena: 09. Okt, 2016. 12:06 batke »
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"