Autor Tema: 14.8 V  (Pročitano 2329 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mirkuk38Započeo temu

14.8 V
« poslato: 27. Jan, 2017. 10:12 »
Dokon pop jariće krsti, a ja merim napon na utičnici upaljača... Da li je ovo OK? Nešto mi malo mnogo...

Čim sam isključio motor, pao je napon u roku 30 sekundi na 12.8V .. .i nastavio polako da pada dalje. Premeriću danas recimo, posle 24h nevoženja.

Koliki napon da očekujem na akumulatoru? Kod mene je onaj poseban tip akumulatora za start&stop vožnju, ako to čini neku razliku...


Na mreži hakkler

Odg: 14.8 V
« Odgovor #1 poslato: 27. Jan, 2017. 10:24 »
Isti

Van mreže aleksandarzlatic

Odg: 14.8 V
« Odgovor #2 poslato: 27. Jan, 2017. 12:18 »
I meni na uticnici upaljaca meri isto, kad je auto ugasen 12,8V sto znaci da je akumulator dobar i da daje nominalan napon, a 14,4 - 14,8 V daje u voznji, mislim da je to napon punjenja akumulatora...???

A kad ukljucim mobilni u taj punjac onda mi ispisuje 5,1 ili 5,2 V, napon punjenja telefona.
  • Vozi: Renault Kadjar 11.2019. 1.5 DCI 260Nm/115HP Business Edition paket

Van mreže ugi85

Odg: 14.8 V
« Odgovor #3 poslato: 27. Jan, 2017. 12:39 »
Napon na akumulatoru se stabilizuje kad se ohladi i ne bi treba da se smanjuje u toku dana. Medjutim, niske temperature cine da napon ipak malo padne ali to ne bi smelo da bude preko nekih 0.2V. Kako si merio napon punjenja?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: 14.8 V
« Odgovor #4 poslato: 04. Feb, 2017. 22:22 »
Ako je pitanje bilo upućeno meni, merio sam na utičnici za upaljač.

Van mreže ugi85

Odg: 14.8 V
« Odgovor #5 poslato: 05. Feb, 2017. 09:32 »
Nisam bio precizan. Kojim instrumentom si merio napon (nije valjda najjeftiniji kinez :(), koja je bila ambijentalna temperatura, koliko dugo je radio auto u momentu merenja i sta je bilo ukljuceno od potrosaca?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži zare

Odg: 14.8 V
« Odgovor #6 poslato: 05. Feb, 2017. 09:38 »
Nista ne fali najjeftinijim kinezima. Jos nisam nasao ni jedan a da je ispravan i da odstupa vise od 0,05 V od nekog kvalitetnog. Neka bude i 0,1 V pa je to smesna razlika sem ako se ne bavis labaoratorijskim merenjima.

Van mreže ugi85

Odg: 14.8 V
« Odgovor #7 poslato: 05. Feb, 2017. 10:04 »
Za AGM akumulatore tih 0.1V pravi veliku razliku. Inace, najjeftiniji kinezi grese malo vise od 0.1V :)
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži zare

Odg: 14.8 V
« Odgovor #8 poslato: 05. Feb, 2017. 10:19 »
Neka bude kako ti kazes.

Van mreže ugi85

Odg: 14.8 V
« Odgovor #9 poslato: 05. Feb, 2017. 10:28 »
Da ne bi bilo zabune, u ovom slucaju znam sta pricam :) Svako od nas na forumu ima svoju profesiju, a u sklopu moje godinama radim sa izuzetno preciznim i manje preciznim mernim instrumentima pa mogu izvesti adekvatna poredjenja.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži zare

Odg: 14.8 V
« Odgovor #10 poslato: 05. Feb, 2017. 12:22 »
I utvrdio si da kinez od 500 ili 1000 din laze "malo vise od 0.1 V" u odnosu na Fluke, Bening, Sanwu ili bilo sta slicno sto je vise nego preterano i po ceni (200, 300 ili vise evra) i po funkcijama i po preciznosti u odnosu na ono sto treba za jedan najobicniji auto?? Ne pricamo o super racunarima ni svemirskoj tehnologiji.
Ako ih poredis sa labaratoriskom opremom sa 6 decimala, lazu i ovi od 300 evra. Samo sto lazu tamo gde nema nikakvog uticaja za ono o cemu pricamo.
Ako je nekome bitno da li ce na nekim kolima umesto tacnih 12,78 V da pokaze 12,72 onda u redu. Slazem se da kinezi lazu.

Van mreže ugi85

Odg: 14.8 V
« Odgovor #11 poslato: 05. Feb, 2017. 13:04 »
Ponavljam da nisu svi kineski multimetri isti i da najjeftiniji imaju mernu gresku koja pravi bitnu razliku jer moze ukazati na lose punjenje ili u ovom slucaju prepunjavanje. Inace merna greska zavisi i od opsega merenja instrumenta. Da budem precizan, po navodima prozivodjaca AGM akumulatora, oni se nikako ne smeju punuti naponom vecim od 14.4V, a u praksi se moze gurati do 14.7-14.8V ali kontrolisano inace ce doci do elektrolize vode, a zatim i do isusivanja celija. Nakon ovoga sledi reciklaza. Kolega mirkuk je naveo da mu je napon punjenja 14.8V ali nije naveo uslove pri kojima je merio i cime je merio.
Pojedini autoelektricari i danas tvrde da je napon punjenja od 13.8V sa alternatora dobar a nije. Zapravo jeste dobar ali za stare antimonske akumulatore koji se godinama ne koriste za kalcijumske ne, jer je za njih cak i 14V malo.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže klisko

Odg: 14.8 V
« Odgovor #12 poslato: 05. Feb, 2017. 13:39 »
Ja imam kineski unimer koji strašno laže kada mu je baterija slaba. Pri tome, ne daje indikaciju da je slaba tako da ga uglavnom koristim kao om metar i detekciju napona (ima/nema), ne verujem u pročitane vrednosti.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: 14.8 V
« Odgovor #13 poslato: 05. Feb, 2017. 21:29 »
Koristio sam PeakTech kupljen u MikroPrinc-u za nekih 30ak €.. dakle nije baš najjeftiniji noname od 500din.
Imam još jedan manje poznati (ne znam sada naziv) od 20ak €. Izmeriću sa oba, pa ću okačiti ovde rezultate.

Ugi85, u kojim režimima vožnje da merim?

Van mreže ugi85

Odg: 14.8 V
« Odgovor #14 poslato: 06. Feb, 2017. 08:47 »
Dobar je taj PeakTech. Regler ima temperaturnu kompenzaciju iz razloga sto se na niskim temperaturama elektrolit akumulatora zgusne, usled cega poraste unutrasnji otpor, pa je neophodan veci napon sa alternatora. Pri niskim temperaturama, kad se auto tek upali, normalno je da napon na alternatoru bude malo veci ali cim se motor zagreje morao bi biti maksimalnih 14.4V. Dakle, izmeri napon punjenja kad je motor zagrejan i sa upaljenim svetlima i ne meri ga na uticnici vec diretkno na klemama akumulatora. Inace, gde se kod tebe nalazi akumulator?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance