Simply Clever
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Kvarovi Popravke Servisi
»
trese na leru 1.2HTP fabia
Strana:
1
2
»
Dole
Autor
Tema: trese na leru 1.2HTP fabia (Pročitano 4889 puta)
0 članova i 9 gostiju pregledaju ovu temu.
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
trese na leru 1.2HTP fabia
«
poslato:
07. Dec, 2016. 18:23 »
Drage kolege forumaši,
od jutros moja Fabijica (MK1 1.2HTP) u leru trese (motor trese). Kada je na leru, normalno je da je na oko 800 obrtaja. Pošto komp "otkrije" da nešto nije kako treba, digne ga na 1000, ali i tu trese... Kada ga gasom dignem na iznad 2000, nema tresenja. Moj je utisak kao da radi na cilindar manje, iako sam se sa posla sasvim OK dovozao do kuće (vozio u drugoj na 3000 obrtaja).
U subotu ga vozim u servis, kao za inat treba mi već sutra, ne znam da li da ga vozim ili da ostane parkiran. Vaša mišljenja bi mi značila.
Evo loga dijagnostike (onaj drugi zapis (Address 09: Cent. Elect.) se pojavljuje već godinama, tako da mislim da je reč o tom prvom (Cylinder 1 Misfire Detected).
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 03E 906 033 A
Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4672
Coding: 00021
Shop #: WSC 13765
TMBPY16Y143903157 SKZ7Z0C2042118
1 Fault Found:
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.
Controller: 6Q2 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 2S07
Coding: 17416
Shop #: WSC 13765
2 Faults Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-00 - Signal too Low
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
28-00 - Short to B+
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 6Y0 920 860 M
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07
Coding: 00102
Shop #: WSC 13765
TMBPY16Y143903157 SKZ7Z0C2042118
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway
Controller: 6N0 909 901
Component: 30 GATEWAY CAN 2S07
Coding: 00012
Shop #: WSC 13765
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist
Controller: 6Q0 423 156 R
Component: LenkhilfeKYO V913
Coding: 10140
Shop #: WSC 13765
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
«
Poslednja izmena: 10. Dec, 2016. 19:27 Karlheinz
»
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #1 poslato:
07. Dec, 2016. 21:00 »
Kad su menjane svecice i jesi li ih skoro cistio?
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #2 poslato:
07. Dec, 2016. 21:49 »
Hvala druže na ideji - vrlo moguće da je tu negde problem. Menjao sam svećice pre više od 30.000km. E sad, proverio bih ih, očistio i zamenuo ako treba, ali mislim da bez alata za to ne mogu da dođem do njih (svojevremeno sam mislio da sam promenim svećice, pa sam na yt gledao tutorijale: nakon demontaže kablova treba neki dugi alat kojim se kalem (?) sa svećicom izvuče). Da li je neko to izveo bez tog alata?
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
bigor
Laurin&Klement
Poruke: 906
Like ukupno: 38
L&K ugled:
39
Lokacija: Beograd
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #3 poslato:
07. Dec, 2016. 23:32 »
Mislim da mozes i rukom povaditi kablove, odnosno bobine jer mi se cini da je kod tebe bobina na svakoj svjecici.
Samo ih prvo raskaci, ako i ne uspijes nista neces pokvariti. Ja bi na tvom mjestu ipak kupio nove svjecice jer ciscenjem se nekad nesto postigne,a nekada nista tako da opet neces znati na cemu si
Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #4 poslato:
08. Dec, 2016. 08:09 »
Hvala puno Bigore na odgovoru i hrabrenju da sam to izvedem! Voleo bih da sam uđem u akciju, ali nemam za to sjajne uslove (garažu a napolju je zimaaaaa, gumiran ključ za svećice koji se preporučuje nego običnu metalnu gedoru, nemam moment/kilo-ključ)
Pogledao sam i YT tutorijal gde serviser vadi bobinu bez alata - (njemu) glatko ide i uz pomoć poluge od dva šrafcigera. Videću da li ću ja pokušati popravku, ili ću u ga u subotu odvesti u servis. U svakom slučaju, obavestiću vas o ishodu.
Još nešto, ako neko zna... Ako neko zna: koji je prvi cilindar (kada sam ispred auta i gledam u motor) onaj levo ili onaj desno?
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #5 poslato:
08. Dec, 2016. 09:04 »
Ima perioda dana kada nije toliko hladno pa mozes da probas i za skidanje svecica ti nije potreban specijalan kljuc vec samo duboka gedora. Ako ti je za neku utehu 100 puta sam gledao majstore kako svecice zavijaju obicnom gedorom, a ne moment kljucom. Cilindri bi trebalo da su numerisani s leva na desno. Da li se auto vozi na plin?
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #6 poslato:
08. Dec, 2016. 09:21 »
Hvala Ugi, u pravu si: ujutro je stegnuto, oko podne su bolji uslovi... Verujem da se po radionicama radi sa kojekakvim alatom; stezao sam ja svecicu i na zoljici kao knilac kako sam znao i umeo pa je uvek palila
. Pogledaću da li postoje oznake cilindara (greška je u cilindru broj 1 pa bih sa time počeo).
Ne, radi se o čistom benzincu.
Hvala na trudu u vezi dodatnih infoa za mene.
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
amijailovic74
Registrovan
Poruke: 1
Like ukupno: 0
L&K ugled:
1
Lokacija: Požarevac
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #7 poslato:
08. Dec, 2016. 14:47 »
Pozdrav,
Prvo proveri svećicu ili zameni mesta svećicama, pa ćeš da vidiš ima li razlike.
Ako nije svećica, proveri da li je bobina, isto menjanjem mesta bobina.
Ono treće može da bude i dizna, na tom cilindru na kom ti pokazuje grešku, mada najčešće bude bobina. Te bobine su malo problematične kod njih.
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #8 poslato:
08. Dec, 2016. 15:00 »
Hvala druže na dodatnim infomacijama... Plan mi je da u cilindar 1 stavim novu svećicu pa da vidim šta će se desiti. Ako to ne upali, mogu i promeniti redosled bobina - super ti je ideja a ništa ne košta. Dalje od toga neću ići jer su mi znanja o motorima relativno skromna... Nije mi probl. da ga odnesem u servis i platim koliko treba, ali bi me jako obradovalo da sam eto ovakvu situaciju umeo i uspeo (uz vašu pomoć) sam da rešim.
Jedino sam dosta tanak sa vremenom, a auto mi treba, no videcemo....
Hvala svima što ste mi dali dovoljno informacija i ideja da se komotnije osećam u ovom situaciji i javljam se kada rešim ovu priču.
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
zare
Laurin&Klement
Poruke: 1018
Like ukupno: 6
L&K ugled:
19
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #9 poslato:
08. Dec, 2016. 17:03 »
Raspored cilindara se odredjuje na dva nacina. Jedan je da je prvi cilindar do menjaca (sto je cesto kod Francuza) i drugi je da je prvi cilindar do razvoda (tj. suprotno od menjaca), sto je ovde slucaj. U ovom slucaju u masinstvu ne postoji "levo i desno"
.
Bobine na tim motorima znaju da se uzjogune kada hoces da ih skines pa nemoj lako da odustajes. Mora da se zapne i mnogo vise nego sto ti se cini da je normalno.
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #10 poslato:
08. Dec, 2016. 18:29 »
Đavo mi nije dao mira i čim sam došao sa posla prihvatio sam se posla
.
Pretpostavio sam da je prvi cilindar onaj krajnje levo (verovatno zato što mi se učinilo da ću se sa njim najlakše izboriti a Zaretov post sam video tek nakon završetka akcije). Vađenje bobine lako ide uz pomoć dva šrafcigera u kontri - ne treba poseban alat. Bobina je poprilično zarđala, izduvao sam je i obrisao koliko sam mogao, i pošto nemam rezervnu vratio sve i početno stanje. Motor lepše radi, krene sa 1000 obrtaja i ne trese, nakon 20tak sekundi ponovo počne da trese, pa tako u krug. Znatiželje radi, otvorio sam i suprotni cilindar (cilindar 1 po Zaretu) i tu bobina deluje sasvim OK (naravno, moguće da i ona zeza).
Zare (hvala na savetima) je u pravu i što se tiče skidanja bobine sa kablova: Prvo sam uspeo da pokidam plastičnu zabicu od dole
, a zatim sam čupao koliko sam mislio da je prigodno i nisam uspeo da ih odvojim. Nakon Zaretovog posta jasno mi je da ću morati baš momački da povučem da bi ih razdvojio...
Nakon što sam fokus prebacio sa svećica na bobinu, lako sam našao i srodnu temu na našem forumu pa je postavljam i ovde - onom kome zatreba imaće više literature:
http://forum.skodaforum.rs/fabia-1999/motor-nema-snagu-i-neravnomeran-rad/
A sad u potragu za bobinom...
«
Poslednja izmena: 08. Dec, 2016. 18:36 mtesic
»
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #11 poslato:
10. Dec, 2016. 08:55 »
Drugari forumaši,
problem sa motorom je rešen
. Prema vašim savetima i uputstvima kupio sam bobinu (Bremi 2800 din.), zamenuo je i motor ponovo ravnomerno, mirno i tiho radi! Sa Vag-com sam obrisao grešku (signalna lampica na tabli), a zatim ponovo pustio kompletan skan i sve je kako treba
.
Hvala svima sa ove teme na korisnim savetima - bez vas teško da bih ovo sam rešio. A posebno zahvaljujem onima koji su me ohrabrili da ovo uradim sa alatom kojim raspolažem i uslovima koji su ne baš sjajni (na parkingu isprad zgrade i temperaturi oko nule). Isto preporučujem svima drugima sa ovakvim i sličnim problemom a koji imaju iole smisla i vremena za ovako nešto - popravka se stvarno može izvesti u sopstvenoj režiji.
«
Poslednja izmena: 10. Dec, 2016. 09:07 mtesic
»
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #12 poslato:
10. Dec, 2016. 10:17 »
Koja bobina je bila felericna?
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
mtesic
RallyeSport
Poruke: 202
Like ukupno: 25
L&K ugled:
19
Lokacija: Novi Sad
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #13 poslato:
10. Dec, 2016. 10:26 »
Ta zarđala koju sam uslikao i čiju sam poziciju označio crvenim krugom na fotografiji par postova iznad.
Dijagnostika tu poziciju (najudaljeniju od razvoda) tretira kao cilindar 1.
Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: trese na leru 1.2HTP fabia
«
Odgovor #14 poslato:
10. Dec, 2016. 10:32 »
Najverovatnije je korodirala zbog vode koja se tu sliva. Imas li poklopac na motoru? Ako nemas, razmotri neku mogucnost da sprecis vodu tu da ulazi.
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
Strana:
1
2
»
Gore