Autor Tema: Motor 1.6 DPF filter  (Pročitano 11853 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vojaZapočeo temu

Motor 1.6 DPF filter
« poslato: 19. Okt, 2016. 21:20 »
Drugari,

Prosle nedelje sam slucajno naleteo na nekog coveka koji se prilicno razume u kola i tako pricamo, ja mu kazem vozim oktaviju 1.6 tdi, i on me pita jel sam imao problem sa DPF filterom ako jesam da idem da mi unaprede neki softver na neki stage 2.
Naime, sta se njemu desilo, prosle nedelje hteo da proda nekog golfa 6 isti motor 1.6tdi presla 90.000 i sad kupac kaze svidja mi se sve ali da pogleda moj majstor u Vojci, ovaj covek se iznenadi pomisli sta ce majstor iz Vojke da zna auto odrzavan u Porcheu...i nista sedne ti on spuca za Vojku pun gas, kad je stigao do majstora, majstor rece nemoj da gasis motor, i izvuce onu sipcicu za proveru ulja, kad ono beli dim, otvori poklopac motora jos veci dim i rece mu tebi motor nije za k...otisle su ti dizne jel si imao problem sa DPF filterom...ovaj se priseti stvarno da je se palila lampica on odradi po upustvu i ona se ugasi...objasni mu majstor kao problem je softverski kao te dizne se ciste tako sto prodje vrela nafta kroz njih a ovaj motor ima neki problem i on provuce hladnu naftu i prakticno ne ocisti dizne sto dugorocno sjebe motor.
Ja se malo zabrinuh jer se meni upalila DPF lampica na 10.000 pa sam kupio onaj wynns preparat za ciscenje DPF i ugasila se...pricam jednom drugaru i on mi rece ma da mom nekom prijatelju crko taj 1.6 na 40.000 morao nov motor....

E sad jel neko od vas zna o cemu se radi i jel postoji neki nacin i gde i kako da preventivno delujem, gde bih mogao da updatujem taj softver ili sta vec da uradim?

Hvala puno pozdrav
  • Vozi: skoda octavia 3 1.6tdi


Van mreže dexterslab011

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #1 poslato: 19. Okt, 2016. 22:02 »
Neko ce ti verovatno dati bolje savete. Ja samo da ti kazem licno iskustvo, da te malo smiri... Vozim golfa 6 1.6 tdi firminog, kojeg jase i kurta i murta i presao je 207 000 i do sad apsolutno nikakvih problema nije bilo sa motorom. Palila mu se DPF lampica i sama se gasila i veruj mi da gs niko ne odrzava niti pazi i stvarno se eksploatise, nemam pojma detalje, niti se razumem bog zna sta, nego cisto da znas, mene je bas priajtno iznendilo kako se pokazao. Imamo jos jednog koji je presao oko 300000 ali on je imao problem sa menjacem i sad sa diznama, ali tek posle ozbiljnije kilometraze i jos goreg akanja...tako da je on isto prilicno izdrzljiv. Znam da ti nisam bas pomogao, al se nadam da sam te bar malo umirio.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2016

Van mreže vojaZapočeo temu

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #2 poslato: 19. Okt, 2016. 22:19 »
Svakako jeste malo utesujuce po tome ne mora da znaci ako se pali DPF lampica da posledicno mora da dodje do propadanja dizni :)
Hvala sad cu lakse da spavam, ali nadam se da neko zna za taj stage 2 softver update.

Hvala pozdrav
  • Vozi: skoda octavia 3 1.6tdi

Van mreže dexterslab011

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #3 poslato: 19. Okt, 2016. 23:06 »
Ja sam pitao kolegu koji je zaduzen za vozni park sta da radim kad se ta lampoca upali i on mi je rekao da me to samo komp obavestava da u tim uslovima voznje ne moze da ocisti filter i da treba samo da izadjem na autoput i malo ga. "nagarim", dok se ne ugasi, nisam isprobao, ali posto vise nije svetlela lampica pretpostavljam da neko jeste.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2016

Van mreže mirkuk38

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #4 poslato: 19. Okt, 2016. 23:40 »
Upravo tako kako te posavetovao kolega. ECU povremeno sam pokreće regeneraciju DPF-a, što se može primetiti po povećanom leru (skoro pa 1.000rpm). Ako ga nekoliko puta prekineš (ugasiš motor) dok ECU odrađuje regen, nakupiće se dovoljno čestica čađi da ECU upali upozorenje da ga ne prekidaš i da ga pustiš da odradi regen kako Bog zapoveda :P.

Dakle, kada ti se upali ta lampica (meni se do sada upalila samo jednom), nemoj da gasiš motor već nastavi da voziš (najbolje van grada)... kada se lampica ugasi, znači da se sve vratilo u normalu.

Gledaj da ne sipaš gorivo upitnog kvaliteta... dakle, samo velike pumpe sa solidnim prometom, aditivirani dizel po mogućnosti. Redovno menjaj ulje, gledaj da bude kvalitetno, menjaj filter goriva barem svakih 40.000km i nemoj da pržiš motor dok se ulje ne zagreje (desetak km) i ima motor da te služi sve dok ne prodaš auto. Uživaj...

 bravo2

Na mreži observer

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #5 poslato: 20. Okt, 2016. 21:26 »
Moja "omiljena" oblast... Kako sam po pitanju auta veci Nemac od Svaba, proucio sam temu DPF uzduz i popreko. Ovo sto je Mirkuk napisao je sustina. Pridrzavajte se uputstva koje ste dobili uz auto, sipajte iskljucivo ulje specifikacije 507 i do nekih 150.000-200.000 km ne bi trebalo da bude problema (to je neki okvirni deklarisani vek DPF-a). Istina je da je prisustvo DPF-a izuzetno smarajuce za pedantne vozace (nisu pozeljne kratke relacije, nije preporucljivo gasiti motor dok se ne zavrsi regeneracija, pasivna regeneracija menja performanse motora i utice na razredjivanje ulja u karteru gorivom, ... i citav niz mana se moze nabrojati, a sve samo zbog tog "lonca" ubacenog zbog ekologije) ali vecina vozaca nece ni primetiti prisustvo DPF, i bas zbog toga to i jeste i dalje nepoznanica i retka tema medju vlasnicima novijih dizelasa).
Ovo sto gos'n majstor iz Vojke pominje prvi put cujem (a narocito za "stage 2" omg :)) ) i nije mi bas ni logicno. Uticaj na dizne moze da postoji samo usled produzenog perioda ubrizgavanja i usled toga statisticki (na duze staze) veceg habanja zbog veceg "rada" (kada ECU sprovodi regeneraciju DPF-a, pored dva "redovna" impulsa ubrizgavanja dodaje se i treci - princip je da se u motor namerno ubaci visak goriva koji ne moze da sagori vec napusta cilindre nesagorelo i dospeva do DPF gde se usled visoke temperature pali i doprinosi sagorevanju nagomilane cadji). To je ukratko sva mudrost oko DPF. Mene to sve jako smara i najsrecniji bih bio da nemam to sranje. Jer zamena (pre ili kasnije filter se kao i svaki filter trajno napuni i zacepi) kosta oko 2000 eur a oko skidanja i softverskog "gasenja" misljenja su podeljena.
« Poslednja izmena: 20. Okt, 2016. 21:36 observer »
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže -nebojsa-

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #6 poslato: 21. Okt, 2016. 23:47 »
Ja ne razumem kakva vrela i 'ladna nafta;i kakav beli dim sa meraca ulja i dizne; lose dizne se manifestuju drugacije; dim je na drugom mestu-auspuh.
Koliko sam cuo iz Skode, kod 1.6TDI stradaju dizne, Simens-verovano ne vise nego kod ostalih ubrizgavanja, problem je cena dizni i nemogucnost reparacije.
DPF ne prouzrokuje kvar dizni, DPF moze da strada zbog losih dizni, ali to bi bio ekstreman slucaj.
Vec su drugi napisali, prekinute regeneracije razredjuju ulje, mozda se na to misli da "dimi" drugacije od normalnog ulja.
Ja do sada nisam video da se u toj meri razredi ulje.

DPF se u sustini stalno "puni" i "prazni" regenracije radi kada ECU na osnovu razlike pritiska pre i u DPFu zakljuci da je vreme da se ocisti.
U sustini muke sa DPFom zavise i od proizvodjaca ECUa i dizni; negde su regeneracije skoro neprimetne (Denso na Toyotama; nemas pojma kada je regeneracija, DPF traje i 250-300000 km); negde su dosadne i zahtevaju od vozaca da povremeno napravi neplaniranu turu da se DPF ocisti.Naravno ne desava se svima, zavisi od rezma svakodnevnih voznji.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže joleone

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #7 poslato: 22. Okt, 2016. 17:39 »
150.000-200.000 km ne bi trebalo da bude problema (to je neki okvirni deklarisani vek DPF-a).
  Znaci da sve polovno sto dolazi sa zapada moze da ima problem sa PDF-om? (prosek 200kkm) Nikada nisam imao auto sa tim filterom Unapred hvala na odgovoru
  • Vozi: skoda felicia 1.3 glx 2000 god

Van mreže mirkuk38

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #8 poslato: 22. Okt, 2016. 22:40 »
Ako moj PDF nastavi da se puni linearno kao do sada (a na satu imam oko 55.000km), potrajaće nekih 360.000km. Čisto da se ima kao informacija, barem za ove nove motore...

Van mreže Peja

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #9 poslato: 22. Okt, 2016. 22:44 »
... i kao dodatnu informaciju, opiši svoj režim vožnje, jer 100 kkm u gradskoj i vožnji na otorenom ne puni istom brzinom DPF.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže mirkuk38

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #10 poslato: 22. Okt, 2016. 22:52 »
U pravu si. Najveći deo kilometraže nabijam na otvorenom putu / autoputu. Mada na autoputu imam istu ili veću potrošnju nego po gradu (6.5 do 7.5l/100km).

Van mreže nkteam

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #11 poslato: 23. Okt, 2016. 16:49 »
  Znaci da sve polovno sto dolazi sa zapada moze da ima problem sa PDF-om? (prosek 200kkm) Nikada nisam imao auto sa tim filterom Unapred hvala na odgovoru

Iz optimisticnog ugla, to sto dolazi sa zapada, staro par godina i sa magicnih 130-170.000km (khm, puta 2) najverovatnije je vozeno autoputem, tako da je granica verovatno bliza mirkuk-ovoj od 360k nego 200k.
  • Vozi: Octavia 2.0tdi Style 2016

Na mreži observer

Odg: Motor 1.6 DPF filter
« Odgovor #12 poslato: 24. Okt, 2016. 19:14 »
Fabricka preporuka je da se kontrola dpf izvrsi na 150k km (tako pise i kod mene u uputstvu). Prema iskustvima sa neta problemi krecu na oko 200k km. Ali nema pravila, stil i uslovi voznje jako uticu. Kratke gradske relacije doprinose brzem nagomilavanju cadji. Kupovina dizel automobila sa dpf se prakticno vise ne moze izbeci jer ga imaju svi dizel motori koji ispunjavaju euro 5 normu.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017