Autor Tema: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW  (Pročitano 3288 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži bugarinZapočeo temu

interesantan text kopiran sa B92, a kao izvor informacija navodi se Deutsche Welle.
posebno interesantno jer i pored gubitaka koji se pominju u skodi, oni i dalje na svakom prodatom vozilu u proseku zaradjuju vise nego VW.



Koliko stvarno vredi novi auto?
IZVOR: DOJČE VELE
Berlin -- U žestokoj borbi za kupce u Evropi, mnogi proizvođači automobila, prisiljeni su u poslednje vreme, da prodaju vozila ispod cene, navodi radio Dojče vele.

Ipak, kako navodi nemački radio, ovaj trend polako nestaje, jer i zatvaranje pogona pokazuje rezultate.

Broj prodatih automobila u Evropi prošle godine pao je na najniži nivo u poslednjih 17 godina, a i u prvoj polovini ove, 2013, prodaja i dalje pada. Mnogi proizvođači su "lovili" kupce spuštajući cene tako da bi zapravo gubili novac, kad bi prodali neko vozilo.

To se, naravno, nikada nije odnosilo na proizvođače automobila, koji se proizvode za one kojima cena nije važna. Na čelu te lestvice je Porše. Uglednoj nemačkom proizvođači sportskih četvorotočkaša je u proseku, za svako prodato vozilo ostalo 16.590 evra – i to pre plaćanja poreza i ostalih doprinosa.

Prema računici, do koje su došli stručnjaci Centra za istraživanje automobilske privrede – CAR, Univerziteta u Duisburgu, na drugom mestu je Fijatova marka Ferari-Maserati, kojoj ostane 15.000 evra za svaki auto koji napusti radnju i onda sledi "nemački trio" proizvođača luksuznih automobila.

Neke će možda iznenaditi raspored, jer najviše zarađuje Audi (3.821 evra), sledi BMW (3.495 evra) i tek onda dolazi Mercedes kod kojeg, kada se sabere koliko košta sve što se u automobil ugradi, ostane još "samo" 2.012 evra dobiti.

Nema druge, nego ključ u bravu
Zapravo, mnogo je zanimljivije šta se događa sa druge strane, u svojevrsnoj "dolini suza" automobilske industrije. Neki proizvođači, poput francuskog Renoa i dalje tonu sve dublje i dublje.

U prvoj polovini 2013. Reno je uz svaki automobil kupcu "poklonio" 457 evra, dok je prošle godine to bio 241 evro. Doduše, mnogo proizvođača koji su gubili novac prodajući automobile, shvatili su da tako dalje ne ide. Čak je i francuski Pežo-Citroen (PSA) smanjio gubitak sa 510 na 349 evra - i kod njega, kao i kod mnogih drugih, razlog je veoma jednostavan - zatvaranje pogona i manja proizvodnja.

Zato je Pežo zatvorio pogon nedaleko od Pariza, a i bilans Opela/Vokshola se, nakon odluke o zatvaranju pogona u Bohumu, popravio sa 834 evra gubitka na "samo" 414 evra, po svakom prodatom automobilu.

Slično je i sa Fordom - tačnije, njegovim evropskim ogrankom. Jer u svetu, Ford i dalje po automobilu zarađuje 717 evra, ali se tek sa procesom zatvaranja pogona u belgijskom Genku, britanskom Sautemptonu i Dagenhamu, gubitak u Evropi počeo da "topi".

U prvoj polovini ove godine bilo je 843 evra po vozilu - prošle godine 967 evra.

Najvažnije je pozicioniranje
Ipak, zatvaranje pogona nije jedini način kako da se smanji gubitak i to se vidi u "rekorderu" u procesu oporavka - italijanskom Fijatu. Auto-koncern je gubitak prepolovio. Sa 384 evra prošle, na samo 130 evra po prodatom automobilu ove godine.

I Fijat je odlučio da napusti čitavu marku Lančia, ali mnogo je bio važniji njegov povratak u sektor, u kojem se Fijat oseća kao "kod kuće", na male, ekonomične automobile.

Marketing i pozicioniranje na tržištu, presudni su za opstanak proizvođača automobila - i to najbolje pokazuju proizvođači sa Dalekog istoka. Jer i proizvođač masovnih vozila, japanska Tojota, odlično zarađuje na svojim automobilima - čak 1.801 evro po vozilu.

Ne ide loše ni Korejcima, Hjundaiu (1.027 evra) i Kii (911 evra), što je svakako bolje, nego u slučaju Folksvagena (629 evra). U tom koncernu, kojem pripada Škoda, "češki brend“ vredi više nego ostali, jer zarađuje (671 evro).
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Karlheinz

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #1 poslato: 10. Avg, 2013. 14:47 »
Škoda, "češki brend“ vredi više nego ostali, jer zarađuje (671 evro).

Zvanični podaci Škode za 2012 su:  profit (~712.000.000) / prodata vozila (939.200) = 758 eur u proseku za jedno vozilo, a u prvoj polovini 2013 to je je oko 550 eur za jedno prodato vozilo - čistog profita.



Nije tema, ali samo da napišem da od prodaje delova (redovnih i vanrednih servisa) Škoda sigurno uzima još dostra EUR profita po autu godišnje, pričam napamet ne znam tačnu cifru...
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Na mreži bugarinZapočeo temu

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #2 poslato: 10. Avg, 2013. 15:00 »
Zvanični podaci Škode za 2012 su:  profit (~712.000.000) / prodata vozila (939.200) = 758 eur u proseku za jedno vozilo, a u prvoj polovini 2013 to je je oko 550 eur za jedno prodato vozilo - čistog profita.



Nije tema, ali samo da napišem da od prodaje delova (redovnih i vanrednih servisa) Škoda sigurno uzima još dostra EUR profita po autu godišnje, pričam napamet ne znam tačnu cifru...


naravno da uzimaju pare i na konto delova.
meni je bilo interesantno da za razliku od "velikih" auto brendova koje svesno gube na svakom prodatom vozilu, skoda prihoduje. i uz to izbacuje nove modele i radi restajling.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Turbo

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #3 poslato: 10. Avg, 2013. 15:59 »
Zapravo nije čudno što prihoduje, naprotiv. Škoda skoro da nema nikakav razvoj, posebno ne pravi razvoj modernih tehnologija koji je i najskuplji. Modeli su mehanički isti kao Audijevi i Vagenovi, produkcija se svodi na sklapanje gotovih delova u finalni proizvod. Kada bi trebala da uloži u razvoj samo jednog motora bila bi druga priča jer tu cifre prelaze ii više stotina miliona eura. Promena oblika volana ili branika i fara nije nikakvo ulaganje u poređenju sa kompletnim razvojem npr MQB platforme ili tek nekog recimo V6 TFSI motora, dsg menjača poslednje generacije....

Van mreže Karlheinz

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #4 poslato: 11. Avg, 2013. 15:18 »
Škoda skoro da nema nikakav razvoj, posebno ne pravi razvoj modernih tehnologija koji je i najskuplji. Modeli su mehanički isti kao Audijevi i Vagenovi, produkcija se svodi na sklapanje gotovih delova u finalni proizvod. Kada bi trebala da uloži u razvoj samo jednog motora bila bi druga priča jer tu cifre prelaze ii više stotina miliona eura.

Škoda je 100% u vlasništvu VW-a, normalno je da koristi zajedničku tehnologiju.
Škoda je investirala 2012. preko 800 a 2011. blizu 600 miliona EUR, u sve i svašta, npr. razvoj novih modela, face lift starih, modernizaciju proizvodnje...
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Turbo

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #5 poslato: 11. Avg, 2013. 18:03 »
Kao što si rekao, Škoda je 100% u vlasništvu VW, ili bar ima kontrolni deo akcija. Pretpostavljam, to je praksa, da je organizovana kao ogranak VW-a, u tom slučaju sve što je investirano je od strane VAG-a.


Van mreže vojkan85

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #7 poslato: 24. Mar, 2018. 19:47 »
Mislim da ovo baš i neće biti dugog veka. Svesno se VW odriče svojih vodećih modela ako Škoda krene da pravi još jednu fabriku. Onda dolazimo na to, šta ako je VW uslovi pa onda ta fabrika iz nekog razloga bude neprofitabilna? Sada dobra prodaja ne znači i za 10 godina. Držimo fige naravno da se Škoda razvija sve bolje i bolje ali i da ne nagruvaju cene a sve vodi ka tome.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže Maksimus

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #8 poslato: 24. Mar, 2018. 21:07 »
VW i o skodi vodi racuna kao i o sebi,nece tu biti uslovljavanja koja bi dovela do neprofitabilnosti,te pare idu u njihovu kasu.

Van mreže vojkan85

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #9 poslato: 24. Mar, 2018. 21:11 »
Idu ali mislim da im Škoda donosi ubedljivo najviše prihoda a i bilo je pre par meseci u vestima da su se VW i Škoda nešto pokačili jer je ispalo da im Škoda uzima kupce Passat-a ili tako nešto.

Edit:

Pronađoh link:

http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/bijesan-zbog-uspjeha-skode-vw-priprema-skupu-osvetu-332950
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže Maksimus

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #10 poslato: 24. Mar, 2018. 21:18 »
To je klasicno lupetanje novinara.
Zamisli imas 2 drveta vocki,i ljut si na ovo drugo jer daje vise od onog koje je starije pa hoces da mu iseces granu-nidje veze.
Tu je problem bio sto su passat i golf podbacili u odnosu na predvidjenu prodaju pa je bilo manje posla u DE,a onda su sindokati pritiskali da bi Nemci imali posla.
Nije to po sredi nikakvo uslovljavanje skode i njenih proizvoda,vec zastita Nemackih radnika (sto je na kraju uradjeno na mnogo bolji nacin,ono je po mom misljenju medijski naduvano).

Van mreže Peja

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #11 poslato: 24. Mar, 2018. 21:20 »
Ne brinem se ja za njih, znaju oni kako im najbolje organizovati se, znaju oni najbolje kako se šiša.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Van mreže vojkan85

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #12 poslato: 24. Mar, 2018. 21:23 »
Jeste u pravu ali cene Škoda i drugih automobila su ipak malo otišle gore u korist Škode. Nije Toyota ništa lošija od Škode a opet Škoda po opremi ne može da joj priđe za te pare.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže -nebojsa-

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #13 poslato: 24. Mar, 2018. 21:44 »
Nece VW protiv Skode sigurno, niti Skoda protiv VWa, to su dva oka u istoj glavi, u ovom slucaju glava je kao kod pauka  =))
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže vojkan85

Odg: Skoda vise zaradjuje na prodatim vozilima nego maticni VW
« Odgovor #14 poslato: 24. Mar, 2018. 22:13 »
Zavisi kako gledas. Ako ti jedan decenijski model krene u down...
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI