Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Elektrika Mehanika Dijagnostika
»
14.8 V
Strana:
«
1
2
Dole
Autor
Tema: 14.8 V (Pročitano 2331 puta)
0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.
mirkuk38
Laurin&Klement
Poruke: 1505
Like ukupno: 8
L&K ugled:
38
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #15 poslato:
06. Feb, 2017. 09:08 »
OK, merim pa javim...
Evo ga, "gore desno" ušuškan u neku plišanu futrolu
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #16 poslato:
06. Feb, 2017. 09:25 »
Interesantno, nije mi jasno zasto su ovo uradili. AGM akumulatori su dosta osetljivi na visoke temperature, mnogo su osetljiviji u odnosu na akumulatore sa tecnim elektrolitom pa cak i u odnosu na gel akumulatore, a Skodini inzenjeri ga stavise pod haubu. Nadam se da je barem koliko toliko dobro termicki izolovan.
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
mirkuk38
Laurin&Klement
Poruke: 1505
Like ukupno: 8
L&K ugled:
38
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #17 poslato:
13. Apr, 2017. 11:39 »
Ovako... jutros pre posla išao da sredim trap i ajde da izmerim napone, ostao sam dužan Ugiju
Auto
nije bio vožen nekoliko dana
, od nedelje verovatno. Dakle, posle 4 dana odmaranja, napon na akumulatoru (motor ugašen) je bio
12.20V
.
(merio sam i na akumulatoru i na upaljaču, napon se gađa u 0.01V.. identično mi iščitava instrument).
Čim sam upalio motor
(mrak, upalila se oborena svetla + LED dnevna), radila je muzika i možda ventilacija blago.. ne sećam se... napon je iznosio
14.87V
.
Posle više od sat vremena vožnje
i rada u leru, parkiram ponovo u garažu, isti uslovi... izemereni napon (motor radi u leru) je bio stabilan na
13.45V
.
Ugi?
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #18 poslato:
13. Apr, 2017. 12:24 »
Prvo jedno pitanje, napon na upaljacu nije bitan. Nakon sat vremena motor radi u leru, svetla su upaljena radi li ventilacija i kako je podesena? Koja je otprilike bila temperatura oko kola ujutro?
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
mirkuk38
Laurin&Klement
Poruke: 1505
Like ukupno: 8
L&K ugled:
38
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #19 poslato:
13. Apr, 2017. 12:29 »
Meni je bitan, da ne izgledam kao kreten kada svako malo dižem haubu i merim napon na akumulatoru
. Ako uvek dobijam identične vrednosti, merim na upaljaču... Ili grešim?
Ventilacija je bila podešena na 1. ili 2. brzinu (od 7 koliko ima, čini mi se)... nisam je menjao tokom vožnje. Temperatura u garaži je uglavnom konstantna... bilo je 11C . Radila su oborena svetla i na prvom i na drugom merenju.
ugi85
Laurin&Klement
Poruke: 1754
Like ukupno: 4
L&K ugled:
53
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #20 poslato:
13. Apr, 2017. 13:04 »
Aha, razumem. Napon na upaljacu treba biti gotovo isti kao i na klemama akumulatora uz dozvoljeni mali pad. Kod tebe je to odlicno.
Napon od 12.2V pokazuje da je akumulator na nekih 65% sto AGM akumulator podnosi ali nije dobro jer auto nije vozen neko vreme. Pravo je pitanje zasto je ovoliko prazan? Koristis li start/stop?
Regler ima temperaturnu kompenzaciju pa je ocekivano da kad je napolju hladno napon punjenja bude malo veci. Napon od 14.8V jeste malo veci za AGM akumulatore ali nije strasno jer se isti spusti posle odredjenog vremena na dobru vrednost tako da stete nema. Medjutim, napon od 13.45V je dosta nizak i nalazi se u granicama napona za odrzavanje akumulatora punim. Da pojasnim, savremeni punjaci pune akumulator klasican sa oko 14.4V a kad ga napune prelaze u mod odrzavanja sa naponom od oko 13.7V.
Obzirom da se ne bavim se profesionalno autoelektrikom ne mogu 100% da tvrdim da nesto nije u redu sa reglerom ali ono sto znam je da napon koji si izmerio nije dobar. Mozda, ukoliko se javi veca potrosnja struje, napon skoci ali zaista nisam siguran. To je nesto sto bi trebalo proveriti.
Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance
mirkuk38
Laurin&Klement
Poruke: 1505
Like ukupno: 8
L&K ugled:
38
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #21 poslato:
13. Apr, 2017. 13:23 »
Takva mi je trenutna životna situacija, da se patim po prevozu uglavnom, dok auto čami u garaži.. tako da se ne vozi nekada po pet dana.
Start&Stop uglavnom bude uključen, ali sam u nedelju došao sa puta od 550km, tako da ovaj put to nije imalo uticaja na napunjenost akumulatora.
Uporediću sa batketom recimo jedan dan, kakvi su nam naponi, čiji je veći
... ili manji. On ima skoro pa identičan motor.
Čitao sam neki dan, ovi naši automboili imaju rekuperaciju energije kada napon ide do 15V, pa onda neko kraće vreme vuče struju iz akumulatora a manje od alternatora itd... a napon i struja šetaju samo tako.
Ajde ako neko pronađe detaljno štivo, da okači ovde?
Hvala
sasacalko
Laurin&Klement
Poruke: 445
Like ukupno: 6
L&K ugled:
14
Lokacija: leskovac
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #22 poslato:
13. Apr, 2017. 13:25 »
Proveri osvetljenje u prtljazniku. Mozda je udarilo na masu i stalno svetli, probaj i radio, da li vuce struju kada je ugasen. Moze biti problem i u alarmu, ako ga imas
markoko
Style
Poruke: 74
Like ukupno: 0
L&K ugled:
5
Lokacija: Beograd glavni grad
Odg: 14.8 V
«
Odgovor #23 poslato:
02. Avg, 2017. 23:40 »
Kod mene situacija na fabia 1.2htp 12.3V i sutradan kad dodjem 11.8V kada radi i upale se svetla i klima sa ventilacijom na 1 napon padne na 13.7. Obican je akumulator.
Strana:
«
1
2
Gore